امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بحث هفته | تحلیل یک بازی از دیدگاه شما در این هفته
#1
به نام خدا

هدف از ایجاد این موضوع انجام یک بحث اصولی، قانون مند و حرفه ای از سوی کاربران فهیم انجمن گیمفا در یک مکان به صورت منسجم می باشد. به این شک که از این به بعد در بخش بحث هفته به بررسی یک بازی مورد انتظار از زوایا و با دید گاه های مختلف خواهیم پرداخت.
اما این بحث به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که در هر هفته یک عنوان توسط یکی از کاربران انجمن انتخاب و  و به عنوان بحث هفته برگزیده می شود و سایر کاربران می بایست به صورت عقلانی و متفاوت تر از سایر مکان ها دیدگاه های خویش را در مورد آن بیان می نمایند.
و اما قوانین این موضوع ( قوانین از سوی مدیر کل انجمن تعیین شده است ):


1- هنگامی که کاربری در هفته ی جدید بحث را شروع کرد کاربران تا هفته ی بعد نمی توانند بحثی را شروع کنند و تمامی مباحث می بایست پیرامون آن آن عنوان صورت بگیرد.

2- ایجاد کننده ی بحث ملزم به قرار دادن یک تصویر به همراه توضیحی " ده " خطی از بازی می باشد که در آن خواننده اطلاعات جامعه ای را نسبت به بازی مورد بحث کسب نماید. همچنین با قرار دادن تصاویری همچون باکس آرت و توضیحات تکمیلی و پلتفرم های مقصد می توانید ارزش نوشته ی خود را را بیشتر کنید.

3- نظرات کاربران در مورد این قسمت " نباید " کمتر از " سه " خط باشد زیرا هدف بررسی جامع بازی است.

4- با هر گونه ارسال بی مورد یا به عبارتی " اسپم " به شدّت برخورد خواهد شد.

5- به دلیل " تفاوتی " که این موضوع با " ترد " ها دارد از ارسال نظرات کوتاه و قرار دادن تریلر و تصاویر جدید بازی های مورد بحث پرهیز کنید.

6- شنبه هر هفته مدیر انجمن " Maji Star "، موضوع جدیدی را انتخاب میکنند.


با تشکر از شما.
____________________________________________

بحث هفته ی اول:

 Until Down

پلتفرم مقصد : PS4
تاریخ انتشار : 26 آگوست 2015 معادل 4 شهریور 1394
استودیو سازنده : Supermassive Games
سبک : ترس و بقا / ماجراجویی

توضیحات:

داستان بازی روایتگر سفر هشت جوان خوش گذران به ویلایی در بیرون شهر است که برای گذران شبی به دور از دغدغه های روزمره و بودن در کنار دوستانشان به دل کوه و جنگل زده اند. اما ماجرا به این شیرینی ها نیست! زیرا در آنجا قاتلی حرفه ای و زنجیره ای به کمین این جوانان از همه جا بی خبر نشسته است تا آنها را یکی پس از دیگری شکار کند! اینطور که اعلام شده است شما قادر به کنترل هر هشت شخصیت اصلی بازی می باشید و می توان نتیجه گرفت با شخصیت پردازی قابل قبولی رو به رو خواهیم بود.
گیم پلی این عنوان بسیار جالب اما در عین حال نگران کننده است. زیرا بر اساس آنچه نشان داده شده است در غالب صحنه های بازی شما سلاح خاصی برای مبارزه ندارید و می بایست به مخفی شدن، فرار کردن و یا حملات ناگهانی اکتفا کنید و تکرار چنین صحنه هایی ممکن است باعث خسته شدن مخاطب شود. همچنین زاویه ی دوربین بازی نیز خاص و یاد آور RE 1 می باشد که تا حدودی نا کار آمد جلوه می کند و حس یک فیلم سینمایی را به شما القا خواهد نمود به جای یک عنوان ترسناک! همچنین در بازی قابلیت انخاب وسیعی به شما داده شده است که می توانید فرار کنید یا در جای خود بمانید و یا... که بسیار جالب توجه می باشد.
نکته ی روشن دیگر بازی گرافیک و صداگذاری آن می باشد. بر اساس نمایش های گیم پلی بازی طراحی محیط و به خصوص چهره ی شخصیت های بازی با وسواس خاصی صورت گرفته است که بسیار مطلوب می باشد و انتظارات را از یک عنوان نسل هشتمی بر آورده می کند. همچنین موسیقی و صدا گذاری بازی نیز گوش نواز می باشد و با تم سرد و ترسناک بازی همخوانی دارد.


