امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خنجری بر قلب هیمالیا | نقد و بررسی بازی 4 far cry
#1
[تصویر:  far_cry_4_himalaya_wallpaper_1920x1SSdds.jpg]

مقدمه :
ساخت نسخه ای جدید از یک عنوان موفق.
این جمله ی ساده برای خیلی ها مفهوم خاصی داره؛همیشه چه در صنعت سینما،بازی یا... ساخت قسمتی جدید از عنوانی زیبا باعث شکست رقّت انگیز و خراب شدن نام اون فرنچایز میشه (سری اساسینس کرید رو در نظر بگیرید)،این فرمول البته در دنیای سینما نیز روندی مانند دنیای گیم داره (مجموعه فیلم های friday the 13th که شامل دوازده قسمته و شماره ی سیزدهمش هم امسال بیرون میاد و رسما گند زده به هر چی فیلمه و تن قسمت اولش رو در گور لرزونده)،میتوان نتیجه گرفت که سازنده ها باید هنگامی که اون اثر در اوج قرار داره خداحافظی کنند (بیخیال قسمت بعد شوند)،ولی کو گوش شنوا؛ولی اینبار یکم داستان فرق داره و در کمال تعجب ورق به سوی استودیوی یوبی سافت برگشته،اون هم در حالی که قسمت سوم سری بازی های far cry نام این سری رو تا نامزدی بهترین بازی سال هم برد؛یوبی سافت با ساخت قسمت چهارم دوباره این سری رو به اوج برگرداند و باور کنید اگر همین روند را ادامه دهد آبروی این سری را همانند خاندان بزرگوار اساسین ها میبرد،حال نگاهی میاندازیم به اعماق قسمت چهارم بازی و میبینیم که آیا همینطور که ازش تعریف میکنند هست و ارزش بازی کردن را دارد یا نه.


[تصویر:  2682784_917evxy0bil_sl1500_ad.jpg]
باکس آرت رسمی بازی
..............................................................

نام عنوان : [font=sans-serif]Far Cry 4[/font]


سازنده: [font=sans-serif]Ubisoft Montreal[/font]

ناشر: [font=sans-serif]Ubisoft[/font]

پلتفرم: PlayStation 4 ،Xbox One ،PS3 ،Xbox 360 و PC

رده سنی: M


تاریخ انتشار: November 18, 2014
................................................................................................................................................................................................

راه طلایی / داستان :
داستان بازی مربوط به یک جوان آمریکایی به نام ajay ghale است که متولد سرزمین kyrat از رشته کوه های هیمالیاست.پدر و مادر ajay هر دو از حاکمان این سرزمین بوده اند ولی زمانی که ajay کودکی بیش نبود kyrat دچار یک جنگ داخلی شده و آن ها برای نجات جان ajay او را به آمریکا فراری میدهند.Pagan Min (شخصیت منفی بازی) با به راه انداختن این جنگ حکومت Kyrat را سرنگون کرده و خود در راس حکومت قرار می گیرد.پس از آن Kyrat به کشوری دیکتاتوری تبدیل شده که [font=Tahoma, 'Lucida Sans Unicode', 'Lucida Grande', sans-serif]Pagan Min بر آن حکومت میکند.در میان این همه جنگ و آشوب،ارتش مستقلی از سوی مردم موسوم به golden path به وجود می آید که توسط mohan ghale پدر ajey تاسیس شده است.حال Ajay برای برآورده کردن خواسته ی مادرش (که پخش کردن خاکسترهای او در Kyrat است)به طور قاچاق وارد مرز Kyrat شده اما در وسط راه توسط نیروهای pagan min دستگیر شده و اینجاست که ماجرای اصلی شروع میشود...[/font]
در مورد داستان بازی شاید بتوان امیدوار بود که نسخه به نسخه در حال پیشرفت است،طبق معمول شخصیت پردازی نقش های فرعی عالی کار شده همانند نسخه ی سوم.میتوان بهترین شخصیت پردازی را در pagan min مشاهده کرد که این حرکت نشان از علاقه ی یوبی سافت به نقش های منفی در بازی هایش است ( vass رو به یاد بیارید ).
ولی یک حرکت اشتباه زخم بزرگی به ریشه های بازی وارد کرده و آن هم شخصیت پردازی بسیار ضعیف ajey میباشد که باز هم همانند نسخه ی سوم روی شخصیت اصلی بازی تمرکز نشده است ( jason را به یاد بیاورید ).
در کل بخش داستانی را بدون در نظر گرفتن بعضی از عوامل میتوان یک داستان خوب در نظر گرفت.


بررسی برخی از شخصیت های مهم در بازی : 


در جستجوی حقیقت / ajay :

[تصویر:  far_cry_4_charactersa.jpg]


در شخصیت پردازی ajay کاملا از روی جیسون در بازی far cry 3 تقلید شده که البته خود او هم شخصیت پردازی مناسبی را با خود به همراه نداشت.آجی گاله جوانی است که با راه و رسم آمریکایی بزرگ شده است و آشنایی خاصی با جنگ و امثال آن ها ندارد ولی یک شبه متوجه میشه که باید بیخیال زندگی رویایی خود بشه و برای نجات سرزمینش دست به فداکاری بزنه و هدایت گروه رو به عهده میگیره،به همین سادگی.یک شبه از یک جوان لوس تبدیل شد به یک قهرمان ملی.برای همین میگم شخصیت پردازی نقش اول داستان باید در صدر کارهای یک شرکت بازی سازی خوب باشه دیگه مگه نه؟


چابک تر از ببر،قوی تر از آمیتا پاچان / amita :

[تصویر:  Amita6g.jpg]


ابتدا ajay را به عنوان یکی از اعضای گروه قبول نداشت ولی وقتی او با شجاعت خواهر کوچکش را از میان آتش ها نجات داد به یکی از بهترین دوستان و همراهان او تبدیل شد.
آمیتا یکی از سران ارتش راه طلایی است که به همراه sabal بر اون نظارت میکنند.
پس از اطمینان به آجی به اون ماموریت ها و اقدامات مهمی رو واگذار میکنه که در مسیر بهتر شدن ارتش و پیروزی در جنگ معثر هستند ولی او کمی با sabal اختلاف نظر داره که این اختلاف به شما هم کشیده میشه و در طول بازی مجبورید از میان ماموریت های آمیتا و sabal یکی را انتخاب کنید که انجام هر کدام موجب ناراحتی نفر دیگر میشه حالا دیگه خود دانید.


فیل خشمگین / sabal :


[تصویر:  Sabals.jpg]

سبال اولین شخصیت مثبتی هست که در بازی با اون ملاقات میکنید.او شما را از چنگال pagan min و گردانش نجات میدهد و تنها تلاشش نجات اعضای گروه و مردم بیگناه از دست بی عدالتی است.در ادامه ماموریت های مهمی را از طرف او دریافت میکنید از جمله آزاد کردن برج های مراقبت و آزاد کردن اسیران.در صورتی که بین انتخاب ماموریت های سبال و آمیتا،آمیتا را انتخاب کنید با عصبانیت بیش از اندازه ی او روبرو میشوید که چرا به حرف یک زن که چیزی از فرمانداری نمیداند (تبعیض) گوش کردی ولی باز هم به شما ماموریت های مهمی واگزار میکند.


جنایت کار خوشتیپ / pagan min :


[تصویر:  far_cry_4_2023_800x600.jpg]

برخلاف آنچه که دربارش صحبت شده آنچنان هم دیوانه نیست و بویی از منطق و انسانیت (شاید از انسانیت نه) برده است.
بیشترین تمرکز بازی بر روی طراحی شخصیت pagan گذاشته شده،درست همانند نسخه ی قبل (این را که مینویسم vass اومده جلوی چشمم).خیلی جالبه ولی حتی روی کاور بازی هم عکس این شخصیت به چشم میخورد که نشان از توجه زیاد یوبی سافت به نقش های منفی در بازی هایش است.شاید به دیوانگی واس نباشد ولی در بعضی مواقه خاص میتواند از او هم بیرحمانه تر عمل کند ( کشتن سربازی از یاران خودش با خودکار و بعد از آن گرفتن یک عکس سلفی با ajay ).
..............................................................................................

سوار بر فیل هیمالیایی / گیم پلی :
در یک کلام شاهکار،گیم پلی بازی درست همانند نسخه ی قبل یک لذت جانانه از یک بازی شوتر رو برای شما به ارمغان می آورد.
در این بخش به طوری کار شده که حتی میتواند ساعات بازی شما را به 40 ساعت برساند ،مهم ترین عنصر اصلی گیم پلی را اسلحه ها رقم میزنند،از آن تیر و کمان معروف گرفته تا machine gun مخرب.
در این قسمت به بررسی بعضی از سلاح های مهم بازی میپردازیم :


[تصویر:  ssxcx.jpg]


magnum .44 : یک هفت تیر شیک و مجلسی که با کسی شوخی نداره و خیلی خوش دسته،از نسخه ی سوم وارد این سری شده و میتوان بهترین هد شات ها را باهاش رقم زد.البته در جنگ های بزرگ استفاده ازش را توصیه نمیکنم.


A2000 : بهترین اسلحه ی دستی اتوماتیک در بازی،حالت زیبایی داره و با شخصی سازی حتی زیباتر هم میشه.میشه باهاش یک ارتش 10 نفری را در جا به زمین نشاند،قدرت تخریب خوبی دارد.

recurve bow : بهترین اسلحه ی تاریخ بازی های far cry و تمام بازی های شوتر.تیروکمان از شکار حیوانات گرفته تا مبارزات ساکت ( همون مخفی کاری) به بهترین شکل ممکن عمل میکند.میتوان با شخصی سازی به آن یک دوربین کوچک برای زوم کردن بهتر اضافه کرد.همینطور تیرهای مختلفی از جمله تیرهای انفجاری و آتشی را شامل میشود.


flamethrower : شعله افکن را امتحان کنید تا ببینید که چگونه یک ارتش بیست نفری را که در یک نقطه متمرکز شدند کباب میکند.
از بهترین سلاح های این سری هست و وجودش در یه بازی اول شخص به شدت احساس میشد.


mine : تا اواسط بازی وجودش زیاد برایم احساس نمیشد ولی بعد از گذاشتن مانع برای دشمنان تازه فهمیدم با چه گنجی سر و کار داشته ام.با استفاده از همین مین های کوچک حتی میتوان یک فیل را هم از بین برد ( فیل ها در این بازی تقریبا شکست ناپذیرند )
بهترین تله و اسلحه ی کوچک در بازی شایسته ترین نام برای مین به شمار میرود.


از اسلحه ها که بگذریم بخش حمل و نقل هم دارای طراحی عالی و زیبایی هستند،ولی عبور و مرور با ماشین ها در مناطق کوهستانی کمی سخت و طاقت فرساست،فیل سواری هم که لذت خاص خودش رو داره و هنوز مزه ی حمله به پایگاه های دشمن با فیل زیر زبونمه.
نگاهی میاندازیم به بعضی از وسایل نقلیه درون بازی : 


[تصویر:  Untitled1.jpg]


buzzer : فقط همین وسیله در far cry نیاز بود که اونم قرارداده شد.بازر یک هلکوپتر تک سرنشین هست که این قابلیت را دارد که در حال پرواز بتوان تیراندازی هم کرد و بر سر دشمنان خراب شد،برای فرار از پایگاه های دشمن هم گزینه ی خوبیه پس سعی کنید ماموریت هایتان را بیشتر با بازر طی کنید.


hovercraft : قابل استفاده در خشکی و آب.هاورکرفت قایق کوچکی است که برای طی کردن مسافت های دریایی طراحی شده ولی میتوان در محیط خشکی نیز از آن کار کشید،ولی زیاد در خشکی جالب نیست پس به همان دریا قانع باشید و انتظار یک ماشین را در خشکی از آن نداشته باشید.


hang glider : خیلی نایاب و پر استفاده است.با گلایدر میتوانید مسافت های طولانی را در عرض چند ثانیه طی کنید و قابلیت تیراندازی هم در حین پرواز هست ولی زیاد روش حساب نکنید چون با آن سرعت زیاد هدف ها به سختی دیده میشوند چه برسد بخواهید بهشان شلیک هم بکنید.


darrah : و بلاخره اصلی ترین وسیله ی نقلیه در بازی،در همه جا به فراوان یافت میشود و میتوانید در حین رانندگی تیراندازی نیز بکنید،البته مراقب باشید چون دشمنان هم میتوانند همین کار را بکنند.


ماموریت های بازی به شدت سرگرم کننده هستند و به ندرت ماموریت تکراری در میان آن ها به چشم میخورد،البته نباید مامورین های فرعی را هم فراموش کرد،از نجات دادن اسیران جنگی تا شکار حیواناتی که برای مردم مشکل درست کردنند و همینطور آزاد کردن برج های مراقبت که سبب آزاد شدن بخش های بیشتری از نقشه ی بازی میشود.
یکی از بخش های جذاب و اعتیاد آور بازی بخش upgrades است که به چند بخش skill ها یا مهارت ها،craft که مربوط به ساخت ذخایر از طریق پوست حیوانات است تقسیم میشود.
حالا که سخن از گیم پلی شد بهتره اشاره ای هم به بخش co-op و multiplayer داشته باشیم،بخش co-op بازی بسیار زیبا طراحی شده که در یک گروه دو نفره میتوانید با دوست خود به بازی بپردازید و دوست شما در نقش hurk یکی از شخصیت های بازی ایفای نقش میکند.
در بخش multiplayer نیز شما میتوانید از بین دو گروه hunter و golden path یکی را به دلخواه انتخاب کنید و با دوستان خود به بازی مشغول شوید.
..........................................................................

دنیایی جذاب با موتور دنیا / گرافیک :
[font=Tahoma, 'Lucida Sans Unicode', 'Lucida Grande', sans-serif]گرافیک بازی به لطف موتور اختصاصی یوبی سافت یعنی dunia engine 2 که چندی پیش در بازی های far cry 3 و [font=sans-serif]Far Cry 3: Blood Dragon توانایی خود را ثابت کرده است،به بهترین شکل ممکن به کار گرفته شده است،میتوان جزییاتی همچون کوه های دوردست گرفته تا درختان و طراحی محیط را از حرفه ای بودن این موتور به حساب آورد،البته دشمن قدیمی بازی سازان و مخصوصا یوبی سافت باری دیگر سربرآورده تا از شاهکار شدن بازی جلوگیری کند و اون چیزی نیست جر : باگ ها[/font]
[/font]
[font=Tahoma, 'Lucida Sans Unicode', 'Lucida Grande', sans-serif][font=sans-serif]وقتی که باگ ها خود را نشان دهند دیگر کار تمام است و باید از افتخارات بازی قطع امید کرد.از فرو رفتن انسان ها در درخت گرفته تا ناپدید شدن ماشین.یوبی سافت باید یک فکری به حال این مشکلات در بازی هایش بکند وگرنه ممکن است به سرنوشت THQ دچار شود چون دیگر دارد از حد خود خارج میشود.[/font][/font]
[font=Tahoma, 'Lucida Sans Unicode', 'Lucida Grande', sans-serif][font=sans-serif]به تعدادی از این باگ ها که خودم کشف کردم نگاهی بیاندازید.[/font][/font]
[font=Tahoma, 'Lucida Sans Unicode', 'Lucida Grande', sans-serif][font=sans-serif]ولی جدا از بعضی مشکلات گرافیکی میتوان از گرافیک بازی لذت برد مخصوصا در مراحل شانگاریلا.[/font][/font]
[font=Tahoma, 'Lucida Sans Unicode', 'Lucida Grande', sans-serif][font=sans-serif]برگ های پاییزی و شیاطین جهنمی را به یاد بیاورید،قطعا اعضای استودیو تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا اثری متفاوت خلق کنند که اوج این خلاقیت در همین مراحل مشاهده میشود.[/font][/font]


[font=Tahoma, 'Lucida Sans Unicode', 'Lucida Grande', sans-serif][font=sans-serif][تصویر:  Far_Cry_4_20141116122238ss.jpg]
[/font]
[/font]

اگر بعضی از مشکلات در بخش گرافیک رفع میشدند،میشد این بخش را هم به عنوان شاهکار یاد کرد ولی حیف...
..........................................................................................

غرش ببر / صدا و صدا پیشگی :
ارباب دنیای گیم بازگشته تا باری دیگر و در بازی ای دیگر بدرخشه.
به لطف صدا پیشگی تروی بیکر با استعداد نمیتوان از این بخش ایرادی گرفت،فقط میتوان گفت که هیچ صداپیشه ی دیگری نمیتوانست چنان با قدرت در نقش pagan min ایفای نقش کند مگر nolan north .
با وجود صحبت های اندک ولی آقای جیمز وودز در نقش ajay صدای زیبایی را ایفا کرده که ما را یاد صداپیشگی ایشان در نقش kaith ramsay در بازی far cry 3 میاندازد.صداپیشگی در بازی در بالا ترین درجه ی ممکن به سر میبرد.صداگذاری حیوانات بسیار واقع گرایانه کار شده و همینطور صدای تیراندازی ها و انفجارات.در مورد موسیقی هم زیاد نمیتوان نظر داد چون بیشتر موسیقی بازی در روستاهای kyrat نواخته شده و شامل موسیقی محلی مردم آنجاست.


[تصویر:  far_cry_4_artwork_53c8ff2d8a047f.jpg]
............................................................................................

تکرار موفقیت آمیز یک عنوان موفق


این جمله ای برای توصیف کل بازی far cry 4 است.


قسمت سوم بازی به بهترین شکل ممکن ظاهر شد و قسمت چهارم هم رسالت نسخه ی قبلی را حفظ کرد.
این مجموعه اگر داستانی بهتر و همینطور اشکالات گرافیکی کمتری داشت حتی میتوانست مدعی GOTY نیز بشود.


[تصویر:  Far_Cry_4u.jpg]



امتیزات »


داستان : 7/10


گیم پلی : 9/10


گرافیک : 6.5/10


صدا و صداگذاری : 9.5/10


امتیاز کل :8/10



نکات مثبت بازی : گیم پلی سرگرم کننده،صداگذاری محشر troy baker،شخصیت پردازی فوق العاده pagan min

نکات منفی : داستانی تا حدودی کلیشه ای،اشکالات متعدد گرافیکی،شخصیت پردازی ضعیف ajay



نقد و بررسی این عنوان بر روی PC انجام شده است.


نویسنده : کسری کاظمی (badboyX)
پاسخ
#2
بهتره به جای تعریف های الکی، یکم انتقاد کنم که برای نقدای بعدی اشتباهاتت رو رعایت نکنی :exclamation:
1- بعضی جمله ها گفتاری! ( اولین نکته اینکه گفتاری ننویسید)
2- چه گیری دادین که می را می چسبوندید ---- میبینم، میکشم، میمیرم، میزنم.
3- به نظر خودت به گرافیک کم ندادی :exclamation:
4- برای بازی بزرگی مثل فار کرای به نظرت کم نیست

و اولین قانون.

کلیه علائم نگارشی مثل نقطه، کاما و ... باید چسبیده به کلمه قبل از خودش باشه. بعدش ی space می‎زنین، کلمه بعدی رو می‎نویسین.

6- این که بهتره کلمات انگلیسی حرف اولش بزرگ باشه، home , Home
پاسخ
#3
خسته نباشید میگم بابت نوشتن این نقد [تصویر:  s0%20(74).gif] یه چندتا نکته بود خواستم بگم:
تیتر مقاله من رو جذب خودش کرد و خیلی جالب بود خواستم ببینم خود مطلب چطور نوشته شده اما ایراداتی به چشم می خوره:
1- مقدمه لحن عامیانه داره! تعجب میکنم شما که بقیه متن رو رسمی نوشتید، چرا حالا مقدمه رو عامیانه کردید. 
2- بخش داستانی به شکل مناسبی نقد نشده. ذکر کردن خلاصه داستان با معرفی شخصیت ها نقد نیست و فقط ارائه اطلاعات به مخاطب قلمداد میشه. از نکات مثبت و منفی من فقط این رو دیدم که شخصیت پردازی یک نفر بد هستش و این هم جای سوال بود برام که چطور شخصیت پردازی Sabal یا Amita رو شما خوب می دونید؟ یا مثلا Noore ،Paul و غیره.
3- این ایراد یک مشکل کلی تر هستش. ببینید نقد مثل پیش نمایش نیست که تک تک شخصیت ها رو به همراه تک خودروها و اسلحه ها معرفی کنید. نقد و بررسی فقط جایی هستش تا اینکه شما مروری بر عملکرد بازی و تجربه ای که ارائه میکنه داشته باشید. ای کاش به جای بیوگرافی شخصیت ها و یا معرفی چند اسلحه از میان کلی سلاح مختلف، به خود گیم پلی و نکات درون اون پرداخته می شد. داستان هم همینطور.
4- امتیازت داده شده به بخش گرافیک هم سوال برانگیزه! 6.5 چون باگ داره بازی؟ خوب این اشتباهه. اگر بازی افت فریم شدید داره، روی بهترین سیستم ها هم لگ میزنه و غیره شما می تونید بگید مثلا گرافیک فنی ضعیفه ولی این بازی مشکل چندانی در بحث Performance گرافیکی نداره و خود بازی هم اگر سیستم خوبی داشته باشید، قطعا زیباست و چشم نوازه.
تمامی این موارد رو سعی کنید بهبود ببخشید. باز هم به نظر من مهم ترین اشکال نقد شما اینه: نقد های دو سه خطی از هر بخش ارائه کردید.
خسته نباشی و به امید کارهای بهتر [تصویر:  s0%20(74).gif]
پاسخ
#4
آرش جان خیلی خوب نقاط ضعف مقاله رو گفتن ولی من باز هم تاکید می کن :

1- مقدمه گفتاری :exclamation: :exclamation: :exclamation:  واقعا عجیبه که بعد از این همه تاکید تو چارت و اینکه حتی تو نقد دیگر عزیزانم ذکر کردیم که گفتاری ننویسین باز هم شما گفتاری نوشتین. در میانه های متن هم برخی از جا ها دوباره گفتاری نوشتی.

2- فارسی نوشتن اسامی انگلیسی. شما اومده Assassins Creed رو به فارسی نوشتی اسسینز کرید :exclamation: :exclamation: :exclamation:  نکته ای که کاملا اشتباه هست. یا باید اسم بازی رو به صورت انگلیسی بنویسید یا ترجمه کنید مثلا بنویسید عقیده آدمکش. در ضمن هر موقع کلمات انگلیسی در متن به کار می برید باید حرف اول بزرگ باشه و بقیه حروف کوچیک در حالی که شما اصلا این مطلب رو رعایت نکردین.

3- نقد نکردن داستان بازی. داستان بازی رو فقط بیان کردی ولی به حیطه ی نقد نکشیدی که این مشکل تو نقد اکثر بچه ها هم وجود داره یعنی هنوز نتونستین فرق بین توصیف داستان و نقدشو کشف کنین .

4- بیان نکردن نکات گیم پلی. تو بخش نقد گیم پلی به جای اینکه تمرکزتو بزاری و بیای در مورد نکات گیم پلی بازی و قابلیت ها متعدد این عنوان صحبت کنی اومدی در مورد اسلحه ها و وسایل نقلیه صحبت کردی که چندان لازم نبوده. در واقع به حاشیه پرداختی تا اصل ماجرا.

5 - نمره فوق العاده کم گرافیک. هر چه قدر هم فارکرای 4 مشکل گرافیکی داشته باشه به پای یونیتی نمیرسه. این بازی یک گرافیک هنری خارق العاده و طراحی محیط بی نظیر داره. دلیل منطقی نیست که به خاطر باگ بیای 3.5 از گرافیک کم کنی.

6- مشکلات نگارشی. بر می گرده به عدم کاربرد صحیح علائم نگارشی که باید به طور مفصل تو چارت در موردش صحبت کنیم.

در کل برای کار اول خوب بود ولی مشکلاتی داره که باید بر طرف بشه.
[تصویر:  sgxkn2e1hxo6xwa6yjbm.jpg]
پاسخ
#5
دو تا چیز خیلی مهم که به بازی اضافه شدن رو نگفتی.
1- اسلحه فوقالعاده خطر ناک، خفن، زیبا، دوست داشتنی یعنی:
MG42 
[تصویر:  greg-rassam-fc4-mg42-01.jpg?1416509024]

2- و همچنین بزرگترین تغییر حمل و نقل یعنی Wingsuit  رو نگفتی.
لباسی که وقتی تو هوا کلید Shift رو میگیری پرواز میکنی.

[تصویر:  farcry4wingsuit1_zps6ca7df94-1410247585.jpg]
[تصویر:  image-43.jpg]

من یادمه...
پاسخ
#6
خسته نباشید بابت وقتی که گذاشتین,چند تا نکته
۱-قبل از اینکه مقالرو بذارین حتما یه دور با دقت بخونین که غلط املایی نداشته باشه…
۲-برای یه نقد بهتره از شیوه ی نوشتاری استفاده کنین نه محاوره ای،اگر هم قصد نوشتن محاوره ای دارید کل جملاتو محاوره ای بنویسید نه اینکه یه قسمت نوشتاری باشه یه قسمت محاوره ای
۳-به نظر من برای چند تا باگ کوچیک گرافیکی نباید ۳.۵ نمره کم کرد…من رو پی سی با رزولوشن ۱۰۸۰ رو الترا بازی کردم واقعا عالی بود. خیلی زیاد از نمره ی گرافیک کم کردین
[تصویر:  STALKER_2.jpg]
پاسخ
#7
با عرض خسته نباشید به کسری کاظمی
اما اصلا از کیفیت مقاله راضی نیستم! و مهم ترین مشکلش هم نوشتن به صورت گفتاری هست. ما بارها و بارها گفتیم از زبان گفتاری و محاوره ای استفاده نکنید
مثلا در مقاله جمله ای رو نوشتاری قرار دادی و جمله بعدش کاملا گفتاری میشد!
امیدوارم در کارهای بعدیت، ویراستاری بهتری داشته باشی و مشکلات نگارشی جزئی هم برطرف بشه
+ نتیجه گیری نقد در دو سه جمله جدای از هم اومده. جملات رو کنار هم قرار بده و حتما از گزینه تمام چین استفاده کن
پاسخ
#8
(03-12-2015, 10:35 AM)sir x نوشته است: بهتره به جای تعریف های الکی، یکم انتقاد کنم که برای نقدای بعدی اشتباهاتت رو رعایت نکنی :exclamation:
1- بعضی جمله ها گفتاری! ( اولین نکته اینکه گفتاری ننویسید)
2- چه گیری دادین که می را می چسبوندید ---- میبینم، میکشم، میمیرم، میزنم.
3- به نظر خودت به گرافیک کم ندادی :exclamation:
4- برای بازی بزرگی مثل فار کرای به نظرت کم نیست

و اولین قانون.

کلیه علائم نگارشی مثل نقطه، کاما و ... باید چسبیده به کلمه قبل از خودش باشه. بعدش ی space می‎زنین، کلمه بعدی رو می‎نویسین.

6- این که بهتره کلمات انگلیسی حرف اولش بزرگ باشه، home , Home

اینایی که عرض کردین نکات خیلی ریزی هست که دقت بهشون کار مشکلیه ولی چشم در مقالات بعدی جبران میشه

(03-12-2015, 07:16 PM)Erfan-Wh نوشته است: با عرض خسته نباشید به کسری کاظمی
اما اصلا از کیفیت مقاله راضی نیستم! و مهم ترین مشکلش هم نوشتن به صورت گفتاری هست. ما بارها و بارها گفتیم از زبان گفتاری و محاوره ای استفاده نکنید
مثلا در مقاله جمله ای رو نوشتاری قرار دادی و جمله بعدش کاملا گفتاری میشد!
امیدوارم در کارهای بعدیت، ویراستاری بهتری داشته باشی و مشکلات نگارشی جزئی هم برطرف بشه
+ نتیجه گیری نقد در دو سه جمله جدای از هم اومده. جملات رو کنار هم قرار بده و حتما از گزینه تمام چین استفاده کن

چشم دوست عزیز به هر حال همه ی نویسنده ها که مثل هم نیستند هر کسی سبکی برای نوشتن داره
پاسخ
#9
(03-12-2015, 11:17 PM)badboyX نوشته است:
(03-12-2015, 07:16 PM)Erfan-Wh نوشته است: با عرض خسته نباشید به کسری کاظمی
اما اصلا از کیفیت مقاله راضی نیستم! و مهم ترین مشکلش هم نوشتن به صورت گفتاری هست. ما بارها و بارها گفتیم از زبان گفتاری و محاوره ای استفاده نکنید
مثلا در مقاله جمله ای رو نوشتاری قرار دادی و جمله بعدش کاملا گفتاری میشد!
امیدوارم در کارهای بعدیت، ویراستاری بهتری داشته باشی و مشکلات نگارشی جزئی هم برطرف بشه
+ نتیجه گیری نقد در دو سه جمله جدای از هم اومده. جملات رو کنار هم قرار بده و حتما از گزینه تمام چین استفاده کن

چشم دوست عزیز به هر حال همه ی نویسنده ها که مثل هم نیستند هر کسی سبکی برای نوشتن داره
موضوع سبک نوشتن نیست، موضوع قواعد پذیرفته شده و عمومی نگارش هستند
که به طور کلی نوشته شما رو فاقد ارزش ادبی میکنه، شما هم قراره در آکادمی آماده نوشتن در سایت های رسمی و مرجع بشید که در روز هزاران بازدیدکننده دارند
البته در این مورد بیشتر توضیح میدیم بهتون در آینده
پاسخ
#10
ممنون کسری جان
گفتنی ها رو دوستان لطف کردن و عنوان کردن، دیگه چیزی نمونده من بگم
فقط در مورد محاوره ای نوشتن، این هم سبکی هست برای خودش و شاید خیلی ها هم دوست داشته باشن، منم خوشم اومد از این مقاله ولی اکثر مقالات رو که ببینیم همشون زبان نوشتاری دارن البته تو مقالات جدی مثل نقد، حالا شاید این نوع نوشتن محاوره ای هم جای خودش رو باز کنه که البته مقالاتی هست که اینطوری باشه ولی خب اونها در مورد موضوعاتی هستش که این نوع نوشتن کاملا بهش میاد، ولی می تونی نکات طنزآمیز رو هم به صورت نوشتاری وارد نقد کنی و اینطوری نه مشکلی داره و جذابیت بیشتری هم پیدا می کنه، درکل این سبک خودته و حالا می تونی سبک نوشتاری رو هم با همون مایه های طنز برای نقد استفاده کنی و برای بعضی مقالات هم سبک محاوره ای که استعداد خیلی خوبی هم توش داری استفاده کنی.
منتظر کارهای زیبای بعدیت هستم
موفق باشی
[تصویر:  Last_Warrior.png]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 2,000 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,108 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,140 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,597 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,287 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان