03-13-2015, 06:54 PM
(آخرین ویرایش: 03-13-2015, 08:02 PM، توسط Edge And Christian.)
اگر مقاله قبلی ام را دنبال کرده باشید، قطعا متوجه شده اید که سری بازی Assassin’s Creed همواره از مشکلاتی رنج می برد. بعد از نسخه AC: Brotherhood، این سری یک سیر نذولی را طی کرد و باعث افت شدیدی شد که نتیجه آن هم کوبیده شدن بازی توسط منتقدان بود. البته AC IV: Black Flag توانست تا حدی از این مشکلات کم کند و این موضوع را تا حدودی جبران کند. همانطور که قبلا گفته شد نسخه های AC: I، AC: II و AC: Brotherhood از نسخه های موفق سری بازی های Assassin’s creed بودند. اما چگونه باید به این سری کمک کرد تا دوباره به مسیر قبلی خود بازگردد و موفقیت های نسخه های اول را تکرار کند.
1- جلوگیری از انتشار سالانه حداقل یک نسخه از سری بازی Assassin’s Creed
همانطور که همه ما می دانیم، شرکت یوبی سافت از IP های خود به عنوان یک منبع درآمدی نگاه می کند و این باعث می شود تا هر سال ما شاهد عرضه شدن نسخه جدیدی از همان IP های قدیمی باشیم که فقط اسم جدیدی را برای خود یدک می کشد. اگر بخواهیم یکی از مشکلات سری Assassin’s Creed را برای شما بازگو کنم این است که هر ساله شاهد عرضه شدن یک نسخه جدید برای این سری می باشیم. برای نمونه می توان به انتشار دو نسخه از سری بازی های AC در سال 2014 اشاره کنیم. این مسئله باعث می شود تا بازیباز از بازی زده شود و نسخه های جدیدتر را با بی میلی و صرفا برای پر کردن وقت ادامه دهد. بهترین کار استراحت دادن به بازی است. به طوری که بازیباز کمبود آن را در جامعه گیم احساس کند. این روش باعث می شود تا یوبی سافت زمان زیادتری برای ساخت نسخه جدید از این سری را داشته باشد و مشکلات آن را حل کند.
2- متمرکز کردن نیروی انسانی برای بازی
صدها نفر روی هر پروژه مربوط به Assassin’s Creed کار می کنند و بعضی از آنها حتی یک بار هم یکدیگر را ندیدهاند، چون فاصله مسافتی بسیار زیادی با هم دارند. خب البته این موضوع الزاما بد نیست زیرا هیچ دلیلی وجود ندارد تا تمام کارها را یکجا انجام داد. ما Unity را مثال می زنیم:
وقتی محتوای بازی را یک تیم مخصوص درست می کند، تیمی دیگر وارد می شود و هسته اصلی بازی را درست می کند و در ادامه تیمی دیگر وارد می شود و طراحی پاریس و شهر ها را بر عهد می گیرد. به نظر شما نتیجه این کار چیست؟ معلوم است نتیجه محصولی میشود که از هم گسیخته به نظر میرسد. یوبی سافت برای حل این مشکل باید کمی از پاشیدگی تیم تحت نظارتش را بکاهد و با متمرکز کردن آنها، بازی یکپارچه تری را به علاقه مندان تحویل دهد.
وقتی محتوای بازی را یک تیم مخصوص درست می کند، تیمی دیگر وارد می شود و هسته اصلی بازی را درست می کند و در ادامه تیمی دیگر وارد می شود و طراحی پاریس و شهر ها را بر عهد می گیرد. به نظر شما نتیجه این کار چیست؟ معلوم است نتیجه محصولی میشود که از هم گسیخته به نظر میرسد. یوبی سافت برای حل این مشکل باید کمی از پاشیدگی تیم تحت نظارتش را بکاهد و با متمرکز کردن آنها، بازی یکپارچه تری را به علاقه مندان تحویل دهد.
3- استراحت دادن به شعبه Ubisoft montreal
اگرچه یوبیسافت وظایف ساخت و توسعه بازیهای خود را بین شعبههای مختلف پخش میکند، اما یوبی سافت مونترال همیشه کلیدی ترین نقش را در بین باقی استودیوهای این شرکت ایفا کرده است. در سالهای منتهی به ساخت و توسعه Unity وقتی یوبیسافت مونترال در حال تحقیق و اجرای تکنولوژیهای جدید بود، از آن طرف با تکنولوژیهای قدیمی Assassin’s Creed: Black Flag دست و پنجه نرم میکرد. حتی کار به جایی رسیده است که شعبه مونترال اعلام کرده که فرصت کار بر روی هیچ پروژه جدیدی را ندارد. همچنین مونترال از یوبی سافت در خواست کرده تا وظایف ساخت پروژه های جدید را به دیگر شعب این استدیو محول کند.
الان بهترین فرصت برای یوبی سافت مونترال است که خود را تقویت کند و بتواند با تمام قوای خود و با ایدههای جدید برگردد تا سری Assassin’s Creed را دوباره به اوج برساند.
الان بهترین فرصت برای یوبی سافت مونترال است که خود را تقویت کند و بتواند با تمام قوای خود و با ایدههای جدید برگردد تا سری Assassin’s Creed را دوباره به اوج برساند.
4- حفظ داستان گیرا و روایت جذاب در نسخه های بعدی
تنها موردی که یوبی سافت توانسته موفق از آن بیرون آید، بخش روایت داستان در سری Assassin’s creed است. داستان و نحوه روایت آن نکته ای است که در هر دو نسخه Assassin’s Cree: Rogue و Assassin’s Creed: Unity به زیبایی هر چه تمام تر بازیباز را محو خود می کند و باعث می شود تا بازیباز دنباله داستان را پیگیری کند. بر خلاف موارد دیگر، یوبی سافت باید از این میراث، جهان و داستان خود به خوبی محافظت و چه بسا آن را بهتر کند تا این شاخصه خوب سری Assassin’s Creed بتواند با سی یا ست های مناسب و اصلاح شده یوبی سافت، تمام هواداران این سری را راضی نگه دارد.
5- ترک عادت بد شماره گذاری روی نسخه های جدید این سری
درست است آخرین نسخه های سری Assassin’s Creed بر اساس شماره گذاری نبودند ولی شاید یوبی سافت دوباره و همانند نسخه های پیشین برای نسخه های بعدی شماره گذاری کند. مثلا: Assassin’s Creed V
وقتی به این سری و شمارههای عرضه شده آن نگاه می کنیم، یک سوال در ذهنمان نقش می بندد؛ اینکه اصلا Assassin’s Creed راجع به چیست؟ اگر این سوال را از طرفداران سرسخت بازی بپرسید با جوابهای مختلفی مواجه شوید. شاید بگویند ترورها و آلمان مخفی کاری شاخصه این سری است، اما واقعیت چیز دیگری است، واقعیت این است که هیچ کدام از این موارد بالا ویژه این بازی نیستند یا به صورت اصولی و کامل در بازی قرار داده نشده اند. به نظر میرسد یوبیسافت باید به جای آزمایش مکانیسمهای جدید در شماره های مختلف این سری با تمرکز روی یک اصل و تحویل تجربه ای متمرکز، بازی را به دوران اوج خود برگرداند.
6- ایجاد ترور های متنوع در بازی
در سری بازی های Assassin’s Creed ما شاهد ترور های مختلفی بودیم اما این ترور ها هم زود تکراری می شدند و هم زود بازیباز را خسته می کردند. اگرچه محیط های بزرگ و چشم نواز و استفاده از سلاحهای سرد احساس جالبی به بازیباز ها می دهد، اما همانطور که گفته شد خیلی زود نحوه ترور دشمنان تکراری و خسته کننده می شود تا جایی که وقتی به نقطه ای از بازی میرسید، حس میکنید روی یک خط حرکت می کنید و بسیاری از نکات و مراحل و آلمانهای دیگر را چندین و چند بار تجربه کرده اید. اما بیاید به دیگر بازی یوبی سافت که این آلمان ها به طور خیلی خوبی در آن رعایت شده یک نگاهی بیاندازیم. وقتی یوبی سافت می تواند یک گیم پلی جذاب و جالب برای Farcry 4 طراحی کند و از آلمان های مخفی کاری دیگر بازی ها، Hitman ، Dishonored و... الگو بگیرد و در Farcry 4 آن الگو ها را پیاده کند، پس قطعا می تواند این کار را برای Assassin’s Creed هم انجام دهد. یوبی سافت برای اینکه ترور ها هرچه خاطره انگیز تر باشد باید روی این موضوع سخت تلاش کند زیرا نام بازی هم بر روی همین موضوع تمرکز دارد. ( Assassin یعنی کسی که مسئول ترور اشخاص است)
7- نقل مکان به محیطی جدید
اورشلیم، شهری در خاورمیانه که شخصیت نسخه اول سری بازی Assassin’s creed در آنجا زندگی می کرد. پس از اورشلیم و خاورمیانه، بازی در نسخه های بعدی قاره های اروپا و آمریکا را به تصویر کشاند. سوالی که پیش می آید این است که آیا تمام وقایعی که در طول تاریخ رخ داده فقط مربوط به آمریکا و اروپا است؟ آیا در دیگر کشور ها و یا دیگر قاره ها وقایع تاریخی وجود ندارد تا یوبی سافت بخواهد به آن ها توجه کند؟ همان طور هم که می دانید داستان Unity در فرانسه رخ داد و وقایع " انقلاب فرانسه" را به رخ بازیباز ها کشاند اما این آخرین داستان نیست که در اروپا رخ می دهد. در نسخه Assassin’s creed : victory ما به "لندن" و انقلاب صنعتی سفر خواهیم کرد. قطعا اگر یوبی سافت نسخه های بعدی سری Assassin’s Creed را در جای دیگر بسازد می تواند جذابیت از بین رفته این سری را دوباره به هوادارانش بازگرداند.
8- عرضه کامل و بدون نقص بازی
همان طور هم که قبلا اشاره کردیم، سری بازی Assassin’s Creed، غیر از دو نسخه اول و دوم و یک نسخه فرعی به نام AC:Brotherhood، در یک مسیر اشتباهی افتاده و این مسیر باعث شکست پی در پی این عنوان بوده. عمده ترین شکست در این سری عرضه ناقص بازی و کار نکردن درست و حسابی یوبی سافت برای بر طرف کردن باگ ها و مشکلات بازی است. بدون شک تاخیر خوردن چندین و چند باره بازی، ارزش یک تجربه بدون نقص و بی دردسر را دارد. اگر یوبی سافت بخواهد تا سری Assassin’s Creed دوباره به اوج خود باز گردد باید همانند دیگر شرکت ها زمان زیادتری را صرف بازی کند.
سخن پایانی
مختصر بگویم که اگر یوبی سافت سعی کند تمام نکاتی که گفته شد را رعایت کند، مطمئنا سری AC از این همه شکست پی در پی نجات می یابد و آن وقت شاهد عرضه یک نسخه بی عیب و نقص از این سری خواهیم بود.
مختصر بگویم که اگر یوبی سافت سعی کند تمام نکاتی که گفته شد را رعایت کند، مطمئنا سری AC از این همه شکست پی در پی نجات می یابد و آن وقت شاهد عرضه یک نسخه بی عیب و نقص از این سری خواهیم بود.