نکات روشن بازی: 

می توان گفت خود روایت داستان بازی و اینکه چنین روایتی چندین بار امتحان خود را به سبک هایی تقریبا مشابه پس داده است کمی امیدوار کننده می باشد. همچنین حضور هشت شخصیت قابل بازی نیز قرار گرفتن یک انسال یا بهتر است بگوییم قاتل روانی به عنوان شخصیت منفی بازی می تواند اندکی متفاوت و جالب باشد. گرافیک خوب بازی و انتخاب هایی که در گیم پلی به شما داده می شود نیز در این بخش قرار می گیرند.

نکات تاریک بازی:

داستان کمی کیلیشه ای است و گیم پلی ممکن است خسته کننده شود.

تصاویر بازی:

[تصویر:  9mmr_until-dawn-game_03.jpg]
[تصویر:  emh3_until-dawn-game_06.jpg]


حال نظر شما چیست؟ منتظر نظرات شما هستیم.
پاسخ
#2
با تشکر از آقای خزایی عزیز بابت اینکه همچین موضوع مورد نیازی برای انجمن ایجاد کرده.
بنده نسبت به این عنوان به شدت خوش بینم و به طور قطع جزو بهترین تجربه های سبک Horrorم قرار میگیره (اگر تجربش کنم).شاید برای اولین بار هست که ساب ژانر محبوب سینمای وحشت یعنی اسلشر (Slasher) در قالب یک بازی ویدیویی قرار میگیرد (در این سبک اکثرا یک قاتل روانی درون فیلم هست که به دنبال قتل عام یک سری افراد که اکثرا جوانان خوشگذران و شاد هستند است) به شخصه طرفدار پروپاقرص این سبک هستم و تجربه فرار و بقا از دست یک قاتل روانی در یک بازی اسلشر برایم همانند خواب می ماند.البته هنوز نمیشود نظر خاصی نسبت به بازی داد چون چیزی فعلا جا نیوفتاده و باید تا عرضه بازی منتظر ماند و دید که چگونه می تواند از پس طرفداران سبک و وحشت و پلی استیشن یک جا بر بیاید.گرافیک قابل قبوله و با تریلر هایی که دیدیم هایپمون رو به شدت بالا برده ولی تنها چیزی که این وسط فعلا بلاتکلیفه گیم پلی هست که آدم نمیدونه قراره نوآورانه باشه یا تکراری و خسته کننده.
در کل آی پی فوق العاده جالبی به نظر میرسه و امیدوارم که موفق عمل کنه.
پاسخ
#3
به شدت بهش امیدوارم مهمترین نکته ای که برای شخص خودم مهمه ترسیدن از یک بازی هست نه ترسناک بودن اون. هر چند زیاد طرفدار این سبک نیستم اما بیشتر بازی های این سبک فقط سعی در ساخت فضایی ترسناک دارن تا ترساندن بازیکن ها. اما این بازی تو نمایش نشون داده شما را از نقطه ضعفاتون می ترسونه سوالات قبل شروع هر مرحله مثل ترس از موجدات موزی یا جنازه و ... باعث می شه شما در بازی ترس واقعیتون تجربه کنید حتی اگر این موارد 3 2 بار در هر مرحله دیده بازم ارزش بالایی داره شاید بالاخره دوباره بتونیم بازی ببینم که وقتی کنترل تو دستمون هست هر لحظه احساس کنیم قراره از ترس پرتش کنیم یه گوشه امیدوارم این بازی بتونه این کار انجام بده!
[تصویر:  238bc43956c72bf464ad6f90c9ccaa6c.jpg]

پاسخ
#4
تجربه نشون داده که منتقدان معمولا استقبال چندان خوبی از این سبک بازی های تعاملی نمی کنند و لذت بردن از اونها بیشتر به سلیقه بازیکنان بر می گرده. با در نظر گرفتن تجربه نسبتا کم استودیوی سازنده، این بازی از کیفیت فنی خوبی برخوردار است و داستانش هم به نظر سرگرم کننده میاد با این حال مهمترین عاملی که می تونه باعث شکستش بشه بخش گیم پلی بازی هست که امیدوارم سطح قابل قبولی داشته باشه.  

ممنون که این تاپیک رو ایجاد کردین آقای خزایی.
پاسخ
#5
به شخص خود زیاد به این بازی امیدوار نیستم، سبک بازی تکراری هست و با توجه به گیملی بازی می‌توان گفت حداقل در هر دقیقه 1 بار انتخاب برای پنهان شدن یا فرار رو نشون میده. ( تکراری منظورم بازی های بیاندا و هوی رین است )
لذت، هیجان و ترس در این بازی بسیار طبیعی تر به نظر می‌رسد. همچنین برخلاف دیگر بازی های هم سبک این عنوان را می‌توان یک عنوان تازه یاد کرد، زیرا که دیگر  خبری از روح و زامبی نیست.
در کل این عنوان، تحول شگرفتی را در بازی های هم سبک خود ایجاد خواهد کرد.
با تشکر از سعید عزیز بابت ایجاد تاپیک Eee
پاسخ
#6
اینقدر از این بازی خوشم میاد دلم نیامد نظر ندم!
به شخصه داستان بازی دوست دارم! چون به جای زامبی یا روح و جن اینبار یه آدم روانی طرف مقابل ما هست :D
گرافیک بازی پسندیدم! اما ... اما زاویه ی دوربین تو ذوقم میزنه! همچنین شک ندارن گیم پلیش تکراری میشه... هی دم به دقیقه میگه یا فرار کن یا بمان و مخفی شو! جالبه اما نه همه جا.... با دیدن تریلر گیم پلی 9 دقیقه ای زیاد این مورد به چشم نمیاد اما 37 دقیقه ای ببینید متوجه ضعف دوربین و انتخاب ها خواهید شد ;)
مورد آخر اون جو تاریک و سرد بازی هست که واقعا سرد بودن هوا در زمان وقوع بازی ( تو زمستان هست شبی که بازی توش رقم می خوره ) به القای ترس کمک شایانی کرده.
کلا منتظرشم هرچند PS4 ندارم + متاش به نظرم بالای 80 نمیشه.... :-/
پاسخ
#7
همچنان منتظر نظرات شما هستیم! ;)  ( هر شروع کننده ی بحث هفته ای 3 بار با چنین ارسال هایی می تواند مطلب بیاره بالا! )
پاسخ
#8
بحث هفته ی دوم


Quantum Break

پلتفرم : Xbox One
سبک : اکشن / شوتر سوم شخص
تاریخ انتشار : 2016

توضیحات بازی:

QB  جدیدترین بازی در دست ساخت استودیو Remedy Entertainment می باشد که از نخستین روز های آغاز نسل هشتم، به صورت انحصاری برای Xbox One  معرفی شد. در این عنوان شما کنترل فردی به نام Jack Joyce را به عنوان شخصیت اصلی برعهده دارید که پیش از به وقوع پیوستن اتفاقات بازی به عنوان یک دانشمند در مراکز تحقیقاتی مشغول به کار بوده است. اما در اثنای انجام یکی از آزمایشات اشتباهی سهوی یا شاید هم عمدی رخ می دهد که سبب وقوع یک جهش در شخصیت قهرمان داستان ما و دو همکار دیگرش می شود. نتیجه ی این رخداد به ارمغان آمدن توانایی در دست گرفتن زمان می باشد. به صورتی که در بازی شما می توانید برای مدتی همه چیز را متوقف کرده و با تغییر مکان خود از محیط بازی به نفع خویش بهره ببرید.
همین ویژگی گیم پلی بازی یعنی کنترل، متوقف کردن زمان و پیروزی در مبارزات به یکی از دغدغه های هواداران این عنوان برای موفقیت QB تبدیل شده است! زیرا برخی معتقدند اگر رکن اصلی مراحل بازی با ریتمی مشخص و به این شکل باشد، عملا بازیباز در قسمت های پایانی نکته ی جدیدی را در گیم پلی بازی مشاهده نمی کند و به نوعی ایده ی شکست و کنترل زمان حتی به شکل های مختلف برای مخاطبین جذاب نخواهد بود. در مقابل گروه دیگری از بازیبازان و تیم بازی سازی سم لیک دوست داشتنی قرار دارند که با اطمینان خاطر اعلام می کنند، گیم پلی   QBترکیبی از دقت، سرعت، توقف زمان و یک اکشن مناسب می باشد که با افزودن سطح هوش مصنوعی ای که برای دشمنان شما در نظر گرفته شده هرگز از آن خسته نخواهید شد.
مسلما کیفی جنبه های بصری برای عنوانی در چنین سطحی می بایست کم نقص و عالی باشد. امری که استویدو Remedy به خوبی آن را درک کرده است و به کمک  موتور گرافیکی NorthLight توانسته محیطی پویا، باور پذیر به همراه شخصیت هایی با جزئیات فراوان خلق کند تا جایی که کافیست یکی از نمایش های گیم پلی را ملاحضه کنید تا خیالتان از این بابت به کلی راحت شود. جنبه های شنیداری بازی نیز بسیار خوب جلوه می کنند. زیرا با استناد به نواهای شنیده شده از بازی و تیمی که مشغول ساخت موسیقی های آن هستند انتظار موفقیت مناسبی در بخش موسیقی و صداگذاری نیز می رود.

نکات روشن بازی:
کنترل کردن زمان به شکلی جدید در این عنوان – داستانی چند لایه – گرافیک چشم نواز – حضور سم لیک در تیم سازنده!
نکات تاریک بازی:
احتمال داده می شود برخی از ارکان اصلی گیم پلی بازی بعد از مدتی خسته کننده شوند.

تصاویر بازی:
[تصویر:  1mes_e565f13a1ffeb3f388a364561f642bb391eea954.jpg]
[تصویر:  wt78_quantumbreakgameplay-2.jpg]
[تصویر:  1ud_screenshot4.jpg]
پاسخ
#9
رمدی
رمدی بیشتر عنوان هاش متای خیلی خیلی بالا نداشتند، ولی کوانتم واقعا یه سبک دیگه ای از بازی رو با قانون های فیزیک بهمون نشون داد، همونطوری که بایوشوک بی کران با قانون های فیزی که شامل دنیای متوالی و ...... بود یبازی شاهکار تحویلمون داد
خیلی بهش امیدوارم البته اگه مبارزات بازی یخوده خسته کننده نباشه، احتمال میره بازی داستان قوی و موسیقی فوقالعاده هم داشته باشه، تنها چیزی که ممکنه خوب در نیاد هیجان بازی هست
...CRYSiS
[تصویر:  crysis_wallpaper_by_sfv666-d6av2wf.jpg]
پاسخ
#10
اینایی که میگم بر اساس آخرین تریلر گیم پلی هستن.
در مورد داستان بازی تقریبا مطمئنم که زیبا و احتمالا پر پیچ و خمه. اگه بتونن از این مسئله ی توقف زمان برای به وجود اوردن اتفاقات خاص استفاده کنن، با یه داستان عالی روبرو میشیم. (توقف زمان خارج از گیم پلی هم میتونه کاربرد داشته باشه)
گیم پلی بازی مشخص نیست چه جوریه. اگه فقط بخواد توقف زمان و تیراندازی باشه مسلما بعد یه مدت به شدت خسته کننده میشه! ولی شاید بشه با اضافه کردن قابلیت های دیگه مثل حرکت دادن زمان (به جای فقط توقف) خلاقیت های قشنگی ایجاد کرد (چه توسط بازیکن چه توسط تیم سازنده از طریق صحنه های سینماتیک)
گرافیک بازی قابل قبول بود به نظر من. هر چند میشد یه سری ایرادات ازش پیدا کرد ولی مسلما این گرافیک بهبود پیدا خواهد کرد. طراحی افکت های مربوط به توقف زمان جالب بود. ولی تعامل با اشیاء که بر عهده ی فیزیک بازیه زیاد جالب نبود. (لگد زدن به افراد و کنار زدن اشیاء یه کم اغرق آمیز بود)
صداگذاری بازی خوب بود. برای عناوین AAA خیالم همیشه از بابت موزیک راحته ولی صداگذاری شخصیتا و اسلحه ها و ... رو نمیشه کلی گفت. این بازی صداگذاری قابل قبولی داشت. خلاقیت های جالبی هم داره. مثلا شنیدن صدای چند لحظه قبل هر مکان، در حین توقف زمان!

در کل پتانسیل بالایی برای موفقیت و دریافت نمره ی بالای 90 داره اگه گیم پلی بازی سرگرم کننده باشه.
[تصویر:  j7hb_59873-true-detective-cohle-quotes.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بهترین بازی‌هایی که در عمرتان بازی کردید؟ (تا سال 2016) peyman_eun 31 10,164 11-16-2016, 12:02 PM
آخرین ارسال: who i am
  دیالوگ های ماندگار از دیدگاه شما parda$ 2 1,701 08-16-2015, 06:58 PM
آخرین ارسال: Station

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان