امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گور پدر نقد! | دریچه‌ای که هرگز دیده نشد را دریابیم!
#21
(04-08-2016, 03:10 AM)Qeiji نوشته است: چه ربطی داره برادر من؟ کی با تعریف و تمجید پیشرفت کرده که  اینا دومیش باشن؟ همین کوجیما به خاطر نقدهایی که بهش شده بود کلا تو Phantom Pain گیم پلی و نحوه روایت داستان رو تغییر داد. کوجیما مگه تو متال گیر 1و2 تحولی ایجاد کرد؟ اصل کار تو نسخه Metal Gear solid بود یا مثلا نیل دراکمن از شیکم ننه ش که کارگردان بدنیا نیومده بود؛ چندین سال تو ناتی داگ داشت کار میکرد که آخرش تو آنچارتد2 سمتش مهمتر شد (یادم نیست چیکاره بود فقط میدونم سمت مهمی داشت، چیزی شبیه کارگردان یا دستیار کارگردان، درست یادم نیست) که جرقه ساخت TLOU هم از همونجا و سر طراحی یکی از مراحل آنچ2 به ذهنش زد.
نقد خیلی خیلی مهمه چون باعث میشه یه نفر ایراد کارش رو بفهمه و سعی کنه اونو تو کارهای بعدیش برطرف کنه. همین باعث پیشرفت میشه.
خب؟ مگه من گفتم همینجوری میان اونجا میشینن، سیگار دود میکنن و بازی میسازن یهو میشه تلو یا بایوشاک؟ کسی که هنرمند باشه با کارش همه رو به وجد میاره... از منتقد گرفته تا گیمر و بقالِ سرکوچه. درسته نقد برای سازنده بازی هم کاربرد داره ولی وقتی به بازی خودت ایمان نداشته باشی همینجوری در راه خدایی یه چیزی بدی بیرون معلومه منتقدا حسابشُ میرسن. توی همین تریلرای ساخت انچارتد اگه دیده باشی بروس استرلی و بقیه میگفتن ما تمام ایده های خوبمون رو روی هم میگذاریم و تمام زورمون رو میزنیم که یه بازی بی نقص بسازیم، جوری که آخر کار پیش خودمون هم بگیم این فوق العادس... شاید نقد برای همون سازنده های اسسین کرید و اینا کاربرد داشته باشه که بازی رو ناقص میدن بیرون، ولی وقتی یکی مث کن لوین یا میازاکی بازی میسازه منتقدا کارِ دیگه ای جز ستایش کردن نمیتونن بکنن.  S0 (2)
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ترسناک ترین فیلمی که تا به حال دیده اید؟ batman_b52 8 2,833 09-16-2012, 04:55 PM
آخرین ارسال: Yashar

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان