06-03-2016, 08:59 AM
(آخرین ویرایش: 06-03-2016, 09:05 AM، توسط Devil Prince.)
(06-03-2016, 12:10 AM)سجاد محمدی پور نوشته است:(06-02-2016, 11:40 PM)Devil Prince نوشته است:(06-02-2016, 11:21 PM)سجاد محمدی پور نوشته است:مطمعن باشید که Watch Dogs 2 یکی از بزرگترین شکستهای یوبیسافت خواهد بود!!اگر انتظار داشته باشیم که Watch Dogs 2 بخواد به اندازهی یک بازی قابل قبول در حد و استاندارد بازیهای مشابه به این سبک ظاهر بشه، باید بگم که انتشار سالیانه اصلا نمیتونه مهلت مناسب و کافیای برای این کار باشه. قطعا یک یا دو سال، فرصت خوبی رو برای طراحی یک داستان زیبا و از اون مهمتر، تولید شخصیتها و پردازش به اون هارو نمیده... امیدوارم که یوبیسافت در E3 2016 فقط قصد معرفی رو داشته باشه و حداقل فاصلهی بین معرفی تا انتشار حدود دو سال زمان داشته باشه...ولی من اینطور فکر نمیکنم. با توجه به تصمیمی که سازندهها دربارهی استراحت دادن به Assassin's Creed اتخاذ کردن، به نظر میرسه که بالاخره یوبیسافت سر عقل اومده و به کیفیت بیشتر رو آورده.
دربارهی مدت زمان ساخت بازی هم شک نکن که مراحل ساخت بازی بلافاصله بعد از عرضهی نسخهی اول شروع شده و مطمئنا اگه بازی در E3 معرفی بشه، حداقل یک سال عرضهاش طول میکشه. درسته عملکرد یوبی سافت تو این چند سال خیلی متزلزل بوده اما پتانسیل بالای این بازی از نظر فروش باعث میشه که سازنده ها با تمام قوا روی این بازی کار کنند. ضمن اینکه نسخهی اول Watchdogs واقعا خوب بود و تنها مشکلش سیستم هندلینگ ماشین و داستان متوسطش بود.با کمال احترام کاملاً مخالفم!
عدم ساخت سری Assassin's در سال 2016 به این معنی نیست که اونا فقط دارن روی Watch Dogs کار میکنن. هزار و یک جور IP دارن که دستِ بر قضا به صورت سالیانه هم عرضه میشن. اینکه میگید Assassin's Creed امسال منتشر نمیشه، فقط مربوط به همین سریه. یعنی قراره بیشتر روی سری Assassin's تمرکز کنن تا قسمت بعدی این بازی یکمی در حد انتظار ظاهر بشه و این هیج ربطی به Watch Dogs نداره...
نقلقول: دربارهی مدت زمان ساخت بازی هم شک نکن که مراحل ساخت بازی بلافاصله بعد از عرضهی نسخهی اول شروع شدهاین حرف شما تقریباً غیر ممکنه! اینجوری نیست که یوبیسافت فقط سرش تو یه IP باشه و به محض تموم کردن این بازی برن سراغ نسخهی بعد! تا سه ماه پیش اصلا کسی Watch Dogs رو یه فرانچایز محسوب نمیکردن که بخواد ادامهدار باشه. در ضمن اگر رو این حساب بخوایم نظریه بدیم، پس بازی TLoU 2 هم هماکنون مراحل آخر ساختش رو بهسر میبره. کسی به طور قطعی نمیتونه بگه که یه بازی مراحل ساختش کی شروع شده و بنده به شخصه با توجه به شناختی که از بازیهای یوبیسافت دارم، با قاطعیت میگم که ساخت این بازی حدامثر 7-8 ماهه که شروع شده. وگرنه یوبیسافت اونقدر راز نگهدار نیست که تا الان هیچ اطلاعاتی رو از بازی منتشر نکرده باشه. این یوبیسافتی که من میشناسم تا الان کاری کرده بود که خواجه حافظ شیرازی هم از بازیهاش هایپ شده باشه
در مورد نسخهی اول هم باید بگم که بازی بسیار خوبی بود ولی نه صرفاً یک شاهکار! اینکه زیاد فروخته شد به این دلیله که پیش از اون با سری GTA مقایسه شده بود و حالا کدوم گیمری هست که اسم GTA و واژهی «مشابه» به مشامش بخوره و با کله نره تو فروشگاه؟
سجاد جان، من مثال Assassin's Creed رو آوردم تا فقط بگم که احتمالا یوبیسافت از سیا.ست های غلطش صرف نظر کرده. این مثالم ربطی به کار کردن روی WD 2 نداشت! پس با بند اول حرفات کاری ندارم.
درسته؛ یوبی سافت سرش فقط به یه IP خاص گرم نیست، اما با این تعداد استدیویی که داره، مطمئن باش که میتونه همزمان روی حداقل 5 تا بازی کار کنه. حساب کار تلو 2 و ناتی داگ جداست. ناتی داگ فقط یه استدیو ـه! یوبی سافت خودش یه کمپانی ـه که بیش از 10 استدیو تو سراسر دنیا داره. رو همین نسخه ی اول Watchdogs پنج تا استدیو در حال کار بودن. همون سال یوبی سافت دو تا Assassin داد بیرون، یه فاکرای، Child of Light رو عرضه کرد و چند تا هم خرده بازی دیگه ... . متاسفانه بعضی از دوستان نسبت به یوبی سافت و بازی هاش کم لطفی می کنن. عرضه ی سالانه ی AC با یه مپ جدید و کیفیت خوب کار کمی نیست. درسته این کار باعث تکراری شدن بازی میشه، ولی این موضوع رو نباید به کیفیت پایین محصول ربط بدیم. شما فکر می کنی یوبی چجوری این کارها رو می کنه؟ دلیلش واضحه. تیم سازنده ی بازی های مهم یوبی سافت متشکل از حداقل 500 - 600 نفر کارمند ـه. تیمی با این تعداد، اونم فقط واسه مونترال و دو تا دیگه، میتونه تو یک سال بازه دو سالهی استدیو های دیگه رو داشته باشه. من با توجه به تجربم گفتم که ساخت نسخه ی بعدی بلافاصله بعد نسخه ی اول شروع شده. شما برو و حرف های یوبی سافت قبل عرضهی هر قسمت Assassin رو ببین. همیشه به این موضوع اشاره کرده که ساخت نسخه ی جدید بازی دقیقا بعد از انتشار نسخه ی قبلی شروع شده. از اونجایی نسخه ی اول Watchdogs خیلی موفق بوده، میشه یه همچین پیش بینی داشت؛ پس این قضیه از هر لحاظ که فکرش رو بکنید، کاملا شدنی ـه!
=====
آخر کار هم یه درخواستی از دوستان دارم و اینه که انقدر به Ubisoft و محصولاتش توهین نکنید. حداقل به حرمت گذشته هایی که از عناوین این شرکت لذت میبردید. توهین ها و گِله های شما که قرار نیست به دست سازنده ها برسه، پس بیخودی حرف های تکراری رو هزار بار ذکر نکنید که فقط یه نتیجه داره: ناراحت شدن طرفدارای این شرکت و دعوا درست شدن؛ پس لطف کنید و حرمت ها رو نشکنید. کسی مجبورتون نکرده که بازی های این شرکت رو بخرید و بعد به شرکت بگید پول پرست و ... . اعتراضی دارید با احترام بگید که مثالا من از کیفیت محصول راضی نبودم و ... . اگه انتظار دارید دیگران به بازی ها و شرکت های مورد علاقه ی شما احترام بذارن؛ شما هم باید این احترام رو در حق اونا ادا کنید.
ممنون
!Praise Prince of Persia