(06-11-2016, 10:26 AM)Devil Prince نوشته است: (06-11-2016, 12:07 AM)You Never Win نوشته است: (06-10-2016, 11:52 PM)Devil Prince نوشته است: (06-10-2016, 11:30 PM)You Never Win نوشته است: نظرتون صحیح!
ولی یه داستان خوب بدون داشتن یه شخصیت خوب آیا واقعاً ایجاد می شه؟ بنده که تاحالا ندیدم یه داستان عالی شخصیت پردازی شخصیت اصلی و دیگر شخصیت ها به شدت افتضاح باشه! این شخصیت هست که به داستان زیبایی می بخشه و باعث به وجود اومدنش می شه! وقتی شخصیت پردازی ضعیف باشه قطعاً یه داستان خوب به وجود نمیاد! اصلاً ممکن نیست!
یک مثال خیلی ساده: The Vanishing of Ethan Carter. داستانی بدیع و جذاب؛ شخصیتپردازی در حد صفر؛ البته سبک بازی این طور ایجاب کرده که شخصیت درطول بازی با هیچ شخصی رو به رو نمیشه و جز ابتدای بازی (و فکر کنم انتهای بازی)، دیالوگی به زبان نمیاره. ان شاء الله عمری باشه بعدا نقد این بازی رو هم قرار خواهد داد.
یا اصلا مشهورترین مثال: Dark Souls و Demon Souls ... شخصیت بازی حتی کلمه ای به زبون نمیاره، اما داستان خود بازی در حد یه اثر هنری باارزش ـه...
پس ممکنه!
بله ممکنه ولی بازم آثار زیادی نیستن که از این جوری باشن!
دارک سولز رو مخالف هستم! داستان این بازی توسط دشمنان، محیط و کتیبه هایی که توی بازی هست مشخص می شه! در حالی که خیلی ها حوصله خوندن چنین چیز هایی رو ندارن و بهتره داستان توسط دیالوگ ها و شخصیت های بازی روایت می شه!
و The Vanishing Of Ethan Carter هم داستان رو با توجه به محیط و حل قتل ها و فلش بک های گذشته مشخص می کنه که بازم شخصیت پردازی داره! شخصیت Ethan از شخصیت پردازی تقریباً کاملی برخوردار هست!
به شدت منتظر نقدتون هستم! واقعاً بازی زیبایی بود!
بله. خیلی زیاد نیستن، ولی کم هم نیستن!
YNW جان دقیقا با کدوم بخش حرف من دربارهی DS مخالفی؟ داستان زیباش یا نداشتن شخصیت پردازی قهرمان بازی؟ بخش اعظم داستان بازی DS به کمک محیط روایت میشه. بعد هم به وسیلهی NPCها و مقداری هم به کمک دشمنان (نه به صورت رد و بدل کردن دیالوگ بلکه با ظاهر و سر و وضع دشمن) ... من یادم نمیاد DS داستانش رو با کتیبه ها روایت کنه. فقط بعضی جاها یه سری پیام نوشته شده روی زمین هست که اونم واسه راهنمایی ـه. دیگه چیز خاصی واسه روایت داستان با نوشته نیست. البته اول بازی (صفحه ی لودینگ) یه سری توضیحات درباره ی سلاح های بازی میده که اونم ربط خاصی به خط داستانی اصلی نداره.
TVoEC هم تا جایی که من یادم میاد فلش بک نداشت!
یه سری حالت فراطبیعی داشت که وارد یه بُعد خاصی میشد که اونم به روایت داستان مربوط میشد؛ نه به شخصیت پردازی. البته من یکم به شک افتادم، چون دقیقا داستان بازی رو نمی تونم به خاطر بیارم؛ حالا من این بازی رو رو سیستمم دارم. یه چک می کنم که حرف بی اساس نزده باشم.
ممنون بابت ایجاد بحثی به این مفیدی. از این به بعد در نظر دارم درصورت مشاهده ی بحث های خوب، مفید و جذاب (به خصوص در تردهای عناوین)، به دوستانی که به صورت فعال در این بحث ها شرکت می کنند، مقدار ناقابلی اعتبار (!)، اهدا کنم...
دو امتیاز جدید از بازی منتشر شد.
پست اول آپدیت شد!
Gamespot
60
WCCFtech
74
متای بازی
(هنوز امتیاز Gamespot اعمال نشده است)
والا با بخش روایت داستان با محیط و اینا زیاد موافق نیستم! درسته محیط و بعضی NPC واقعاً در روایت داستان نقش بسزایی داشتند ولی متون و نامه هایی که در بازی یافت می شد هم در این امر تاثیر داشتند! بنده بیشتر داستان رو از روی نامه ها متوجه شدم!
منظورم از فلش بک صحنه هایی هست که شخصیت اصلی وقتی مدرکی پیدا می کرد به بازیابی گذشته می پرداخت و جریان رو می دیدیم که مثل یه فلش بک بود! در واقع بازی به خاطر این توانایی شخصیت اصلی مشهور بود! که از روی اون می تونستی به شخصیت پردازی اون پسر ایثن پی ببری!
خواهش می کنم! از بحث کردن در مورد بعضی چیزا اونم با شما واقعاً لذت می برم! ممنونم بابت اعتبار.