امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جی‌نوم و حادثه سحر آمیز | نقد و بررسی عنوان samorost 3
#1
[تصویر:  hu0j8xytnn14o5mtggwe.jpg]

صدایی عجیب از حادثه‌ای سحرآمیز به گوش می‌رسد وجی‌نوم مجبور میشود از خانه دوست‌داشتنی‌اش بیرون شود و به دنبال صدا و ماجراجویی برود. سری عنوان های ساماروت که دارای سبکی ماجراجویی معمایی کلیکی دارد که داستان زندگی شخصی به نام جی‌نوم را می‌سازد. با انتشار این 3 عناوین از کمپانی آمانیتا دیزاین، این کمپانی و همچنین این عنوان دارای شهرت زیادی شدند. دو نسخه قبلی به دلیل راحتی و کوتاهی گیم پلی تحت نسخه مرورگر اجرا می‌شد. دلیل اهمیت این عناوین سبک خاص و طراحی زیبای محیط بازی می‌باشد. حال ساماروت 3 تحت PC به بازار آمده و حجم آن را حدود ده برابر افزایش داده.

[تصویر:  8cq77dl3te75arj8vv03.jpg]
تاریخ انتشار: 24 مارچ 2016
توسعه دهنده: Amanita Design
منتشر کننده: Amanita Design
سبک: ماجراجویی، معمایی

داستان نسخه سوم هم مانند دو نسخه پیشین می‌باشد و ادامه نسخه دوم این عنوان را سر می‌گیرد. آدمکی کوچک به نام جی‌نوم که کلاهکی مانند کلاهک خواب بر سر دارد در سیاره ای کوچک که اصلا شبیه به سیاره انسان ها است زندگی می‌کند. جی‌نوم صدای پارس سگ کوچکش را می‌شنود و مجبور به ترک خانه خود می‌شود. پس از خروج از خانه کوچک خودش که تقریبا اندازه قطر این سیاره است با موجود عجیبی که به شکل یک ساز دستی است رو به رو میشود. معماهای درون بازی در ابتدا بسیار ساده‌اند و شما می‌توانید با چند کلیک ساده آن‌هارا حل کنید؛ ولی داستان به همینجا ختم نمی‌شود، با جلو رفتن بازی داستان هم سخت می‌شود و شما باید از هوش و فکر خود برای حل این معماها استفاده کنید. گیم پلی این عنوان بسیار کوتاه است و نکته منفی که میتوان به آن اشاره کرد مشاهده اجباری مسیر هایی ‌است که جی‌نوم برای رسیدن به معماهایش باید طی کند. برای انجام این بازی شما نیازی به دانش زبان انگلیسی ندارید، چون بازی هیچ گونه دیالوگی ندارد و شما می‌توانید با انجام مراحل بازی به راحتی داستان این بازی را درک کنید. طراحی محیط این بازی به صورت فوق‌العاده‌‌ای انجام شده، به طور مثال سایه و طراحی درختان به صورت حرفه‌ای طراحی شده. تناسب رنگ ها خیلی زیباست. شما می‌توانید با چند بار تمام کردن این بازی مراحل را به خوبی یاد گرفته و پس از آن از ویژگی‌های خارق‌العاده طراحی و تم بازی لذت ببرید. لازم به ذکر است که در طول بازی برای انجام بعضی از معماها باید به معماهای قبلی‌اش برگردید. همچنین در طول راه خود به کتابچه‌هایی بر می‌خورید که باید برای حل معماهای بعدی از آن ها استفاده کنید. فراموش نکنید که تنها چیزی که در حل معماها به شما کمک میکنم مغز شماست از نکات منفی گیم پلی میتوان به بعضی از معماها اشاره کرد. در بعضی مواقع اینقدر معماها سخت و پیچیده می‌شوند که از جذابیت بازی می کاهد. به طور مثال برای حل یک معما باید به جاهای مختلف بازی بروید و حال فرض کنید که می‌خواهید یک معمای سخت را حل کنید و باید به جاهای سخت بازی هم بروید. در بعضی از مواقع به خود می‌گویید که اصلا چرا باید این بازی مسخره را انجام دهم!؟ همچنین شخصی که درحال انجام بازی است فکر می‌کند که درحال تماشای یک انیمیشن است که شخصیتی کوچک دارد محیطی را به آرامی طی میکند و شما باید هر چند وقت یک بار بر روی یک قسمت کلیک کنید و ادامه سکانس پخش شود.

[تصویر:  uxzlvl2kabzydtif3pny.jpg]
طراحی فوق العاده یکی از مراحل بازی

اگر صدای پارس سگ جی‌نوم از اول بازی حذف کنیم، موسیقی بازی همانند گرافیکش فوق‌العاده صدابرداری شده‌است. موسیقی و تم بازی ترکیبی خارق‌العاده از تجربه‌ای دلچسب از این عنوان ماجراجویی می‌باشد. هر مکان برای خودش موسیقی خودش را دارد. به طور مثال برای سیاره اول بازی که داستان از آنجا شروع می‌شود آهنگی طنز گونه نواخته می‌شود که حسی طنز گونه را به بازیباز القا می‌کند. در سیاره‌ای دیگر که در آن محیطی سرد حکم فرما است، آهنگی سرد و تقریبا ترسناک نواخته می‌شود که شما با خود اندیشه می کنید که درحال انجام یک عنوان ترسناک هستید و هر لحظه امکان اتفاق یک رویداد هیجان انگیز و استرس آور برای شما باشد. سازی که برای احضار روح ها نواخته می‌شود، فوق العاده می‌باشد. این ساز ها برای هر روح نیز متناسب با نوع آن متفاوت است. در بعضی از بخش‌ها صداهایی که خود موجودات داخل بازی آن را می‌نوازند بسیار منحصربه‌فرد است. در بخش حل معماها بعد از حل هر معما یک موسیقی خاص پخش می‌شود که حالتی تشویق مانند دارد. بازی تقریبا دارای یک دیالوگ تکراری است و موجودات داخل آن با یک نوع صدای صوتی باهم حرف می‌کنند و ارتباط برقرار می‌کنند. البته این موضوع دلیل نمی‌شود که بازی در بخش صداپردازی ضعیف است. طراحی حرکات و انیمیشن بازی به صورت توصیف ناپذیری حرفه‌ای کار شده. این نشان دهنده کار بی‌نقض سازندگان بازی در بخش موسیقی است. همچنین اگر بازی را کامل انجام دهید متوجه می‌شوید که موزیک بازی بر اساس نت های شیپور می‌باشد. پس بازی کاملا موزیکال است. این عنوان دارای هشت سرزمین می‌باشد که این سرزمین ها هیچ شباهتی به همدیگر ندارند، یکی پر از رنگ های شاد و یکی دیگر پر از رنگ های مرده. در بعضی از سیاره ها مورچه‌هایی وجود دارند که آدم خوار هستند، در یک سیاره دیگر هم سوسک هایی وجود دارند که دقیقا در اندازه همان مورچه ها اند، این نشان دهنده ضعف در طراحی گرافیک بازی است. از آن جایی که بازی فقط برای حل معما ساخته شده و یک روند را ادامه می دهد که برای بعضی افراد ممکن است حوصله سر بر باشد.همانطور که در قبل گفتیم در بعضی از بخش‌های بازی باید حدود چند ثانیه به تماشای حرکات جی‌نوم بنشینید. یک یا دو بار امکان دارد که اتفاقی نیوفتد؛ ولی بعد از تکرار چند باره در طول کلی بازی واقعا خسته کننده می‌شود. وقتی جی‌نوم می‌خواهد سوار بر سفینه‌اش شود و با آن از سیاره‌اش خارج شود شما باید حدود 40 ثانیه به تماشای این بخش از بازی بنشینید. برخلاف بازی‌هایی که در این سبک هستند، این بازی اصلا کلیدی برای به جلو رفتن این بخش ندارد. اما باز هم این یک مشکل بزرگ نمی‌باشد و این بازی از بخش گیم پلی نمره کامل را دریافت کرده است.

[تصویر:  ef9og1jb9lss828wmb72.jpg]
سیارک های درون بازی


به غیر از آن نکته منفی درون معماها میتوان گفت که آن ها به طور فوق العاده‌ای طراحی شده‌اند، این نشان دهنده این است که روی معماهای بازی به خوبی کار شده. در بعضی از مراحل معماهای کوچکی وجود دارند که بسیار جالب هستند و شما باید آن‌ها را حل کنید. بهتر بود که در بخش های دیگر بازی هم از این مینی معماها استفاده می‌کردند که تعدادشان بیشتر شود. این معماهای کوچک نسبت به بقیه معماها برای حل آن‌ها نیاز به هوش و تفکر بالا نیستید. سیستم راهنمایی یا همان Machinarium برای این اثر آمانیتا دیزاین نیز وجود دارد. برای حل Machinarium شما باید یک مینی معمای کوچک که به صورت جای گذاری جواهرات درون جای خودشان هستند حل کنید. در این عنوان، سیستم Machinarium راحت تر از عنوان های هم سبک طراحی شده و این می‌تواند یکی از ضعف های بازی ساماروت 3 باشد. اگر سازندگان سعی می‌کردند که روی Machinarium بازی هم کار کنند و آن را روی همان سطح سخت بازی های هم سبک نگه می‌داشتند، شاهد بازی بهتری بودیم. به هرحال این عنوان نسبت به عناوین هم سبکش مانند Machinarium و Botanicula در سطح راضی کننده‌ای قرار دارد. اگر شاهد دو عنوان بالا نبودید، حتی خیلی از مشکلات گیم پلی هم به چشمتان نمی‌آمد. 

[تصویر:  6ycghjo87c6ej05aamku.jpg]
یکی از موجودات داخل بازی

در کل می‌توان گفت که این اثر آمانیتا دیزاین نسبت به دو نسخه پیشینش با هر کم و کاستی‌ها ارزش امتحان کردن را نیز دارد. چون برای انجام این بازی نیازی به وقت و حوصله زیادی نیز ندارید، این عنوان برای سبک خاصی که دارد مورد توجه منتقدان زیادی از زوایای منفی و مثبت قرار گرفت. بدترین ایراد بازی خسته کننده بود آن است که شما می‌توانید با انجام پاره وقت این موضوع را حل کرده. اگر دنبال یک اثر موزیکال هستید که رابطه خوبی بین فضای بازی و موسیقی‌اش برقرار باشد این عنوان، عنوان راضی کننده‌ای برای شما است. هوش و تفکر خود را در این بازی بسنجید.

[تصویر:  omlogii3c2inrmx9sz6h.jpg]

با تشکر از اقای پویان خلفیان
پاسخ
#2
درود بر نویسنده عزیز
بنظر میاد بعد از مقاله اول خیلی پیشرفت کردی و این جای امید و پیشرفت داره و براتون خوشحال هستم S0 (62) 
کلمات و جملات و عبارت ها جا افتاده تر شدند و من واقعا از شما راضیم، خوب به راهنمایی های بنده گوش کردی و اون ها رو اجرا کردی S0 (62)
بنده زیاد سخت گیرانه عمل نمی کنم چون هنوز دومین نقدته و هنوز جای پیشرفت داری و حالا حالا ها کار داری S0 (24)
هفته ای یک بار مقاله بنویس، چون هر بار که می نویسی دستت روون تر میشه و ذهنت آزاد و در نتیجه ذهنت بازی با کلمات رو یاد می گیره.
منتظر مقاله بعدی هستیم مازیار عزیز
موفق و پایدار باشید مازیار جان S0 (29)
[تصویر:  u2u6lkk2gtcs.gif]
پاسخ
#3
(05-14-2016, 11:48 PM)スヌーピーアミニ نوشته است: درود بر نویسنده عزیز
بنظر میاد بعد از مقاله اول خیلی پیشرفت کردی و این جای امید و پیشرفت داره و براتون خوشحال هستم S0 (62) 
کلمات و جملات و عبارت ها جا افتاده تر شدند و من واقعا از شما راضیم، خوب به راهنمایی های بنده گوش کردی و اون ها رو اجرا کردی S0 (62)
بنده زیاد سخت گیرانه عمل نمی کنم چون هنوز دومین نقدته و هنوز جای پیشرفت داری و حالا حالا ها کار داری S0 (24)
هفته ای یک بار مقاله بنویس، چون هر بار که می نویسی دستت روون تر میشه و ذهنت آزاد و در نتیجه ذهنت بازی با کلمات رو یاد می گیره.
منتظر مقاله بعدی هستیم مازیار عزیز
موفق و پایدار باشید مازیار جان S0 (29)

تشکر پویان جان.
بله با نظر شما موافق هستم میدونم حالا حالا ها کار دارم. بازم ممنون از این که نظر دادی.
S0 (29)
پاسخ
#4
این استودیو کارش رو خوب بلده و هنر خاص و منحصر به فردی داره در طراحی بازی و مراحلش... بخصوص که Machinarium رو میشه یک شاهکار هنری قلمداد کرد.
maziyarr عزیز حالا که لینک مقالتو برای من فرستادی باید تحمل گیرهای منم داشته باشی!

ساختار نقد خیلی خوب بود، مختصر و در عین حال کامل، اما سر ویراستاری وقت بیشتری بذار. و اما مشکلاتی که به چشم اومد...
بند اول:

نقل‌قول: سری عنوان های ساماروت (؟!) که دارای سبکی ماجراجویی معمایی کلیکی دارد که داستان زندگی شخصی به نام جی‌نوم را می‌سازد.


به صورت عامیانه و در مکالمه هامون معمولا میگیم "چه سبکی داره؟!" که این اشتباهه و اینجا بحث تعلق نیست. جمله رو خیلی پیچوندی دو بار لینکش کردی با "که" و "سبکی ماجراجویی" هم صحیح نیست؛ خیلی راحت میتونی بنویسی:

بازی های Samorost در ژانر/سبک ماجراجویی کلیکی داستان زندگی شخصی به نام جی‌نوم را روایت می کنند.


نقل‌قول: با انتشار این 3 عناوین از کمپانی آمانیتا دیزاین، این کمپانی و همچنین این عنوان دارای شهرت زیادی شدند. 

دو بار جمع بستی: سه عنوان

کمپانی اول رو میتونی حذف کنی و بهتره از معادل «شرکت» یا «سازنده» یا «استودیو» که فارسی هست استفاده کنی.

دارای شهرت زیادی شدند: شهرت زیادی بدست آوردند. (کدومش بهتره؟!)

نقل‌قول: دو نسخه قبلی به دلیل راحتی و کوتاهی گیم پلی تحت نسخه مرورگر اجرا می‌شد. دلیل اهمیت این عناوین سبک خاص و طراحی زیبای محیط بازی می‌باشد. حال ساماروت 3 تحت PC به بازار آمده و حجم آن را حدود ده برابر افزایش داده.

و باز هم تکرار؛ نسخه!

نکته خیلی مهم: در مقاله ها و نوشته هات از فعل «می باشد» استفاده نکن، نه تنها اشتباهه، زیبایی متن رو هم میگیره. در طول مقاله خیلی استفاده کردی.

حذف قرینه باید برای یکی باشه: حال ساماروت 3 تحت PC به بازار آمده است و حجم آن را حدود ده برابر افزایش داده.

بند دوم:
نقل‌قول: داستان نسخه سوم هم مانند دو نسخه پیشین می‌باشد و ادامه نسخه دوم این عنوان را سر می‌گیرد. آدمکی کوچک به نام جی‌نوم که کلاهکی مانند کلاهک خواب بر سر دارد در سیاره ای کوچک که اصلا شبیه به سیاره انسان ها است زندگی می‌کند. جی‌نوم صدای پارس سگ کوچکش را می‌شنود و مجبور به ترک خانه خود می‌شود. پس از خروج از خانه کوچک خودش که تقریبا اندازه قطر این سیاره است با موجود عجیبی که به شکل یک ساز دستی است رو به رو میشود. معماهای درون بازی در ابتدا بسیار ساده‌اند و شما می‌توانید با چند کلیک ساده آن‌هارا حل کنید؛ ولی داستان به همینجا ختم نمی‌شود، با جلو رفتن بازی داستان هم سخت می‌شود و شما باید از هوش و فکر خود برای حل این معماها استفاده کنید. گیم پلی این عنوان بسیار کوتاه است و نکته منفی که میتوان به آن اشاره کرد مشاهده اجباری مسیر هایی ‌است که جی‌نوم برای رسیدن به معماهایش باید طی کند

استفاده بیش از حد از یک کلمه مثل «کوچک» ارزش متنت رو کوچک میکنه. خیلی وقتا آدم خودش متوجه نمیشه که از یه کلمه زیاد از حد استفاده میکنه (برای همین اولش گفتم که در ویراستاری دقت کن)
در ضمن آدمک یعنی آدم کوچک! پس آدمکی کوچک حشوه.

نقل‌قول: طراحی محیط این بازی به صورت فوق‌العاده‌‌ای انجام شده، به طور مثال سایه و طراحی درختان به صورت حرفه‌ای طراحی شده.
یا: محیط بازی فوق العاده است که در اینجا می توان به طراحی حرفه ای و مثال زدنی سایه ها و درختان اشاره کرد.


نقل‌قول: تناسب رنگ ها خیلی زیباست. شما می‌توانید با چند بار تمام کردن این بازی مراحل را به خوبی یاد گرفته و پس از آن از ویژگی‌های خارق‌العاده طراحی و تم بازی لذت ببرید.
زیبا بود! بله، نوشتت جای تعریف زیادی داره.


نقل‌قول: در بعضی مواقع اینقدر معماها سخت و پیچیده می‌شوند که از جذابیت بازی می کاهد. به طور مثال برای حل یک معما باید به جاهای مختلف بازی بروید و حال فرض کنید که می‌خواهید یک معمای سخت را حل کنید و باید به جاهای سخت بازی هم بروید.
نامفهوم بود و تکرار بی دلیل جمله!


نقل‌قول: طور مثال برای سیاره اول بازی که داستان از آنجا شروع می‌شود آهنگی طنز گونه نواخته می‌شود که حسی طنز گونه را به بازیباز القا می‌کند. در سیاره‌ای دیگر که در آن محیطی سرد حکم فرما است، آهنگی سرد و تقریبا ترسناک نواخته می‌شود که شما با خود اندیشه می کنید که درحال انجام یک عنوان ترسناک هستید
صفات و قیدها رو هی تکرار نکن و سعی کن از چیزای دیگه استفاده کنی.

نقل‌قول: البته این موضوع دلیل نمی‌شود که بازی در بخش صداپردازی ضعیف است. طراحی حرکات و انیمیشن بازی به صورت توصیف ناپذیری حرفه‌ای کار شده. این نشان دهنده کار بی‌نقص سازندگان بازی در بخش موسیقی است. همچنین اگر بازی را کامل انجام دهید متوجه می‌شوید که موزیک بازی بر اساس نت های شیپور می‌باشد. پس بازی کاملا موزیکال است.

است = باشد و در ضمن، حرکات و انیمیشن بازی چه ربطی به نقص در بخش موسیقی داره؟!
موزیک بازی بر اساس نت های شیپور می باشد، پس بازی کاملا موزیکال است. از جمله قبلی نمیتونی چنین نتیجه ای بگیری که «بازی کاملا موزیکال است.»


نقل‌قول: بدترین ایراد بازی خسته کننده بودن آن است که شما می‌توانید با انجام پاره وقت این موضوع را حل کرده.

کرده = کنید!

نقل‌قول: اگر دنبال یک اثر موزیکال هستید که رابطه خوبی بین فضای بازی و موسیقی‌اش برقرار باشد این عنوان، عنوان راضی کننده‌ای برای شما است. هوش و تفکر خود را در این بازی بسنجید.
جز اون تکرار، خیلی خوب تمومش کردی.

و در نهایت، چرا «گرافیک متوسط» باید نکته خوبی باشه؟

در کل خیلی خوب بود، امیدوارم وقت بیشتری بذاری روی ویراستاری و به این نکاتی که گفتم دقت کنی. خیلی خوب میشد اگر مدیرهای عزیز انجمن آکادمی رو عمومی میکردند تا نویسنده ها بتونند ازش استفاده کنند. با اینکه مطالبش محدوده، اما کمک زیادی میکنه، بخصوص بخش مشکلات مقالات تحریریه.

موفق باشی S0 (74)
پاسخ
#5
(05-15-2016, 12:32 PM)Erfan-Wh نوشته است: این استودیو کارش رو خوب بلده و هنر خاص و منحصر به فردی داره در طراحی بازی و مراحلش... بخصوص که Machinarium رو میشه یک شاهکار هنری قلمداد کرد.
maziyarr عزیز حالا که لینک مقالتو برای من فرستادی باید تحمل گیرهای منم داشته باشی!

ساختار نقد خیلی خوب بود، مختصر و در عین حال کامل، اما سر ویراستاری وقت بیشتری بذار. و اما مشکلاتی که به چشم اومد...
بند اول:

نقل‌قول: سری عنوان های ساماروت (؟!) که دارای سبکی ماجراجویی معمایی کلیکی دارد که داستان زندگی شخصی به نام جی‌نوم را می‌سازد.


به صورت عامیانه و در مکالمه هامون معمولا میگیم "چه سبکی داره؟!" که این اشتباهه و اینجا بحث تعلق نیست. جمله رو خیلی پیچوندی دو بار لینکش کردی با "که" و "سبکی ماجراجویی" هم صحیح نیست؛ خیلی راحت میتونی بنویسی:

بازی های Samorost در ژانر/سبک ماجراجویی کلیکی داستان زندگی شخصی به نام جی‌نوم را روایت می کنند.


نقل‌قول: با انتشار این 3 عناوین از کمپانی آمانیتا دیزاین، این کمپانی و همچنین این عنوان دارای شهرت زیادی شدند. 

دو بار جمع بستی: سه عنوان

کمپانی اول رو میتونی حذف کنی و بهتره از معادل «شرکت» یا «سازنده» یا «استودیو» که فارسی هست استفاده کنی.

دارای شهرت زیادی شدند: شهرت زیادی بدست آوردند. (کدومش بهتره؟!)

نقل‌قول: دو نسخه قبلی به دلیل راحتی و کوتاهی گیم پلی تحت نسخه مرورگر اجرا می‌شد. دلیل اهمیت این عناوین سبک خاص و طراحی زیبای محیط بازی می‌باشد. حال ساماروت 3 تحت PC به بازار آمده و حجم آن را حدود ده برابر افزایش داده.

و باز هم تکرار؛ نسخه!

نکته خیلی مهم: در مقاله ها و نوشته هات از فعل «می باشد» استفاده نکن، نه تنها اشتباهه، زیبایی متن رو هم میگیره. در طول مقاله خیلی استفاده کردی.

حذف قرینه باید برای یکی باشه: حال ساماروت 3 تحت PC به بازار آمده است و حجم آن را حدود ده برابر افزایش داده.

بند دوم:
نقل‌قول: داستان نسخه سوم هم مانند دو نسخه پیشین می‌باشد و ادامه نسخه دوم این عنوان را سر می‌گیرد. آدمکی کوچک به نام جی‌نوم که کلاهکی مانند کلاهک خواب بر سر دارد در سیاره ای کوچک که اصلا شبیه به سیاره انسان ها است زندگی می‌کند. جی‌نوم صدای پارس سگ کوچکش را می‌شنود و مجبور به ترک خانه خود می‌شود. پس از خروج از خانه کوچک خودش که تقریبا اندازه قطر این سیاره است با موجود عجیبی که به شکل یک ساز دستی است رو به رو میشود. معماهای درون بازی در ابتدا بسیار ساده‌اند و شما می‌توانید با چند کلیک ساده آن‌هارا حل کنید؛ ولی داستان به همینجا ختم نمی‌شود، با جلو رفتن بازی داستان هم سخت می‌شود و شما باید از هوش و فکر خود برای حل این معماها استفاده کنید. گیم پلی این عنوان بسیار کوتاه است و نکته منفی که میتوان به آن اشاره کرد مشاهده اجباری مسیر هایی ‌است که جی‌نوم برای رسیدن به معماهایش باید طی کند

استفاده بیش از حد از یک کلمه مثل «کوچک» ارزش متنت رو کوچک میکنه. خیلی وقتا آدم خودش متوجه نمیشه که از یه کلمه زیاد از حد استفاده میکنه (برای همین اولش گفتم که در ویراستاری دقت کن)
در ضمن آدمک یعنی آدم کوچک! پس آدمکی کوچک حشوه.

نقل‌قول: طراحی محیط این بازی به صورت فوق‌العاده‌‌ای انجام شده، به طور مثال سایه و طراحی درختان به صورت حرفه‌ای طراحی شده.
یا: محیط بازی فوق العاده است که در اینجا می توان به طراحی حرفه ای و مثال زدنی سایه ها و درختان اشاره کرد.


نقل‌قول: تناسب رنگ ها خیلی زیباست. شما می‌توانید با چند بار تمام کردن این بازی مراحل را به خوبی یاد گرفته و پس از آن از ویژگی‌های خارق‌العاده طراحی و تم بازی لذت ببرید.
زیبا بود! بله، نوشتت جای تعریف زیادی داره.


نقل‌قول: در بعضی مواقع اینقدر معماها سخت و پیچیده می‌شوند که از جذابیت بازی می کاهد. به طور مثال برای حل یک معما باید به جاهای مختلف بازی بروید و حال فرض کنید که می‌خواهید یک معمای سخت را حل کنید و باید به جاهای سخت بازی هم بروید.
نامفهوم بود و تکرار بی دلیل جمله!


نقل‌قول: طور مثال برای سیاره اول بازی که داستان از آنجا شروع می‌شود آهنگی طنز گونه نواخته می‌شود که حسی طنز گونه را به بازیباز القا می‌کند. در سیاره‌ای دیگر که در آن محیطی سرد حکم فرما است، آهنگی سرد و تقریبا ترسناک نواخته می‌شود که شما با خود اندیشه می کنید که درحال انجام یک عنوان ترسناک هستید
صفات و قیدها رو هی تکرار نکن و سعی کن از چیزای دیگه استفاده کنی.

نقل‌قول: البته این موضوع دلیل نمی‌شود که بازی در بخش صداپردازی ضعیف است. طراحی حرکات و انیمیشن بازی به صورت توصیف ناپذیری حرفه‌ای کار شده. این نشان دهنده کار بی‌نقص سازندگان بازی در بخش موسیقی است. همچنین اگر بازی را کامل انجام دهید متوجه می‌شوید که موزیک بازی بر اساس نت های شیپور می‌باشد. پس بازی کاملا موزیکال است.

است = باشد و در ضمن، حرکات و انیمیشن بازی چه ربطی به نقص در بخش موسیقی داره؟!
موزیک بازی بر اساس نت های شیپور می باشد، پس بازی کاملا موزیکال است. از جمله قبلی نمیتونی چنین نتیجه ای بگیری که «بازی کاملا موزیکال است.»


نقل‌قول: بدترین ایراد بازی خسته کننده بودن آن است که شما می‌توانید با انجام پاره وقت این موضوع را حل کرده.

کرده = کنید!

نقل‌قول: اگر دنبال یک اثر موزیکال هستید که رابطه خوبی بین فضای بازی و موسیقی‌اش برقرار باشد این عنوان، عنوان راضی کننده‌ای برای شما است. هوش و تفکر خود را در این بازی بسنجید.
جز اون تکرار، خیلی خوب تمومش کردی.

و در نهایت، چرا «گرافیک متوسط» باید نکته خوبی باشه؟

در کل خیلی خوب بود، امیدوارم وقت بیشتری بذاری روی ویراستاری و به این نکاتی که گفتم دقت کنی. خیلی خوب میشد اگر مدیرهای عزیز انجمن آکادمی رو عمومی میکردند تا نویسنده ها بتونند ازش استفاده کنند. با اینکه مطالبش محدوده، اما کمک زیادی میکنه، بخصوص بخش مشکلات مقالات تحریریه.

موفق باشی S0 (74)

تشکر بابت راهنماییتون  S0 (24) 
چشم در مقاله های بعدی حتما مشکلات رو به حداقال می‌رسونم!  S0 (2) S0 (29)
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,982 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,095 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,119 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,525 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,272 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان