امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاریخچه ی استودیو remedy
#1
Information 
با سلام
با تشکر از شما دوستان از تایپک قبلی و این بار تاریخچه ی استودیو بلیزارد هست با ما همراه باشید(به دلیل کمبود وقت مقاله کامل نبود.)

توجه:در متن از زبان انگلیسی فقط برای راحت تر شدن تلفظ استفاده شده
[تصویر:  logo_remedy.jpg]
 رمدی یک استودیوی بازی سازی و توسعه دهنده ی فن آوری کوچک با حدود 128 کارمند است که در شهر اسپو کشور فنلاند قرار دارد, این شرکت با ساختن سری بازی های مکس پین(Max Payne) وآلن ویک(Alan Wake) به شهرت جهانی رسیده رمدی در سال 1995 توسط اعضای دموسکین(demoscene)  تاسیس شد.(قبل از توضیح کامل بازی های شرکت به اشخاص مهم استودیو میپردازم.)
یکی از اشخاص مهم و شاید مهم ترین شخص در استودیو رمدی اقای sam lake  نویسنده سری بازی های مکس پین و آلن ویک است ایشان در 18 جولای سال 1970 به دنیا آمدند سم با دعوت آقای Petri Järvilehto (یکی از اعضای موسس استودیو) به رمدی آمد. سم داستان بازی مکس پین را نوشت و صورت مکس را طراحی کرد.او حتی شعر late goodbye رو که اغلب توسط کاراکتر های خوانده میشد را نوشت. سم حتی در فیلم مکس پین(در پایین توضیح مختصری درباره فیلم داده شده) در نوشتن دیالوگ های  شخصیت های فیلم کمک کرد.او در سال 2010 داستان بازی آلن ویک نوشت و استقبال بی نظیری از داستان و شخصیت بازی شد که همین موضوع باعث شد او  جوایز مختلفی را دریافت کند.
[font=Tahoma, sans-serif] [font=Tahoma, sans-serif]Matias Myllyrinneمدیر عامل کنونی رمدی ایشان از همان ابتدا که رمدی تاسیس شد در کنار رمدی بود و رمدی را ترک نکرد ایشان در سالگرد 20 سالگی رمدی (سال 2015 که مصادف با عرضه بازی جدید آن ها [/font]
Quantum Break)مصاحبه ای انجام داده و اطلاعاتی از بازی در اختیار ما گذاشته که بعدا به آن میپردازم.[/font]


[تصویر:  matias_myllyrinne.jpg]
مدیر عامل کنونی رمدی
سال بعد رمدی اولین بازی خود یعنی رالی مرگ (Death Rally) را به کمک استودیو ی (apogee) منتشر و با کمک شرکت  GT Interactive Softwareدر جهان توزیع کرد.بازیکنان در این بازی وظیفه دارن تا با استفاده از خودرو های مسلح خودشان دشمنان را نابود کنند  رمدی در سال 1997 در مراسم اسمبلی (Assembly)شرکت کرد و واقعیت نهایی خود را معرفی کرد که ترکیبی از نمایش(نوعی برنامه کامپیوتری است که نام انگلیسی آنdemonstration است.)و برنامه معیار  3D benchmark program) 3D)  بود
بعد از آن سال رمدی استودیو جدیدی به نام  فیوچر مارک(Futuremark) را  برای توسعه software خود تاسیس کرد و در نهایت اسم   software به 3Dmarks تغییرداد.
در سال 2001، رمدی بازی دوم خود یعنی مکس پین(max payne) را منتشر کرد ،  داستان بازی درباره ی فرد پلیس به مواد مخدر و فراری به نام max  است که در شهر نیویورک زندگی میکند . که عطش انتقام از قاتل خانواده اش باعث شده تا پلیس به دنبال او باشد. داستان بازی یکی از بهترین داستان ها برای درست کردن فیلم(و آقای John Moore در 16 اکتبر سال 2008 فیلی با عنوان max payne منتشر کرد این فیلم با وجود اینکه یکی از بدترین فیلم های سینمایی از نظر منتقدان سینما بود اما توانست با فروش بیش 85 میلیون دلار به کار خود خاتمه دهد)  این بازی یکی از محبوب ترین بازی در سبک تیر اندازی بوده و چه بسا تا  الان هم هست.این بازی برای تلفن های همراه و سیستم عامل (ios) در سال 2001 منتشر شد.

رمدی تمام حقوق بازی مکس پین را در سال 2002  به  تیک-تو اینتراکتیو ( Take-Two Interactive) به ارزش 10 دلار میلیون داد و در سال بعد،  نسخه ی دوم این فرانچایز توسط رمدی و راک استار(Rockstar) به نام مکس پین 2: سقوط مکس پین( Max Payne 2: The Fall of Max Payne)منتشر شد. این نسخه, آخرین نسخه بازی مکس پین است که توسط رمدی منتشر شده،  اما راک استار به تنهایی ساخت این فرانچایز را ادامه داد البته ناگفته نماند که این کار با نظارت برخی از کارمندان رمدی به ویژه سام لیک(Sam Lake)صورت گرفت, نسخه سوم سری بازی های مکس پین به نام مکس پین3 در تاریخ 15 مه سال 2012 برای آمریکا شمالی و 18 مه در سال 2012 برای اروپا منتشر شد.


[تصویر:  samlake-610.jpg]
داستان نویس بازی های آلن ویک و مکس پین آقای sam lake
در سال 2005،  رمدی اعلام کرد که در حال ساخت یکIP  جدید با نام آلن ویک(alan wake)است. بازی در مورد یک نویسنده به همین نام است زمانی که آلن با همسرش  به تعطیلات به شمال غربی اقیانوس آرام رفتند همسرش ناپدید میشود. در حالی به دنبال همسرش میگردد،با حوادث هیجان انگیزی رو به رو میشود که باعث میشود نوشته های خود را نیز به خاطر نیاورد  . 
آلن ویک بازی ای اکشن سوم شخص است که با وحشت روانی انسان بازی میکند، این بازی از نقاشی های تویین پیکس(Twin Peaks) و آثار استفن کینگ( Stephen King) الهام گرفته شده است. 
این بازی توسط رمدی و  استودیوی بازی ی مایکروسافت( Microsoft Game Studios) در سال 2010 برای ایکس باکس 360 منتشر شد. و پس از آن, یک DLCs به صورت سینگل پلیر(single player) که قسمت های جدیدی از داستان را در قالب اپیزودک بیان میکرد را منتشر کرد.
در سال 2011، رمدی  بازی مرگ رالی را بازسازی و برای سیستم عامل تلفن همراه و pc منتشر کرد.پس از این اتفاق رمدی در سال 2012 با ساخت DLC خود 
بانام آلن ویک: کابوس آمریکا(alan wake's american nightmare) را منتشر و برای دانلود در شبکه ایکس باکس لایو قرار داد. ادامه داستان آلن ویک را دنبال میکند،  داستان بازی در شب بهاری شهر کوچکی در کشور  ، آریزونا اتفاق میافتد, آلن در این بازی تلاش میکند تا دشمن خود آقای اسکارچ ( Mr. Scratch) تعقیب کند, کسی که آلن را تهدید کرده که تمام زندیگش از جمله همسرش را از بین میبرد. از جمله همسرش. بازی در مه 2012 برای منتشر شد. رمدی اکنون بیش از 10 میلیون بازی فروخته است[font=Arial, sans-serif].
[/font]

[تصویر:  quantum-break.jpg]
عنوان در حال ساخت استودیوی رمدی بازی quantum-break
. رمدی در حال حاضر مشغول کار بر روی عنوان خود یعنی میزان شکست ( Quantum Break), کار میکند. این عنوان در 21 ماه مه سال 2013 در مراسم e3 به معرفی شد و قرار است در آینده(احتمال زیاد در سال 2015) به صورت انحصاری برای ایکس باکس وان منتشر میشود. داستان بازی در دانشگاه riverport اتفاق می افتد جایی که دانشمندی با علم کوانتوم خود موفق به نگه داشتن زمان میشود و... قهرمان بازی شخصی به نام  jack joyce  است.  (البته شایعاتی در مورد منتشر شدن آن بر روی pc نیز وجود دارد)
media.multiplayer.it/files/2013/06/12/21714-quantum-break-trailer-e3-2013.hi.mp4
در gamescom2014 تریلر گیم پلی بازی منتشر شد که خیلی از طرفداران را به وجه آورد.
http://media.multiplayer.it/files/2014/0...014.hi.mp4
برترین بازی های رمدی
Alan wake
[تصویر:  Alan-Wake-Games.jpg]
maxpayne
[تصویر:  Maxpaynebox.jpg]

نظر شما چیست؟؟
پاسخ
#2
داداش ایول!!
برو تو کار ناتی داگ!
پاسخ
#3
دستت دردنکنه بیستی :heart:
ناخدایی خسته در تسخیر طوفانم رفیق
در دل دریا اسیر مکر شیطانم رفیق
صخره ای هستم که سیلی میخورم از دست موج
امپراطوری غم از دست یارانم رفیق
کاش هرگز دل نمی بستم به مرجانهای آب
طعمه ای در کام خشک نارفیقانم رفیق
پاسخ
#4
ترجمه فوق العاده بد و ضعیفه. شما حتی به خودت زحمت ندادی یه ذره درباره این استودیو و بازی هاش تحقیق کنی! با گوگل ترنسلیت مقاله هات رو ترجمه میکنی و میذاری اینجا؟
[تصویر:  8f3_sfv_ed.jpg]
?So who you gonna be when the reaper come knocking
Actions speak louder than words, so stop talking
So watch me break out of this cage
I fight now, I wont change
پاسخ
#5
(03-07-2015, 10:53 AM)PWLG نوشته است: ترجمه فوق العاده بد و ضعیفه. شما حتی به خودت زحمت ندادی یه ذره درباره این استودیو و بازی هاش تحقیق کنی! با گوگل ترنسلیت مقاله هات رو ترجمه میکنی و میذاری اینجا؟

مشکلی نداره که عالیه ترجمه اش
پاسخ
#6
آقا شما که خوشت نمیاد لازم نیست بیای بخونی ...

بنده خدازحمت میکشه شما بیا ناامیدش کن
ناخدایی خسته در تسخیر طوفانم رفیق
در دل دریا اسیر مکر شیطانم رفیق
صخره ای هستم که سیلی میخورم از دست موج
امپراطوری غم از دست یارانم رفیق
کاش هرگز دل نمی بستم به مرجانهای آب
طعمه ای در کام خشک نارفیقانم رفیق
پاسخ
#7
داداش Quantum معنیش میشه (میزان) یعنی میزان شکست
موفق باشی
در سخت ترین شرایط بازی میکنم اما نمیگزارم سرنوشتم را بازی دهند
پاسخ
#8
(03-07-2015, 04:24 PM)batgamer نوشته است:
(03-07-2015, 10:53 AM)PWLG نوشته است: ترجمه فوق العاده بد و ضعیفه. شما حتی به خودت زحمت ندادی یه ذره درباره این استودیو و بازی هاش تحقیق کنی! با گوگل ترنسلیت مقاله هات رو ترجمه میکنی و میذاری اینجا؟

داداش ممنون که نظر دادی 
اما من چند تا مسئله رو به شما بگم
1 من بازی های رمدی رو  بازی نکردم فقط maxpayne 3 رو بازی کردم و درباره ی بازی هاش  اطلاع ندارم.(فقط چون دوستان خواهش کردن گذاشتم)
2 گوگل ترنسلیت رمدی رو معنی کرده درمان و ... مشکل داره، که واقعا بزنی تو گوگل ترنسلت خندت میگیره
3 شما میگین بده حداقل باید 2 تا مثال بزارین که این غلطه  و درستش اينه يا يه  مطلبى رو ننوشتى تامن متوجه شم ومیتونین از پیام خصوصی برام بفرستین که باعث میشه هم مقاله نویسیم خوب بشه هم اطلاعات جامع وکامل و درستی رو منتقل بدم به بقیه دوستان
با تشکر
پاسخ
#9
داداش خیلی زحمت کشیدی عصبانی نشوادامه بده :heart:
ناخدایی خسته در تسخیر طوفانم رفیق
در دل دریا اسیر مکر شیطانم رفیق
صخره ای هستم که سیلی میخورم از دست موج
امپراطوری غم از دست یارانم رفیق
کاش هرگز دل نمی بستم به مرجانهای آب
طعمه ای در کام خشک نارفیقانم رفیق
پاسخ
#10
(03-07-2015, 05:13 PM)batgamer نوشته است:
(03-07-2015, 04:24 PM)batgamer نوشته است:
(03-07-2015, 10:53 AM)PWLG نوشته است: ترجمه فوق العاده بد و ضعیفه. شما حتی به خودت زحمت ندادی یه ذره درباره این استودیو و بازی هاش تحقیق کنی! با گوگل ترنسلیت مقاله هات رو ترجمه میکنی و میذاری اینجا؟

داداش ممنون که نظر دادی 
اما من چند تا مسئله رو به شما بگم
1 من بازی های رمدی رو  بازی نکردم فقط maxpayne 3 رو بازی کردم و درباره ی بازی هاش  اطلاع ندارم.(فقط چون دوستان خواهش کردن گذاشتم)
2 گوگل ترنسلیت رمدی رو معنی کرده درمان و ... مشکل داره، که واقعا بزنی تو گوگل ترنسلت خندت میگیره
3 شما میگین بده حداقل باید 2 تا مثال بزارین که این غلطه  و درستش اينه يا يه  مطلبى رو ننوشتى تامن متوجه شم ومیتونین از پیام خصوصی برام بفرستین که باعث میشه هم مقاله نویسیم خوب بشه هم اطلاعات جامع وکامل و درستی رو منتقل بدم به بقیه دوستان
با تشکر

maxpayne 3 را کی رمدی ساخت :dodgy:
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ویدیوی بررسی تاریخچه و داستان بازی هیتمن به زبان فارسی mrdot2010 0 1,911 11-05-2020, 01:54 AM
آخرین ارسال: mrdot2010
  آغاز یک حماسه! | تاریخچه سری بازی Grand Theft Auto Yves Guillemot 14 6,817 04-14-2016, 07:14 PM
آخرین ارسال: ALIREZA A.T.A
  توقف زمین و زمان | مصاحبه با توماس پوها، رئیس روابط عمومی استودیوی Remedy B.A.T 0 1,048 03-16-2016, 06:17 AM
آخرین ارسال: B.A.T
  تاریخچه ی گیم - نگاهی به ماندگار ترین عناوین صنعت بازی های ویدئویی سجاد محمدی پور 16 4,322 01-20-2016, 01:52 PM
آخرین ارسال: سجاد محمدی پور
  تاریخچه استدیو Bioware|استدیو ای بزرگ اما بی ادعا! justfifa 13 4,780 12-12-2015, 01:11 AM
آخرین ارسال: justfifa

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان