06-18-2012, 09:12 PM
من واقعا از ته دل خوشحال شدم وقتی این عکسها رو دیدم شما هم در این شادی سهیم باشید (باریکلا ایرونی62:)
در اولین نمایشگاه بازی های رایانه ای که سال گذشته در برج میلاد برگزار شد، بازی هایی زیادی رونمایی شد که برخی از آنها توانست توجه عده بسیار زیادی را به خود جلب کند و با توجه به نمایش های خوبی که از خود نشان داد آینده روشن بازی سازی در ایران را بیش از پیش متصور ساخت.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مشرق، بازی مبارزه در خلیج عدن همان بازی ای است که می تواند آینده بازی سازی را در کشور تغییر دهد.
این بازی توسط شرکت آمیتیس بازی رایان و به همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.
با توجه به آنکه این بازی قرار است تا در۲۹ فروردین ماه وارد بازار شود بهتر است تا به داستان و نحوه گیم پلی کلی آن نگاهی داشته باشیم.
داستان بازی:
همانطور که از اسم بازی متوجه می شوید داستان بازی در مورد مبارزه دلیرانه تکاوران نیروی دریایی درمقابل دزدان دریایی در منطقه عدن است. این تکاوران در ابتدا با گذراندن مراحل تمرینی و آمادگی وارد بازی می شوند و به مبارزه با دزدان دریایی در منطقه می روند.
در بین بازی های تیراندازی اول شخص داستان بازی تا حدی می تواند به محل ها و شخصیت ها جان ببخشد و بازیکن را به گونه ای وادار به بازی کردن کند.
از همین رو باید انتظار داشته باشیم تا طراحان این بازی نیز به این نکته توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند تا بازی از نظر داستانی دچار مشکل نشود. چرا که از روی پیش نمایش های به دست آمده نمی توان به طور کامل داستان بازی را حدس زد.
گیم پلی:
یکی از مهمترین بخش هایی که هر بازیکن با آن بسیار سر و کار دارد و هر چه زیباتر بودن آن می تواند بازیکن های بیشتری را به خودش جذب کند بخش گیم پلی است. در بازی های قبلی ای که توسط شرکت های مختلف بازی سازی در کشور تولید شده است می توان از گرشاسب نام برد که دارای یک گیم پلی جالب بود و توانست در سطح بین المللی نیز نامی نه چندان بزرگ از خودش به جای بگذرد.
مهمترین مشکلی که در هر بازی وجود دارد باگ ها هستند. این امر تنها مختص به بازی های ایرانی نیست و حتی بازی های بسیار بزرگی مانند Batman: Arkham City نیز شامل این باگ ها می شوند. البته با توجه به امکانات محدودی که در اختیار شرکت های ایرانی قرار دارد می توان از باگ های کوچک به راحتی گذر کرد.
با توجه به پیش نمایش هایی که از این بازی در سایت اصلی آن ها به نمایش در آمده است مبارزه در خلیج عدن دارای یک گیم پلی روان است و به نوعی شما می توانید از آن به عنوان یک بازی شوتر اول شخص لذت کافی را ببرید. البته نکته های ریزی نیز در آن وجود دارد و ممکن است بازیکن های حرفه ای را یاد بازی هایی مانند ندای وظیفه و یا نیروی دلتا(Delta Force) اندازد. برای مثال طرح نقشه و مسیر یاب بازی به مانند ندای وظیفه ۴ می ماند.
در خصوص گیم پلی در این بازی ها باید به انوع اسلحه و تجهیزاتی که در بازی مشاهده می شود نیز اشاره کرد. در بیشتر پیش نمایش های این بازی شما می توانید اسلحه M16 را مشاهده کنید که به عنوان اسلحه نیروی دریای ما شناخته نمی شود. البته سلاح هایی مانند Ak47 یا ژ۳ نیز در بازی دیده می شود و باید این را نیز یاد کنیم که طراحی این سلاح ها به خوبی انجام شده است. در زیر نگاهی به بیشتر اسلحه ها و بالگردهایی که در پیش نمایش های بازی دیده شده است داریم:
سلاح ها
سلاح هجومی M-16 : ساخت ایالات متحده امریکا ، ظرفیت خشاب : ۲۰ الی ۳۰ تیر ، کالیبر : ۵٫۵۶*۴۵میلی متر ، دارای ۳ وضعیت تیراندازی : ضامن ، تک تیر ، رگبار ، وزن: ۴ کیلوگرم با خشاب پر ، طول : ۱ متر، نواخت تیر: ۷۰۰ تا ۹۵۰ گلوله در دقیقه
سلاح هجومی AK-47 : ساخت شوروی سابق ، ظرفیت خشاب : ۳۰ گلوله ، کالیبر : ۳۹*۷٫۶۲ ، وضعیت تیراندازی: تک تیر ، ضامن و رگبار ، طول : ۸۷۰ متر ، وزن : ۵ کیلوگرم با خشاب پر ، نواخت تیر : ۶۰۰ تیر
راکت انداز RPG-7 : ساخت شوروی سابق ، وزن: ۷ کیلوگرم ، کالیبر : ۸۵ میلی متر
تیربار PK : ساخت شوروی سابق ، وزن: ۹ کیلوگرم ، تغذیه با نوار فشنگ یا خشابهای ۲۰۰ یا ۲۵۰ گلوله ای ، نواخت تیر: ۶۵۰ تا ۸۵۰ تیر در دقیقه ، کالیبر : ۷٫۶۲*۵۴ ، طول: ۱ متر و ۲۰ سانتی متر
مسلسل دستی Uzi : وزن: ۳٫۵ کیلوگرم ، کالیبر: ۹ میلی متر، نواخت تیر: ۶۰۰ تیر در دقیقه ، طول: ۶۴۰ میلی متر، وضعیت تیراندازی: ضامن ، تک تیر ، رگبار
سلاح کمری M1911 : ساخت ایالات متحده آمریکا ، ظرفیت خشاب : ۷ تیر ، کالیبر : ۰٫۴۵ اینچ ، وزن: ۱ کیلو و ۱۰۰ گرم ، نواخت تیر: ۲۰ تا ۳۰ گلوله در دقیقه
بالگردها:
بالگرد UH-1 هیویی ، ساخت شرکت بل آمریکا ، برد پروازی : ۵۰۷ کیلومتر ، سرعت: ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت
بالگرد SH-3 ، ملقب به سی کینگ “پادشاه دریا” ، سازنده : شرکت سیکورسکی در آمریکا بردپروازی : ۱۰۰۰ کیلومتر ، سرعت: ۲۶۷ کیلومتر بر ساعت. یکی از نکات ظریف در طراحی این بالگرد بوده است که نشان های نیروی دریایی به وضوح بر روی آن نمایان است و این خود نکته سنجی و ریز بینی بازی سازان را نشان می دهد.
گرافیک و صداگذاری:
مهمترین مشکلی که در بازی های گذشته که توسط بازی سازان ایرانی به چشم می خورد سطح پایین گرافیک بازی بود. این امر حتی در بازی بزرگی مانند گرشاسب نیز وجود داشت به طوری که نمایش های بین بازی بسیار عالی بودند اما گرافیک خود بازی سطح قابل قبولی نداشت.
این بار در بازی مبارزه در خلیج عدن ما با محیط دیگری روبرو هستیم که گرافیک خوبی را نیز دارد. با توجه به پیش نمایش های عرضه شده، این بازی بیشتر در مناطق خشک دنبال می شود و البته مراحلی نیز در آب و در قالب اسکورت های دریایی و قایق های تندرو وجود دارد.
گرافیک بازی در محیط های باز به نظر خوب می آید و به گونه ای باعث دلزدگی شما از بازی نمی شود. همچنین در محیط های بسته نیز می تواند رضایت شما را جلب کند. البته در این بازی نباید انتظاراتی مانند افکت های بسیار عالی و یا قدرت تخریب پذیری بالا باشیم.
صدا گذاری ها نیز در حد قابل قبولی است و می تواند حس یک منطقه جنگی را به شما القا کند و البته جالبترین قسمت بازی مکالماتی است که به زبان فارسی رد و بدل می شود.
سخن آخر:
همانطور که مشاهده کردید این بازی می تواند به عنوان یکی از بهترین بازی های ساخته شده توسط بازی سازان ایرانی باشد و همچنین قدرت آن را نیز دارد که رتبه ای بهتر از بازی گرشاسب در سطح بین المللی نیز دریافت کند. امیدواریم مردم ایران این بازی را خریداری کنند و با کمک به شرکت های بازی سازی در کشور به روند رو به رشد این صنعت در کشور یاری برسانند.
بازی مبارزه در خلیج عدن قرار است در بود در آخر اسفند ماه سال گذشته وارد بازار شود و بر اثر مشکلات به تاریخ ۲۹ فروردین و روز ارتش موکول شد.
http://barsam.ir/archive/آشنایی-با-داستا...ر-خلیج-عد/
در اولین نمایشگاه بازی های رایانه ای که سال گذشته در برج میلاد برگزار شد، بازی هایی زیادی رونمایی شد که برخی از آنها توانست توجه عده بسیار زیادی را به خود جلب کند و با توجه به نمایش های خوبی که از خود نشان داد آینده روشن بازی سازی در ایران را بیش از پیش متصور ساخت.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مشرق، بازی مبارزه در خلیج عدن همان بازی ای است که می تواند آینده بازی سازی را در کشور تغییر دهد.
این بازی توسط شرکت آمیتیس بازی رایان و به همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.
با توجه به آنکه این بازی قرار است تا در۲۹ فروردین ماه وارد بازار شود بهتر است تا به داستان و نحوه گیم پلی کلی آن نگاهی داشته باشیم.
داستان بازی:
همانطور که از اسم بازی متوجه می شوید داستان بازی در مورد مبارزه دلیرانه تکاوران نیروی دریایی درمقابل دزدان دریایی در منطقه عدن است. این تکاوران در ابتدا با گذراندن مراحل تمرینی و آمادگی وارد بازی می شوند و به مبارزه با دزدان دریایی در منطقه می روند.
در بین بازی های تیراندازی اول شخص داستان بازی تا حدی می تواند به محل ها و شخصیت ها جان ببخشد و بازیکن را به گونه ای وادار به بازی کردن کند.
از همین رو باید انتظار داشته باشیم تا طراحان این بازی نیز به این نکته توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند تا بازی از نظر داستانی دچار مشکل نشود. چرا که از روی پیش نمایش های به دست آمده نمی توان به طور کامل داستان بازی را حدس زد.
گیم پلی:
یکی از مهمترین بخش هایی که هر بازیکن با آن بسیار سر و کار دارد و هر چه زیباتر بودن آن می تواند بازیکن های بیشتری را به خودش جذب کند بخش گیم پلی است. در بازی های قبلی ای که توسط شرکت های مختلف بازی سازی در کشور تولید شده است می توان از گرشاسب نام برد که دارای یک گیم پلی جالب بود و توانست در سطح بین المللی نیز نامی نه چندان بزرگ از خودش به جای بگذرد.
مهمترین مشکلی که در هر بازی وجود دارد باگ ها هستند. این امر تنها مختص به بازی های ایرانی نیست و حتی بازی های بسیار بزرگی مانند Batman: Arkham City نیز شامل این باگ ها می شوند. البته با توجه به امکانات محدودی که در اختیار شرکت های ایرانی قرار دارد می توان از باگ های کوچک به راحتی گذر کرد.
با توجه به پیش نمایش هایی که از این بازی در سایت اصلی آن ها به نمایش در آمده است مبارزه در خلیج عدن دارای یک گیم پلی روان است و به نوعی شما می توانید از آن به عنوان یک بازی شوتر اول شخص لذت کافی را ببرید. البته نکته های ریزی نیز در آن وجود دارد و ممکن است بازیکن های حرفه ای را یاد بازی هایی مانند ندای وظیفه و یا نیروی دلتا(Delta Force) اندازد. برای مثال طرح نقشه و مسیر یاب بازی به مانند ندای وظیفه ۴ می ماند.
در خصوص گیم پلی در این بازی ها باید به انوع اسلحه و تجهیزاتی که در بازی مشاهده می شود نیز اشاره کرد. در بیشتر پیش نمایش های این بازی شما می توانید اسلحه M16 را مشاهده کنید که به عنوان اسلحه نیروی دریای ما شناخته نمی شود. البته سلاح هایی مانند Ak47 یا ژ۳ نیز در بازی دیده می شود و باید این را نیز یاد کنیم که طراحی این سلاح ها به خوبی انجام شده است. در زیر نگاهی به بیشتر اسلحه ها و بالگردهایی که در پیش نمایش های بازی دیده شده است داریم:
سلاح ها
سلاح هجومی M-16 : ساخت ایالات متحده امریکا ، ظرفیت خشاب : ۲۰ الی ۳۰ تیر ، کالیبر : ۵٫۵۶*۴۵میلی متر ، دارای ۳ وضعیت تیراندازی : ضامن ، تک تیر ، رگبار ، وزن: ۴ کیلوگرم با خشاب پر ، طول : ۱ متر، نواخت تیر: ۷۰۰ تا ۹۵۰ گلوله در دقیقه
سلاح هجومی AK-47 : ساخت شوروی سابق ، ظرفیت خشاب : ۳۰ گلوله ، کالیبر : ۳۹*۷٫۶۲ ، وضعیت تیراندازی: تک تیر ، ضامن و رگبار ، طول : ۸۷۰ متر ، وزن : ۵ کیلوگرم با خشاب پر ، نواخت تیر : ۶۰۰ تیر
راکت انداز RPG-7 : ساخت شوروی سابق ، وزن: ۷ کیلوگرم ، کالیبر : ۸۵ میلی متر
تیربار PK : ساخت شوروی سابق ، وزن: ۹ کیلوگرم ، تغذیه با نوار فشنگ یا خشابهای ۲۰۰ یا ۲۵۰ گلوله ای ، نواخت تیر: ۶۵۰ تا ۸۵۰ تیر در دقیقه ، کالیبر : ۷٫۶۲*۵۴ ، طول: ۱ متر و ۲۰ سانتی متر
مسلسل دستی Uzi : وزن: ۳٫۵ کیلوگرم ، کالیبر: ۹ میلی متر، نواخت تیر: ۶۰۰ تیر در دقیقه ، طول: ۶۴۰ میلی متر، وضعیت تیراندازی: ضامن ، تک تیر ، رگبار
سلاح کمری M1911 : ساخت ایالات متحده آمریکا ، ظرفیت خشاب : ۷ تیر ، کالیبر : ۰٫۴۵ اینچ ، وزن: ۱ کیلو و ۱۰۰ گرم ، نواخت تیر: ۲۰ تا ۳۰ گلوله در دقیقه
بالگردها:
بالگرد UH-1 هیویی ، ساخت شرکت بل آمریکا ، برد پروازی : ۵۰۷ کیلومتر ، سرعت: ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت
بالگرد SH-3 ، ملقب به سی کینگ “پادشاه دریا” ، سازنده : شرکت سیکورسکی در آمریکا بردپروازی : ۱۰۰۰ کیلومتر ، سرعت: ۲۶۷ کیلومتر بر ساعت. یکی از نکات ظریف در طراحی این بالگرد بوده است که نشان های نیروی دریایی به وضوح بر روی آن نمایان است و این خود نکته سنجی و ریز بینی بازی سازان را نشان می دهد.
گرافیک و صداگذاری:
مهمترین مشکلی که در بازی های گذشته که توسط بازی سازان ایرانی به چشم می خورد سطح پایین گرافیک بازی بود. این امر حتی در بازی بزرگی مانند گرشاسب نیز وجود داشت به طوری که نمایش های بین بازی بسیار عالی بودند اما گرافیک خود بازی سطح قابل قبولی نداشت.
این بار در بازی مبارزه در خلیج عدن ما با محیط دیگری روبرو هستیم که گرافیک خوبی را نیز دارد. با توجه به پیش نمایش های عرضه شده، این بازی بیشتر در مناطق خشک دنبال می شود و البته مراحلی نیز در آب و در قالب اسکورت های دریایی و قایق های تندرو وجود دارد.
گرافیک بازی در محیط های باز به نظر خوب می آید و به گونه ای باعث دلزدگی شما از بازی نمی شود. همچنین در محیط های بسته نیز می تواند رضایت شما را جلب کند. البته در این بازی نباید انتظاراتی مانند افکت های بسیار عالی و یا قدرت تخریب پذیری بالا باشیم.
صدا گذاری ها نیز در حد قابل قبولی است و می تواند حس یک منطقه جنگی را به شما القا کند و البته جالبترین قسمت بازی مکالماتی است که به زبان فارسی رد و بدل می شود.
سخن آخر:
همانطور که مشاهده کردید این بازی می تواند به عنوان یکی از بهترین بازی های ساخته شده توسط بازی سازان ایرانی باشد و همچنین قدرت آن را نیز دارد که رتبه ای بهتر از بازی گرشاسب در سطح بین المللی نیز دریافت کند. امیدواریم مردم ایران این بازی را خریداری کنند و با کمک به شرکت های بازی سازی در کشور به روند رو به رشد این صنعت در کشور یاری برسانند.
بازی مبارزه در خلیج عدن قرار است در بود در آخر اسفند ماه سال گذشته وارد بازار شود و بر اثر مشکلات به تاریخ ۲۹ فروردین و روز ارتش موکول شد.
http://barsam.ir/archive/آشنایی-با-داستا...ر-خلیج-عد/