01-02-2019, 12:04 PM
استودیوی اولانچ: بازی میانپلتفرمی یک ویژگی کلیدی در نسل بعد خواهد بود
نویسنده: حمید کوهپیما
قابلیت بازی میانپلتفرمی در کنسولها، این روزها به یکی از بحثهای داغ در میان هواداران و فعالان صنعت بازیهای ویدئویی تبدیل شده است. زمانی که شرکت سونی پس از سالها مقاومت، اجازهی بازی میانپلتفرمی به عنوان بتل رویال Fortnite را داد، دریچهای تازه از امید و امکانات جدید به روی توسعهدهندگان و بازیبازان باز شد. از آن زمان بازیهای زیادی مانند Dragon Quest Builders 2 و Rocket League از این قابلیت استفاده کردهاند تا کاربران پلتفرمهای مختلف را به هم نزدیکتر کنند.
با توجه به روند توسعهی قابلیت بازی میانپلتفرمی، واضح است که این قابلیت در آینده به یک ویژگی عادی و ضرروی در بازیهای چندنفره تبدیل خواهد شد. حال سوال اینجا است که این ویژگی چه تاثیری برروی کنسولهای نسل بعد و میزان موفقیت آنها خواهد داشت؟ آیا تمامی کنسولهای نسل بعد از همان ابتدا به صورت کامل از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد؟
وبسایت GamingBolt به سراغ استودیوی اولانچ (Avalanche) که این روزها برروی توسعهی بازی اکشن جهانباز خود یعنی Generation Zero تمرکز دارد رفته، و سوالات ذکر شده را از آقای کسلین (Keslin) پرسیده است. زمانی که از آقای کسلین پرسیده شد که آیا قابلیت بازی میانپلترمی یک ویژگی کلیدی در کنسولهای نسل بعد خواهد بود، ایشان پاسخ دادند:
نقلقول:با توجه به روند فعلی که مشاهده میکنیم، من این ایده را رد نمیکنم. کار کردن با تکنولوژیهای تازه همیشه هیجانانگیز است و ما بیصبرانه منتظریم تا بینیم نسل بعدی چه چیزهایی را برای توسعهدهندگان و بازیبازان به ارمغان خواهد آورد.
نه تنها در ماههای اخیر شاهد افزایش استقبال کاربران از قابلیت بازی میانپلتفرمی بودهایم، اتفاقاتی مانند توزیع API مخصوص بازی میانپلتفرمی میان توسعهدهندگان توسط شرکت اپیک گیمز (Epic Games) نشان میدهد که این ویژگی در آینده از اهمیت بسیار بالایی برخورداد خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید دو شرکت سونی و مایکروسافت چه تصمیمی در نسل بعد اتخاذ خواهند کرد.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید.