Titanfall 2 – نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه برای تمامی پلتفرمها درنظر گرفته شده است
در نمایشگاه گیمزکام آلمان، وبسایت دوالشاکرز با کارگردان هنری Titanfall 2، جوئل امسلی، صحبتی داشته و وی اطلاعاتی از نرخ فریم و رزولوشن مورد نظر این بازی بهاشتراک گذاشته که در ادامه میتوانید از جزئیات آگاهی یابید.
آنطور که دوالشاکرز گفته، رزولوشون مورد نظر هنوز نهایی نشده، اما تیم سازنده، ویژگیهایی را نهایی کرده که به کمک رزولوشن و کیفیت بازی میآیند و آمادهی اعلام کردن روزولوشن نیستند، زیرا از کافی و درستبودن میزان رزولوشن حال حاضر اطمینان ندارند و در آینده شاید بهبود یابد.
یکی از دلایلی که میتواند باعث اعلامنکردم میزان رزولوشن تا کنون شود، اطمینانیافتن از اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه است. طبق صحبتهایی که با دوالشاکرز شده، Titanfall 2 در هر دو بخش تکنفره و چندنفره، با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا میشود و شاهد سرعت عمل بالایی خواهیم بود که برای چنین عنوانی بسیار عالی است. امسلی همچنین گفته که تیم ریسپاون برای نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه واقعا تلاش کرده و برای آنها “هدف بزرگی” است.
تیم ریسپاون، احساس میکند که Titanfall 2 قطعا برروی ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد، پس این موضوع جزو اولویتهاست. Titanfall 2 که تاریخ آغاز بتایش بهتازگی اعلام شد، قرار است تا در ۲۷ اُکتبر (۶ آبان) برای رایانههای شخصی، ایکسباکسوان و پلیاستیشن۴ عرضه شود.
توضیحاتی از کارگردان هنری Titanfall 2 درمورد بخش تکنفره ارائه شد
وبسایت دوالشاکرز، گفت و گویی با کارگردان هنری Titanfall 2 در کلن آلمان و نمایشگاه گیمزکام داشته که از آن، اطلاعاتی نظیر نرخ فریم درنظرگرفتهشدهی این بازی بهاشتراک گذاشته شده است. علاوهبر این، جوئل امسلی، توضیحاتی درمورد بخش تکنفرهی این عنوان ارائه کرده که در ادامه میتوانید مطالعهیشان کنید.
با توجه به صحبتهای امسلی، در Titanfall 2 شاهد مکانهای متنوع و مناطق عجیب و غریبی خواهیم بود. تیم سازندهی بازی، ریسپاون، با دقت سنجیده که چگونه ارتباطتان با تایتان را ایجاد کند، پس او یک شخصیت یکبارمصرف و ساده نیست و چیزی خواهد بود که واقعا به آن اهمیت میدهید، اما درهمان زمان، آنها میخواستند تا پارکور پرسرعت را با خلبانان حفظ کنند. این یک مسئولیت و تعهد بزرگ بود.
درحالی که امسلی مدتزمان دقیق بخش تکنفرهی Titanfall 2 را اعلام نکرد، اشاره کرد که بیشتر از آن چیزی خواهد بود که همه انتظار دارند. این بخش، کاملا از قسمت چندنفره جداست و هردو بخش تکنفره و چندنفره، توسط دو تیم کاملا مجزای ریسپاون ساخته میشوند و با کار پشت سر هم، از ایدههای دیگر که بهاشتراک گذاشته میشود هم استفاده کرده و آنها را مورد اهمیت قرار میدهند.
نسخه ۲۷۰ دلاری بازی Final Fantasy 15 شامل سیزن پس نمیباشد
گرانترین نسخه از بازی Final Fantasy 15 نسخه کلکسیونی نهایی نامیده میشود و حدود ۲۷۰ دلار قیمت دارد اما این نسخه شامل سیزن پس این بازی نشده و در صورت تمایل به داشتن سیزن پس باید هزینه مازادی را پرداخت کنید.
با آنکه انتظار میرود در کاملترین و گرانترین مجموعه بازی، سیزن پس آن نیز وجود داشته باشد اما بنظر میرسد که عدم وجود سیزن پس بزرگترین نقص این مجموعه میباشد.
در یکی از رویدادهای نمایشگاه گیمزکام، هاجیمی تاباتا به عنوان کارگردان بازی و توموهیرو هاسگاوا به عنوان کارگردان هنری این بازی به سوالات برخی از طرفداران پاسخ دادند. در میان موضوعات مختلفی که در میان سوالات به چشم میخورد، موضوعات مربوط به نسخه کلکسیونی نهایی این بازی جالب بنظر میرسیدند. این نسخه که در اوایل سال جاری معرفی شده بود در موج فروش اولیه خود با محدودیت ۳۰۰۰۰ نسخهای روبرو بود که با اتمام آن، شرکت اسکوئر انیکس موج فروش دوم خود را با آماده سازی ۱۰۰۰۰ نسخه انجام داد اما بنظر میرسد که موج فروش دیگری در کار نباشد و تا بدین لحظه میتوان گفت که تنها ۴۰۰۰۰ واحد از این نسخه خاص در سراسر دنیا وجود دارد. تاباتا و هاسگاوا اعلام کردند که آنها بدنبال ساخت مقادیر بیشتری بودهاند اما ظاهراً امکان این کار ممکن نبوده است.
این دو نفر همچنین اعلام کردند که حتی با وجود تاخیر دو ماهه این بازی، نسخه کلکسیونی نهایی آن شامل سیزن پس نخواهد بود. حذف سیزن پس از این مجموعه عجیب است چراکه هر فردی انتظار دارد زمانیکه عنوان کلکسیون نهایی و نه حتی کلکسیونی آورده میشود، با یک مجموعه کامل روبرو باشد. موضوعی که قضیه را از این هم عجیبتر میکند آن است که نسخه دیجیتالی ویژه این بازی که ۸۵ دلار قیمت دارد شامل سیزن پس این بازی میشود اما حتی نسخه فیزیکی Deluxe که ۹۰ دلار قیمت دارد هم شامل آن نمیشود!
نبود سیزن پس در برخی نسخههای این بازی زمانی مورد توجه قرار گرفت که در ماه اوت استور پلیاستیشن لیستی از محتویات آن را منتشر کرد و اعلام شد که سیزن پس، تنها شامل نسخه دیجیتالی ویژه این بازی میشود. هنوز مشخص نیست که محتویات دقیق بستههای دانلودی اعلام شده چه چیزی هستند اما در حال حاضر میدانیم که یکی از بستههای گسترش دهنده بازی یک “new way to play” را معرفی خواهد کرد.
براساس تاخیر اعلام شده، اکنون بازی Final Fantasy 15 در تاریخ ۲۹ نوامبر (۹ آذر ماه) برای کنسولهای نسل هشتمی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.
در ادامه تصویری از محتویات نسخه کلکسیونی نهایی این بازی را مشاهده خواهید کرد:
اجرای بازی Quake Champions بدون وجود تواناییهای قهرمانان امکانپذیر است
اگر چه بازی Quake Champions بسیاری از ویژگیهای این سری را حفظ کرده است که شامل سرعت زیاد، محدوده نبرد باز و مهارتهای تکنیکی میشود اما این بازی شخصیتهای منحصر بفردی را نیز شامل میشود که هر یک از آنها توانایی مخصوص به خود را دارند.
تیم ویلیتز، رئیس استودیوی آیدی سافت ور و سرپرست پروژه Quake Champions در مصاحبه اخیر خود با سایت گیماسپات اعلام کرد که حضور قهرمانان در این بازی کم اهمیت است و آنها را قابلیتی اضافه شده تلقی کرد اما بسیاری از طرفداران در مورد این موضوع نگراناند چراکه وجود لیبل قهرمانان در عنوان این بازی خود عاملی بر پایهای بودن حضور آنها میباشد.
در پاسخ به این سوال که آیا استودیوی آیدی سافت ور توجهی به قرار دادن قابلیتی برای دادن این اجازه به بازیکنان که قابلیتهای منحصر بفرد قهرمانان را غیرفعال کنند و همچون بازی Quake اصلی به اجرای بازی بپردازند آقای ویلیتز گفت:
نقلقول: بله، در حالت custom game این قابلیت وجود خواهد داشت.
ما قصد داریم تا اطمینان حاصل کنیم که افراد چیزی را که دوست دارند بدست میآورند. اگر شما از حالت custom بازی استفاده کنید قادر خواهید بود که بازی را آنگونه که دوست دارید اجرا کنید. اگر دوست دارید قابلیتهای قهرمانان غیرفعال شود، آن را غیرفعال کنید، مشکلی وجود نخواهد داشت.
گرچه حالت مسابقهای بازی همچنان از تواناییهای قهرمانان بهره کامل را خواهد برد اما مسابقات حالت custom حداقل این امکان را فراهم خواهند نمود که طرفداران بازی Quake بر پایه تواناییهای خود از بازی لذت ببرند. اما آقای ویلیتز فکر میکند که اکثر بازیکنان نگاهی به قابلیت قهرمانان خواهند انداخت. او گفت:
نقلقول: من واقعاً معتقد هستم که این تجربه جدیدی خواهد بود، چون شما اساساً با تغییرات زیادی مواجه نخواهید شد، شما همچنان میدوید، شلیک میکنید و سلاحها را جمع میکنید اما تغییرات جدید موجب اضافه شدن استراتژی و عمق بیشتری خواهد شد که فکر میکنم گام بعدی است که به آن نیاز داریم.
بازی Quake Champions در مدت همایش بتسدا در نمایشگاه E3 امسال معرفی شد و اولین نمایش از گیمپلی بازی در رویداد اخیر QuakeCon صورت گرفت.
این بازی در سال ۲۰۱۷ پس از سپری شدن یک دوره مربوط به نسخه بتا عرضه خواهد شد.
شرکت اسکوئر انیکس برنامهای برای سهگانه ساختن بازی Final Fantasy 15 ندارد
زمانیکه شرکت اسکوئر انیکس بازی Final Fantasy 13 را منتشر نمود شاهد گسترش آن و سهگانه نمودن آن بودیم. برخی بازیکنان این احتمال را میدهند که اتفاق مشابهی برای بازی Final Fantasy 15 روی خواهد داد اما طبق اعلام کارگردان بازی یعنی آقای هاجیمی تاباتا شرکت اسکوئر انیکس برنامهای برای چنین کاری ندارد.
آقای تاباتا اعلام نمود:
نقلقول: در پاسخ به این سوال که آیا تمایلی برای ساخت بازی بیشتری براساس Noctis پس از انتشار بازی Final Fantasy 15 داریم یا خیر باید گفت که در حال حاضر هیچ برنامهای برای این کار نداریم.
شاید امکان این کار وجود داشته باشد، اما از جایی که ایستادهام و نظارهگر هستم باید بگویم که مردم برای مدت زمان طولانی در انتظار این بازی بودهاند و قصد داریم که امکان فرا گیری لذت بیشتری را فراهم کنیم.
بازی Final Fantasy 15 در مدت بیش از یک دهه در دست ساخت قرار داشته است. اولین نشانههای این بازی در سال ۲۰۰۶ دیده شد و پس از آن بصورت پی در پی با تاخیراتی همراه بوده است و به تازگی نیز شاهد تاخیر تقریباً ۲ ماهه آن بودهایم.
در حالیکه آقای تاباتا اعلام نمود که برنامهای برای گسترش بازی Final Fantasy 15 همچون Final Fantasy 13 وجود ندارد، در مورد رویکرد آینده خود گفت:
نقلقول: ما قصد داریم تا از تکنولوژی موجود که در ساخت بازی Final Fantasy 15 مورد استفاده قرار گرفت برای کار برروی چیز کاملاً جدیدی استفاده کنیم. بوسیله دانش و این تکنولوژی ما بدنبال مسیر جدیدی هستیم.
معلوم نیست که این حرف آقای تاباتا به معنی یک بازی دیگر از سری Final Fantasy است یا خیر. در حال حاضر میدانیم که بازی Final Fantasy 15 دارای محتویات اضافهای خواهد بود. که در بازی مراحل جدید با قابلیتهای متفاوتی برای هر شخصیت ایجاد خواهد کرد، بطور مثال در مورد یکی از بستههای گسترش دهنده میدانیم که یک راه کاملاً جدید را برای اجرای بازی ایجاد خواهد کرد.
آیا Final Fantasy 14 بالاخره برای ایکسباکسوان منتشر خواهد شد؟
وبسایت دوال شاکرز که چند روز پیش هم شاهد صحبتهایش با یکی از سازندگان Titanfall 2 بودیم، گفت و گویی با کارگردان و تهیهکنندهی Final Fantasy 14: A Realm Reborn، نائوکی یوشیدا، درمورد احتمال انتشار نسخهی ایکسباکسوان داشته که میتوانید در ادامه جزئیاتش را مرور کنید.
درطی صحبتهای یوشیدا با دوالشاکرز، وی گفته که هفتهی گذشته ملاقاتی با مایکروسافت راجع به بازی میانپلتفرمی Final Fantasy 14 داشته است، اما با این حال، مایکروسافت دارای مقرراتی برای این دست از بازیها، یعنی میانپلتفرمیهاست که بهخوبی با یک MMORPG جور در نمیآیند و آنچنان سازگار نیستند. اگر هم مایکروسافت قوانینش را با خواستههای توسعهدهندگان FF14 منطبق کند، ارائهی این بازی برروی ایکسباکسوان واقعا سخت است. یوشیدا و مایکروسافت دربارهی این موضوع بارها گفت و گو داشتهاند و با وجود این همه بحث و مشاجره، باز هم قرار است تا در ماه آینده و نمایشگاه توکیو گیم شو، یوشیدا با تیم مایکروسافت که از دفتر مرکزی در سیاتل آمریکا میآیند، جلسهای داشته باشد. درطی این جلسه، یوشیدا دوست خواهد داشت تا به جزئیات بیشتری از گیمپلی میانپلتفرمی بپردازد.
تهیهکنندهی NieR: Automata از مراحل فرعی و مدتزمان بازی میگوید
در گیمزکام ۲۰۱۶ که شهر کلن آلمان میزبانش بود، وبسایت دوالشاکرز از فرصت استفاده کرد و صحبتهایی با تهیهکنندهی NieR: Automata یعنی یوسوکه سایتو داشت و وی اطلاعاتی از مدتزمان گیمپلی و مراحل فرعی این عنوان بهاشتراک گذاشت که در ادامه میتوانید نظارهگرشان باشید.
سایتو در گفت و گو با دوالشاکرز، اشاره کرده که در مصاحبههای قبلی گیمزکام، درمورد ۲۵ساعتهبودن مدتزمان گیمپلی حرف زده، اما ظاهرا وقتی باری دیگر در ژاپن از کارکانان استودیوی سازنده یعنی پلاتینیوم گیمز پرسیده، آنها گفتهاند:
نقلقول: نه، احتمالا طولانیتر خواهد بود.
علاوهبر این، سایتو گفته که برای رسیدن به پایان داستان NieR: Automata، حتما نیاز به تمامکردن مراحل فرعی ندارید، ولی پایانهای مختلفی وجود دارند و پس اگر میخواهید که پایان درست را ببینید، باید مراحل فرعی را انجام دهید.
با توجه به صحبتهای سایتو، مراحل فرعی کوتاهی در بازی وجود دارند که در آنان، شما باید به پیداکردن یک آیتم یا چیزهای سادهی مشابهی اینها بپردازید، اما به همین ختم نمیشود و شاهد مراحل فرعی طولانیتری هم خواهیم بود که شامل چندین قسمت میشوند و داستان طولانیتری را روایت خواهند کرد.
سایتو همچنین اشاره داشته که اردوگاه مقاومتیای که قبلا از بازی نمایش داده شده بود، تنها مکان بازی نیست و شاهد نمایش چیزهای جدید و دیگری در آینده خواهیم بود.