نام :Remember Meسازنده: DONTNOD Entertainmentناشر: Capcomتاریخ انتشار : ۴ ژوئن ۲۰۱۳پلتفرم ها: pc,ps 3,xbox 360سبک: اکشن،ماجراجویی و مخفی کاریاین روزها وضع بازار جهانی برای یک عنوان سطح عالی چگونه خواهد بود؟ بسیار جذاب است که دو شرکت Capcom و Dontnod Entertainment با همکاری یکدیگر عنوان remember me را ساخته اند.ناشران معدودی دست به ساخت یک بازی آن هم درست زمانی که کنسولهای نسل بعدی وارد کار میشوند زده اند.شرکت Capcom را باید برای انجام چنین ریسکی تحسین کرد،ریسک ساختن عنوان remember me که یک عنوان فوق العاده می باشد. کاراکتر اصلی این عنوان Nilin می باشد کسی که قادر است تا خاطرات سایر انسان ها را شکار کند و انها را به تصاویری که برایش قابل شناسایی هستند تبدیل کند. در ابتدای بازی Nilin نمی تواند خاطراتش را بیاد بیاورد؛او در در سازمانی که متخصصان آن در بکار بردن حافظه انسان ها (بوسیله ی یک تکنولوژی که SENSEN نامیده می شود)ماهر هستند قرار دارد. او راه خروجش را با همراهی و کمک Edge (که رهبر یک گروه شورشی با نام Errorists می باشد) می یابد.در حالی که این شروع به حد کافی جذاب می باشد در طی یک نبرد منصفانه و تک نفره گیمر طرح آنها با شکست مواجه می شود.در بازی جهت اصلی را نام ها تعیین میکنند که همین سبب ایجاد انگیزه بیش تر یک گیمر در آشنایی با شخصیت های بازی می شود،شخصیت هایی که درگیر داستان بازی هستند.
[img]یکی از اولین ویژگی هایی که گیمر در همان ابتدا از بازی متوجه می شود این است که ((این عنوان چقدر سرشار از از زیبایی هاست)). بازی در شهر Neo Paris در سال ۲۰۸۴ انجام می شود و شامل مکان های خاصی همچون برج ایفل می باشد. اگرچه شما فقط برای مدتی می توانید آن مکان های خاص را مشاهده کنید اما آنها تجربیات کلی شما را می افزایند،خیلی وقت ها خود من از حرکت ایستادم و به تماشای این زیبایی ها پرداختم(مخصوصا بوسیله ی رایانه ام آن هم با تنظیمات ماکزیمم که واقعا لذت بخش و دیدنی است). موتور ساخت بازی remember me، Unreal Engine 3 می باشد متفاوت با سایرعناوین که سبب می شود تا بخش بصری این عنوان در بین برترین های این نسل قرار بگیرد. مکان های موجود در شهر Neo Paris نشان دهنده یک قالب زیبایی از آینده هستند. ترکیب مناسب رنگهای قرمز،زرد و آبی که همراه با پشتیبانی و کمک محدوده دینامیکی نورپردازی بالا بازی را زنده تر جلوه می دهند. پس ما متعجب نخواهیم بود اگر شب پرستاره ی Vincent Van Gogh را بعنوان یک طرحی هنرمندانه بصری از این بازی در نظر بگیریم. جزئیات فوق العاده و متعدد کاراکتر ها گیمر را برای مدتی طولانی در خود غوطه ور خواهند کرد.به راستی که عنوان remember me به یکی از بهترین بازیهای این نسل از نظر گرافیک تبدیل شده است،گرافیکی که چشم نواز و خیره کننده است. همان طور که قبلا گفته شد Nilin یک شکارچی حافظه می باشد و می تواند مغز یک انسان را به گونه ای که به نفعش باشد دست کاری کند. گیمر می تواند وارد ذهن یک فرد شود و در طی همین مرحله خاص با استفاده از وسایل موجود در اطرافش در نتیجه کار تغییر ایجاد کند.[/img]یکی از اولین ویژگی هایی که گیمر در همان ابتدا از بازی متوجه می شود این است که ((این عنوان چقدر سرشار از از زیبایی هاست)). بازی در شهر Neo Paris در سال ۲۰۸۴ انجام می شود و شامل مکان های خاصی همچون برج ایفل می باشد. اگرچه شما فقط برای مدتی می توانید آن مکان های خاص را مشاهده کنید اما آنها تجربیات کلی شما را می افزایند،خیلی وقت ها خود من از حرکت ایستادم و به تماشای این زیبایی ها پرداختم(مخصوصا بوسیله ی رایانه ام آن هم با تنظیمات ماکزیمم که واقعا لذت بخش و دیدنی است). موتور ساخت بازی remember me، Unreal Engine 3 می باشد متفاوت با سایرعناوین که سبب می شود تا بخش بصری این عنوان در بین برترین های این نسل قرار بگیرد. مکان های موجود در شهر Neo Paris نشان دهنده یک قالب زیبایی از آینده هستند. ترکیب مناسب رنگهای قرمز،زرد و آبی که همراه با پشتیبانی و کمک محدوده دینامیکی نورپردازی بالا بازی را زنده تر جلوه می دهند. پس ما متعجب نخواهیم بود اگر شب پرستاره ی Vincent Van Gogh را بعنوان یک طرحی هنرمندانه بصری از این بازی در نظر بگیریم. جزئیات فوق العاده و متعدد کاراکتر ها گیمر را برای مدتی طولانی در خود غوطه ور خواهند کرد.به راستی که عنوان remember me به یکی از بهترین بازیهای این نسل از نظر گرافیک تبدیل شده است،گرافیکی که چشم نواز و خیره کننده است. همان طور که قبلا گفته شد Nilin یک شکارچی حافظه می باشد و می تواند مغز یک انسان را به گونه ای که به نفعش باشد دست کاری کند. گیمر می تواند وارد ذهن یک فرد شود و در طی همین مرحله خاص با استفاده از وسایل موجود در اطرافش در نتیجه کار تغییر ایجاد کند.
گیمر همچنین می تواند تمام حافظه را به جلو و عقب براند و ترکیبات گوناگونی از اشیاء را امتحان کند تا به نتیجه مطلوب و دلخواهش دست بیابد. مفهوم و نتیجه کار منحصر به فرد است و نتیجه می تواند فوق العاده باشد. Dontnod تضمین کرده است که برای اینکه بازی گرفتار کننده نباشد تعداد تغییر حافظه ها زیاد نخواهد بود.گیمر همچنین می توانند خاطرات را از هدف های خاصی گرفته(دزدیده) و بوسیله آنها Remembrane هایی رو تشکیل بدهد که به Nilin اجازه می دهند تا خاطرات را در زمان واقعیشان ببیند. از این خصیصه در زمان عبور کردن از مکانهای خطرناک یا هنگام پیدا کردن ترکیب درست دکمه ها استفاده می شود. بعضی از Remembrane ها به این نیاز دارن که گیمر سرنخ های پشت خاطرات را بیابد،مثلا: یک در هنگامی میتواند باز بشود که گیمر بتواند یک سرنخ را از یک سرباز memorized کرک (crack) کند. مواردی شبیه به این تضمین میکنند که Remembrane ها فقط پر کننده نیستند(به احتمال زیاد حافظه) اما یک تجربه درخور توجه در زمینه گیم پلی می باشند. Nilin همچنین می تواند حرکات خاصی را از ط ریق چرخ های S-Pressen انجام بدهد.بمب لاگیک (Logic Bomb) می تواند سبب صدمه زدن به دشمنانی که در اطراف شما قرار دارند بشود و بهترین راه برای وارد شدن به سپرهای D.O.S می باشد. Nilin همچنین می تواند با استفاده از Camo ناپدید شود و رباط های دشمن را به متحدانی برای خود با استفاده از نیروی Rest in Pieces مبدل بکند.هنگامی که گیمر از توانایی های Nilin استفاده می کند آنها بعد از مدتی خاموش می شوند و برای اینکه به حالت عادی خود برگردند و گیمر بتواند از انها استفاده کند باید صبر کرد تا تایمر آنها به پایان برسد و اصطلاحا آن توانایی ها سرد شوند. بازی همچنین دربردارنده یک سیستم در مقابل Pressen ها می باشد. Pressen ها به تقویت کننده ها گره خورده اند و به محض اینکه تعدادی از دشمنانتان را شکست دادید شروع به باز کردن آنها خواهید کرد. چهار حالت مختلف از Pressen ها در بازی وجود دارد. بعنوان مثال Power و Regen Pressen ها سبب صدمه زدن بیش تر به دشمنان و کسب جان برای شما میشوند.
از طرف دیگر Cooldown Pressen سبب اتمام زمان خنک شدن برای بعضی از نیروها خواهد شد. Chain Pressen تاثیر Pressen های پیشین را تکرار میکند. با استفاده از Pressen فوق شما می توانید ترکیبات دست به دست خودتان را بسازید. بازی خیلی سخت خواهد بود مخصوصا هنگامی که شما در حال نبرد بایک رئیس هستید و باید نیروهای خاص شما به سرعت سرد شوند. اگر چه نبردهای این بازی سخت بنظر می رسند اما به سرعت برای گیمر تکراری و ساده خواهند شد. به راستی که یک مسافرت کوتاه به شهر Neo Paris با ارزش خواهد بود حتی اگر شما نخواهید برای مدتی طولانی از آنجا الهام بگیرید.نقاط قوت:گرافیک زیبا،نور پردازی فوق العاده،به خوبی اجرا شدن ضربات،نبرد های طولانی و عدلانه،شکار حافظه و ترکیب کردن آنها که بسیار جالب است.نقاط ضعف:نبردها بعد از مدتی حالت تکراری پیدا می کنند،طرح ها هیچ گاه جوابگو نمی باشند.امتیاز کلی:۸٫۵ از۱۰
[img]یکی از اولین ویژگی هایی که گیمر در همان ابتدا از بازی متوجه می شود این است که ((این عنوان چقدر سرشار از از زیبایی هاست)). بازی در شهر Neo Paris در سال ۲۰۸۴ انجام می شود و شامل مکان های خاصی همچون برج ایفل می باشد. اگرچه شما فقط برای مدتی می توانید آن مکان های خاص را مشاهده کنید اما آنها تجربیات کلی شما را می افزایند،خیلی وقت ها خود من از حرکت ایستادم و به تماشای این زیبایی ها پرداختم(مخصوصا بوسیله ی رایانه ام آن هم با تنظیمات ماکزیمم که واقعا لذت بخش و دیدنی است). موتور ساخت بازی remember me، Unreal Engine 3 می باشد متفاوت با سایرعناوین که سبب می شود تا بخش بصری این عنوان در بین برترین های این نسل قرار بگیرد. مکان های موجود در شهر Neo Paris نشان دهنده یک قالب زیبایی از آینده هستند. ترکیب مناسب رنگهای قرمز،زرد و آبی که همراه با پشتیبانی و کمک محدوده دینامیکی نورپردازی بالا بازی را زنده تر جلوه می دهند. پس ما متعجب نخواهیم بود اگر شب پرستاره ی Vincent Van Gogh را بعنوان یک طرحی هنرمندانه بصری از این بازی در نظر بگیریم. جزئیات فوق العاده و متعدد کاراکتر ها گیمر را برای مدتی طولانی در خود غوطه ور خواهند کرد.به راستی که عنوان remember me به یکی از بهترین بازیهای این نسل از نظر گرافیک تبدیل شده است،گرافیکی که چشم نواز و خیره کننده است. همان طور که قبلا گفته شد Nilin یک شکارچی حافظه می باشد و می تواند مغز یک انسان را به گونه ای که به نفعش باشد دست کاری کند. گیمر می تواند وارد ذهن یک فرد شود و در طی همین مرحله خاص با استفاده از وسایل موجود در اطرافش در نتیجه کار تغییر ایجاد کند.[/img]یکی از اولین ویژگی هایی که گیمر در همان ابتدا از بازی متوجه می شود این است که ((این عنوان چقدر سرشار از از زیبایی هاست)). بازی در شهر Neo Paris در سال ۲۰۸۴ انجام می شود و شامل مکان های خاصی همچون برج ایفل می باشد. اگرچه شما فقط برای مدتی می توانید آن مکان های خاص را مشاهده کنید اما آنها تجربیات کلی شما را می افزایند،خیلی وقت ها خود من از حرکت ایستادم و به تماشای این زیبایی ها پرداختم(مخصوصا بوسیله ی رایانه ام آن هم با تنظیمات ماکزیمم که واقعا لذت بخش و دیدنی است). موتور ساخت بازی remember me، Unreal Engine 3 می باشد متفاوت با سایرعناوین که سبب می شود تا بخش بصری این عنوان در بین برترین های این نسل قرار بگیرد. مکان های موجود در شهر Neo Paris نشان دهنده یک قالب زیبایی از آینده هستند. ترکیب مناسب رنگهای قرمز،زرد و آبی که همراه با پشتیبانی و کمک محدوده دینامیکی نورپردازی بالا بازی را زنده تر جلوه می دهند. پس ما متعجب نخواهیم بود اگر شب پرستاره ی Vincent Van Gogh را بعنوان یک طرحی هنرمندانه بصری از این بازی در نظر بگیریم. جزئیات فوق العاده و متعدد کاراکتر ها گیمر را برای مدتی طولانی در خود غوطه ور خواهند کرد.به راستی که عنوان remember me به یکی از بهترین بازیهای این نسل از نظر گرافیک تبدیل شده است،گرافیکی که چشم نواز و خیره کننده است. همان طور که قبلا گفته شد Nilin یک شکارچی حافظه می باشد و می تواند مغز یک انسان را به گونه ای که به نفعش باشد دست کاری کند. گیمر می تواند وارد ذهن یک فرد شود و در طی همین مرحله خاص با استفاده از وسایل موجود در اطرافش در نتیجه کار تغییر ایجاد کند.
گیمر همچنین می تواند تمام حافظه را به جلو و عقب براند و ترکیبات گوناگونی از اشیاء را امتحان کند تا به نتیجه مطلوب و دلخواهش دست بیابد. مفهوم و نتیجه کار منحصر به فرد است و نتیجه می تواند فوق العاده باشد. Dontnod تضمین کرده است که برای اینکه بازی گرفتار کننده نباشد تعداد تغییر حافظه ها زیاد نخواهد بود.گیمر همچنین می توانند خاطرات را از هدف های خاصی گرفته(دزدیده) و بوسیله آنها Remembrane هایی رو تشکیل بدهد که به Nilin اجازه می دهند تا خاطرات را در زمان واقعیشان ببیند. از این خصیصه در زمان عبور کردن از مکانهای خطرناک یا هنگام پیدا کردن ترکیب درست دکمه ها استفاده می شود. بعضی از Remembrane ها به این نیاز دارن که گیمر سرنخ های پشت خاطرات را بیابد،مثلا: یک در هنگامی میتواند باز بشود که گیمر بتواند یک سرنخ را از یک سرباز memorized کرک (crack) کند. مواردی شبیه به این تضمین میکنند که Remembrane ها فقط پر کننده نیستند(به احتمال زیاد حافظه) اما یک تجربه درخور توجه در زمینه گیم پلی می باشند. Nilin همچنین می تواند حرکات خاصی را از ط ریق چرخ های S-Pressen انجام بدهد.بمب لاگیک (Logic Bomb) می تواند سبب صدمه زدن به دشمنانی که در اطراف شما قرار دارند بشود و بهترین راه برای وارد شدن به سپرهای D.O.S می باشد. Nilin همچنین می تواند با استفاده از Camo ناپدید شود و رباط های دشمن را به متحدانی برای خود با استفاده از نیروی Rest in Pieces مبدل بکند.هنگامی که گیمر از توانایی های Nilin استفاده می کند آنها بعد از مدتی خاموش می شوند و برای اینکه به حالت عادی خود برگردند و گیمر بتواند از انها استفاده کند باید صبر کرد تا تایمر آنها به پایان برسد و اصطلاحا آن توانایی ها سرد شوند. بازی همچنین دربردارنده یک سیستم در مقابل Pressen ها می باشد. Pressen ها به تقویت کننده ها گره خورده اند و به محض اینکه تعدادی از دشمنانتان را شکست دادید شروع به باز کردن آنها خواهید کرد. چهار حالت مختلف از Pressen ها در بازی وجود دارد. بعنوان مثال Power و Regen Pressen ها سبب صدمه زدن بیش تر به دشمنان و کسب جان برای شما میشوند.
از طرف دیگر Cooldown Pressen سبب اتمام زمان خنک شدن برای بعضی از نیروها خواهد شد. Chain Pressen تاثیر Pressen های پیشین را تکرار میکند. با استفاده از Pressen فوق شما می توانید ترکیبات دست به دست خودتان را بسازید. بازی خیلی سخت خواهد بود مخصوصا هنگامی که شما در حال نبرد بایک رئیس هستید و باید نیروهای خاص شما به سرعت سرد شوند. اگر چه نبردهای این بازی سخت بنظر می رسند اما به سرعت برای گیمر تکراری و ساده خواهند شد. به راستی که یک مسافرت کوتاه به شهر Neo Paris با ارزش خواهد بود حتی اگر شما نخواهید برای مدتی طولانی از آنجا الهام بگیرید.نقاط قوت:گرافیک زیبا،نور پردازی فوق العاده،به خوبی اجرا شدن ضربات،نبرد های طولانی و عدلانه،شکار حافظه و ترکیب کردن آنها که بسیار جالب است.نقاط ضعف:نبردها بعد از مدتی حالت تکراری پیدا می کنند،طرح ها هیچ گاه جوابگو نمی باشند.امتیاز کلی:۸٫۵ از۱۰