|


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلیل برتری موو نسبت به کینکت چیست ؟!
#1
حالا که اسم وسیله جدید سونی مشخص شده و اطلاعات بیشتری هم ازش بیرون اومده بد نیست توضیحاتی هم در این مورد داده بشه.



کنترلر جدید سونی که E3 پارسال معرفی شد در طول این مدت اسامی زیاد و در عین حال عجیبی داشت. از Wand گرفته تا Gem و Arc . ولی بالاخره بعد از چند ماه اسم نهایی این وسیله مشخص شد : PlayStation Move . اسمی که هم زیباست هم کوتاه و ساده. قابلیتهای وسیله رو هم به بهترین شکل توضیح میده.


Move از نظر شکل و شمایل بیشترین شباهت ممکن رو با WiiMote داره و حتی قسمتی کاملآ شبیه Nunchuck هم در این وسیله دیده میشه. این موضوع جدا از کپی برداری از Wii چیزهای دیگه ای هم نشون میده :
1. تکنولوژی Wii و نحوه کنترل بازیها احتمالآ در نسل بعد به استاندارد جدید کنسولهای بازی تبدیل میشه. این نسل از ابتدا Wii رو داشتیم با کنترلر عجیبش. ولی سونی و مایکروسافت همون کنترلهای سنتی رو به کار میبردن تا اینکه به فکر افتادند از بازار Casual Gamer ها و None Gamer ها هم سود ببرن. مایکروسافت برای جذب اون بازار شروع به ساخت وسیله ای جدید و متفاوت با نام Natal کرد که همگی باهاش آشنا هستین. وسیله ای که هیچ کنترلری نیاز نداره. سونی هم دقیقآ راه نینتندو رو در پیش گرفت و با طراحی کنترلری شبه WiiMote در این مسیر قدم گذاشت.
2. موفقیت یا شکست Natal و Move از الآن معلوم نیست. از یک طرف Natal در ابتدا جذابیت بیشتری خواهد داشت و برای همه جالب و متفاوت خواهد بود. شرکتهای زیادی هم پشتیبانی خودشون رو از این محصول اعلام کردند.
از طرف دیگه الآن از جمع 3 کنسول 2 تای اونها یک نوع کنترلر رو به کار میبرن و این موضوع برای شرکتهای بازیساز کمک خیلی بزرگیه. اونها به جای ساختن 3 بازی متفاوت برای 3 کنترلر متفاوت میتونن نسخه Wii و PS3 رو با یک عملکرد (ولی در کیفیت های تصویری متفاوت و شاید اندک تفاوتهای گیم پلی) بسازن و هزینه ها رو کاهش بدن. از طرف دیگه مسلمآ طیف بازیهایی که برای Wii و PS3 ساخته میشه بیشتر خواهد بود چون به دلیل وجود کنترلر در دست بازیکن خیلی از بازیهای سنتی رو هم میشه با روشی جدید انجام داد. در نقطه مقابل Natal میتونه تجربه های جدید و کاملآ متفاوتی رو رقم بزنه. تجربه هایی که مطمئنآ لذت بخش هستن و افراد زیادی رو جذب خودشون می کنن ولی از اون طرف شرکتهای بازیساز مجبور هستن هر نسخه رو مخصوص 360 بسازن و شاید با ریسک همراه باشند.
3. در اولین نگاه و مقایسه بین کنترلر Wii با Move چیزی جز کپی کاری نمیشه گفت. ولی تاریخ ثابت کرده این جور کارها بیشتر از اینکه کپی کاری به حساب بیان استانداردسازی محسوب میشن. الآن یه نگاه ساده به کنترلرهای معمولی PS2 و X360 این موضوع رو ثابت میکنه. هر دو کنترلر از دو تا آنالوگ استفاده میکنن یک D-Pad در هر دو به چشم میخوره 4 تا دکمه دقیقآ با یک آرایش در کنار هم قرار دارن و حتی 4 دکمه بالایی کنترلرها (L ها و R ها) هم دقیقآ یک شکل و شمایل دارن. وقتی یک کنترلر استاندارد میشه و محبوبیت زیادی بدست بیاره بقیه شرکتها هم به سمت ساخت کنترلرهای شبیه اون میرن. پس همون قدر که تبدیل کنترلرهای ساده در نسل NES به کنترلرهای تک آنالوگ بعدی و سپس کنترلرهای دو آنالوگ نسل PlayStation 1 انقلاب محسوب میشده و بقیه شرکتها هم عینآ از اونها استفاده کردن کنترلر Wii هم انقلاب محسوب میشه و سونی سرعت رایج شدن این انقلاب و این استاندارد رو افزایش داده حتی اگه به این کار کپی برداری گفته بشه.

PlayStation Move
Move از دو قسمت جدا از هم تشکیل شده. بخش اصلی که اون رو قبلآ در E3-2009 دیده بودیم یک توپ درخشان در بالای خودش داره. این توپ توسط دوربین PlayStation Eye دیده شده و حرکات کنترلر رو تعقیب میکنه. روی این بخش از Move یک Trigger آنالوگ (مثل دکمه های L2 R2) به همراه دکمه ای بزرگ در بالای کنترلر و البته دکمه های استاندارد PS یعنی (X Circle Square و Triangle) به چشم میخورند.
بخش دوم که Sub-Controller نامیده میشه از یک آنالوگ به همراه D-Pad و البته یک Trigger و دکمه های استاندارد PS بهره میبره. Sub-Controller برخلاف Nunchuck بی سیم هست و نیازی به وصل شدن به Move نداره.

Move با نگاه اول کاملآ شبیه WiiMote به نظر میاد. از نظر آرگونومی و نحوه بدست گرفتن هم شباهتهای خیلی زیادی بین این دو وجود داره. ولی درجه حساسیت و نحوه انجام بازی تا حدودی متفاوت هست. به دلیل استفاده از سیستم پیشرفته Visual Tracking توسط PS Eye و همین طور به خاطر استفاده از تعداد زیادی سنسور داخلی Move نه تنها توانایی مشابه سازی حرکات بازیکن رو با بهترین دقت ممکن داره بلکه استفاده های بیشتری هم نسبت به WiiMote خواهد داشت.
IGN با امتحان کردن تعدادی از بازیهای ساخته شده بر اساس Move ادعای سونی در مورد دقت فوق العاده زیاد این کنترلر رو تصدیق کرده و تنها مشکل تعدادی از این بازیها رو در Glitch ها و مشکلات نرم افزاری اونها (به دلیل اینکه در مراحل ابتدایی ساخت هستند) دونسته نه سیستم Move .
طبق گفته این سایت هر دو بخش Move از نظر کیفیت و طراحی بسیار عالی و خوش دست هستند و وزن خیلی مناسبی دارند. دکمه های X Circle Square Triangle در بهترین جای ممکن و زیر شست بازیکن قرار گرفته و از برخورد اتفاقی با اونها جلوگیری میشه. دکمه Home با فاصله ای زیاد از اونها قرار گرفته تا مشکل ساز نشه. دکمه Trigger هم کارایی عالی و سریعی داره. دکمه های D-Pad (مخصوصآ دکمه های بالایی و پایینی) گاهی اوقات سخت تر از سایر دکمه ها کار میکنن ولی آنالوگ حس لذت بخش و خوبی به بازیکن میده.
هنوز مشخص نیست که Sub-Controller چه کارایی هایی خواهد داشت ولی در امتحان های اولیه مشخص شده که توانایی های محدودی در شبیه سازی حرکت داره.





شرکتهای پشتیبان
سونی اعلام کرده تا پایان سال مالی 2010 (که در تاریخ 31 مارس 2011 به اتمام میرسه) بیش از 20 بازی فقط توسط زیرمجموعه های خود سونی برای Move ساخته شده یا بهینه سازی میشن. یعنی یا از ابتدا برای Move طراحی شده یا بازیهای قبلی با این کنترلر جدید هماهنگ میشن.

علاوه بر خود سونی تعداد زیادی بازیساز دیگه هم برای این کنترلر در حال ساخت بازیهای جدید هستند که در بین اونها اسامی چون Activision Capcom EA Konami Namco Bandai SEGA Square Enix Tecmo THQ Ubisoft و ... هم به چشم میخوره :

505 Games U.S.

Activision Publishing Inc.

AQ INTERACTIVE Inc.

ARC SYSTEMS WORK CO.LTD

ATLUS Co. LTD.

Bigben Interactive

CAPCOM CO. LTD.

CCP

Crave Entertainment

CYBERFRONT Corporation

Disney Interactive Studios

Electronic Arts Inc.

FromSoftware Inc.

Game Republic Inc.

GUST CO. LTD.

HUDSON SOFT CO. LTD.

IREM SOFTWARE ENGINEERING INC.

Koei Co. Ltd.

Konami Digital Entertainment Co. Ltd.

Majesco Entertainment

Marvelous Entertainment Inc.

NAMCO BANDAI Games Inc.

ONGAKUKAN Co. Ltd.

Oxygen Games

PAON CORPORATION

Q Entertainment Inc.

Q-GAMES LTD.

SEGA CORPORATION

Sony Online Entertainment

Spike Co. Ltd.

SQUARE ENIX GROUP

TECMO LTD.

THQ Inc.

UBISOFT

Warner Bros. Interactive Entertainment

Zoo Entertainment Inc.
#2
لطفا ازش عکس هم بگذارConfused25:
درضمنNatalچیه؟
#3
مرسی برا اطلاع رسانیConfused74:
منبع !؟
[تصویر:  QNzWe.jpg]


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان