امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بیگانگان تو خالی(نقد بازی Aliens: Colonial Marines)
#1
Aliens: Colonial Marines
[تصویر:  cover.jpg]
نام: Aliens: Colonial Marines
سازنده: GearBox
ناشر: SEGA
سبک: FPS / Survival
پلتفرم: PC / X360 / PS3 /
تاریخ انتشار: ۱۲ فوریه ۲۰۱۳ (۲۳ بهمن ۹۱)
+۱۷ :ESRB
مقدمه:
[تصویر:  1otm8j5s9wmiev75f3.jpg]

زمانی که یک بازی معرفی می شود تمام نگاه ها را به سمت خود می برد اما گاهی اوقات با تاخیر های متوالی این دسته از بازی ها ناامید کننده ظاهر می شوند نمونه این بازی ها
Alan Wake است که با وجود پتانسیل بالا به دلیل زمان ساخت طولانی از هدف خود فاصله گرفت.
یکی از این دسته بازی ها چند روز پیش عرضه شد که نام آن Aliens:Colonial Marines بود بازی ای که بسیار ضعیف عمل کرد.حالا با هم نگاهی بر گذشته این بازی می کنیم.
Aliens: Colonial Marines سال های زیادی بود که در دست ساخت قرار داشت. این بازی قرار بود تا در سال ۲۰۰۱ توسط EA و استودیوی Check Six Games برای PS2 ساخته و راهی بازار شود که مدام با تأخیرهای مختلف روبرو شد. در سال ۲۰۱۱ که Sega اعلام کرد حقوق مربوط به ساخت Aliens: CM را خریداری کرده، امیدها برای ساخت این بازی زنده شد. استودیوهای مختلفی برای ساخت آن معرفی شدند که هیچ کدام نتوانستند پروژه را به پایان برسانند، اما سرانجام Sega وظیفه ساخت بازی را به استودیوی Gearbox Software داد تا ما بتوانیم آن را در سال ۲۰۱۳ تجربه کنیم.

داستان:
[تصویر:  aliens_colonial_marines_1.jpg]
. وقایع بازی در سیاره ی فوق دور دستی به نام LV-426 رخ می دهد. تفنگداران ارجع ارتش ایالات متحده وارد این سیاره شده اند تا در مورد فضاپیمای SULACO که با هدف یافت موجوداتی بیگانه وارد این سیاره شده بود، تحقیق کنند که در این بین، خود گرفتار زنومورف ها (Xenomorphs) می شوند و کیلومتر ها دور تر از کاشانه و حمایت های نظامی، بایست بقا را اولویت اهداف خود قرار دهند. در این بین، آنتاگونیست های دیگری که از یک گروه نامشخص سازماندهی می شوند، بعنوان سد راه شما ایفای نقش می کنند که به لطف عدم هیچگونه آلایش و منطق، حضور آنان تنها تنوع اندکی در مراحل و ماموریت ها را موجب می شود. در Aliens: CM بازیکنان در نقش سرجوخه کریستوفر وینتر (Christopher Winter) قرار می گیرند که رهبری گروه Colonial  arines را به دست گرفته است. او و سایر اعضای تیمش، وظیفه دارند تا به دنبال گروهی دیگر بگردند که راهی سفینه U.S.S Sulaco شده اند و دیگر بازنگشته اند. اما در بین این گروه گمشده، افردی حضور دارند که پیدا کردن آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. داستان به خوبی همان حال و هوای مرموز و سرشار از دلهره و ترس دنیای Aliens را در خودش دارد و زمانی که وارد بازی می شوید نیز چنین حسی را به خوبی متوجه خواهید شد. پس از سپری کردن لحظات اولیه، داستان سرنخ های مختلفی را به شما می دهد که باعث جذابیت روند بازی می شود. بین شخصیت ها روابط خوبی برقرار شده و در طول بازی اطلاعات مفیدی درباره آن ها بدست می آورید. داستان بازی برای یک عنوان اول-شخص، بیش از حد خوب جلوه می کند و دلیل آن هم استفاده از نویسندگان خوبی است که سابقه درخشانی در خلق داستان های علمی-تخیلی (Sci-Fi) دارند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که داستان در قسمت هایی بسیار عجیب می شود و کمی سردرگمی به وجود می آورد.

گرافیک:
[تصویر:  Aliens-Colonial-Marines-preview-2.jpg]
از محیط هایی که حس ترس و بقا را به شما القا کنند، چه توقعی دارید؟ تاریکی یا شلوغی جزئیات محیط و یا سردرگمی های درگیر کننده؟ اگر این ها را می خواهید، قطعا Aliens: CM توجه تان را جلب نخواهد کرد که این مهم، بر ضد تصاویر و تریلر های منتشر شده از این عنوان است.اتاق هایی که وارد آنها می شوید، همگی مشابه هم هستن؛ بهتر است بگویم که سازندگان تنها دو یا سه محیط را در باب بنا ها و اتاق ها طراحی کرده اند و محل رخ دادن وقایع این بازی قرار داده اند.
این بازی توسط آنریل انجین 3 ساخته شده است اما باید اعتراف کرد با یک بازی متوسط طرف هستیم دشمنان بسایر بد طراحی شده اند و یاران خودی حرکات بسار خشکی دارنکه آدم را به یاد بازی های اولیه این نسل می اندازد.بافت های بازی به شدت بی کیفیتن جوری که طراحی سقف گاها به شکل پیکسلی است.
محیط هایی که خارج از فضاهای بسته قرار دارند، چندان خوب از کار درنیامده و بجز نمای کلی سفینه LV-426 جذابیت خاص دیگری در آن ها دیده نمی شود. در برخی مواقع به مناطق بسیار درخشانی می رسید که حتی چشم ها را نیز اذیت می کند.و جزئیات زیادی نیز در آن ها به کار نرفته است. طراحی سلاح های نیز جالب توجه نیست و واقعاً می توانست بهتر از این ها باشد. جلوه های ویژه نسبتاً خوبی نیز در بازی دیده می شوند که توانسته اند به روند آن هیجان خاصی ببخشند.

گیم پلی:
[تصویر:  57527.jpg]
 در قسمت گیم پلی دارای ایده های جالبی است که به شکل خوبی پیاده سازی نشده اند. این بازی در حالیکه می توانست در این قسمت به یک شاهکار تبدیل شود، اصلاً راضی کننده نیست و ضعف های بی شماری در آن دیده می شوند. در ابتدا باید به صحنه های سینمایی بازی اشاره کرد. گر چه این قسمت ها توانسته اند روند جالبی را ایجاد کنند و هیجان گیم پلی را بالا ببرند، اما بسیار کلیشه ای، قابل حدس و یکنواخت هستند. دنیای Aliens دارای پتانسیل بسیار بالایی است که CM نتوانسته به خوبی از آن ها استفاده کند. در روند گیم پلی نیز مشکلات متعددی را مشاهده خواهید کرد. هوش مصنوعی بازی افتضاح است و Alienها به طرز کاملاً احمقانه ای به شما حمله می کنند. این موضوع ضربه بزرگی به بازی وارد کرده و تقریباً هسته اصلی این بخش را از بین برده است. کل دنیای Aliens بر اساس حرکت های زیرکانه و غافلگیرانه Alienها بنا شده و CM دقیقاً برعکس آن را به نمایش می گذاردروند بازی در اکثر اوقات سریع است و سیل انبوه زنومورف ها و سربازانی که قصد جان شما را دارند، این مهم را رقم می زند. متاسفانه روند بازی تنها بر مبنای کشتن افراد و موجودات و حرکت میان دو نقطه پی ریزی شده است که به لطف گرافیک و موسیقی ضعیف، و عدم تنوع اسلحه، هیچ لذتی را القا نمی کند. یک HUD در بازی تعبیه شده که حرارت ها را به طرزی واضح نمایانگر است. پس خیالتان راحت باشد چرا که به لطف این دستگاه، از حضور ناگهانی بیگانه ها خبری نیست و جا دارد که سپاس گزار باشیم از سازندگان، چرا که به احترام بازیبازان، هرگز قصد ترساندن ما را ندارند!در مورد سینماتیک های بازی نیز هیچ حرفی برای گفتن وجود ندارد. در چنین بازه ای از نسل هفتم و داستان و شخصیت پردازی که از این بازی توقع می رفت، سینماتیک ها هیچ کمک و جذابیتی را حاصل نیستند.بهتر است که از هوش مصنوعی چیزی نگویم چون در یک کلام فاجعه است!!!!!!!!!!!!!!

موسیقی:
[تصویر:  AliensColonialMarinesPoster.jpg]
 یک سفینه عظیم الجثه که رو به تخریب است و جیغ زن های بد ریختی به نام زنومورف، می توانست سر و صداهای مازادی را در این بازی به وجود بیاورد. صداگذاری کاراکترها آن قدر بد است که یادآور دوبله های دو دهه پیش را است. چرا که مسیر حرکت صدای صداپیشه ها، تنها یک خط صاف است و بس. موسیقی بازی نیز در مقام سبک این عنوان، چندان نمی تواند مورد قبول واقع شود اما وجود آن محسوس است و همین مهم، برای بازی در این حد، کافی است و نکته آخر هماهنگی لب با صدا است که بسیار ضعی ظاهر شده است جوری که گاها شخصیت به کلی حرف زدن را فراموش و فقط صدا پخش می شود.


داستان:16
گرافیک:13
موسیقی:12

گیم پلی:10
امتباز کل:13


+ صدا گذاری خوب به لطف آقای کوین ریپل 
-گرافیک ضعیف,گیم پلی خشک,عدم هماهنگی صدا با لب

 
[تصویر:  watch-dogs-25.jpg]
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
بیگانگان تو خالی(نقد بازی Aliens: Colonial Marines) - توسط jack - 02-21-2013, 12:26 AM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,094 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,488 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,499 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مدیریت بازی مدیریت زندگی است .نقد بازی قهرمانان دیوار قرون وسطی mghnlolo 0 1,819 06-22-2017, 04:49 PM
آخرین ارسال: mghnlolo
  حرف اضافه، ضد بازی، ضد مخاطب – جایگاه داستان سرایی در بازی‌ها Clegane 26 10,162 09-09-2016, 03:08 PM
آخرین ارسال: razhaypenhan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 4 مهمان