امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امتیازات: 4.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اژدهازاده‌ی تمام نشدنی! | نقد و بررسی عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim
#11
بدون هیچ جانب گیری، بهترین مقاله ی تیم مبتدی تا کنون همین نقد بوده. واقعا انتظار چنین نوشته ی خوبی رو نداشتم. جمله بندی ها فوق العاده خوبه و قشنگ مشخصه که می دونی چی میخوای بنویسی و چی به مخاطب بفهمونی. همون جمله ی اول مقدمت کار خودشو میکنه و قشنگ مخاطب رو جذب میکنه. واقعا کار خیلی خوبی بود که اون جمله رو در همون ابتدای مقاله به کار بردی. مقالت یه اشکالات جزئی داره که با رفع اون ها میتونی خیلی راحت به تحریریه سایت برسی.

- مثل سایر دوستان تو نقد داستان مشکل داری البته برای خود من هم اون اوایل خیلی سخت بود که بخوام داستان رو نقد کنم چون به طور عام همه ی ما توصیف داستان را معادل نقدش می دونیم که اینطوری نیست. باید داستان بازی رو به چالش بکشی و قشنگ بشکافی که چرا به نظر تو نویسنده این داستان خوبه یا بد. باید دلایلی بیاری که مخاطب رو راضی کنی. با این حال شرح و توصیف هم داستان بازی بسیار خوبه

- تعادل خیلی خوبی تو نوشته ات دیده میشه. درست یه جا هایی محاوره ای و طنز نوشتی اما کاملا مشخصه که به مقدارش مسلط بودی و می دونستی که کجا این کار رو انجام بدی که نوشته ات از یکنواختی خارج بشه با این حال توصیه می کنم بازم کمتر از سبک محاوره ای استفاده کنی. با اینکه خیلی نوشتت به این شکل خوبه ولی تو نوشتار های رسمی به طور جد باید از محاوره ای نوشتن دوری کرد. فقط در صورتی محاوره ای نوشتن مجازه که از اول قرار باشه مقاله ی محاوره ای یا طنز بنویسی.

- علائم نگارشی رو خیلی خوب به کار بردی با این حال در حدود 20 درصد از مواردی که این علائم رو به کار بردی، شکل صحیح به کار گیریشو رعایت نکردی. یعنی هم با کلمه ی قبل فاصله دادی هم با کلمه ی بعد در حالی که تو 80 درصد بقیه مقالت به درستی علائم رو به کار بردی. حالا نمی دونم چرا این 20 درصد رو هم درست انجام ندادی ولی فکر کنم بعضی جا ها فراموش کردی. یکم هم بیش از حد از علامت تعجب استفاده کرده که واقعا برخی جا ها لازم نبود مثلا در جمله ی زیر اصلا نیازی به علامت تعجب نیست
نقل‌قول: می‌رسیم به بخش حیرت‌انگیز دیگر بازی ، موسیقی و صداگذاری!
خیلی راحت می تونستی بنویسی : به بخش حیرت انگیز موسیقی و صدا گذاری می رسیم.

- یکی از نکات مثبت مقالت که اونو از سایر مقالات یک درجه بالاتر قرار داده کار های گرافیک خوبی هست که واسه ی مقالت انجام دادی و مشخصه که به نوشته هات اهمیت میدی نه مثل برخی از دوستان که حتی تو مقالشون عکس هم نمیزارن.

- جداگانه نمره دادن به بخش های بازی دیگه الان مرسوم نیست و غالبا میان در آخر مقاله یک نمره ی کلی میدن و این کار یک مزیت بزرگ داره و اونم اینکه با نمره دادن کلی می تونی نظرت رو به نظر مخاطبین نزدیک تر کنی چون اگه تک تک به بخش ها نمره بدی و میانگین بگیری بعد یه سری میان مخالفت می کنن که مثلا چرا گیم پلی گرفته 9 چرا صدا گذاری گرفته 10. 

در کل می تونیم بگم که واقعا کارت خیلی خوب بود و به دشت ازت راضی هستم. همینجا بهت این مژده رو میدم یکی از اون مقالت ویژه که توسط من و عرفان استادی به نویسنده ها واگذار میشه، به تو داده خواهد شد.
[تصویر:  sgxkn2e1hxo6xwa6yjbm.jpg]
پاسخ
#12
خسته نباشید میگم به نویسنده، یکی از قوی ترین مقالات آکادمی بوده و DJ-BisMark عزیز وقت خیلی کمتری گذاشت برای مقاله
با توجه به اینکه دیر وارد روال کاری شد
مقاله هم مشکلات جزئی داشت که در تاپیک مربوطه قرار میگیره
و ظاهر مقاله و کارهای گرافیکیش هم خیلی خوب بود

در ارتباط با Skyrim، من دوست داشتم برای شخصیت اصلی صدا قرار میدادند! البته نمیشه این رو یک نقطه ضعف دونست اما در این صورت خیلی بهتر میشد با بازی ارتباط برقرار کرد
هوش مصنوعی هم درسته، ضعیف بود
و گرافیک هم به نظرم در حد خوب بود! با توجه به اینکه تخریب پذیری برای نبرد های بزرگ این بازی کم بود و در محیط بعضی جزئیات جالب نبودند
پاسخ
#13
(03-21-2015, 01:07 PM)HAPPY1 نوشته است: نقد خوبی بود امید وارم که به چیزی که لیاقتشوداری برسی

لطف دارید... تشکر از شما

(03-21-2015, 01:43 PM)snake نوشته است:
بدون هیچ جانب گیری، بهترین مقاله ی تیم مبتدی تا کنون همین نقد بوده. واقعا انتظار چنین نوشته ی خوبی رو نداشتم. جمله بندی ها فوق العاده خوبه و قشنگ مشخصه که می دونی چی میخوای بنویسی و چی به مخاطب بفهمونی. همون جمله ی اول مقدمت کار خودشو میکنه و قشنگ مخاطب رو جذب میکنه. واقعا کار خیلی خوبی بود که اون جمله رو در همون ابتدای مقاله به کار بردی. مقالت یه اشکالات جزئی داره که با رفع اون ها میتونی خیلی راحت به تحریریه سایت برسی.

- مثل سایر دوستان تو نقد داستان مشکل داری البته برای خود من هم اون اوایل خیلی سخت بود که بخوام داستان رو نقد کنم چون به طور عام همه ی ما توصیف داستان را معادل نقدش می دونیم که اینطوری نیست. باید داستان بازی رو به چالش بکشی و قشنگ بشکافی که چرا به نظر تو نویسنده این داستان خوبه یا بد. باید دلایلی بیاری که مخاطب رو راضی کنی. با این حال شرح و توصیف هم داستان بازی بسیار خوبه

- تعادل خیلی خوبی تو نوشته ات دیده میشه. درست یه جا هایی محاوره ای و طنز نوشتی اما کاملا مشخصه که به مقدارش مسلط بودی و می دونستی که کجا این کار رو انجام بدی که نوشته ات از یکنواختی خارج بشه با این حال توصیه می کنم بازم کمتر از سبک محاوره ای استفاده کنی. با اینکه خیلی نوشتت به این شکل خوبه ولی تو نوشتار های رسمی به طور جد باید از محاوره ای نوشتن دوری کرد. فقط در صورتی محاوره ای نوشتن مجازه که از اول قرار باشه مقاله ی محاوره ای یا طنز بنویسی.

- علائم نگارشی رو خیلی خوب به کار بردی با این حال در حدود 20 درصد از مواردی که این علائم رو به کار بردی، شکل صحیح به کار گیریشو رعایت نکردی. یعنی هم با کلمه ی قبل فاصله دادی هم با کلمه ی بعد در حالی که تو 80 درصد بقیه مقالت به درستی علائم رو به کار بردی. حالا نمی دونم چرا این 20 درصد رو هم درست انجام ندادی ولی فکر کنم بعضی جا ها فراموش کردی. یکم هم بیش از حد از علامت تعجب استفاده کرده که واقعا برخی جا ها لازم نبود مثلا در جمله ی زیر اصلا نیازی به علامت تعجب نیست
نقل‌قول: می‌رسیم به بخش حیرت‌انگیز دیگر بازی ، موسیقی و صداگذاری!
خیلی راحت می تونستی بنویسی : به بخش حیرت انگیز موسیقی و صدا گذاری می رسیم.

- یکی از نکات مثبت مقالت که اونو از سایر مقالات یک درجه بالاتر قرار داده کار های گرافیک خوبی هست که واسه ی مقالت انجام دادی و مشخصه که به نوشته هات اهمیت میدی نه مثل برخی از دوستان که حتی تو مقالشون عکس هم نمیزارن.

- جداگانه نمره دادن به بخش های بازی دیگه الان مرسوم نیست و غالبا میان در آخر مقاله یک نمره ی کلی میدن و این کار یک مزیت بزرگ داره و اونم اینکه با نمره دادن کلی می تونی نظرت رو به نظر مخاطبین نزدیک تر کنی چون اگه تک تک به بخش ها نمره بدی و میانگین بگیری بعد یه سری میان مخالفت می کنن که مثلا چرا گیم پلی گرفته 9 چرا صدا گذاری گرفته 10. 

در کل می تونیم بگم که واقعا کارت خیلی خوب بود و به دشت ازت راضی هستم. همینجا بهت این مژده رو میدم یکی از اون مقالت ویژه که توسط من و عرفان استادی به نویسنده ها واگذار میشه، به تو داده خواهد شد.

ممنون محمدحسین جان ، لطف داری
بله درسته ، کمی باید بیشتر داستان رو آنالیز میکردم ، سعی میکنم در نقدهای بعدی اینکارو جبران کنم .
درست میگی ، زبان محاوره‌ای برای چنین مقاله هایی ممکنه از نظر یه سریا خوشایند نباشه ،
اما خب به نظر من حالا که خواننده های این مقالات اکثراََ گیمرهان، واقعاََ لازمه بخوایم خیـــلی خُشک و رسمیش کنیم ؟!
البته خودم بیشتر طرفدار مقالاتی با نوشتار ادبی هستم و تو این زمینه کارمو بهتر می‌تونم انجام بدم ،
ولی خب به نظرم چون کارِ ما نقده ، "طنز" هم از شاخه های نقد محسوب میشه
و واسه تیکه های طنز، شـــاید نیازی نباشه خیلی هم روی این مورد تمرکز کنیم (نوشتار ادبی و رسمی)، البته این نظر شخصی منه!

بله به علایم نگارشی اهمیت زیادی میدم، به نظرم از مهم‌ترین بخش های یک مقاله، علایم نگارشی جملاته.
اون 20 درصد رو هم احتمالاََ به دلیل خستگی جزئی که داشتم فراموش کردم، به بزرگی خودت ببخش دیگه .

البته اگه قرار بود هر جا که لازم باشه از این علامت " ! " جلوش استفاده کنم ، الان سر تا سر مقاله‌م فقط  ! میدیدی :دی
یه سری جاهاشو اختیاری جا انداختم که زیاد نشه، چشم سعی می‌کنم کمتر استفاده کنم

ممنون ، بله توی خودِ همین مقاله هم عرض کردم که "ظاهر" تو هر زمینه ای حرف اول رو میزنه همیشه!
باید بهش بها داد ، و منم سعی میکنم به این موضوع اهمیت زیادی بدم.

تقدیر و تشکر فراوان از لطفت، واقعاََ حرفات بهم انگیزه داد
چشم، هر موقع شما حاضر بودید بنده مایلم مقاله‌ی مربوطه رو بنویسم
تشکر

(03-21-2015, 01:45 PM)Erfan-Wh نوشته است: خسته نباشید میگم به نویسنده، یکی از قوی ترین مقالات آکادمی بوده و DJ-BisMark عزیز وقت خیلی کمتری گذاشت برای مقاله
با توجه به اینکه دیر وارد روال کاری شد
مقاله هم مشکلات جزئی داشت که در تاپیک مربوطه قرار میگیره
و ظاهر مقاله و کارهای گرافیکیش هم خیلی خوب بود

در ارتباط با Skyrim، من دوست داشتم برای شخصیت اصلی صدا قرار میدادند! البته نمیشه این رو یک نقطه ضعف دونست اما در این صورت خیلی بهتر میشد با بازی ارتباط برقرار کرد
هوش مصنوعی هم درسته، ضعیف بود
و گرافیک هم به نظرم در حد خوب بود! با توجه به اینکه تخریب پذیری برای نبرد های بزرگ این بازی کم بود و در محیط بعضی جزئیات جالب نبودند

مرسی عرفان جان ، لطف داری

بله اتفاقاََ به نظر من هم جالب میشد .
ولی خب یک سرزمین با اون همه وسعت و اون همه دیالوگ غیر قابل شمارش، یک پروژه بسیار سنگین و تقریباََ غیرممکن رو برای Bethesda رقم میزد!

گرافیکش هم خوب بود انصافاََ... ساخت یک جهان به اون بزرگی در کنار این جزئیاتِ خیره‌کننده یک معجره‌ست !
[تصویر:  04uigg5da65b7inl96yk.jpg]
-
" .Tragedy Is Invisible. People Turn Away From It "
پاسخ
#14
جالب بود
کامل بود
همه چی بود دیگه
قسمت شد اولین پستمم توی تاپیک شما ارسال شه
خسته نباشی
پاسخ
#15
(03-21-2015, 11:51 PM)morez890 نوشته است: جالب بود
کامل بود
همه چی بود دیگه
قسمت شد اولین پستمم توی تاپیک شما ارسال شه
خسته نباشی

تشکر
خیلی هم خوب
[تصویر:  04uigg5da65b7inl96yk.jpg]
-
" .Tragedy Is Invisible. People Turn Away From It "
پاسخ
#16
فکر نمیکنید به گرافیک کم نمره دادید؟
تو سال ۲۰۱۳ skyrim جزو ۱۰تای اول تو گرافیک بود…
[تصویر:  STALKER_2.jpg]
پاسخ
#17
(03-22-2015, 12:56 AM)Clonel Kovolsky نوشته است: فکر نمیکنید به گرافیک کم نمره دادید؟
تو سال ۲۰۱۳ skyrim جزو ۱۰تای اول تو گرافیک بود…

نمره گرافیک 8 از 10 ـه
اون 2 نمره‌ی باقی مونده رو هم ذکر کردم واسه باگ های گرافیکی تو جریان بازی هستش که به وضوح دیده میشه
اسکایریم هم در واقع نوامبر 2011 منتشر شد .
[تصویر:  04uigg5da65b7inl96yk.jpg]
-
" .Tragedy Is Invisible. People Turn Away From It "
پاسخ
#18
آپ . . . .
[تصویر:  04uigg5da65b7inl96yk.jpg]
-
" .Tragedy Is Invisible. People Turn Away From It "
پاسخ
#19
نقد خوبی بود
لطفا اگه Oblivion رو بازی کردید نقدش رو هم بذارید اونم شاهکاره.
پاسخ
#20
نقد بسیار خوبی بود.. حتی بهتر از بعضی از مقاله های صفحه ی اصلی. من معمولا تو انجمن مقالات رو میخونم اما نظر نمیدم ولی مشخص بود برای این نقد زحمت کشیدی و بی انصافیه که بهت خسته نباشید نگم. فقط چند نکته رو که دوستان و اساتید به اونها اشاره نکردن، یاداوری کنم
در مورد علامت های نگارشی: علامت های ، و ! هیچ فرقی با نقطه (.) ندارن.. بزار اینطور توضیح بدم
هوش مصنوعی پایین شخصیت‌ها ، ترکیبی دوست‌داشتنی از یک 
درستش اینه
[font=tahoma]هوش مصنوعی پایین شخصیت‌ها، ترکیبی دوست‌داشتنی از یک 
[/font]

در مورد داستان دوستان اشاره کردن
کلمه ی  دشت‌های وصیع غلط هست و باید باشه=>وسیع
از واژه ی مولتی پلیر هم یا باید معادل استفاده می کردی یا شکل صحیح کلمه یعنی مالتی پلیر.. مولتی خودمونی تر هست و مالتی رسمی تر
بازم میگم کارت عالی بود و بهتر از بعضی از نویسندگان ص اصلی نوشتی
موفق باشی :heart:

پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 2,006 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,113 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,147 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,655 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,297 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان