امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جهان خواری رو به زوال:پیش نمایش عنوان Call of Duty Ghosts
#1
[تصویر:  call_of_duty_ghosts-HD-640x360.jpg]
سری Call of duty  تا به امروز توانسته است 10 نسخه ی متفاوت از خود را به نمایش بگذارد.شکی نخواهد بود که این سری همواره یکی از محبوب ترین سری ها در بین بازی های ویدئویی بوده است.از Call of Duty 1 گرفته تا Call of Duty Ghosts،به گونه ای هرکدام نمایانگر پیشرفت بازی های رایانه ای بوده اند.نسخه های نخستین این در واقع تلاش بر آشکار کردن و مانور دادن پیرامون واقعیت های جنگ های جهانی را داشتند و سلاح های نچندان پیچیده ی آن زمان را به گیمر می کشانیدند.سری MW با ام هم عصر و زمان است و به گونه ای بیان کننده ی پیشرفت کنونی سلاح ها و نبرد ها می باشد.سری Black Ops نبردهای زمان آینده وسلاح های آن زمان را به رخ گیمر می کشاند.نبردهایی که اغلب با پیشرفته ترین رباط ها و تانک ها همراهی می شدند.عنوان Ghosts دقیقا مانند پیشینیانش روند داستانی جدید و تازه تری را آغاز خواهد کرد،وضعیتی که به هیچ وجه به سری های MW و Black Ops شبیه نخواهد بود.در حقیقت Call of Duty Ghosts را می توان انقلابی دیگر در این سری دانست.انقلابی که وقوع آن دقیقا مصادف با آغاز نسل هشتم کنسول ها می باشد.هرچند که در نسخه ی Black Ops عملا شاهد افتی شدید در محبوبیت این سری بودیم اما اینبار دیگر سردمداران این انقلاب خالقان سری Black Ops و در حقیقت اعضای استودیوی Treyarch  نیستند، بلکه همان خالقان سری MW یعنی اعضای استودیوی Infinity Ward محسوب می شوند.با توجه به این نکته که سازندگان سری MW قصد دارند تا با تکمیل تجربیاتشان سری Ghosts را با جذابیت های جدید و نوآوری های بی مانند خلق کنند، یقینا بهترین معیار شناخت میزان پیشرفت نسخه ی Ghosts در حقیقت آخرین کار این گروه یعنی MW 3 خواهد بود.با بررسی قسمت های مختلف عنوان Ghosts به گونه ای می توان به نتایج قابل پذیرش و عادلانه ای از مقایسه ی دو نسخه ی Ghosts و MW 3 دستیافت:
[تصویر:  4002-610x400.jpg]
آقای mark rubin  مدیر اجرایی استودیوی Infinity Ward​

Call of Duty Ghosts یک بازی ویدئویی به سبک شوتر اول شخص است که دهمین نسخه از سری Call of Duty و ششمین توسعه یافته به دست استودیوی Infinity Ward محسوب می شود.Ghosts برای پلتفرم های PC،PS3،XBOX 360 و Wii U در تاریخ 5 نوامبر سال 2013 میلادی و برای پلتفرم های XBOX ONE وPS4 مدتی دیرتر به انتشار خواهد رسید.ورژن Wii U این عنوان برخلاف سایر ورژن های آن زیر نظر دو استودیوی Treyarch و Infinity Ward مراحل توسعه وساخت خودش را طی می کند.چنان چه گیمری به پیش خرید عنوان Ghosts اقدام کند یک نقشه بعنوان هدیه دریافت خواهد کرد که اصطلاحا "Free Fall" نامیده می شود.
ساخت و توسعه:
[تصویر:  Call-of-Duty-Ghosts-Reveal-Trailer_9.jpg]
در تاریخ 7 فوریه ی سال 2013 میلادی شرکت اکتیویژن اعلام کرد که نسخه ی جدیدتری از سری Call of Duty در دست ساخت است و در ربع چهارم سال 2013 میلادی به انتشار خواهد رسید.اکتیویژن همچنین تاکید کرد که به علت ظهور کنسول های نسل بعد طرحی و اجرای این بر روی کنسول های نسل هفتم (که در حقیقت شامل کنسول های PS3 و XBOX 360 می شود) نسبت به نسخه ی پیشین آن یعنی Black Ops II ضعیف تر خواهد بود.در این برحه سری Call of Duty با عنوانی جدیدتر (که بعدا مشخص شد که Ghosts نامیده شده است) شروع به کار کرد.این تغییر عنوان دقیقا همراه با ظهور کنسول های نسل هشتم خواهد بود و به گوئنه ای این سری یعنی سری معروف به Ghosts مخصوص کنسول های نسل هشتم طرحی و برنامه ریزی شده است.

از موتور ساخت بازی چه خبر، اکتیویژن بار دیگر ملت را سرکار می گذارد!؟
[تصویر:  cod-ghosts-wii-u.jpg]
همانگونه که می دانید موتور ساخت بازی ساخته و پرداخته و توسعه یافته ی ناشر این عنوان یعنی همان شرکت اکتیویژن می باشد.در ابتدا اکتیویژن عنوان کرد که موتور ساخت عنوان عنوان Ghosts به کلی با موتور ساخت عناوین پیشین خود متفاوت می باشد، اما طولی نکشید که بار دیگر شرکت اکتیویژن به نادرست بودن گفته های خود اغراق و بیان کرد که موتور ساخت این عنوان در حقیقت همان موتور ساخت سری های پیشین این عنوان است، با این تفاوت که تغییرات متعددی روی آن اعمال شده و قسمت های مشخصی از آن ارتقاء یافته اند.

Ghost ها و دارودستهشان بر روی آنتن می روند:
[تصویر:  CODGhosts.jpg]
در تاریخ 29 آپریل سال 2013 میلادی بر روی وبسایت رسمی Call of Duty  طرحی ناواضح از یک ماسک قرار گرفت که به محض ورود یک کاربر از طریق Twitter یا Face book به وبسایت اندکی پر رنگ تر یا به اصطلاح واضح تر می شد.روز بعد طرح کامل شد، در حقیقت طرح شامل یک تصویر از یک ماسک بهمراه نوشته روی آن بود.نوشته ی مورد نظر چیزی نبود جز "The Ghosts are real".بعد از این حرکت مرموز از طرف شرکت اکتیویژن طولی نکشید که اطلاعات و جزئیات لیک شده ی مختصری از طریق سایت های مختلف خبری در درسترس گیمران قرار گرفت.با این حال هنوز هم شایعات پیرامون حضور نسخه ی MW 4 قوت داشتند.باتوجه به شکستی که شرکت اکتیویژن در نسخه ی Black Ops II و فروش آن و هم چنین ایجاد نوآوری و ارتقاء آن نسبت به نسخه ی MW 3 متحمل شده بود و با وضعیت رونمایی از کنسول های نسل بعد و قدرت گرفتن و آمادگی هرچه بیش تر رقیب او یعنی سری Battle field شرایط به گونه ای رقم خورده بود که اگر نسخه ی دهم از سری Call of Duty نمی توانست به خوبی خود را نشان دهد یقینا این سری با شکست سختی مواجه می شد.طولی نکشید که برای همگان آشکار شد که نسخه ی دهم از این سری در حقیقت MW 4 نخواهد بود، بلکه نسخه ای بسیار تقاوت تر و جدیدتر با نام Ghosts  خواهد بود.در تیزر اکشن و زنده ای که از عنوان Ghosts منتشر شد نگاهی اجمالی بر مردم اقوام مختلف و قدیمی شد که برای نبردهایشان از پوشش های مخصوص به خودشان استفاده می کردند، این پوشش ها به گونه ای آنها را از دشمنانشان متمایز می گرداند.در پایان این تیزر گروهی از سربازان به نمایش در آمدند که ماسک هایی با طرح Ghost را بر چهره هایشان می پوشانیدند، سربازی که در حال پوشیدن ماسک با طرح خاصش که تبدیل به باکس آرت رسمی این عنوان شد.طولی نکشید که تمامی انتظارات در نمایشگاه E3 سال 2013 میلادی به پایان رسید و اولین دموی رسمی از بخش تک نفره ی عنوان Ghosts به نمایش در آمد.
[تصویر:  mw4-modern-warfare-4-wallpaper-112.jpg]گیمر درخواب بیند پنبه دانه! یعنی زهی خیال باطل
داستان:

سوژه ای جدیدتر برای تحقیر DICE، داستان سری Call of Duty همیشه برتر بوده است، صحنه های سینماییتان را برای خودتان نگه دارید!
داستان Ghosts مربوط به زمانی می شود که تمامی جهان تحت تاثیر یک رویداد فاجعه آمیز به کلی دگرگون می شود،در حقیقت این رویداد به گونه ای قدرت های برتر جهان را متحول می سازد.در نتیجه ی این رویداد عظیم و جهانی، دیگر ایالات متحده ی آمریکا بعنوان یک ابر قدرت و یکی از قطب های رعب انگیز جهان محسوب نمی شود.ده سال پس از این رویداد دشمنی نوپا و تازه وارد، در میان جامعه ی جهانی نمایان می شود و به مرور زمان به یک تهدید روبه رشد برای آمریکا و متحدانش تبدیل می شود.در همین شرایط نیروهای باقی مانده و زبده ی آمریکایی که در حقیقت آخرین امیدهای ایالات متحده محسوب می شوند، از تمامی جهان گردهم می آیند و به گونه ای ارتش مستقلی را تشکیل می دهند.این ارتش نخبگان در بازی با نام Ghosts  شناخته می شود.نیروهای Ghosts تصمیم دارند تا با تمامی قوایشان در جهات محافظت از کشورهای کم قدرت جهان و باقی مانده ی ایالات متحده به جنگ با گروه دشمنان بپردازند.

به ایالات متحده ی آمریکا ظلم شده است، سوژه ای آخر زمانی برای آمریکا!
[تصویر:  Call-of-Duty-Ghosts-gameplay-6.jpg]دست به مانیتور نزن، این خودش کجه!

یکی از مهم ترین قسمت هایی که تاکنون از بخش داستانی پیچیده ی عنوان Ghosts  رونمایی شده است، در حقیقت همان ابر قدرت نبودن ایالات متحده ی آمریکاست.در سال وقوع بازی، آمریکا و سایر کشورهای ضعیف در حال دست و پنجه نرم کردن با شرایط وخیم جهانی و تلاش برای بقا هستند.Ghost ها به خودی خود و به تنهایی آخرین نیروهای ویژه و امیدهای ایالات متحده محسوب می شوند که همانگونه که ذکر شد از سراسر کره ی زمین برای تشکیل یک تیم از نخبگان گردهم آمده اند.شرایط بازی بسیار نا امید کننده و بی سابقه بنظر می رسد، به گونه ای که دیگر ایالات متحده توان رویارویی با رقبای پیشین خود را نخواهد داشت.در حقیقت پس از همان فاجعه آمیزی که ذکر شد، دشمنانی متحد با یکدیگر – که بر علیه آمریکا قیام کرده بودند – توانسته بودند در همان شرایط سخت و دشوار جهانی از ایالات متحده قدرتمندتر شوند.

چارچوبی که دیگر کلیشه ای نیست، بهانه ای برای حضور در میان عناوین نسل بعد:
[تصویر:  call_of_duty__ghosts_masked_warriors_teaser_trailer.jpg]
در بازی جبهه ی مخالف و یا در حقیقت همان دشمنان گیمر بسیار متفاوت تر از همیشه خواهند بود.در بازی های سبک اکشن اول شخص همواره دشمن عصر حاضر روسیه ( شوروی سابق)، دشمن دوران گذشته آلمان و دشمن عصر آینده چین تلقی می شده است.این سبک در عنوان Ghosts  نادیده گرفته می شودذ و به  گونه ای داستان بازی از سبک کلیشه ای و همیشگی خود خارج می شود.در عنوان Ghosts نیروهای جوخه و تیم Ghost ها در مقابل دشمنانی با نام "Federation" به نبرد می پردازند.واژه ی "Federation" که به معنی اتحادیه و یا به قولی فدراسیون می باشد، در بازی به کسانی نسبت داده می شود که اغلب شامل کشورهای جنوبی قاره ی آمریکا می شوند و برای زندگی هرچه بهتر و قدرت بیش تر به رقابت با ایالات متحده می پردازند.با توجه به اطلاعات فوق العاده کمی که از داستان نسخه ی Ghosts منتشر شده است، فقط می توان گفت که گروه متحدان "Federation" به گونه ای نشات گرفته از دشمنانی هستند که در نسخه های پیشین  این سری به مقابله با آنها می پرداختیم.

Simon Ghost در همان Call of Duty MW 2 مرد!
[تصویر:  Modern-Warfare-2-Loose-Ends1.jpg]
لحظه ای که ghost به خاکستر تبدیل می شود،روحش شاد و یادش گرامی باد،البته تویه این تصویر گوشه سمت چپ Rouch بیچاره که خودمون باشیم همچون نوزادی آرمیده است!

برخلاف تمامی تصوراتی که پیرامون کاراکترهای این نسخه شکل گرفته بود، در عنوان Ghosts ما شاهد شخصیتی با نام Simon Ghost نخواهیم بود.Simon Ghost یکی از کاراکترهای اصلی و کلیدی Call of Duty MW 2 محسوب می شد که برخلاف تصوری که پیش آمده که این کاراکتر در نسخه ی Ghosts حضور دارد، چنین چیزی عملا صحیح نخواهد بود.سازندگان عنوان Ghosts در اینباره می گویند:

"در این نسخه Ghosts در حقیقت نوعی نماد خواهد بود که در بازی به گروه خاصی نسبت داده می شود.بعنوان مثال، شخصی که سگ Riley را در بازی کنترل می کند نیز Ghost نام دارد و به گونه ای نماد یک نیرو از ارتش آمریکاست،پس هیچ گونه دلیلی برای حضور کاراکتر Simon Ghost نسخه ی MW 2 در این نسخه وجود نخواهد داشت."
گیم پلی:

بگذارید تا شما را با Riley آشنا کنم، اما مراقب باشید او بسیار خطرناک است!
[تصویر:  cod-ghosts-riley.jpg]
سگ شکاری شما در بازی Riley نام دارد.یقینا با توجه به مانورهای خاصی که پیرامون شگ ها در این سری داده می شود نقش سگ ها باید در مراحل مختلف بازی بشدت کلیدی و منحصر به فرد باشد.در نسخه ی Black Ops II شاهد اسب هایی بودیم که عملا فقط و فقط وسیله ای برای حمل و نقل تلقی می شدند.شاید بتوان رباط های هوشمند نسخه ی Black Ops II را به گونه ای یک نوع الگو برای سگ های نسخه های Ghosts دانست.رباط هایی که در اغلب نبردها به شما کمک می کنند و شما می توانستید به عنوان یک جان پناه از آن ها استفاده کنید.در حقیقت در این نسخه سگ ها جایگزین رباط های هوشمند نسخه های پیشین شده اند.عملا تاکنون تا این اندازه پارامتر واقع گرایی در سری Call of Duty تزریق نشده بود.استودیوی Infinity Ward در این نسخه با قرار دادن سگ های شکاری در کنار سربازان به گونه ای نبردهای واقع گرایانه تری را به رخ گیمر می کشاند.Riley در حقیقت یک عضو موقت از گروه سربازان شما خواهد بود.از سگ های تعلیم دیده در زندگی واقعی در تیم های ویژه ی پاک سازی و یا در ارتش های دریایی و ناوگان ها استفاده می شود، پس در حقیقت ورود یک سگ به جوخه ی سربازان طعم و ظاهر جدیدتری را به آن جوخه خواهد داد.

مخفی کار ی با طعم سگ!
[تصویر:  call-of-duty-ghosts-pre-e3.jpg]
سگ ها در بازی در مناطق و حالت های خاصی به کار شما می آیند و عملا به کار گرفتن آن ها و توانایی هایشان منحصر به شرایط خاصی می شود.در حقیقت سگ ها در مناطق و شرایطی کارایی بیش تری خواهند داشت که وجود چاشنی مخفی کاری در آنها بیش تر احساس می شود.Riley می تواند به صورت مخفیانه و دزدکی محل تقریبی تیم ها و نفرات دشمن را شناسایی کند، دستورهای مختلفی را مبنی بر حرکت و جابه جایی از گیمر دریافت کند، در موقعیت هایی برای جلب توجه و پرتی حواس نیروهای دشمن پارس کند و به گونه ای توجه آن ها را به سوی خودش جلب کند یا اینکه با بی رحمی تمام به سمت دشمنانی که در حال حرکت به سمت جوخه ی شما هستند حمله ور شود.در حالی که در نگاه اول از نظر گیمر ممکن است Riley یک آپشن بی فایده و دست و پا گیر تلقی شود، با گذر زمان متوجه خواهد شد که در حقیقت Riley قسمتی از هر مرحله است که بوسیله ی آن می توان دشمنان زیادی را بدون هیچ گونه استفاده ای از سلاح از پا درآورد و زمین گیر کرد.در کل در بازی وجود یک سگ بازیگوش که دائما در جست و جوی تصاحب غذای شماست و بشدت میل به چشیدن دارد، حداقل لذاب خودش بی فایده نخواهد بود.در مورد نحوه ی مرگ یا بازگردانی سگ ها در بازی هنوز اطلاعات خاصی منتشر نشده است.یقینا در این نسخه سگ ها آسیب پذیر خواهند بود.با توجه به تریلر منتشر شده از گیم پلی بخش تک نفره ی این عنوان به گونه ای می توان پی به رابطه ی عاطفی و دوستی عجیب میان گیمر و سگش برد.آیا مرگ احتمالی Riley در عنوان Ghosts به اندازه ی مرگ کاپیتان سوپ در عنوان MW 3 برای گیمر دردناک خواهد بود؟

در زیر به بررسی تعدادی از مراحل باز ی که شاهد جزئیاتی از آنها در تریلرهای منتشر شده از بازی بودیم می پردازیم:

"Federation Day":
[تصویر:  cod-ghosts_federation-day-rappel.jpg]

در این مرحله شاهد تغییرچشم گیری در جنبه ها و ویژگی های گیم پلی این سری هستیم و در واقع جذاب ترین و فوق العاده ترین قسمت از تغییرهای این سری بنظر می رسد.این مرحله نشانگر مکانیسم های جدیدی در قسمت مخفی کاری بازیست،مکانیسم هایی همچون تیراندازی از گوشه ها و زوایای مختلف اجسام (که همان طور که عنوان شد برای اینکار فقط نیاز است تا کلیک سمت چپ موس را در لبه ی یک دیوار فشار دهید) و یا پرتاب کردن چاقو به سمت دشمنان در حالی که سرعت روند بازی آهسته تر می شود، در واقع شاهد حالت اسلوموشن هستیم.از سربه سر گذاشتن و روابط دوستانه ای که میان اعضای تیم Ghosts برقرار است می توان پی به قوی تر شدن روابط بین تیمی در بازی برد.در حقیقت اعضای یک تیم Ghosts فقط همرزمان خود محسوب نمی شوند بلکه برادران و دوستانی صمیمی برای یکدیگر تلقی می شوند.ورود ماهرانه و بدون هیچ گونه درگیری خاصی به یک ساختمان در ونزونلا برای از کار انداختن منبع نیرو به زیبایی هرچه تمام به نمایش درآمده است.استفاده از طناب هایی برای عبور از روی شیشه های ساختمان و نفوذ ماهرانه و مخفیانه به درون یک ساختمان شیشه ای عملیات مخفیانه ی بسیار ماهرانه و دقیقا مطابق با قواعد مخفی کاری را به رخ گیمر می کشاند.

No Man's Land"":
[تصویر:  COD-Ghosts_In-The-Weeds-610x400.jpg]

در این مرحله ضعف قدرت ایالات متحده بشدت به چشم میخورد.درواقع این مرحله به گونه ای از هم گسیختگی و رو به زوال بودن ایالات متحده را به نمایش در می آورد.در ده مایلی شمال سن دیگو مرحله ی No Man's Land"" به تصویر کشیده می شود.سگ بی رحم و هراس آوری با نام Riley که برای حمله ی مخفیانه ی تیم Ghosts  مورد استفاده قرار می گرفت.برخلاف نسخه های پیشین سری Call of Duty، شما احساس می کنید که بی نهایت اصلحه و مهمات در اختیار دارید و این دقیقا بخاطر حضور شما،سگتان Riley و تیمتان کنارهم در آنجاست.
طبیعت گیاهی و نباتات انبوه و فراوانی که در این مرحله شاهد حضور آن ها خواهیم بود به گونه ای یادآور جهان آزاد Far Cry 3 هستند و به شما این احساس را خواهند داد که بیش ترین آزادی ممکن برای از پادرآوردن نیروهای اتحادیه (Federation) به دلخواه خودتان دارید.

"Into the Deep":
[تصویر:  COD-Ghosts-1.jpg]

در این مرحله شاهد نبردهای زیردریایی فوق العاده ی خواهیم بود که تصاویر آن حیرت انگیز بودن این مرحله را به رخ گیمر می کشانند.این منطقه ی زیر آبی در حیقیت در اعماق دریای "Caribbean" به نمایش درآمده است.سازندگان توانسته اند به بهترین شکل ممکن طبیعت زیر آبی این منطقه را به تصویر بکشند.همانند نبردهایی که در خشکی شاهد آن ها خواهیم بود در زیر دریا نیز شما از یک اصلحه ی گرم استفاده خواهید کرد و باید برای حفظ جانتان از جان پناهی به جان پناه دیگر حرکت کنید، بعلاوه شما می توانید با انجام حرکات عمودی در دریا مانع از اصابت گلوله های دشمن با بدنیتان شوید و در واقع جا خالی بدهید.
در بازی گیمر قادر خواهد بود تا در نبردهای زیر دریا از سلاح خودکاری با نام APS استفاده کند.APS در حقیقت یک مدل از سلاح های دسته ی AK 47 محسوب می شود که توسط شورای اتحاد دولتی یا همان "Soviet Union" برای نبردهای زیر آبی طرحی شد.برد اسلحه در زیر آب بسیار محدود خواهد بود و استفاده از آن نیز سختی های خاص خودش را بهمراه خواهد داشت،پس یقینا در محیط های زیر آبی بازی شاهد گونه ی خاصی از نبردهای چالش برانگیز عنوان Ghosts خواهیم بود.در این مرحله شاهد استفاده ی گیمر از تبلتی هستیم که از آن برای شلیک اژدر به کشتی دشمن(که یک تهدید واقعی برای تیم Ghosts محسوب می شود) استفاده می شود.
مولتی پلیر:
[تصویر:  1376501368000-COD-Ghosts-Maniac-Blindside.jpg]
جل الخالق،این رکس آدمخواره یا یه Ghost؟!

یقینا بخش مولتی پلیر تجربه ی متفاوت و بیاد ماندنی ای را از هر نسخه ی سری Call of Duty محسوب می شود.باتوجه به اطلاعات بسیار محدودی محدودی که از مولتی پلیر نسخه ی Ghosts منتشر شده است می توان بیان کرد که مولتی پلیر این نسخه همانند نسخه ها پیشین اکشن و جذاب خواهد بود.تعداد نقشه ها و بازیکنان قابل پذیرش در هر سرور مولتی پلیر این عنوان هنوز مشخص نشده است.تاکنون مشخص شده است که مولتی پلیر عنوان Ghosts با توجه به پیش رفت تکنولوژی و سخت افزار کنسول های نسل هشتم قابلیت پردازش هرچه بهتر کاراکترها و جزئیات آن ها را خواهد داشت.
استودیوی Infinity Ward اعلام کرده است که مولتی پلیر نسخه ی Ghosts از سری Call of Duty نسبت به سایر نسخه های این سری بسیار متفاوت و به گونه ای دیگر خواهد بود.در مولتی پلیر این عنوان ما شاهد قسمتی برای طرحی کاراکترها و نقشه های دینامیک و پویا خواهیم بود.حرکات کاراکترها گسترده تر شده است و شاملحرکاتی همچون سینه خز رفتن، تیراندازی از گوشه ها و عکس العمل های بهتر و زیباتری نسبت به شرایط محیطی می باشد.آقای Mark Rubin بیان کرده است که در بازی دکمه ی مشخصی برای پناه گرفتن و تیراندازی از گوشه ی دیوارها و یا هرجای دیگری تعریف نشده است و برخلاف نسخه های پیشین این سری، برای اینکار گیمر باید به عنوان مثال به لبه ی یک دیوار نزدیک شود،در اینصورت گیمر می تواند می تواند از پشت دیوار و با تکیه دادن به آن، طرف دیگر دیوار را نشانه رود.
گرافیک:
[تصویر:  cod-ghosts-5-610x343.jpg]

Mark Rubin درباره ی برترهای گرافیکی نسخه ی Ghosts  نسبت به نسخه ی MW 3 برای ما می گوید:

در بازی انحنا ها و گردی ها به بهترین شکل ممکن طرحی شده اند.بعنوان مثال یک گلوله ی تفنگ به بهترین شکل ممکن مدور و دایره مانند طرحی شده است.مدیر اجرایی استودیوی Infinity Ward آقای Mark Rubin در مقایسه ی گرافیک نسخه های Ghosts و MW 3 که در سال 2011 میلادی منتشر شد اطلاعاتی را بیان کرده است که در ذیل به شرح و تفسیر آن ها خواهیم پرداخت:
در مرحله ی اول ما میخواهیم به این موضوع پی ببریم به عنوان مثال وقتی که یک گیمر در جزئیات گرافیکی بازی ریز و دقیق می شود چه نکاتی بیش تر به چشم او خواهند آمد.شبکه بندی آثار گلوله ها بر روی اجسام در نسخه ی Ghosts به شکلی مدورو قابل لمس طرحی شده اند،این در حالیست که در MW 3 همان آثار گلوله ها به صورت اشکال نامشخص و لبه دار طرحی شده بودند که در واقع یکی از ضعف های گرافیکی MW 3 محسوب می شود.آقای Mark Rubin در این رابطه می گوید:

"درست است،ما در حال ورود به نسل جدیدی از کنسول ها هستیم.دقیقا همان برحه ای که در آن موج اولیه ی بازی های رایانه ای با تاکید عجیبی بر روی برتری های گرافیکی بی اهمیتشان وارد عرصه رقابت می شوند.آیا شما گرافیک موج اولیه ی بازی های ورزشی XBOX 360 و فیزیک مضخرف آن ها را بخاطر می آورید؟ بنظر ما گردی و انحنا های عالی و هرچه طبیعی تر باید به عنوان شاخص های گرافیکی این نسل تلقی شوند، نه فقط رنگ و لعابی که بدون هیچ گونه روحی بر یک گرافیک خشک و زننده زده می شود."

در نسخه ی دوم از سری Call of Duty سازندگان از ترفند توده های موجی شکل گردو غبار برای هرچه باکیفیت تر نشان دادن گرافیک بازیهایشان بهره گرفتند.آن ها قصد دارند تا در این نسخه از همین ترفند ولی با آرایش منظم تر در جهت کیفیت گرافیکی صحنه های استفاده کنند.بر طبق گفته های آقای Mark Rubin، این ترفند به Ghosts آنچنان گرافیک بصر ای را خواهد داد که ماورای توانایی کنسول های این نسل محسوب می شود.

"SubD" تکنیکی که اکتیویژن با آن قدرت گرافیکی Frostbite 3  را به صخره می گیرد!
[تصویر:  2013-06-12-call_of_duty_ghosts-533x299.jpg]
شاید بتوان گفت که برترین قسمت گرافیکی Ghosts مربوط به فرآیندی با نام "SubD" می شود.این تکنیک در واقع توسعه یافته ی شرکت Pixar می باشد که در نتیجه ی آن، کیفیت بافت ها در هر شرایطی متناسب با موقعیت و نیازها افزایش خواهد یافت.برای عنوان Ghosts شرکت اکتیویژن موتور گرافیکی پیشرفته تر و توسعه یافته ای را طرحی کرده است.با توجه به ورود کنسول ها به نسل هشتم و قوی تر شدن سخت افزار و قدرت آنها،هیچ گونه شکی وجود نداشت که شرکت اکتیویژن اینبار سری بازیهایش را با گرافیکی متفاوت تر نشان خواهد داد.موتوری که به گونه ای علاوه بر دارا بودن تمامی قابلیت های گرافیکی موتور نخستین این سری، نقاط ضعف آن را نیز پوشش می دهد.تمرکز اصلی این موتور گرافیکی بر روی بخشی می باشد که سالهاست هالیوود از آن در ساخت و قسمت جلوه های وِیژه ی فیلم های سینماییش استفاده می کند.نکته ی مهمی که در این رابطه وجود دارد اشتباهاتیست که نقد نویسان فارسی زبان دچار آن شده اند.در حقیقت بسیاری از نقد های فارسی زبان و یا مقالات مختلف به زبان فارسی ،صحنه های سینمایی عنوان MW 3 را به نوعی تقلید از فیلم های ساخت هالیوود می دانستند.

صنعت سینما و گیم، دست در دست هم پیش به سوی پیشرفت:
[تصویر:  COD-Ghosts-Weapon-2-Sub-D-On-Wire-Frame-On-610x400.jpg]
در واقع این کارکنان خلاق استودیوی Infinity Ward هستند که به خلق یک چنین صحنه های سینمایی ای می پردازند و باید دانست که به هیچ وجه به صورت تقلیدی از فیلم های ساخت هالیوو طرحی نشده اند.واقعیت امر درون جلوه های ویژه ی فیلم های هالیوودی و در درون فرآیندی نهفته شده است که آن را "SubD" می خوانند.در حقیقت "SubD" تکنیکیست که در بخش جوه های ویژه ی فیلم های ساخت هالیوود برای افزایش کیفیت فیلم ها مورد استفاده قرار می گیرد.شرکت اکتیویژن دقیق همین تکنیک را برای افزایش گرافیک فنی بازی هایش بر روی موتور گرافیکی جدید خود پیاده کرده است.همان گونه که پیش تر ذکر شد، این تکنیک ساخته و پرداخته ی شرکت Pixar می باشد.در حقیقت عنوان Ghosts جلوه های گرافیکی و خاصش و تحسین برانگیزش را مدیون شرکت Pixar است. "SubD"به بافت های طبیعی همچون سنگ ها و صخره ها،آب و اصلحه هایی که بر روی زمین قرار گرفته اند این امکان را می دهد تا با نزدیک شدن گیمر به آن ها جزئیات هرچه دقیق تر و ریزبینانه تری از آن ها هویدا شود.در حقیقت این تکنیک کاری که مغز انسان برای مشاهده ی اجسام در فاصله های مختلف انجام می دهد را به نحوی به یکی از جذابیت های گرافیکی یک بازی ویدئویی یا یک فیلم تبدیل می کند.این تکنیک همچنین ترکیبی از روشنایی و درخشندگی را با خود بهمراه دارد.این موضوع دقیقا همان چیزیست که استودیوی Infinity Ward سال ها برای افزایش کیفیت گرافیک عناوینش به دنبال آن بوده است و سعی می کرده تا همیشه این فرآیند را به گونه ای وارد دنیای بازیهایش بکند.

محیط هایی زیبا تر از جنگ:
[تصویر:  Call-of-Duty-Ghosts1.png]
جزئیات گرافیکی فقط محدود به طبیعت بازی نمی شوند بلکه شامل خصوصیات فردی کاراکتر مورد کنترل گیمر نیز می شوند. در نبردهای بازی به مرور زمان شما شاهد اثرات محیطی بر روی بدن کاراکترتان خواهید بود.چرک ها،زخم ها و حتی کثافت های زیر پلاک های ناخان های کاراکتر شما قابل بررسی و مشاهده خواهند بود.به دور از هرگونه اغراق و بزرگ نمایی ای سلاح های شما در بازی بشدت جزئی نگرانه و ریزبینانه طرحی شده اند، به گونه ای که حتی یک پیچ اسلحه به راحتی از بافت های پیرامونش قابل تفکیک و جداسازیست . در بازی شما می توانید به خوبی این موضوع را احساس کنید.اگر شما برای مدتی نگاهتان را از Ghost های سیاه پوشی که در بازی حضور دارند دور نگاه دارد و در جزئیات محیط پیرامون خود دقیق تر شوید، متوجه خواهید شد که سایر قسمت های بازی به مانند کاراکترهایش لوکس و با کلاس هستند.باری هرچه زیباتر نشان دادن طرحی قسمت های مختلف محیط بازی، سازندگان جنگل های استوایی گرمسیری ای را طرحی کرده اند که به خوبی گرافیکی نسل بعدی بسیار زیبا و متفادت را به گیمر تقدیم می کند؛گیمر در اوقات فراغت خود می تواند در آن ها به گشت و گذار بپردازد.

نورپردازی ای که کورتان می کند، کیفیتی باور نکردی:
[تصویر:  cod-ghosts-%20(2).jpg]
نورپردازی HDR عنوان Ghosts بسیار زیبا و چشم گیر بنظر می رسد.در بازی عبور پرتوهای نورخورشید از میان شاخ و برگ درختان فوق العاده ماهرانه طرحی شده است،اما وقتی که تابش خورشید به همین شکل به چشمان شما در بازی اثابت می کند، به طرز عجیبی سبب کاهش بینایی و میدان دید شما در بازی می شودکه نتیجتا شما را مجبور به فرار از شر پرتوهای پرانرژی و خیره کننده ی خورشیدی می کند.نکته ی بسیار جالبی که در این قسمت از بازی به چشم میخورد، در حقیقت پردازش فوق العاده ی پرتوهای نوری خورشید نیست بلکه موضوعیست که در زیر به شرح آن خواهیم پرداخت:
پس از پناه بردن به پشت یک صخره و در امان بودنش از پرتوهای نوری خورشید، توجه به این نکته بسیار ضروریست که اندکی وقت می برد تا عنبیه های چشمان کاراکتر مورد کنترل گیمر خودشان را با پردازش نور محیط به طور کامل وفق دهند.این مسئله در حقیقت همان ویژگی ایست که استودیوی  Infinity Ward بر اعمال آن در سری Call of Duty هموراه تاکید می کرده است.تنها پرتوهای خیره کننده ی نورخورشید نخواهند بود که مانع از عملی شدن برنامه های نبرد گیمر می شوند، بلکه در بازی شاهد شرایطی همچون آب و هوای مرطوب و مه آلود بهمراه حشرات مزاحمی خواهیم بود که سبب پرتی حواس گیمر و کاهش میدان دید او می شوند.و یا می توان به برگ های در حال حرکت موجود در فضای بازی اشاره کرد.در بازی وجود انواع مختلف جانوران، نیز گاهی مانع عملی شدن برنامه های نبرد گیمر خواهد شد.این شرایط در حالی در عنوان Ghosts اعمال شده است که در مقابل، ما شاهد محیطی خشک و بی روح و ساکن در عنوان MW 3 هستیم.
و در آخر مقایسه ی فنی دو نسخه ی MW 3 و Ghosts از سری Call of duty:
[تصویر:  call-of-duty-modern-warfare-3-31-620x348.jpg]
با توجه به اطلاعات محدودی که پیرامون قسمت های مختلف عنوان رو به انتشار Ghosts اعلام شده است، در حقیقت می توان پیشرفت نسخه ی Ghosts را نسبت به نسخه ی MW 3 اینگونه ارزیابی کرد:

داستان:
حالت کلیشه ای و همیشگی خود را ترک گفته است و تحولی عظیم و جذابی را در زمینه ی داستان این سری و سری های شبیه به آن ایجاد کرده است.یقینا تزدیک کردن داستان سری Call of Duty به عناوین سبک بقا و ماندگاری همچون عنوان  Destiny بشدت قابلیت های مانوری و تاثیر گذاری داستان این سری را افزایش خواهد داد.داستانی که یقینا بسیار زیباتر و تامل برانگیزتر از داستان نسخه ی MW 3 خواهد بود.
گیم پلی:
نبردهای بازی پیشرفته تر شده اند و سگ ها نیز نقش کلیدی و جذابی را در بازی ایفا خواهند کرد.کاراکتر اصلی و قابل کنترل گیمر برخلاف نسخه ی MW  3 (که از میان سربازان عادی انتخاب می شد)، در این نسخه گیمر کنترل یک نخبه و کارکشته ی واقعی را بر عهده دارد.محیط های نبرد در بازی متنوع تر شده اند و سبک مخفی کاری حالتی خاص و متفاوت تر را به خودش گرفته است.نبردهای زیر آبی بهمراه تکنولوژهای خاص و پیشرفتهشان به گیم پلی بازی راه یافته اند.
گرافیک:
موتور ساخت بازی دستخوش تغییرات متعددی شده است و تکنیک "SubD" بهمراه جزئیات بیش تر به گرافیک نسخه ی Ghosts راه پیدا کرده است.در محیط های بازی روح دمیده شده و به گونه ای بسیار واقع گرایانه تر ز محیط های نسخه ی MW 3 عمل خواهند کرد.
حرف آخر:
[تصویر:  Call-of-Duty-Ghosts-Female-Soldier1.png]
باتوجه به پیشرفت نسخه ی Ghosts در تمامی بخش های اساسی نسبت به نسخه ی MW 3 و با توجه به تجربه ی استودیوی Infinity Ward در ایجاد تحول در سری Call of Duty و ساخت سری پرطرفدار Modern Warfare و ایجاد یک انقلاب بی نظیر در صنعت گیم، می توان پی به موفقیت از پیش تعیین شده ی عنوان Ghosts برد.اما بازهم در رابطه با برتر بودن Call of Duty Ghosts نسبت به Battle Field 4 نمی توان بحث خاصی را به میان آورد.سری Battle field اینبار با تمامی قوای خود آماده برای شکل دهی نبردی بسیار سنگین با رقیب با تجربه ی خود، یعنی سری Call of Duty می باشد.


نمرات احتمالی:
داستان: 9.5 از 10
گیم پلی: 10 از 10
گرافیک: 9 از 10
صداگذاری و موسیقی: با توجه به صداگذاری فوق العاده ی عنوان MW 3، می توان نمره ی 9.5 از 10 را برای این بخش پیش بینی کرد.

امتیاز احتمالی (امتیاز کل) :
9.5 از 10

 
 
 
 
 
پاسخ
#2
خیلی عالی بود
منتظرم بیاد برم شبکه ای بازی کنم[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
امسال مادریدی کشون داریممم

[تصویر:  unuhpmfk79r7oiox25dj.jpg]
پاسخ
#3
(08-17-2013, 01:51 PM)'new assassin' نوشته است: بسیار عالی بود[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
من که بتل رو به این ترجیح میدم[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
پس کل عمرت در فناست [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
بتل هم اخه شد بازی [img]images/smi/s0 (67).gif[/img][img]images/smi/s0 (67).gif[/img][img]images/smi/s0 (67).gif[/img]
 
[تصویر:  vdy6nrznnj8ruqar5rh7.jpg]
پاسخ
#4
داداش چی بگم دیگه؟؟
این همه تعریف[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
نقد کردن بازی مثل کال آف کار راحتی نیست که شما انجامش دادی
روز به روز داری پیشرفت میکنی آفرین
فقط کاش تر تمیز تر بود
پاسخ
#5
پیش نمایش خوبی بود و واقعا اطلاعات جالبی گیرم اومد و آفرین.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

البته داستان نسخه های قبلیش کجاش کلیشه ای بود ؟ قبول دارم هدف کلی که جنگ بین آمریکا و روسیه هست و همیشه آمریکا نقش سوپرمن را ایفا میکنه کلیشه ای بود.
ولی مثلا داستان بلک آپس 1 و 2 را نویسنده ی سه گانه ی جدید بتمن نوشتش و این نشون میده کیفیت داستان در چه سطح بالایی هست.

و از لحاظ زیر شاخه های داستان هم داستان محشری داره و همیشه هم منتقدها ازش به خوبی یاد میکنن و خودمم اعتقاد دارم که تنها شوتر جنگی هستش که داستان همیشه جذاب بوده.
 
[تصویر:  38858454046459083312.png]
 
پاسخ
#6
پیش نمایش خوبی بود ولی واسه نمره دادن به این بازی زود نیست؟؟؟
[img=400x300][تصویر:  iurzr266hk3f022r0hc5.jpg][/img]
پاسخ
#7
(08-17-2013, 02:16 PM)'MMN99' نوشته است: پیش نمایش خوبی بود ولی واسه نمره دادن به این بازی زود نیست؟؟؟
نمرات احتمالی دوست عزیز،ذکر کردم[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

(08-17-2013, 02:14 PM)'wander' نوشته است: پیش نمایش خوبی بود و واقعا اطلاعات جالبی گیرم اومد و آفرین.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

البته داستان نسخه های قبلیش کجاش کلیشه ای بود ؟ قبول دارم هدف کلی که جنگ بین آمریکا و روسیه هست و همیشه آمریکا نقش سوپرمن را ایفا میکنه کلیشه ای بود.
ولی مثلا داستان بلک آپس 1 و 2 را نویسنده ی سه گانه ی جدید بتمن نوشتش و این نشون میده کیفیت داستان در چه سطح بالایی هست.

و از لحاظ زیر شاخه های داستان هم داستان محشری داره و همیشه هم منتقدها ازش به خوبی یاد میکنن و خودمم اعتقاد دارم که تنها شوتر جنگی هستش که داستان همیشه جذاب بوده.

خیلی ممنون امیر محد جان،این نظر لطفته[img]images/smi/s0 (29).gif[/img]راستیش هدف اصلیم داستان سری MW بود که خود Infifnity ward زحمت ساختشونو کشید،در مورد Black ops II هم که حرف شما یقینا درسته،داستانش واقعا زیبا بود ولی بیش تر تاکیدم رویه همون حالت کلی ای بود که می گه روسیه دشمن اصلی محسوب میشه.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]


 
پاسخ
#8
بسیار حال کردم الان شروع میکنم به خوندم با این که همه اطلاعات رو حفظم. خیلی خوب نوشتی حرف دل ماهارو زدی......
پاسخ
#9
بسیار زیبا و جامع بود ممنون هادی جان

فقط یه نکته الان باری من ایجاد شده مرحله ی Federation Day تریلری ازش منتشر نشده و می خواستم ببینم شما از کجا اطلاعات این مرحله رو گیر آوردی
پاسخ
#10
(08-17-2013, 02:06 PM)'پرایس' نوشته است:
(08-17-2013, 01:51 PM)'new assassin' نوشته است: بسیار عالی بود[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
من که بتل رو به این ترجیح میدم[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
پس کل عمرت در فناست [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
بتل هم اخه شد بازی [img]images/smi/s0 (67).gif[/img][img]images/smi/s0 (67).gif[/img][img]images/smi/s0 (67).gif[/img]

 
دوست من لطفاً زحمت های ایشون رو با ایجاد بحث های جنجالی هدر نده![img]images/smi/s0 (86).gif[/img] ممنون نقدتون عالی بود[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
[تصویر:  h9pacwys58r03u326n3a.png]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  (شیوه ای جدید در مقاله نویسی)Battlefield-vs-Call of duty one.aiden 13 5,566 04-11-2020, 02:39 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  زنان هم در آزادی امروز جهان نقش دارند| نقد و بررسی بازی Battlefield V White Beard 0 1,346 11-28-2018, 04:56 PM
آخرین ارسال: White Beard
  ندای وظیفه تیمی | نقد و بررسی Call of Duty: Black Ops 4 yazdandoost 6 2,478 10-22-2018, 05:53 AM
آخرین ارسال: PC FAN
  کدوم بهتره؟ Call of Duty Modern Warfare 2 یا battlefield Bad Company 2؟ Mohammad Fathi 3 1,848 02-23-2018, 11:07 AM
آخرین ارسال: PC FAN
  از غرب به شرق در مسیر رستگاری| پیش نمایش NiOh Hidden Shadow 1 2,648 01-15-2017, 12:31 PM
آخرین ارسال: S.T.A.R.S

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان