08-14-2016, 07:56 AM
(آخرین ویرایش: 08-15-2016, 09:23 AM، توسط Rise of Duty.)
مطلب پیش روی شما ترکیبی از نقد و بررسی دو وبسایت مطرح IGN و GameSpot می باشد که وبسایت نخست این بازی را ستایش و وبسایت دوم،آن را تحقیر می کند.
اگر سری Call of Duty را مثل یک ماشین بدانیم،Black Ops III مثل یک روغن کاری می ماند که آن را برای یک سال دیگر سر پا نگه داشته است.Black Ops III یعنی Call of Duty های قبلی با تغییر فرمول تیراندازی و تم آینده که خیلی ها دل خوشی از آن ندارند.Treyarch در بسیاری از زمینه ها،BO3 را به نقطه اوجی در سری COD تبدیل نموده است اما اگر بخواهیم دقیق تر به این بازی نگاه کنیم،در می یابیم که BO3 فاقد عناصر الهام بخش است و همچون بسیاری از عناوین موفق دیگر،چیزی برای کپی شدن ندارد.
Treyarch با ساخت نسخه اول BO و طراحی شخصیتی زنده همچون Alex Mason به خوبی توانایی خودش را در شخصیت پردازی اثبات نمود.گذشته از این اشاره دقیق و بی نقص سازندگان به وقایع تاریخی به خوبی فضای بازی را برای بازیکن پویا و قابل لمس می ساخت.از جمله اشاره به جنگ جهانی دوم و جنگ سرد بعد از آن که اغلب در ویتنام رخ می داد و یا عملیات ترور فیدل کاسترو.در نسخه دوم BO ما شاهد سفارشی سازی بخش چند نفره به بهترین شکل ممکن بودیم اما تمرکز بیش از حد سازندگان روی Multiplayer باعث شد که بخش داستانی از شخصیت پردازی به شدت مصنوعی و ضعیفی برخوردار شود.حال BO3 این جا است تا دو نسخه قبلی BO را در هم ادغام نماید و فرمول جدیدی برای سری COD خلق کند.
سازندگان بخش چند نفره BO3 باز هم مثل گذشته در این بخش سنگ تمام گذاشته و شما را به نبرد با سربازانی پیشرفته در آینده می برند.سربازان آینده بشریت دارای زرهی از جنس تیتانیوم و اسلحه ای چند میلیون دلاری هستند.سیستم Loadout مثل قبل به شما امکان انتخاب سلاح و اقلام و تجهیزات گوناگون را پیش از شروع نبرد می دهد.
هر یک از شخصیت های بخش چند نفره،قابلیت حمل سلاحی قدرتمند و استفاده از توانایی ویژه ای را دارند که چندین بار در طول یک دوره بازی شارژ می شود و شما می توانید از آن ها در موقعیت های حساس استفاده کنید.برای مثال می توانید دشمنان پشت دیوار را ببینید و برای کشتن آن ها استراتژی خاصی را اتخاذ کنید.من اکثر اوقات از این قابلیت استفاده می کنم.از آن جایی که انتخاب هر شخصیت،یعنی عدم استفاده از شخصیت های دیگر،در نتیجه انتخاب های شما بسیار مهم و تاثیر گذار هستند.
چیزی که در بخش چند نفره واقعاً جایش خالی است،عدم وجود بخش ارتقای توانایی های شخصیت اصلی است.این یعنی شما که لول 1 هستید با کسی که لول 55 است،هیچ تفاوتی در توانایی ویژه ندارید و هر دوی شما به مدت 5 ثانیه می توانید پشت دیوار ها را ببینید.
البته این مطلب آن قدر موضوع جدی و بدی نیست که بخواهیم به خاطرش بازی را زیر سوال ببریم،هر چند اگر به این قضیه توجه می شد،بهتر می بود.
برخی از نقشه ها بسیار گیج کننده و دارای مناطق مرتفع هستند که با توجه به سیستم جدید حرکت شخصیت اصلی،اکثر گیمر ها در این نقشه ها سعی می کنند با پرش های متوالی به آسمان خودشان را از اثابت گلوله حفظ نمایند.متاسفانه برای گیمر های تازه وارد این قضیه یک کابوس بزرگ است و با توجه به حرکت بازیکنان بر روی سطح دیوار و قرار گیری بد دیوار ها و جا های بلند،کشتن افراد داخل آسمان کاری تقریباً غیر ممکن است.اما در بسیاری از نقشه ها استفاده از استراتژی بپر،بپر کارایی ندارد و در این گونه نقشه ها همچنان حس قدیمی و شیرین COD وجود دارد.
پس از 10 ساعت تجربه بخش چند نفره به این نتیجه رسیدم که بخش چند نفره BO3 بدون شک بهترین بخش چند نفره در این سری است و اگر اندکی بیشتر روی برخی نقشه ها کار می کردند،تعادل بیشتری در گیمپلی ایجاد می شد و من حس خیلی بهتری هنگام تجربه بازی پیدا می کردم.
پس از بخش چند نفره وارد بخش زامبی می شویم.بخشی که در چند سال اخیر به قسمت ثابت این سری تبدیل شده است و با توجه به علاقه مندان بسیاری که دارد،بررسی آن واجب است.
داستان بخش زامبی در سال 1940 رخ می دهد و شما باید به عنوان یکی از 4 شخصیت اصلی این بخش ایفای نقش نمایید.یک پلیس،رقاصه،موسیقی دان یا یک بوکسور.ترکیب این 4 نفر شما و سه گیمر دیگر را تشکیل می دهد که باید تا جایی که می توانید در برابر زامبی های آدم خوار مقاومت کنید.بخش زامبی به جز دو تغییر بزرگ،تغییرات دیگری را به خود ندیده است.نخست این که شما می توانید پیش از آغاز بازی،سلاح خود را انتخاب نمایید و دیگر مثل سابق لازم نیست تا سطح 3 برای خریدن اسلحه صبر کنید.تغییر دوم این که شما می توانید با کشتن زامبی ها و گرفتن قدرتی خاص،تبدیل به یک هیولای مرگ اور شوید و زامبی ها را با قدرتی نا محدود نابود کنید. در بخش زامبی هم چون گذشته Easter Egg های فراوانی وجود دارد که بعضی از آن ها که در تصویر زیر یکی را مشاهده می کنید،واقعاً جای بحث دارند.
بخش زامبی بسیار سخت تر از قبل شده و اگر سطح بازی شما پایین باشد،وبال گردن هم تیمی هایتان خواهید شد.من پس از 4 بار تلاش متوالی با هزار زحمت خودم را به سطح 10 رساندم.در سطوح بالا علاوه بر افزایش تعداد زامبی ها،سرعت و قدرت آن ها نیز افزایش می یابد و دیگر با هدشات کردن آن ها قادر به کشتنشان نخواهید بود.
اجازه دهید نگاهی هم به بخش داستانی BO3 بیاندازیم.بخشی که می شد کمی بیشتر روی آن کار کرد.درBO3ما شاهد داستان متفاوتی هستیم.دیگر شاهد داستانی حماسی چون سری MW نیستیم.تنها نقطه قوت بخش داستانی امکان انتخاب جنسیت شخصیت اصلی و تغییراتی بسیار جزئی هم چون امکان انتخاب چهره است که چندان نیازی به آن ها نیست.داستان BO3 به نسخه های قبلی BO وفادار نیست و مثل دو نسخه قبل شاهد آنتاگونیست و پروتاگونیست های محبوب و خفن نیستیم.هم شخصیت منفی و هم شخصیت مثبت در یک کالبد قرار گرفته است.این یعنی شما باید با کسی بجنگید که درون خودتان است و من از آنجایی که قصد اسپویل داستان را در این مطلب ندارم،توضیحات بیشتری نمی دهم.ندیدن شخصیت منفی باعث می شود که اکثریت گیمر ها با بازی ارتباط چندانی بر قرار نکنند.گذشته از این ما در BO3 شاهد چیز های عجیب و غریب مثل توهمات شخصیت اصلی هستیم که همچین چیزی را در نسخه های قبلی مشاهده نکرده بودیم و این مطلب بیش از پیش BO3 را از ریشه های COD و طرفداران قدیمی این سری دور می سازد.شخصیت پردازی بسیار ضعیف و پوستی اطرافیان شما واقعاً کسل کننده است،از جمله هندریکس که مثل یک دیوار آجری متحرک فعالیت می کند.داستان BO3 بسیار زیبا و جالب است اما روایت بسیار مزخرف بازی به آن گند می زند.در حین تجربه بخش داستانی BO3 شما هیچ احساسی نسبت به آن پیدا نمی کند جز خستگی و کسالت آور بودن آن.
خیلی بهتر می شد اگر Treyarch نام بازی جدید خود را BO3 نمی گذاشت و یک بازی جدید در سبک تماماً آنلاین می ساخت.چون بخش داستانی بازی پس از ساعت ها تیراندازی بی روح و داستان سرایی ضعیف،فقط وقت شما را هدر خواهد داد.لذا اگر از بازی های هم سبک Destiny,Titanfall و ... خوشتان می آید،BO3 گزینه خوبی است اما اگر به دنبال داستانی جذاب مثل سری MW و یا نسخه اول BOهستید،BO3 شما را به شدت نا امید خواهد ساخت.
مطلبی که خواندید،ترکیبی از نقد و بررسی دو وبسایت IGN و Gamespot بود.تمام سعی خودم را کردم که ترکیب این دو نقد و بررسی،هم BO3 را ستایش نماید و هم تا حدودی تحقیر.انتخاب و دادن نمره با شما.BO3 را تا چه حد شایسته ستایش می دانید؟
اگر سری Call of Duty را مثل یک ماشین بدانیم،Black Ops III مثل یک روغن کاری می ماند که آن را برای یک سال دیگر سر پا نگه داشته است.Black Ops III یعنی Call of Duty های قبلی با تغییر فرمول تیراندازی و تم آینده که خیلی ها دل خوشی از آن ندارند.Treyarch در بسیاری از زمینه ها،BO3 را به نقطه اوجی در سری COD تبدیل نموده است اما اگر بخواهیم دقیق تر به این بازی نگاه کنیم،در می یابیم که BO3 فاقد عناصر الهام بخش است و همچون بسیاری از عناوین موفق دیگر،چیزی برای کپی شدن ندارد.
Treyarch با ساخت نسخه اول BO و طراحی شخصیتی زنده همچون Alex Mason به خوبی توانایی خودش را در شخصیت پردازی اثبات نمود.گذشته از این اشاره دقیق و بی نقص سازندگان به وقایع تاریخی به خوبی فضای بازی را برای بازیکن پویا و قابل لمس می ساخت.از جمله اشاره به جنگ جهانی دوم و جنگ سرد بعد از آن که اغلب در ویتنام رخ می داد و یا عملیات ترور فیدل کاسترو.در نسخه دوم BO ما شاهد سفارشی سازی بخش چند نفره به بهترین شکل ممکن بودیم اما تمرکز بیش از حد سازندگان روی Multiplayer باعث شد که بخش داستانی از شخصیت پردازی به شدت مصنوعی و ضعیفی برخوردار شود.حال BO3 این جا است تا دو نسخه قبلی BO را در هم ادغام نماید و فرمول جدیدی برای سری COD خلق کند.
سازندگان بخش چند نفره BO3 باز هم مثل گذشته در این بخش سنگ تمام گذاشته و شما را به نبرد با سربازانی پیشرفته در آینده می برند.سربازان آینده بشریت دارای زرهی از جنس تیتانیوم و اسلحه ای چند میلیون دلاری هستند.سیستم Loadout مثل قبل به شما امکان انتخاب سلاح و اقلام و تجهیزات گوناگون را پیش از شروع نبرد می دهد.
هر یک از شخصیت های بخش چند نفره،قابلیت حمل سلاحی قدرتمند و استفاده از توانایی ویژه ای را دارند که چندین بار در طول یک دوره بازی شارژ می شود و شما می توانید از آن ها در موقعیت های حساس استفاده کنید.برای مثال می توانید دشمنان پشت دیوار را ببینید و برای کشتن آن ها استراتژی خاصی را اتخاذ کنید.من اکثر اوقات از این قابلیت استفاده می کنم.از آن جایی که انتخاب هر شخصیت،یعنی عدم استفاده از شخصیت های دیگر،در نتیجه انتخاب های شما بسیار مهم و تاثیر گذار هستند.
چیزی که در بخش چند نفره واقعاً جایش خالی است،عدم وجود بخش ارتقای توانایی های شخصیت اصلی است.این یعنی شما که لول 1 هستید با کسی که لول 55 است،هیچ تفاوتی در توانایی ویژه ندارید و هر دوی شما به مدت 5 ثانیه می توانید پشت دیوار ها را ببینید.
البته این مطلب آن قدر موضوع جدی و بدی نیست که بخواهیم به خاطرش بازی را زیر سوال ببریم،هر چند اگر به این قضیه توجه می شد،بهتر می بود.
برخی از نقشه ها بسیار گیج کننده و دارای مناطق مرتفع هستند که با توجه به سیستم جدید حرکت شخصیت اصلی،اکثر گیمر ها در این نقشه ها سعی می کنند با پرش های متوالی به آسمان خودشان را از اثابت گلوله حفظ نمایند.متاسفانه برای گیمر های تازه وارد این قضیه یک کابوس بزرگ است و با توجه به حرکت بازیکنان بر روی سطح دیوار و قرار گیری بد دیوار ها و جا های بلند،کشتن افراد داخل آسمان کاری تقریباً غیر ممکن است.اما در بسیاری از نقشه ها استفاده از استراتژی بپر،بپر کارایی ندارد و در این گونه نقشه ها همچنان حس قدیمی و شیرین COD وجود دارد.
پس از 10 ساعت تجربه بخش چند نفره به این نتیجه رسیدم که بخش چند نفره BO3 بدون شک بهترین بخش چند نفره در این سری است و اگر اندکی بیشتر روی برخی نقشه ها کار می کردند،تعادل بیشتری در گیمپلی ایجاد می شد و من حس خیلی بهتری هنگام تجربه بازی پیدا می کردم.
پس از بخش چند نفره وارد بخش زامبی می شویم.بخشی که در چند سال اخیر به قسمت ثابت این سری تبدیل شده است و با توجه به علاقه مندان بسیاری که دارد،بررسی آن واجب است.
داستان بخش زامبی در سال 1940 رخ می دهد و شما باید به عنوان یکی از 4 شخصیت اصلی این بخش ایفای نقش نمایید.یک پلیس،رقاصه،موسیقی دان یا یک بوکسور.ترکیب این 4 نفر شما و سه گیمر دیگر را تشکیل می دهد که باید تا جایی که می توانید در برابر زامبی های آدم خوار مقاومت کنید.بخش زامبی به جز دو تغییر بزرگ،تغییرات دیگری را به خود ندیده است.نخست این که شما می توانید پیش از آغاز بازی،سلاح خود را انتخاب نمایید و دیگر مثل سابق لازم نیست تا سطح 3 برای خریدن اسلحه صبر کنید.تغییر دوم این که شما می توانید با کشتن زامبی ها و گرفتن قدرتی خاص،تبدیل به یک هیولای مرگ اور شوید و زامبی ها را با قدرتی نا محدود نابود کنید. در بخش زامبی هم چون گذشته Easter Egg های فراوانی وجود دارد که بعضی از آن ها که در تصویر زیر یکی را مشاهده می کنید،واقعاً جای بحث دارند.
بخش زامبی بسیار سخت تر از قبل شده و اگر سطح بازی شما پایین باشد،وبال گردن هم تیمی هایتان خواهید شد.من پس از 4 بار تلاش متوالی با هزار زحمت خودم را به سطح 10 رساندم.در سطوح بالا علاوه بر افزایش تعداد زامبی ها،سرعت و قدرت آن ها نیز افزایش می یابد و دیگر با هدشات کردن آن ها قادر به کشتنشان نخواهید بود.
اجازه دهید نگاهی هم به بخش داستانی BO3 بیاندازیم.بخشی که می شد کمی بیشتر روی آن کار کرد.درBO3ما شاهد داستان متفاوتی هستیم.دیگر شاهد داستانی حماسی چون سری MW نیستیم.تنها نقطه قوت بخش داستانی امکان انتخاب جنسیت شخصیت اصلی و تغییراتی بسیار جزئی هم چون امکان انتخاب چهره است که چندان نیازی به آن ها نیست.داستان BO3 به نسخه های قبلی BO وفادار نیست و مثل دو نسخه قبل شاهد آنتاگونیست و پروتاگونیست های محبوب و خفن نیستیم.هم شخصیت منفی و هم شخصیت مثبت در یک کالبد قرار گرفته است.این یعنی شما باید با کسی بجنگید که درون خودتان است و من از آنجایی که قصد اسپویل داستان را در این مطلب ندارم،توضیحات بیشتری نمی دهم.ندیدن شخصیت منفی باعث می شود که اکثریت گیمر ها با بازی ارتباط چندانی بر قرار نکنند.گذشته از این ما در BO3 شاهد چیز های عجیب و غریب مثل توهمات شخصیت اصلی هستیم که همچین چیزی را در نسخه های قبلی مشاهده نکرده بودیم و این مطلب بیش از پیش BO3 را از ریشه های COD و طرفداران قدیمی این سری دور می سازد.شخصیت پردازی بسیار ضعیف و پوستی اطرافیان شما واقعاً کسل کننده است،از جمله هندریکس که مثل یک دیوار آجری متحرک فعالیت می کند.داستان BO3 بسیار زیبا و جالب است اما روایت بسیار مزخرف بازی به آن گند می زند.در حین تجربه بخش داستانی BO3 شما هیچ احساسی نسبت به آن پیدا نمی کند جز خستگی و کسالت آور بودن آن.
خیلی بهتر می شد اگر Treyarch نام بازی جدید خود را BO3 نمی گذاشت و یک بازی جدید در سبک تماماً آنلاین می ساخت.چون بخش داستانی بازی پس از ساعت ها تیراندازی بی روح و داستان سرایی ضعیف،فقط وقت شما را هدر خواهد داد.لذا اگر از بازی های هم سبک Destiny,Titanfall و ... خوشتان می آید،BO3 گزینه خوبی است اما اگر به دنبال داستانی جذاب مثل سری MW و یا نسخه اول BOهستید،BO3 شما را به شدت نا امید خواهد ساخت.
مطلبی که خواندید،ترکیبی از نقد و بررسی دو وبسایت IGN و Gamespot بود.تمام سعی خودم را کردم که ترکیب این دو نقد و بررسی،هم BO3 را ستایش نماید و هم تا حدودی تحقیر.انتخاب و دادن نمره با شما.BO3 را تا چه حد شایسته ستایش می دانید؟