بهترین استراتژی Gwent
ساختن دسته کارت (Deck)
1_ اولین نکته برای شکست دادن حریفتون در بازی ساختن یک "دست" کارت قوی و موثره . و بهترین دست ، شامل حداقل تعداد کارت و قوی ترین کارت ها میشه . از اونجایی که شما بازی رو با 10 کارت شروع می کنید ، داشتن تعداد کارت های کم باعث افزایش شانس شما برای گرفتن کارت هایی میشه که واقعا می خواهید شون. شما باید حداکثر 22 کارت در دست خودتون داشته باشین.
سعی کنید تعداد کارت های خود را از این بیشتر نکنید ، به این شکل که فقط قوی ترین و تاثیر گذار ترین کارت ها رو در دست خود بزارید ، یعنی کارت های قهرمان و کارت های دارای قدرت .
برای کارت های اسپشیال حداقل 0 و حداکثر 10 تا کارت می توانید به همراه خود داشته باشید. اما توصیه می شود که تعداد این کارت ها رو هم در حداقل نگهدارید و متانسب با نوع نیروهای خود و دشمن این کارت ها رو انتخواب کنید (مثلا اگر تعداد زیادی از نیرو های حریف ، شمشیرزن هستن حتما یک یا دو کارت Biting Frost به همراه خود داشته باشید)
قبل از قرار دادن از کارت های اب و هوایی در دستتون خوب فکر کنید. " ایا شما واقعا بهشون نیاز دارید ؟ " اگر مطمعن نیستین کا واقعا بهشون نیاز خواهید داشت ، بهتره اصلا انتخوابشون نکنید. بهرته همیشه یک کارت
Torch ، [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Decoy ، Biting Frost ، [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Commanders Horn و clear weather همراه خود داشته باشین. (و بر اساس نحوه بازی کردنتون تعدادشون رو کمتر یا بیشتر کنید.)[/font][/font]
مانند این تصویر
خلاصه :
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]1_ سعی کنید تا جای ممکن تعداد کارت های دستتون رو کم نگهدارید.[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]2_ فقط قوی ترین کارت ها در دست خودتون استفاده کنید[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]3_ تمام جاسوس هاتون رو توی دستتون قرار بدهید[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]4_ کارت های دارای قابلیت خاص مقدم هستن بر کارت های عادی (حتی اگر قدرتشون پایین تر بود)[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]5_ سعی کنید تعداد کارت های اسپشیال رو در حداقل تعداد ممکن نگهدارید[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]6_ اگر تعداد زیادی قهرمان در بازی دارید ، کارت های اب وهوایی و شیپور های اضافی رو از دست خودتون خارج کنید.[/font][/font]
انتخواب گروه
هر چهار گروه نقاط قوت و ضعف خود رو دارند . پس برای ارتقاء سطح بازی خودتون باید با هر 4 گروه اشنا بشید.
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Northern realms : [/font]قلمرو شمال همیشه می تواند یک انتخواب خوب برای پیروزی باشد ، این گروه برای شما تعادل قدرت خوب و
فرمانده هان با قابلیت های نسبتا خوبی دارد. همینطور توانایی منحصر به فرد و مفید خود گروه که باعث می شود بعد ازپیروزی در هر دور 1 کارت جدید بگیرید.
همینطور این گروه
3 جاسوس با قدرت بین
1 تا 5 دارد که به همراه کارت قهرمان اولاک می شود
4 جاسوس !
به علاوه ان گروه به شما کارت های قدرت مند زیادی اراِئه می دهد ، خصوصا در بخش نیرو های منجنیق. بهترین کارت همکار در این گروه است که قدرت 8 دارد و با مچ شدن با کارت دیگر قدرتش دو برابر می شود یعنی 34 ، و اگر از شیپور در این بخش استفاده کنید قدرت اونها به 64 می رسد !
این گروه به شما دامنه وسیعی از نیرو های قدرتمند و فرمانده هان مفید را پیشنهاد می دهد. نیروی های این گروه به صورت متناسب در هر 3 بخش قرار گرفتند اما در قسمت منجنیق ها وقی ترین کارت های بازی در این گروه هستند.
این گروه همیشه می تواند اولین انتخواب شما برای شکست دادن حریف های قدرتمند باشد.
گروه Nilfgaardian Empire نیازمند سطح پیشرفته تری از استراتژی است. مجموعه کارت این گروه دارای ترکیب خوبی از کارت ها و فرمانده هان با توانایی های بسیار مفید است. اگرچه توانایی خاص این گروه در کل چندان مفید نیست.با انتخواب این گروه ، اگر در اخر یک دور قدرتون با قدرت حریف برابر شد. شما برنده می شوید.
فرمانده های سطح بالای این گروه توانایی های بسیار خوب و عالی ای دارن مثل برداشتن یکی از کارت های مرده حریف که برای زنده کردن جاسوس های مرده حریف بسیار مفید است.
گروه Nilfgaardian چندین کارت با قدرت 10 دارد که چون قهرمان نیستند می توان قدرتشان را با شیپور افزایش داد یا با پزشک زنده شان کرد.
همینطور اینگروه تعداد زیادی پزشک دارد. 4 پزشک دارد که به همراه کارت عمومی ینیفر می شود 5 پزشک.
این گروه 3 جاسوس با قدرت بین 4 تا 9 دارد که به همراه کارت قهرمان اولاک می شود 4 جاسوس. به علاوه شما می توانید با استفاده از قدرت فرمانده [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]The Relentless از جاسوس های مرده حریف هم استفاده کنید.[/font]
این گروه دارای مجموعه بزرگی از کارت های tight bond است که با علامت دو دست در هم فشرده مشخص می شوند. این کارت ها وقتی در کنار هم قرار می گیرند قدرت همدیگر را دو برابر می کنند.
ترکیب کارت های جاسوس با کارت های Decoy و پزشک می توانید تعداد بسیاز زیادی کارت در اختیار شما قرار دهد در حالی که حریفتون بسیاری از کارت هاش رو استفاده کرده و .همچنین می توانید از تمام جاسوس های خود در راند اول استفاده کنید و اجازه بدید حریفتون راند اول رو پیروز بشه که در این حالت تعداد زیادی کارت رو می توانید برای دور های بعد ضخیره کنید درحالی که حریف تعدادی از کارت هاش رو استفاده کرده.
گروه Scoia’tael بیشتر شامل کارت هایی از نژاد الف می شود.این به این معناست که این گروه تعداد زیادی کارت های agile دارد.
این توانایی به شما اجازه میده انتخواب کنید که کارت خود را در بخش شمشیرزن یا کماندار قرار بدهید. این توانایی وقتی مفیدی است که شما می خواهید کارت های خود را در یک بخش بگذارید و از شیپور روی اون ها استفاده کنید یا وقتی که یکی از این دو بخش تحت تاثیر کارت های اب و هوایی هستن و شما می خواهید کارت خود را در بخشی که تحت تاثیر نیست قرار بدهید.
این گروه بهترین کارت ها رو در بخش کماندار ها دارد.به همین دلیل شما باید بیشتر مدت روی این قسمت تمرکز کنید.
البته توانایی ویژه این گروه چندان مفید نیست. با این توانایی می توانید انتخواب کنید که چه کسی اول بازی رو شروع کند.
این گروه شامل تعداد زیادی کارت Agile و medic و قهرمانان خوب است. نکته منفی این گروه نداشتن کارت های جاسوس است.
این گروه مزایای خوبی دارد، اما اگر می خواهید از پیروزی خود مطمعن شوید بهرته سراغ این گروه نرید و در عوض سراغ یکی از دو گروه [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Nilfgaardian یا Northern realms بروید[/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]گروه monsters شامل تعداد زیادی هیولا است که شما در حین بازی اون ها رو دیدن و کشتین. این گروه شمال تعداد زیادی کارت mustar است.این توانایی این امکان رو به شما می دهد که با قرار دادن یک کارت در صفحه برقیه کارت های همنام هم وارد بازی بشوند. به این صورت که شما می توانید با قرار دادن فقط یک کارت مجموع قدرتی بین 24 تا 32 وارد بازی کنید. اما همیشه مراقب باشید که از هر نوع کارت [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]mustar فقط یک دونه در بین 10 کارت اول بازی خود داشته باشید. چون در غیر این صورت فقط باعث حیف شدن کارت های خود می شوید.[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]اما اگر می خواهیید واقعا از این گروه و این توانایی استفاده مفید بکنید شما به یک مجموعه کامل از این کارت ها نیاز دارید.[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]اول تاپیک گفتیم که بهتره همیشه 24 تا کارت همراه خود داشته باشید. این نکته در مورد این گروه صادق نیست. اگرچه دقت کنید که تا جایی که می تونید از گذاشتن کارت های ضغیف در دست خود پرهیز کند تا همیشه بهترین کارت ها رو در دست خود داشته باشید.[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]این گروه فرمانده هانی با توانایی های بسیار مفدی دارد . که انتخواب یکی از اون ها واقعا سخت است. با این حال فرمانده هان Bringer of Death و Destroyer of worlds توانایی های مفید تری دارند.[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif] گروه [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]monsters یک مشکل بزرگ دارد ! این گروه هیچ پزشکی ندارد ! و از اون بد تر ، این گروه هیچ جاسوسی هم ندارد ! و چون اکثر کارت های شما در بخش شمشیرزن قرار می گیرند حریف با گذاشتن یک کارت [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Biting Frost قدرت تمام کارت های شما رو خنثی می کند ، پس همیشه یک کارت [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Clear Weather همراه خود داشته باشید.[/font][/font][/font][/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif] شما احتمالا در برابر حریف های قدرتمند از گروه های [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif] [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Nilfgaardian یا Northern realms شانسی نخاهید داشت. احتمالا دور اول را پیروز بشوید اما در دور های بعد با کمبود کارت مواجه می شوید.[/font][/font][/font][/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif] به شما پیشنهاد می کنم اگر می خواهید از پیروزی خود مطمعن شوید بهرته سراغ این گروه نرید و در عوض سراغ یکی از دو گروه [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Nilfgaardian یا Northern realms بروید[/font][/font][/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]خلاصه :[/font][/font][/font][/font]
1 _ درکل ، همه گروه ها توانایی ها و استراتژی های خاص و جالب خود را دارند و بازی کردن با هر 4 گروه به می تواند لذت بخش باشید
2 _ با این حال ، اگر شما به فکر برنده شدن هستید ، باز هم بهترین انتخواب شما دو گروه
Nilfgaardian یا Northern realms خوهد بود. توانایی فرمانده هان این دو گروه در ترکیب با تعداد زیاد جاسوس هاشون می تواند پل پیروزی شما در هر بازی ای باشد
3.1 _ گروه [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]monsters اکثرا از کارت های [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]mustar شتکیل شده است. و اکثر کارت ها نزدیک زن هستند[/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif] 3.2 _ [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]گروه [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Scoia’tael اکثرا از کارت های [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]agile وپزشک شتکیل شده است. و اکثر کارت ها کماندار هستند[/font][/font][/font][/font][/font][/font]
3.3 _[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]گروه [/font][/font][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Nilfgaardian Empire[/font] اکثرا از کارت های tight bond و پزشک شتکیل شده است. در همه بخش ها به صورت یکسان کارت ها پخش شده اند.[/font][/font][/font][/font][/font]
[font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif] 3.4 _ [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif] [font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]گروه [/font][/font][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif][font='PT Sans', Helvetica, Arial, Lucida, sans-serif]Northern realms[/font] کارت ها به صورت متناسب در همه بخش ها تقسیم شده اند. اکثر کارت ها در بخش منجنیق ها هستند[/font][/font][/font][/font][/font][/font][/font][/font][/font]
4 _ همیشه این رو در نظر داشته باشید که ، هدف شما باید گذاشتن کمترین تعداد کارت در زمین و خالی کردن دست حریف قبل از خودتون باشد
استراتژی بازی Gwent
ما در اینجا لیستی از تاثیر گذارترین استراتژی های بازی رو قرار دادیم. با این که قوانین بازی ساده هستند، اما تاکتیک ها و روش های زیادی در بازی وجود دارند که شما برای برای شکست دادن حریف های قدرتمند در بازی به اون ها نیاز خواهید داشت.
قرار دادن کارت ها (Drawing cards)
اول از همه : مهمترین نکته برای شکست دادن حریف ، داشتن تعداد بیشتر کارت توی دستتون نبست به حریف است. که به روش های متفاوتی می توانید بهش برسید ، که البته واضح ترین و موثر ترین روش ، استفاده از کارت جاسوس می باشد. توانایی فرمانده هان و قدرت خاص گروه ها هم یک روش دیگه برای برای رسیدن به این هدف در بازی است. سعی کنید تمام این روش ها رو در دور اول انجام بدین تا در دور های بعد انتخواب های بیشتری برای گذاشتن کارت در بازی داشته باشید. باختن در دور اول اصلا مهم نیست (حتی توصیه می شود) هدف شما در این دور باید خالی کردن دست حریف و مجبور کردن حریف برای گذاشتن بهترین کارت هاش باشد. بزارید حریف بهترین کارت هاش را در دور اول استفاده کند . شما هنوز در دور بعد فرصت دارید تا حریف رو به خاک بمالید.(البته اگر راه کم هزینه برای پیروزی داشتید ازش استفاده کنید)
به صورت پیشفرض هوش مصنوعی بازی هم این نکته رو می داند. و در دور اول بعد از گذاشتن چند کارت بازی رو واگذار می کند. اگر فرصتی کم هزینه برای پیروزی داشتید ازش استفاده کنید اما هیچوقت برای پیروزی در دور اول برنامه ریزی نکنید.
جاسوس(spy) ، جاسوس و باز هم جاسوس !
همونطور که قبلا اشاره شد جاسوس ها مهم تزین کارت های شما هستند. مانند واقعیت ، استفاده درست از جاسوس ها می تواند تعیین کننده پیروزی و شکست باشد. این استراتژی بسیار ساده اما موثر است :
شما باید سعی کنید کارت های جاسوس خود را در دور اول استفاده کنید و تعداد کارت های توی دست خودتون رو از حریف بیشتر کنید.
به همین دلیل باید مطمعن شوید که کارت های جاسوس بیشتری در دست اول همراه خود داشته باشید. برای رسیدن به این هدف شما باید
1_ هر 4 جاسوس خود را به همراه داشته باشید. ( البته اگر با یکی از دو گروه Nilfgaardian یا Northern realms بازی می کنید) شما در هر یک از این دو گروه 3 جاسوس دارید که به همراه کارت قهرمان A’vallach می شود 4 جاسوس.
2_حداقل تعداد کارت اسپشیال و حداکثر 22 کارت همراه خودتون داشته باشید
میزان قدرت جاسوس ها مهم نیست. چون شما قراره دور اول رو واگذار کنید ،شما فقط تمرکز کنید روی استفاده از تمام جاسوس ها. با این حال اگر به دنبال بهرتین نتیجه هستید اول قوی ترین جاسوس خود را در صفحه بگذارید چون به احتمال زیاد حریف شما یک کارت decoy دارد و از کارت جاسوس شما بر علیه خودتون استفاده می کند ، پس بهتر است اول قوی ترین کارت جاسوس را بزارید تا وقتی حریف اون آن برعلیه شما استفاده کرد قرت بیشتری داشته باشید.
با شروع دور دوم شما بر حریفتون برتری پیدا می کنید، چون که شما در دور اول هیچ کارتی از دست ندادید و در عوض تعداد کارت هاتون افزایش پیدا کرده درحالی که حریفتون کارت هاش رو استفاده کرده. البته بعد از انجام این استراتژی حریف معمولا دور اول رو واگذار می کند ، که در بیشتر مواقع شما می توانید یک راه کم هزینه برای پیروزی در دور اول پیدا کنید.
مهم نیست چه اتفاقی بی افتد . با شروع دور دوم فقط با داشتن 3 یا 4 کارت بیشتر نسبت به حریف ، به طور قطع برنده بازی خواهید بود. (البته اگر دور اول را پیروز شده باشید می توانید دور دوم رو بعد از گذاشتن چند کارت بی ارزش واگذار کنید و در دور سوم حریف رو شکست بدهید)
با شروه دور دوم توانایی فرمانده the Relentless بسیار مفید خواهد بود. با شروع دور دوم می توانید با استفاده از این فرمانده یکی از جاسوس های مرده خود در دور قبل را دوباره زنده کنید. البته این کار را در همان اوایل شروع دور دوم انجام بدهید. چون همیشه امکان دارد که حریف با پزشک کارت جاسوس شما رو زنده کند و از اون بر علیه شما استفاده کند.
decoys و جاسوس ها _ یک رابطه بسیار دوست داشتنی
خوب decoy ، در نگاه اول شاید چیز جالبی نباشد و به نظر بیاد که فقط دست کارت های شما رو اشغال کردند. با این حال این کارت های می توانند کمک بسیار مفیدی برای شما باشند. با
این کارت می توانید از کارت های با قابلیت های خوب دوباره استفاده کنید، کارت هایی مثل پزشک ، torch . درحالی که تعداد کارت های دست شما رو کاهش نمی دهند و
فرصت استفاده دوباره از اون کارت رو به شما می دهند . ولی قدرت واقعی اون ها ،
گرفتن کارت های جاسوسی است که حریف بر علیه شما استفاده کرده است ! با ترکیب استفاده از این کارت ها و تاکتیک استفاده از جاسوس ها ، به قدری تعداد کارت های شما رو در دور اول افزایش می دهند که حریفتون رو به راحتی در دور های اینده منهدم کنید ! برای همین همیشه به همراه داشتن 2 تا از این کارت ها توصیه می شود ، البته مشخصه که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید تعداد این کارت ها را بر اساس حریفتون تنظیم کنید.
کارت Villentretenmerth
یک کارت واقعا عالی در برابر حریف ، خصوصا حریفی از گروه monster . توانایی این کارت کشتن قوی ترین کارت حریف در بخش شمشیرزن هاست (نکته : این کارت فقط در صورتی کار می کند که مجموع قدرت کارت های حریف در این بخش بالای 10 باشد).این کارت بر خلاف کارت torch فقط به حریف اسیب می زند و نکته مثبت دیگه این کارت عمومی بودن این کارت است (همه گروه ها این کارت رو دارند) . این کارت قهرمان نیست. پس شما می توانید با decoy اون رو بردارید و دوباره ازش استفاده کنید. می توانید با توانایی فرمانده خود یا با پزشک دوباره از این کارت استفاده کنید. و با ترکیب این کارت و کارت اب و هوایی biting frost می توانید
تمام کارت های حریف در بخش شمشیرزن ها را با یک ضربه از بین ببرید !
این کارت یکی از کارت های خوب شماست. سعی کنید همیشه اون رو به همراه داشته باشید . کارت مشابهی برای سوزاندن کارت های کماندار هم ومجود دارد. اما اون کارت فقط مخصوص گروه manster است. (
Toad)
نکته: در اپدیت های قدیمی تصویر این کارت به
این شکل است ولی در اپدیت های بعدی به
این شکل تغییر پیدا کرد
کارت های خوب خود را برای اخر بازی نگه دارید
gwent سه راند تموم می شود ، نه در راند اول . همیشه سعی کنید بهترین کارت های خودتون رو برای اخر بازی نگهدارید. شما می توانید دور اول را واگذار کنید و کارت های خوب خود رو برای بعدا نگه دارید ، و اجازه بدید حریفتون کارت های خوبش رو در دور اول خالی کند. همیشه سعی کنید اول بدترین کارت های خودتون رو در صفحه بگذارید و سعی کنید حریف رو مجبور به گذاشتن به گذاشتن بهترین کارت هاش در دور اول بکنید.
البته این روند را در برقیه راند ها هم باید در پیش بگیرید. چون همیشه احتمال دارد که حریف یک کارت torch داشته باشد و با اون کارت شما رو به سوزاند، که اصلا چیز جالبی نیست.
در دور اخر _ اول قهرمان ها
وقتی زمان بازی جدی می رسد ، باید کارت های قهرمان های خود را قبل از برقیه کارت ها در بازی قرار بدهید. قهرمان ها تحت تاثیر چیزی قرار نمی گیرند ، چیز هایی مثل کارت های اب و هوایی و کارت torch . پس بازی کردن با قهرمان ها به شما ازادی بیشتری برای انتخواب استراتژی خود در دور اخر بازی می دهد. شما می تواندی با اول فرستادن قهرمان های خود در دور اخر بازی زمان رو بگذرانید و به استراتژی حریف پی ببرید و بهترین جواب را برای مقابله پیدا کنید.
شما نبرد را پیروز شدید ، اما جنگ هنوز تموم نشده
باز هم تکرار می کنم. این بازی 3 دور دارد. شما فقط با پیروز شدن در دو تا از این نبرد ها پیروز می شوید نه در یک نبرد ! هیچ وقت این رو فراموش نکنید. بعضی مواقع بهتره یک دور را واگذار کنید و خودتان را توی یک نبرد بزرگ گیر نندازید. اگر دیدید حریف خیلی قوی شده و شما شانسی برای یک پیروزی کم هزینه ندارید ، بهرته بازی رو واگذار کنید و ب قدرت خودتون را برای دور بعدی حفظ کنید.
حلقه پزشکان
پزشک ها کارت های مهمی در بازی هستند. شما می توانید با یک پزشک ، پزشکی که در دور قبل استفاده کردید رو زنده کنید و با اون پزشک یک کارت دیگه را زنده کنید. و به این شکل فقط با گذاشتن یک کارت چندین کارت در صفحه بگزارید.
البته همیشه این امکان پذیر نیست. ولی همیشه این موضوع را به خاطر بسپارید
قهرمانان ، همیشه اون قهرمانی که بنظر میاد نیستند !
خوب ، البته مشخصه که قهرمان ها کارت های خوبی هستن و معولا قدرت های بالایی دارند ، اما اون ها ضعف هایی هم دارند ! اون ها تحت تاثیر کارت های اب و هوایی و کارت torch قرار نمی گیرنذ (که چیز خوبیه) اما ادر عوض
اون ها نمی توانند دوباره زنده بشوند ، اون ها تحت تاثیر توانایی فرمانده قرار نمی گیرند، اون ها رو نمیشه با کارت decoy از صفحه برداشت ، اون ها تحت تاثیر قدرت شیپور قرار نمی گیرند .
البته مطمعن شوید همه کارت های قهرمان خود را به همراه داشته باشید ، چون دلایل خوبی برای بودنشون دارند. اما اگر شما از اون ها استفاده می کنید فقط به خاطر قهرمان بودنشون ، شما دارین کار اشتباهی انجام می دهید.
مرد آب و هوا
کارت های اب و هوا ، شمشیر های دو لبه هستند. اگر در لحظه درست استفاده بشوند تفاوت بین شکست و پیروزی هستند ، اما در حالت دیگه توانایی هاشون بی فایده است و فقط لیست کارت های شما رو پر می کنند و شانس شما رو برای گرفتن کارت های خوب در اول بازی می گیرند. بر اساس تجربه من فقط یک کارت اب و هوایی biting frost و یک کارت Clear Weather تمام نیاز های شما رو رفع می کند . اگر می خواهید از اون ها استفاده کنید همیشه این کار رو در اخر یک راند انجام بدهید ، چون همیشه احتمال این هست که حریف یک کارت Clear Weather داشته باشد. مهم نیست در چه گروهی باشید ، 60 درصد تمام کارت های هر گروه در بخش شمشیرزن ها قرار می گیرند ، و حتی در گروه monster تغریبا 90 درصد کارت ها در این بخش هستند. پس همیشه به همراه داشتن یک کارت biting frost در برابر هر حریفی با ارزش خواهد بود.
لیست کارت های اسپشیال پیشنهادی. همون طور که می بینید من فقط دو کارت اب و هوایی biting frost و Clear Weather رو به همراه دارم ، که هیچوقت ازشون نا امید نشدم.
تعداد زیاد کارت در این بخش ، شانس شما برای بدست اوردن کارت های واقعا ارزشمند را کم می کند.
پایان
ممنون که اموزش من را خواندید. امیدوارم بعد از خوندن این اموزش بازی کن بهتری در gwent بشوید.
هنوز چیز های زیادی مونده تا گفته بشه ، اما برقیه نکات ، چیز هایی هستند که خودتون باید با کسب تجربه در بازی بهشون پی ببرید .
نوشتن این اموزش زمان زیادی گرفت. زدن گزینه تشکر چیزی از شما کم نمی کنه. چیزی هم به من اضافه نمی کنه. فقط باعث میشه بفهمم کسی به ضحمتی که کشیدم توجه کرده و اموزشم رو خونده.