04-02-2015, 10:41 PM
(آخرین ویرایش: 04-03-2015, 10:56 PM، توسط Edge And Christian.)
هر شروعی پایانی دارد و حال The Witcher 3 هم قرار است در حماسی ترین نسخه خود به داستان اسطوره بازی یعنی Geralt پایان دهد. یکی از بازی های مورد انتظار سال 2015، ساخته جدید استودیو CD Projekt Red در سبک نقش آفرینی یعنی The Witcher 3: Wild Hunt خواهد بود که علاوه بر دوست داران سبک پرطرفدار نقش آفرینی، طرفداران دیگر سبک ها را نیز مجذوب خود کرده به طوری که در اکثر لیست خرید بازی های سال 2015 نام بازی به چشم می خورد. شخصیت اصلی بازی همان فرد مو سفیدی است که در نسخه های پیش او را همراهی کردیم و قرار است در سرزمین خیالی خلق شده توسط سازندگان و با تصمیمات کلیدی که شما در بازی می گیرید، داستان خود را خلق کند. اما یک نگاهی به چگونگی ساخت این بازی داشته باشیم.
در سال 2007 استودیو لهستانن CD Projekt با الگو برداری از کتابی به نام Wiedźmin یا جادوگر ( The Witcher) دست به ساخت بازی ویدئویی با همین نام زد. این بازی با ارائه داستانی مطلوب توانست میان سبک نقش آفرینی جایگاهی خیلی خوبی برای خود درست کند. در سال 2011 نسخه دوم این بازی به نام The Witcher 2 : Assassin of Kings منتشر شد و نسبت به نسخه اول پیشرفت های قابل توجهی کرده بود. با این پیشرفت، سری Witcher محبوبیت به طرز شگفت انگیزی میان مخاطبان و هواداران بیشتر شد تا جایی که سایت Shacknews این بازی را به عنوان بهترین بازی سال انتخاب کرد. استقبال بی نظیری که از این عنوان شد، باعث شد تا نسخه های کنسولی این بازی نیز منتشر شود.
پس از عرضه موفقیت آمیز این بازی، هواداران منتظر رونمایی از نسخه جدید این بازی شدند. CD projekt red پس از عرضه The witcher 2 به معرفی بازی جدید CyberPunk 2070 پرداخت که باعث شد طرفداران از گشت و گذار در دنیای جدید Witcher نا امید شوند. بالاخره مجله Gameinformer با انتشار عکسی از نسخه جدید این سری پرده برداری کرد. یک بازی نسل جدید که نوید یک نوآوری و پیشرفت جدید را به هواداران می داد. دنیای بسیار بزرگ و شگفت آور که پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین عناوین نقش آفرینی را دارد و قرار است پایان خوشی را برای طرفداران این سری به ارمغان بیاورد.
نام: The Witcher3: Wild Hunt
سازنده: CD Projekt Red
ناشر: Warner Bros
سبک: اکشن نقش آفرینی
پلتفروم ها : Playstation 4 , Xbox One , PC
تاریخ انتشار: 19 می 2015 مصادف با 29 اردیبهشت 1394
ــــــــــــــــــــ بجنگ یا بمیر ـــــــــــــــــــ
بدون شک ساخت یک بازی RPG که یک جهانی بزرگ و گیم پلی طولانی داشته باشد اما تکرار در آن رخ ندهد بسیار سخت خواهد بود. مشخصه ای که سری Witcher را از دیگر بازی های این سبک یا سبک های دیگر متمایز می کند، معنا نداشتن تکرار در گیم پلی است. به همین خاطر است که تیم سازنده می خواهد مرز این سبک از بازی ها را گسترش داده و Witcher 3 را به بزرگترین بازی تاریخ در این سبک تبدیل کند. گیم پلی این نسخه نو آورانه تر شده.خلاقیت در گیم پلی این نسخه زیاد است اما این خلاقیت ها باعث شده تا بعضی از چیز هایی که در نسخه های پیشین بوده، در این نسخه دیگر نباشند. از موارد حذف شده در این نسخه می توان به QTE ها یا دکمه زنی ها اشاره کرد. در نسخه های پیشین موقع کشتن بعضی از افراد یا اژدها، این QTE ها صحنه های جذابی را برای بازیباز به ارمغان می آوردند اما همان طور که گفته شد دیگر شاهد دکمه زنی در این نسخه نیستیم. آقای Tomaszkiewicz درباره نبودن دکمه زنی ها در این عنوان می گوید:
نقلقول: " این بخش را برای چنین تجربه ای از بازی نمی توان توصیه کرد و معمولا متناسب بازیکنان نیز نیست. تعداد کمی از بازی ها در بخش دکمه زنی سرگرم کننده هستند . به عنوان مثال در سری بازی های Uncharted دکمه زنی بازی به قدری خوب است که شما حتی متوجه نمی شوید که با زدن مرتب دکمه زنی یا همان QTE ها بخش های بازی را به اتمام رسانده اید و من فکر می کنم که تنها راه استفاده از QTE ها بستگی به نوع آینده ای که در بازی ها است می باشد."
کوله پشتی و آیتم بندی نیز همانند نسخه های پیشین در این نسخه نیز وجود دارد و اینبار قرار است آیتم ها به صورت شبکه ای نمایش داده شود تا کار برای بازیباز راحت تر شود.
همگی اطلاع دارید که بخش مهمی از گیم پلی عناوین RPG به مبارزات وابسته است و از این رو طراحی و ساخت مبارزات مناسب و متناسب در گیم پلی در موفقیت عناوین این سبک نقش بسیار مهمی دارد. سیستم مبارزات در بازی همانند نسخه قبلی می باشد ولی تکامل یافته است. CD Projekt Red درباره سیستم مبارزه در این عنوان می گوید:
نقلقول: " در حال حاضر مبارزات بازی بسیار تاکتیکی تر است ، چرا که انتخاب استراتژی مناسب در مقابل حریف یا گروهی از دشمنان می تواند به مبارزات خیلی سریع پایان دهد در حالی که انتخاب استراتژی های اشتباه در هنگام مبارزه ممکن است باعث این شود که مرگ را برای شخصیت اصلی بازی به ارمغان بیاورید. علاوه بر این جادو هایی که در بازی وجود دارد بسیار به کار خواهد آمد و اینگونه نیست که شما فقط با شمشیر به جنگ دشمنانتان بروید. این استراتژی به بازیکن این اجازه را خواهد داد تا از حملاتی که حریف به بدترین شکل ممکن نسبت به او می کند جلوگیری کند."
مجله فرانسوی Jeux نیز سیستم مبارزه در این عنوان را با دیگر بازی ها مقایسه کرده. به گفته این مجله،سیستم مبارزات در The witcher 3 هیجان انگیزتر و طبیعی تر از عنوان Assassin’s Creed خواهد بود ولی به روانی و پویایی مبارزاتی که در بازی Batman Arkham شاهد بوده ایم نخواهد بود .با اینکه این مجله از نبودن انیمیشن روان در حین مبارزات و ضد حملات ناراضی بوده و آن را یک ضعف در این بازی می داند، اما عملکرد سازندگان را در مورد حرکت و طراحی شمشیرها و سلاح های موجود در بازی را تحسین کرد.
از دیگر تغییراتی که در این نسخه به وجود آمده حذف Boss Fight ها یا غول های آخر بازی است. اما حذف این غول های آخر بازی به آسان شدن بازی کمکی نخواهد کرد. آقای Pawel Sasko درباره چیز هایی که در این نسخه حذف شدند، گفتند:
نقلقول:
" در حال حاضر بازی ما هیچ گونه باسی نخواهد داشت. اما در عوض برخورد هایی با مقدار زیادی از دشمنان بزرگ و خطرناک در بازی وجود خواهد داشت که نقش مهمی هم در داستان ایفا می کنند. همه ی این دشمنان توانایی ها و حملات منحصر به فرد خود را دارند اما بر خلاف The Witcher 2، این بار هر چیزی که در قسمت سوم است بر روی سیستم هایRPG متمرکز شده است. ما به انتقادات و پیشنهاد هایی که طرفداران نسبت به قسمت های گذشته داشتند گوش دادیم و آموختیم که معرفی یک مکانیک جدید برای مبارزه با باس ها تصمیم خوبی نمی تواند باشد."
در Witcher 3 هیولا های زیادی وجود دارد که باید با آن ها نیز مبارزه کنید. کشتن این هیولا ها به نوع مبارزه شما بستگی دارد که چطور می توانید این هیولا ها را از پا در آورید. Level یا مهارتی که دارید در کشتن این نوع موجودات نیز تاثیر گذارند. برای مثال می توان به اوایل بازی اشاره کرد. اگر در اوایل بازی، که هیچ گونه مهارت خاصی ندارید، وارد منطقه خطرناکی شوید به راحتی کشته خواهید شد. نکته جالبی که در مورد این موجودات وجود دارد این است که هروقت سطح مهارت شما افزایش یابد، مهارت های این موجودات نیز افزایش می یابد.
همان طور که قبلا اشاره کردیم Witcher به معنای جادوگر است. شخصی که با جادو های عجیب کار های خاصی انجام می دهد. Geralt نیز استاد جادوهای وحشتناک و کشنده است و به نوعی از بهترین جادوگران منطقه از او یاد می شود. او در ابتدای بازی 5 جادو در اختیار دارد. با مرور زمان و پیشرفت در گیم پلی، شخصیت اصلی بازی جادو های بیشتری در اختیار می گیرد. این جادوها نیازی به آموزش ندارند و خود بازی آن ها را در اختیار بازیباز قرار می دهد. تمامی جادو های موجود در بازی نیز قابل ارتقا هستند که با ارتقا دادن آن ها قدرت جادو ها افزایش می یابد.
تنوع گیم پلی تا حدی رسیده که می توانید در بازی کنترل دیگر شخصیت بازی را در دست بگیرید اما این بخش دائمی نیست و فقط برای مدت کمی این قابلیت برای شما در دسترس است. در قسمت کوتاهی از بازی قادر به کنترل کردن شخصیت( سیری) که دخترخوانده Geralt به حساب می آید، خواهید بود که بیش از پیش تنوع گیم پلی و داستان بازی را بالا می برد.
قابلیت شکار حیوانات و موجودات دیگر هم برای به دست آوردن پول و XP به تنوع گیم پلی بازی کمک شایانی می کند و از طرفی بازیباز را مجبور می کند تا برای به دست آوردن پول محیط بازی را زیر و رو کند و به دنبال شکار برود.
از دیگر قابلیت های جدید اضافه شده به بازی دریافت وام از بانک است. اینطور که گفته شده شما می توانید از بانک های موجود در بازی وام گرفته و کالای مورد علاقه خود را بخرید. برای اینکه وام جدید نیز دریافت کنید باید وام قبلی را کاملا تصفیه کنید. در غیر این صورت هیچ وامی به شما تعلق نمی گیرد.
دوست دارید کاوش کنید؟ پس این بازی را از دست ندهید. یکی از بزرگترین نقشه بازی های رایانه ای در Witcher3 وجود دارد. برای کاوش تک به تک مناطق باید زمان زیادی را صرف کنید. نقشه ای که برای این بازی طراحی شده، 35 برابر بزرگتر از نقشه نسخه دوم است. این یعنی اینکه نقشه بازی 20 درصد از عنوان Skyrim نیز بزرگتر است. مکان های مختلفی در بازی وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را همراه خود دارند. این ویژگی ها را می توان از مناطق ساخته شده دربازی و یا از آداب و رسوم مردم آن منطقه شناخت. مناطقی که در بازی وجود دارد حدود 36 استان ، ۱۱ جنگل و ۶ بیابان است که محیط عظیمی را در اختیار شما می گذارد. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که برای جا به جایی میان این مناطق چکار باید بکنیم؟ Fast Travel یکی از گزینه های موجود در تمامی بازی ها است که بازیباز به کمک آن می تواند با سرعتی زیاد وارد مناطق مختلفی شود اما آیا این تنها وسیله برای سفر کردن در بازی است؟ گرالت با خود اسبی دارد که می تواند با کمک آن نیز مسافت های طولانی را طی کند. او همچنین می تواند برای رد شدن از آب ها و رفتن به یک مکان دیگر از قایق استفاده کند. نکته ای که درباره این قایق ها وجود دارد این است که قایق ها تخریب پذیرند. یعنی اینکه گرالت می تواند قایق دشمنانش را نابود کند. این قایق ها با توجه به وزش باد و شرایط جوی که در محیط وجود دارد، عملکرد متفاوتی از خود نشان می دهند و استفاده از آنها را برای بازیباز لذت بخش تر می کند.
ابن بار Wild Hunt می خواهد با یک گیم پلی طولانی شما را به چالش می کشد. چالشی که برای تکمیل آن نیاز است تا 200 ساعت از وقت خود را پای آن بگذارید.
ــــــــــــــــــــ نمای زیباتر ــــــــــــــــــــ
The Witcher 3 از عناوین پر زرق و برق نسل هشتم است که اینبار با گرافیک خود دست پخت جدیدی برای بازیبازان تهیه و تدارک دیده تا بازیبازان طعم واقعی نسل هشتم را بچشند. به لطف موتور Red Engine 3 گرافیک بازی از سطح بالایی برخوردار است و واقعا لقب نسل بعد برازنده این عنوان است. از طراحی محیط گرفته تا افکت های جذابی که در هنگام مبارزه با آن ها برخورد خواهید کرد. مناظری که در این نسخه طراحی شده است، بی نظیر است به طوری که بازیباز از آنان لذت کافی را ببرند.
برای ساخت بسیاری از این مناظر سازندگان از دنیای واقعی الگو برداری کردند و آن را به طرز شگفت انگیزی در بازی پیاده کردند. غیر از دنیای واقعی، سازندگان برای ساخت دیگر محیط های بازی از تصاویر تاریخی، موزه ها و... کمک گرفتند که بازی را بیش از پیش قشنگ تر می کند. خوشبختانه Witcher 3 از سیستم پویای آب و هوا نیز استفاده می کند. هر کدام از Npc ها (مردمان عادی) به آب و هوا واکنش نشان می دهند. مثلا موقع بارندگی کشاورزان دست از کار می کشند و به خانه های خود باز می گردند. تیم سازنده به کوچک ترین نکات توجه داشته تا دنیای بزرگ بازی واقعی به نظر برسد که این موضوع با توجه به قابلیت های موتور بازی امکان پذیر شده است. آقای Paweł Sasko که به عنوان طراح ارشد بازی مشغول به کار است می گوید:
نقلقول:
" در یک بازی خطی پرداخت به جزئیات در طراحیها کار ساده ای است، چرا که طراح به خوبی می داند بازیباز ممکن است به کدام نقاط بازی توجه بیشتری داشته باشد و از این رو میتواند توجه او را با خلاقیت بالای خود جلب کند. اما در بازیای مانند The Witcher 3 ما با چالشهای بسیار بزرگی روبرو هستیم. ما برای بخش هنری یک گروه خلاق و قوی در اختیار داریم. از طرفی تمام این افراد در نسخههای قبلی نیز کنار ما بودند و به خوبی چالشهای کار را می دانند و حالا با کسب تجربه در کارهای گذشته، دید بهتری روی پروژه ی جدید دارند. هدف ما این است که این بازی بهترین گرافیک را در بین بازی های هم سبک خود داشته باشد."
بر خلاف نسخه های پیشین که تمامی حرکات گرالت توسط کامپیوتر طراحی می شد، در این نسخه تمامی حرکات توسط موشن کپچر ساخته شدند که این کار به واقعی شدن بازی کمک می کند. گرالت با نگاه کردن به موقعیتی که باید برود به بازیباز می فهماند که او نیز باید به همان سمت حرکت کند. مثلا شما در منطقه ای در حال حرکت هستید. چند فرد ناشناس در حال زدن یک فرد بی گناه هستند. شما اصلا متوجه وجود آن ها نیستید اما خود گرالت با نگاه کردن به آن ها به شما این فرصت را می دهد که سمت آن افراد رفته و حسابی گوش مالیشان بدهید. از این دسته حرکات را در نسخه جدید شاهد هستیم که در نسخه های پیشین نبودند.
درباره نرخ فریم و رزولیشن بازی گفته شده که این بازی در Playstation 4 با رزولیشن 1080، در Xbox One 900 و در PC تا 4K پشتیبانی می شود. نرخ فریم در دو کنسول ذکر شده نیز بر روی 30 فریم قفل شده است. آقای دَن اُراواساری گفته: رسیدن به رزولیشن 1080 در PS4 آسانتر از Xbox One بوده و به همین دلیل تیم ما راحت تر به این مقدار رزولیشن در کنسول پلیاستیشن ۴ رسیده است. اخیرا نیز آقای مونیر، طراح ارشد بازی witcher 3 درباره DX 12 نیز سخنانی را بیان کرده و از بی اهمیت بودن رزولیشن بر روی دو کنسول PS4 و Xbox One خبر داده:
نقلقول:
" ممکن است دایرکت ایکس ۱۲ نتواند رزولیشن بازیهای Xbox One را افزایش دهد."
" تفاوتی میان این دو کنسول وجود ندارد و اگر داشته باشد بسیار کم است."
CD Projekt red همچنان در تلاش است که رزولیشن در دو کنسول یکسان اجرا شود.
گرافیک خیره کننده این بازی تنها بخشی از تغییراتی است که در بازی اعمال شده. همانطور هم که گفتیم The Witcher3 یک عنوان نسل بعدی است که با گرافیک هوش را از سر هر بازیکنی می برد و می تواند هوادارن زیادی را جذب این بازی کند. (مخصوصا طرفداران گرافیک در بازی ها)
علاوه بر تمامی موارد، گرافیک واقع گرایانه بازی خشونت آن را دو برابر کرده است چرا که در نمایش ها و عکس های منتشر شده از بازی دیدیم که Geralt با شمشیر خود در حال قطع کردن سر و اعضای بدن است.
ــــــــــــــــــــ پایان گرگ سفید ــــــــــــــــــــ
The Witcher 3: Wild Hunt داستان شخصیتی به نام Geralt of Rivia را به یک جمع بندی و پایان خواهد رساند که در دو عنوان قبلی، ما با او کاملا آشنا شده بودیم. وقایع آن 6 ماه پس از The Witcher 2 دنبال می شود و آن دسته افرادی که از Geralt of Rivia سوء استفاده کرده بودند، هم اکنون دیگر حضور ندارند. این بار ما شاهد یک داستان خصوصی تر برای قهرمان داستان هستیم و این در حالی است که نظم جهانی دچار تغییراتی خواهد شد.
بازی از اوایل زمستان سال 1272 شروع می شود. جایی که دشمنان اصلی گرالت یعنی Wild Hunt دست به شورش زده و دهکده و روستاها را با خاک یکسان کرده و مردمان بی دفاع را قتل عام می کنند. هدف آنان کشتن گرالت است که با این کار سعی در پیدا کردن او هستند. از طرفی دیگر گروهی با نام Nilfgaard به سرزمین های شمالی که در دست پادشاه است حمله کرده تا مردم رنج کشیده بخش های جنوبی را به اسارت در بیاورند. Geralt اینبار در دوراهی گیر کرده. اینکه با گروه Wild Hunt به مبارزه بپردازد و خیال خودش را راحت کند یا اینکه همانند قهرمانان سرزمین و مردمش را از چنگ امپراتوری غارتگر Nilfgaard نجات دهد.
سازندگان در این نسخه دست شما را بازگذاشته اند تا هر آنچه که دوست دارید، انتخاب کنید. ولی این انتخابات در روند ادامه داستان نیز تاثیر دارند. درواقع هسته اصلی Witcher 3 همین انتخابات است که این نسخه را از دو نسخه دیگر متمایز می کند چرا که این نسخه 36 پایان مختلف دارد و هر کدام می تواند بازیباز را ساعت ها جذب خود کند. داستان خود بازی اغلب مربوط به ماجرا های سی یا سی، عاشقانه، انتقام گیری و توانایی های جادویی گرالت و دیگر شخصیت های بازی می شود. آقای Konrad Tomaszkiewicz در مصاحبه ای که انجام داده بود جزئیات بیشتری از پایان هایی که این عنوان دارد فاش کرد. او گفت:
نقلقول:
" پس از خاتمه ی بازی به شما پایان دیگری هم نشان داده خواهد شد که خلاصه ای از بزرگ ترین عواقبی که از انتخاب هایتان در طول بازی کرده اید را به شما نشان خواهد داد . برخی از آن ها تغییراتی در اوضاع سیاسی و اجتماعی جهان را نشان می دهد و برخی از آن ها هم باعث تغییراتی در وضعیت مکانی که شما در آن هستید خواهد شد .از تغییرات دیگر نیز که بستگی به انتخاب های شما در پایان بازی به وجود می آید می توان به تغییراتی در زندگی دوستان و دشمنانتان اشاره کرد . بستگی به نوع انتخاب های شما در بازی، زمانی که ماجراجویی های خودتان را به اتمام می رسانید می توانید یک جهان کاملا متفاوت را در پشت خود داشته باشید."
همانند نسخه های گذشته در این نسخه نیز با افراد مختلف و گوناگون رو به رو خواهید شد که می توانید با کمک آن ها مشکلاتتان را حل کنید یا بلعکس، خودتان به تنهایی سراغ مشکلاتتان رفته و راه حلی برای آن پیدا کنید. در بازی های RPG زیادی شاهد ضد قهرمان های زیادی بودیم که این بار در این بازی نیز این ضد قهرمان وجود دارد. او King of the Wild Hunt نام دارد. این شخص رهبر گروه Wild Hunt و همان طور که گفته شد دشمن اصلی Geralt است. اعلام شده که او قویترین فرد موجود در بازی است که حتی همچین فردی در دو نسخه پیش وجود نداشته است. در کل داستان Wild Hunt علاوه بر اینکه تم تاریک تری نسبت به نسخه های قبلی دارد از سوی دیگر لایه های حماسی آن نیز بیشتر است و سعی دارد تا به بهترین شکل افسانهGeralt را به پایان برساند.
ــــــــــــــــــــ آوای خوش جادوگر ــــــــــــــــــــ
یکی از عناصر متمایزکننده دنیای Witcher نسبت به دیگر بازی های ویدئویی، موسیقی های جذاب و حماسی ای است که شما را به محیط قرون وسطایی و فانتزی آن می برد. خوشبختانه مسئولیت ساخت موسیقی این نسخه نیز به آقایان Marcin Przybyłowicz و Mikołaj Stroiński واگذار شده. کسانی که برای دو نسخه قبلی این بازی آهنگ های زیبا و خاطره انگیزی را ساخته بودند و حالا CD Projekt red با اطمینان کامل این افراد را مسئول ساخت موسیقی The Witcher 3 کرده.
قطعه موسیقی های موجود در بازی ( طبق گفته آهنگ سازان) بیشتر از عنوان Witcher 2 بوده و بازیباز در تمامی لحظات می تواند از این آهنگ ها لذت ببرد. موسیقی های بازی طوری طراحی شده که بازیباز هیچ گاه آن ها را فراموش نکند. درست مثل موسیقی های بازی Skyrim که هنوز در یاد و خاطرات بازیبازان وجود دارد. استفاده از ابزار آلات موسیقی سنتی رونق زیبایی به بازی بخشیده و همواره با این موسیقی ها، بازیباز نیز در دنیای Witcher غرق خواهد شد. علاوه بر این ها CD Projekt Red بیش از 150 ساعت روی بخش صدا گذاری کار کرده.
نکته جالبی که درباره صداگذاری شخصیت ها وجود دارد این است که بعضی از افراد صداپیشه این بازی، هیچ وقت سری Witcher را تجربه نکردند. به عنوان مثال آقای Doug Cockle صدا پیشه شخصیت Geralt حتی برای یک بار هم اخبار پیرامون این بازی را دنبال نکرده ولی با این حال او کاملا از داستان نسخه سوم این بازی مطلع است. او حالا یک کنسول نسل هشتمی خریداری کرده زیرا به اعتقاد او این نسخه حتما و حتما باید بازی شود. وی گفته که تعداد افرادی که می توانند در یک صحنه ظاهر شوند افزایش یافته است و مکالمات کاملا قابل شنود است حتی در مکان های شلوغ. با این حساب قطعا شاهد عرضه اندام موسیقی های تکرار نشدنی و دیالوگ های ماندگار در طول بازی خواهیم بود.
ــــــــــــــــــــ پایان افسانه ــــــــــــــــــــ
بدون شک The Witcher 3:Wild Hunt یکی از بزرگ ترین عناوین ساخته شده در سبک RPG می باشد که توسط استودیو لهستانی CD Project Red ساخته شده و قرار است ساعت ها شما را سرگرم کند. این نسخه پایانی بر زندگی Geralt شخصیت اصلی بازی می باشد. با اینکه این یک نسخه آخر از این سری محبوب می باشد اما سازندگان می توانند این بازی را با دیگر کاراکتر ها ادامه دهند و داستان زیباتر برای دیگر کارکتر ها بسازند.
گیم پلی بازی نیز دارای المان های مختلفی نظیر مبارزات استراتژیک و همچنین گشت و گذار در محیط است که باعث می شود بازیباز حتی پس از اتمام بازی به کاوش در محیط بپردازد. علاوه بر داستان های اصلی، داستان های فرعی نیز در بازی گنجانده شده که اگر بازیباز از گشت و گذار در محیط خسته شد سراغ این ماموریت ها برود و آن ها را به اتمام برساند. در کل Witcher 3 به عنوان یک بازی مورد انتظار قرار است روانه بازار شود و ماه ها شما را ماه ها جذب خود کند. با تاخیر هایی که سازندگان تا به الان برای بازی زدند، امیدواریم از لحاظ کیفیتی شاهد یک عنوان خوب دیگر از طرف CD Projekt Red باشیم.