امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تک تیرانداز حرفه ای | تحلیل نمایش Sniper Ghost Warrior 3 در E3 2015
#1
[تصویر:  Sniper-Ghost-Warrior-3-feature-672x372-250x138.jpg]

در میان انبوه گیاهان و درختان در همان نزدیکی درختان سرو بر روی یک درخت چنار نشسته ام و با آن لباسی که مرا در آن میان استتار می کند با تفنگ عزیزم بر روی یک پایگاه نشانه رفته ام. آیا با یک تیر می توانم همه چیز را تغییر دهم؟ در حال جست و جو و کاوش در آن منطقه هستم و وقتی که منطقه را کامل مورد تحلیل قرار می دهم توجهم به یک بشکه ی نفت جلو می شود که در یک جعبه قرار دارد. نکته ی قابل توجه این است که انبوهی از بشکه ها در آن جعبه هستند پس می توان با یک تیر همه چیز را از بین برد. اصول تیراندازی حرفه ای که در ارتش به من یاد داده اند را باید رعایت کنم و طبق آن پیش بروم.. یادم می آید که به من گفته اند باید نفس خود را 10 تا 15 ثانیه نگه داری که دستت موقع تیراندازی نلرزد. من باید حرفه ای تر از قبل عمل کنم زیرا تا به حال خرابی های زیادی به بار آورده ام! خوب موقع تیراندازی است.. 3.2.1 آتش! بلاخره تیرم به هدف خورد و پایگاه در آتش سوزانده شد. حالا وقت آن است که با کمال آسودگی از آن منطقه دور شوم و کمی استراحت کنم..




[تصویر:  Sniper-Ghost-Warrior-3-feature-672x372-250x138.jpg]


نام: Sniper Ghost Warrior 3
 سازنده: CI Game
موتور: Cry Engine 3
پلترفوم ها: PS4 و Xbox One و PC
تاریخ انتشار: سال 2016 میلادی
 سبک: مخفی کاری/ شوتر اول شخص



 از ابتدا تا الآن چه گذشت:

از همان سالی که نسخه ی اول بازی منتشر شد سبک مخفی کاری مورد توجه بسیاری قرار گرفت. یک بازی با ایده های نوآورانه که امکاناتی جدید را برای بازیباز فراهم می کرد. از استتار در بین گیاهان و درختان گرفته تا استفاده از سلاح های قدرتمند و دارای خفه کن که همه و همه  تنها در این بازی مورد استفاده قرار می گیرند. بعد از استقبال فراوان از نسخه ی 1 بازی که نشان از خلاقیت یک بازی ساز بود نسخه ی 2 آن نیز منتشر شد ولی نتوانست موفقیت نسخه ی اول را به ارمغان بیاورد. در کل استفاده از ایده های جدید در سبک مخفی کاری برای ایجاد پنهان کاری در طول بازی می تواند سبب موفقیت یک بازی گردد و اگر آن بازی بر محوریت تک تیراندازی باشد دیگر فوق العاده می شود! در E3 سال 2015 نسخه ی جدید این سری که نسخه ی سوم به حساب می آید معرفی گردید. محیط واقع گرایانه ی بازی و استفاده از سیستم های جدید و فوق العاده و بهبود بخش جلوه های بصری و صوتی تنها بخشی از توصیف های نسخه ی سوم است. تنظیم کردن دوربین اسنایپر و گذاشتن حالت آن بر روی نزدیک و دور نیز به گیم پلی بازی اضافه شده اند. باید این نکته را بدانید که در بازی تنها نیستید و تک تیراندازهای دیگر که در استتار میان برگ ها و درختان هستند می توانند سبب مرگ شما شوند! پس باید دقت و مهارت خود را تا حد امکان بالا ببرید.

[تصویر:  large_sniper_1.jpg]


E3 2015 و معرفی Sniper Ghost Warrior جدید:


 در اوایل اردیبهشت سال 94 شاهد خبری بسیار خوش حال کننده بودیم. با این که از قبل نسخه ی سوم بازی تایید شده بود ولی اصلا تریلر خاصی از بازی منتشر نشد و طرفداران در حال دوری از بازی بودند تا این که نور امید روشنایی را فرا گرفت. E3 2015 هر لحظه در حال نزدیک شدن بود و اطلاعات جدیدی از قبیل کنفرانس ها و نمایش بازی ها در صدر اخبار قرار گرفته بودند. یکی از آن خبرها معرفی بازی Sniper Ghost Warrior 3 در E3 2015 بود. حال باری که طرفداران در حال جابجایی آن بودند سبک تر شده بود و خیال خیلی ها از بابت بازی آسوده شد. هر لحظه اخبار جدیدی از بازی بر روی منابع خبری قرار می گرفتند. روزها گذشت تا این که E3 2015 شروع شد. از همان اول منتظر این بودم که تریلری از عنوان Sniper Ghost Warrior 3 مشاهده کنم و چه لذت بخش بود که اگر آن تریلر از گیم پلی بازی به نمایش در می آمد. ولی متاسفانه آرزویم برآورده نشد و جزء یک تریلر کوتاه 2 دقیقه ای دیگر تریلری منتشر نگردید که البته ممکنه به دلیل ضعف در سرعت منابع خبری باشه یا این که بنده نتوانستم آن را مشاهده کنم. تریلر منتشر شده اطلاعاتی حاکی از شخصیت ها به ما می داد. شخصیت اصلی بازی خوش قیافه تر از همیشه به نظر می رسد و لباس جدیدی را برتن او مشاهده می شد.

[تصویر:  drone_fly_screenshot_E3_05_with_logo.jpg]



قابلیت های موجود در Sniper Ghost Warrior 3(در نمایشگاه E3 2015):


 نسخه ی سوم بازی Sniper Ghost Warrior بسیار واقع گرایانه تر از نسخه های قبلی بود. این واقع گرایانه تر بودن امکانات جدیدی را به بازی آورده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. سیستم هایی که در نسخه های قبلی بودند مانند نوار سلامتی و سطح بندی کاراکتر بازی دیگر در این نسخه وجود نخواهند داشت و خط داستانی و روند گیم پلی همانند یک شوتر اول شخص دنبال خواهند شد. تیری که به هدف رها خواهید کرد باید متناسب با رطوبت و هوا و باد تنظیم شود. دقت در تیراندازی امری مهم است و شما باید در موقع تیراندازی روی زمین دراز بکشید و بر روی هدف مورد نظر هدف گیری کنید. برای یک عنوان AAA در سبک شوتر تاکتیکی این ویژگی ها بسیار کارآمد هستند. البته هنوز صبر کنید! ویژگی ها ادامه دارند. همچنین برای ادامه ی بازی می توانید از هر روشی متناسب با علاقه ی خود پیش روی کنید فقط این موضوع را به یاد داشته باشید که زنگ خطر آن پایگاه نباید به صدا در بیاید و این صدا به شما گوش زد می کند که شکست خورده اید ولی نگران نباشید چون بازی از اول شروع نمی گردد بلکه باید راه دیگری برای کشتن فرد مورد نظر خود پیدا کنید. در هر صورت باید ماموریت را با موفقیت به پایان برسانید. قابلیت Scout Mode در طول بازی به شما این اجازه را می دهد که در تاریکی شب از گزند دشمنان در امان باشید. به این صورت که از دوربین (دید در شب) در تاریکی استفاده می کنید. یکی از نکات بسیار جالب در طول بازی استفاده ی شما از حرکات پارکور در پیشبرد بازی است یعنی شما این امکان را دارید با سرعت و با حرکات پارکور از محل مورد نظرتان دور شوید. این نکته را بدانید که شما قهرمان پارکور هستید! همین سیستم پارکور باعث این می شود که بتوانید از موانع روبرویتان به راحتی بگذرید. سیستم "زمان واقعی" باعث شده که شما روز و شب را تجربه کنید. یعنی اول روز و بعد از مدتی شب را تجربه خواهید کرد. "برنامه ریزی" چیزی است که اگر در گیم پلی از آن استفاده گردد می توانید به راحتی ماموریت خود را به پایان برسانید. سیستم مهارت در بازی در Sniper Ghost Warrior 3 اضافه شده است یعنی اگر شما با استفاده از اسنایپر بتوانید تعداد زیادی از دشمنان را از بین ببرید مهارت شما در این زمینه افزایش می یابد یا اگر با استفاده از چاقو دشمنان را بکشید در زمینه ی مبارزات تن به تن مهارت زیادی کسب خواهید کرد.


[تصویر:  large_sniper_2.jpg]

 تحلیل نمایش Sniper Ghost Warrior 3:

بگذارید کمی به تریلر بازی در E3 2015 بپردازیم. مثل این که بازی بسیار زیباتر و واقع گرایانه تر از همیشه شده است. به شخصه از تریلر منتشر شده که اطلاعاتی حاکی از گیم پلی به ما می داد لذت بردم. حالا وقت آن رسیده که کمی اتفاقات موجود در تریلر را برای شما شرح بدهم. آقایان Alek Sajnach و Tomek Andrezewski و Tomasz Pruski در مورد بازی توضیح می دهند. البته قطعا شما به حرف های آن ها توجهی ندارید! پس ما هم توجهی نمی کنیم و به محیط بازی دقت می کنیم. بیش تر گیم پلی بازی در جنگل ها اتفاق می افتد ولی جنگل ها دیگر حالت کلیشه ای 2 نسخه ی قبلی را به خود نگرفته اند بلکه شاهد زیبایی تمام جزئیات در آن هستیم. هوش مصنوعی بازی به نظر بهبود یافته است و آن طور نیست که از فاصله ی یک کیلومتری تشخیص دهند شما کجا هستید! کسانی که شما را دنبال خواهند کرد سگ هایی را به همراه خواهند داشت که آن ها را به سمت شما می فرستند. آن سگ ها بسیار قدرتمندتر هستند و ممکن است باعث کشته شدن شما بشوند. شما می توانید با استفاده از یک روبات هلیکوپتر مانند و تحلیل گر محیط مورد نظر خود را مورد تحلیل و بررسی قرار بدهید. باید از تمام قدرت خود برای کشتن استفاده کنید و در طول شب می توانید دوربین "دید در شب" به تفنگتان اضافه نمایید. شما با استفاده از حرکات پارکور و البته دوش سریع خود باید از آن محیط فاصله بگیرید. در تیر اندازی ها باید از کمال دقت و مهارت خود استفاده کنید و همچنین باید حرفه ای عمل کنید. امکان شخصی سازی سلاح ها باعث شده است که تفنگ خود را قوی تر از همیشه بکنید و همچنین می توانید با استفاده از خفه کن و دوربین دید در شب دشمنان را آرام تر و زودتر از همیشه از بین ببرید. دویدن بازی بسیار بسیار واقع گرایانه تر از نسخه های قبلی شده است و این نکته شاید این بازی را از سری های قدیمی متمایز کند. وقتی نگهبانان شما را دنبال می کنند می توانید با استفاده از سیستم"اسلوموشن" شدن صحنه ی بازی تعدادی از آن ها را از پای در آورید. با مراجعه به تریلر این نکته را خواهید فهمید که این بخش کاملا جلوه ای طبیعی خواهد داشت. امکان سایلنت کیل(قتل بدون صدا) با استفاده از چاقو رنگ و بوی جدیدی را به بازی بخشیده است. شما در هر زمان و مکان می توانید از بالگردهای تحلیل گر استفاده کنید و این بالگردها بسیار به کار شما می آیند. آن طور که از نوشته های بازی پیداست بازی در روسیه جریان خواهد داشت. تیم بازی تشکیل شده از دو گروه آمریکایی و روسی می باشد. وقتی مانعی روبروی شما است مانند یک تنه ی درخت که هنوز با زمین تماس پیدا نکرده است می توانید از زیر آن بگذرید. به این روش که سر بخورید. وقتی شخصی می خواهد به صورت شما ضربه بزند می توانید با استفاده از آموزش های رزمی که دیده اید او را از پای در آورید. در مورد بخش پارکور هم که توضیح دادیم ولی این نکته دارای اهمیت است که اگر بخواهیم پارکور Dying Light را با این بازی(Sniper Ghost Warrior 3) مقایسه کنیم شاهد برتری Sniper Ghost Warrior 3 خواهیم بود. همچنین امکان دید در شب این امکان را به شما داده است که حتی نور لیزر تفنگ های دشمن را مشاهده کنید که واقعا ویژگی مناسبی است.  شما در کمال مخفی کاری باید پیش بروید و مراقب بالگردهای نگهبان مناطق باشید زیرا آن ها مجهز به وسایلی هستند که به راحتی شما را از پای در می آورند. نورپردازی بازی بسیار فوق العاده است و این نورپردازی فوق العاده و گرافیک بهبود یافته ی بازی به خاطر موتور پیش رفته و نسل بعد Cry Engine 3 باشد. دیگر محیط بازی در یک فضای بسته رخ نخواهد داد بلکه شما توان آن را خواهید داشت که به مناطق مختلفی بروید. اگر این نکات را کاملا خوانده باشید به چهار کلمه پی خواهید برد: یک بازی فوق العاده زیبا


[تصویر:  large_sniper_3.jpg]
نتیجه گیری:

 با این که شاهد حضور پر رنگ Sniper Ghost Warrior با انبوهی از تریلرها نبودیم ولی همین یک تریلری که از گیم پلی بازی منتشر شد توانست شکوه و جلال بازی را به رخ همگان بکشاند. نمایش عنوان Sniper Ghost Warrior 3 بسیار زیبا بود و شاهد ارتقاء بسیاری از امکانات بودیم. پس حال اگر بخواهیم در مورد نمایش بازی به صورت کلی اظهار نظر کنیم شاهد نتیجه ی نسبتا مناسبی خواهیم بود. پس می شود انتظار این را داشت که عنوان Sniper Ghost Warrior 3 به یک عنوان موفق در سبک مخفی کاری/شوتر اول شخص تبدیل شود مخصوصا با مکانیزم های جدیدی که به گیم پلی اضافه شده شاید بتواند کمی از رقیب هایش جلو بکشد. ولی هنوز برای اظهار نظر کردن در مورد بازی زود است.

 
 
 
پاسخ
#2
دوش که خیلی بد بود!!!!!!!!!
ایشالا سش خوب باشه!!!!!!!!
 ممنون بابت مقاله!!!!!!!
پاسخ
#3
از اونجایی که بازی نمایش آنچنانی نداشت خوب نوشتی ولی بازم نکاتی هست که باید اشاره کنم :

- مقدمه ی خوبی انتخاب کردی ولی دیگه همیشه سعی نکن مقدمه رو از زاویه اول شخص بنویسی. تنوع بده تو مقالاتت.

- تو مقدمه جلب توجه رو نوشتی جلو توجه S0 (43) در ضمن کلمه ای به نام بلاخره نداریم بلکه بالاخره هست

- برای چندمین بار تاکید می کنم که استفاده از کلمه ی بازیباز غلطه چون تو زبان فارسی چنین کلمه ای وجود نداره. به جاش از واژه بازیکن استفاده کنید

- تو این جمله منظورت صدا خفه کن هست دیگه چون چیزی به نام خفه کن نداریم S0 (43) 

نقل‌قول: استفاده از سلاح های قدرتمند و دارای خفه کن


- تو جمله ی زیر به کار بردن واژه ی توصیف به معنای جمله نمیخوره بهتره از واژه ویژگی استفاده می کردی

نقل‌قول: تنها بخشی از توصیف های نسخه ی سوم است.

- اصلا منظورتو از جمله ی پایینی نفهمیدم. یعنی چی که نور روشنایی رو فرا گرفت S0 (43) لا اقل می گفتی پرتو امید طلوع کرد بهتر بود تا این جمله که اصلا معنا نداره

نقل‌قول: تا این که نور امید روشنایی را فرا گرفت.

- خیلی برام جالبه که تو یه جمله، یه تیکه عامیانه نوشتی و یک تیکه رسمی

نقل‌قول: البته ممکنه به دلیل ضعف در سرعت منابع خبری باشه یا این که بنده نتوانستم آن را مشاهده کنم.

- کلمه ی گوشزد اینطوری و پیوسته باید نوشته بشه نه اینطوری

نقل‌قول: گوش زد

- یعنی با این جمله ارزش کل مقاله تو زیر سوال بردی ! آخه یعنی چی ما به صحبتاشون توجه نمی کنیم؟ سازنده داره گل لگد نمی کنه که داره در مورد همین بازی توضیح میده S0 (43)  بعد از کجا فهمیدی که هیچکسی به این صحبت ها توجه نمی کنه ؟ شاید یه نفر و فقط یه نفر خواست توجه کنه اونوقت چی ؟


نقل‌قول: البته قطعا شما به حرف های آن ها توجهی ندارید! پس ما هم توجهی نمی کنیم


- به جای استفاده از دو کلمه ی هلی کوپتر و اسلوموشن باید معادل های فارسیشون یعنی بالگرد و صحنه ی آهسته رو به کار ببری. جالبه که تو خط های بعدی از کلمه ی بالگرد استفاده کردی و نمی دونم چرا اون یه تیکه نوشتی هلی کوپتر

-
[تصویر:  sgxkn2e1hxo6xwa6yjbm.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Rainbow نقد های غیر حرفه ای ( پست اول خوانده شود ) Old Snake 5 5,014 05-05-2019, 09:26 PM
آخرین ارسال: PC FAN
  بازبینی بازی Ghost Recon Wildlands روی MSI GP62 7RD Gabit0 0 1,606 10-09-2017, 06:23 PM
آخرین ارسال: Gabit0
  آب در کوزه و ما... | تحلیل داستان بازی Spec Ops The Line mohireza 0 2,591 08-05-2017, 05:00 PM
آخرین ارسال: mohireza
  جهنم به روایت یک تک تیر انداز | نقد و بررسی Sniper Elite 3 mr.amirr 0 1,539 05-30-2017, 05:17 PM
آخرین ارسال: mr.amirr
  بازبینی Shadow Warrior 2 روی MSI GS43VR Gabit0 0 1,643 03-12-2017, 02:06 PM
آخرین ارسال: Gabit0

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان