10-28-2013, 05:42 PM
(آخرین ویرایش: 11-02-2013, 10:23 AM، توسط dark_prince277.)
به نام خدا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ"مردگان متحرک"حتما نامش را شنیده اید انسان هایی که قدرت بشریت خود را از دست داده اند و فرقی با حیوانات وحشی ندارند، بهتر است بگوییم از حیوانات وحشی هم بدتر و خشن تر هستند. آن ها زندگی را از انسان ها میگیرند و شب و روز را به جان هم می اندازند و برای انسان تلخ میکنند. همگان تصور دارند که یک روزی آخرالزمان به سراغ انسان ها و موجودات روی این کره ی خاکی می آیند اما اینچنین نیست این انسان ها هستند که به طرف آخرالزمان و اتفاقات موجود در آن پیش میروند. زمانی که انسان ها با بمب های هسته ای و مواد شیمیای زندگی را بر یکدیگر سخت میکنند و زمانی که هر انسانی به جان انسان های دیگر افتاده و او را از بین ببرد و زمانی که دیگر زندگی وجود نداشته باشد از نظر شما آخرالزمان چیست؟ این پدیده یک عامل به وجود آمده است یا یک عامل به وجود آورده شده؟ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
باز هم آخرالزمان به سراغ بازی های رایانه ای می آید و تجربه ی نو و دلپذیر را برای بازکنان و طرفداران این سبک فراهم میکند. سبک survival horror دیگر مثل گذشته خشک و بی معنی نیست سبکی که در گذشته ارزش زیادی نداشت و به مرور زمان و با عکس العملی سریع میان گیمر ها و طرفداران رواج پیدا کرد. سازندگانی که تا به الان از این سبک یک شاهکار را تحویل بازکنان میدادند مطمئنا به عواملی که باید در یک بازی survival horror قرار بگیرد توجه زیادی کرده اند اگر چنین نبود این سبک در این زمان هیچ فرقی با زمان تولدش نداشت. از جمله تفاوت های این سبک در حال و گذشته میتوان به تقسیم بندی انواع مختلف این سبک اشاره کرد دیگر ایده ها و شیوه های زیادی وجود داره که تنوعی میان عناوین مختلف ایجاد میکند. هربازی سازی ایده ای را در ذهن خود به وجود می آورد و پیرو این ایده به کار خود ادامه میدهد و در نتیجه تنوعی میان بازی ها ایجاد میشود. عناوین موجود در این سبک میتوان از عناوین نفرین شده تا شاهکار های مختلف یاد کرد که بعضی از آنها تا سالها بر سر زبان ها خواهند ماند و سرمشق بازیسازان متعدد خواهند شد. اگر از صنعت گیم هم فاصله بگیرید شاهد خواهید بود که این سبک و ایده در سینما و فیلم های روز دنیا مملوهستند و طرفداران زیادی را جذب خود کرده اند.
DYING LIGHT عنوانی است که گیمران را مبهوت خود ساخته و آن ها را چشم انتظار تجربه اش گذاشته است. این عنوان در نگاه اول dead islandی دیگر است(با توجه به شباهت های زیادی که بین این دو عنوان وجود دارد)ساخت این دو عنوان بر عهده ی یک استدیو بوده و این استدیو چیزی نیست جز TECHLAND اگر به تجربه ی این استدیو بنگرید کارنامه ی درخشانی در میان بازی ها میبینید و بعضی از گیمران از عناوین این استدیو لذت زیادی برده اند. اینباراین استدیو یعنی TECHLAND تصمیم گرفته است که به سمت عنوانی به مانند سری بازی های dead island برود و همچنین برخی از گیمران و منتقدان عمل این استدیو را اینگونه میخوانند که " آن ها تجربه ی عالی را بر خلاف آن سری به گیمران خواهند داد " ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سری بازی های dead island موفقیت زیادی بین سبک survival horror به وجود نیاورده است و توسط برخی از گیمران افتضاح نیز خوانده شده است اما با نمایش ها و اطلاعاتی که از IP جدید این استدیو آمده است میتوان موفقیت پیش بینی شده ی این بازی رو حدس زد. شاید دست سازندگان برای تبدیل کردن دد آیلند به یک شاهکار بسته بوده است و آنها تصمیم گرفتن فکر طلایی و خلاقیت خود را در عنوانی جدید پیاده کند تا به دور از ضعف های موجود باشد.اولین و مهمترین چیزی که در این عنوان نقش بالایی دارد استفاده از موتور فرازمینی Unreal engine4 است که وجود این عامل همه را مبهوت و منتظر ساخته است.آنریل انجین 4 این روز ها در معدود بازی هایی دیده میشود که هیچکدام از آنها تا به الان منتشر نشده اند و یا در دست ساخت توسط استدیو ها و کمپانی های متعدد هستند. از جمله بازی هایی که در حال حاضر توسط این موتو در حال ساخت هستند میتوان به بازی هایی چون fable legends، fortnite، daylight اشاره کرد و بقیه ی عناوینی که با این انجین در حال ساخت هستند گمنام و اکثرا مشخص نشده اند.
"باکس آرت مشخصی برای این عنوان وجود ندارد"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عنوان : DYING LIGHT
سازنده : TECHLAND
سازنده : TECHLAND
ناشر : WARNER BROS. INTERACTIVE ENTERTAINMENT
سبک : ACTION_FIRST PERSON_SURVIVAL HORROR_OPEN WORLD
پلتفرم : PC/PS3/PS4/X360/XONE
تاریخ انتشار : ۲۰۱۴
بقا جویان میتازند!سبک : ACTION_FIRST PERSON_SURVIVAL HORROR_OPEN WORLD
پلتفرم : PC/PS3/PS4/X360/XONE
تاریخ انتشار : ۲۰۱۴
اینبار شما در بازی کنترل شخصیت قدرتمند، عجیب، سریع، باهوش وشجاع را بر عهده دارید که وجود او در روند بازی تاثیرات زیادی بر داستان کلی بازی میگذارد او در طول بازی کار های عجولانه ی زیادی انجام میدهد و گاهی اوقات وی در مخمصه های بزرگی گیر خواهد کرد که روند بازی و دوستان و یارانتان شما را به مسیر اصلی بازی باز میگردانند. شجاعت او باعث میشود که شما در این عنوان دست به کارهای باورنکردنی بزنید. شخصیت اصلی بازی خصلت های زیادی دارد که تنوع آنها در بازی به خوبی نمایان میشود او یک فرد عادی نیست و یک استثنا در میان کسانی که میتوانند بقا را برقرار کنند است او خود توسط زامبی ها و دشمنان متعدد موجود در بازی به نیرویی دست پیدا کرده است که میتواند تا شعاع چند متری زامبی های موجود در محیط اطراف را رویت کند و حرکات و عکس العمل های آنها را به خوبی تشخیص دهد.
نام شهر مرده پرور داستان vast است که داستان بازی حول این شهر دنبال خواهد شد هنوز مشخص نشده است که چرا این منطقه با مردگان پذیرایی میشود و دلیل این پدیده ی آخرالزمانی چیست اما میتوان با دقت در اطلاعات و نمایش های بازی فهمید که این شهر مثل ایده های داستانی عناوین مختلف توسط ویروس ها و بیماری هایی دچار این اتفاق وحشتناک شده است. به نظر میرسد که داستان در این عنوان بسیار اساسی است چون با توصیف ایده ی بازی میتوان شیوه ی ارائه ی تلاش برای بقا را دید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
GOOD NAGHT GOOD LUCK
همانطور که اشاره شد شخصیت اصلی بازی قدرت ها ی فیزیکی و خارق العاده زیادی را دارد که در همین پهنا گیم پلی بازی جذاب و جذابتر خواهد شد این قدرت های او یک چیز عادی نیست، شب ها خطرناک ترین چیز برای وی است و خطراتی که او را در شب ها تهدید میکند قابل مقایسه با روز نیست مشخص شده اسست که دشمنانی در بازی حضور دارند که سرعتی ده برابر بیشتر از یک انسان و یا یک حیوان تند دارند و در عرض چندین ثانیه به شما خواهند رسید در بازی عوامل زیادی وجود دارند که شامل قدرت های شخصیت و راه های مختلف برای فرار از دست این دشمنان وحشی به کار گرفته میشود که مهم ترین چیز در شب برای کمک به شماست. گفته شده است که در بازی علاوه بر زامبی ها یا دشمنان وحشی انسان هایی هم هستند که دشمن شما حساب میشوند و گاهی اوقات به شدت از پیشرفت شما در بازی جلوگیری میکنند.
ترس در بازی میان شب و روز تقسیم خواهند شد که این پدیده در شب ده ها برابر بیشتر از روز بر بازیکنان تاثیر خواهد گذاشت اگر شما از جمله گیمرانی باشید که در روز زیر نور خورشید در مقابل لشکر های زامبی ها احساس ناتوانی کنید مطمئنا به شما پیشنهاد میشود تا بازی را رها کنید! گرفتاری هایی که باید در شب متحمل شوید بسیار باورنکردنیست. یک لحظه چشم هایتان را ببندید و به این چرخه ی شب و روز و عوامل موجود در آن بنگرید فرض کنید شما در ساعاتی از روز به دنبال آذوقه و مواد مصرفی رفته اید و به دلایلی به شب برخورد خواهید کرد دشمنان درنده ای که همیشه کمین کرده اند دنبال شما کرده و آدرنالین خون شما را با عکس العمل های وحشتناکی بالا برده و راه ها را برای شما میبندند در آنجاست که فکر کردن، سریع بودن، دقیق مشاهده کردن و یافتن راه درست دست به دست هم داده تا شما را از این مخمصه نجات دهند.
"این عنوان یکی از بینظیر ترین نورپردازی ها را در نسل بعد دارد.زیباست" ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خلاقیت سازندگان همیشه در عواملی جذابی که در بازی هایشان به کار میرند نمایان میشود از ترساندنتان میگذرم سراغ مسیر اصلی گیم پلی خواهیم رفت با توجه به محیط بازی که Open world است مسلما سازندگام تلاش بی وقفه ای برای این محیط انجام داده اند در نمایش 12 دقیقه ای بازی محیط ها پشت سر هم جذاب تر میشند و جذابیت آن در ساعاتی از روز به بیشترین حد خود میرسید جزئیات محیط که به آن زیبایی میداد در بازی زیاد بود و محیط ها با توجه به تلاش بی وقفه ی سازندگان بهترین جذابیت را در خود داشت. تمامی شرایط ها برای راحت بودن گیمر فراهم شده است در بازی گیم پلی سریع و تندی وجود دارد تا مشکلات اعم از افت فریم و کاهش کیفیت تکسچر در بازی دیده نشود لازم به ذکر است که وجود این مشکلات تاثیر زیادی بر روی این سبک میگذارد.
میتوان زامبی ها را یکی از مهم ترین عوامل موحود در محیط بازی دانست آنها قدم به قدم و سانت به سانت جلوی چشمتان حضور دارند و به طرف شما حمله ور میشوند. شاید تصورش سخت باشد در عناوین SURVIVAL دیگر که تعدادشان بسیار زیاد است بازیکن لحظه به لحظه منتظر میماند تا سر و کله ی زامبی ها پیدا شوند اما در Dying Light نبود این دشمنان جای تعجب دارد و آنها همه جا هستند ظاهر بازی اینگونه است میتوان از جهتی این ایده را اینگونه خطاب کرد که این بازی زندگی همراه با زامبی ها را ارائه میدهد!
تعریف سختی ها و عوامل باورنکردنی در بازی تمامی ندارد و پشت سر هم ابا را در ذهن شما به وجود می آورد اما با این همه جزئیات و کلیاتی که از دشواری بازی گفته شد حتما باید امکانات و عواملی وجود داشته باشد که حصر این دشواری ها شکسته شود. کارکتر اصلی بازی که بازیکن باید خود را با او وفق دهد تا بتواند با او همراهی کند راه های زیادی را برای شما باز میگذارد اگر سابقه ی زیادی در دنیای گیم داشته باشید حتما نام عنوان Mirrors edge را شنیده اید این عنوان نهایت سرعت در جابه جایی گیم پلی را داشت و گیمران را مشتاق پریدن از خانه ها و سقف ها میکرد... باید گفت سازندگان Dying Light این بازی را سرمشق خود در گیم پلی قرار داده اند زیرا یکی از مهم ترین قدرت های کارکتر اصلی سریع بودن و توان پرش او به بهترین نحو است مطمئنا در مقابل دشمنانی که در شب حضور دارند و به آنها اشاره شد نمیتوان در یک مسیر فرار کرد اگر شما در بازی این کار را انجام بدهید ثانیه هایی طول نمیکشد که آنها بر شما غلبه میکنند. این قدرت های شخصیت اصلی است که بسیار باید روی آنها حساب شود. همچنین قدرت بدنی او بسیار بالاست و گاهی اوقات این عامل شما را در میان انبوهی از زامبی ها نجات میدهد.
استفاده از شوک برای از بین بردن هرچه سریعتر دشمنان درنده.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با دیدن نمایش هایی که از بازی ارائه شده است میتوانیدتاثیر قدرت های او را ببینید. . Dying Light مملو از گیم پلی هیجان انگیز است که شما را جذب خود میکند مطمئنا بازی های جذابی که شاهکار خوانده میشوند در نخست گیم پلی بینظیری دارند که موجب بالا رفتن سطح بازی میشود. در بازی و در روند گیم پلی هدف هایی به شخصیت اصلی واگذار میشود که از جمله ی این هدف ها میتوان به جمع آوری کردن کمک هایی که توسط هواپیما ها به سطح شهر انداخته میشود اشاره کرد مطمئنا شخصیت اصلی و گروهی که وی را را همراهی میکنند هدف کمک به شهر را دارند و جمع آوری بسته های کمکی میتواند بخشی از نیاز های آنها را بر طرف کند. جمع آوری این بسته ها کار آسانی نیست! دلتان را خوش نکنید که در روشنایی روز یک مسیر را طی کنید و از روی ساختمان ها قدم بردارید تا گرفتار زامبی ها نشوید تا به این بسته ها برسید!ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دشمنانی در بازی وجود دارند که از شما برای دست یابی به این بسته ها خونخوار تر هستند و شما نیز باید آن ها را از سر راه خود بردارید. مطمئنا وجود دائم در یک محیط باز که از زامبی ها انباشته شده است به نحوی خسته کننده است در بازی محیط های زیادی وجود دارد که تا به الان کانال های آب و فاضلاب که محیط های بسیار خطرناکی هستند دیده شده است این محیط ها نسبت به محیط باز آفتابی بازی محدود تر هستند و راه های فرار شما را تا بیشترین نحو بسته نگه میدارند که باز باهوش بودن شخصیت و گیمر وی را از این مخمصه نجات میدهد.
همانطور که شاهد هستید این عنوان از گیم پلی بینظیر تشکیل شده است مطمئنا برای سازندگان این بخش که هسته ی اصلی بازی هست اهمیت زیادی دارد و از توجهشان بر این بخش دریغ نمیکنند.از وسایل و امکانات و اسلحه های کارکتر که در بازی یار همیشگی وی هستند میتوان به چوب بیس بال، انواع تبر، شوک برقی،انواع چاقو ها و وسایلی که بیشتر در سری دد آیلند دیده میشد اشاره کرد همچنین مشخص شده است که شخصیت ساعتی کاربردی را به همراه خود دارد که زمان شب و روز که دقت در آنها بسیار مهم است را مشخص کند.
"تصویری گرفته شده از محیطی روشن و مشخص در شب، گرافیک بازی تفاوت بسیار زیادی با روز دارد و اجزا و جزئیات محیط بسیار ضعیف هستند"
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اینجا جزیره ی مرگ نیست!ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آقای Blazej Krakovic از استدیو TECHLAND در رابطه با تفاوت های این IP با سری dead island میگوید:
من امیدوارم که بتوانیم نشان دهیم که ما در ساخت این بازی واقعاً می خواهیم از نقطه ی صفر شروع کنیم. ژآنر زامبی ،حوزه ای وسیع از بازی های رایانه ای را در بر می گیرد و علاوه بر اینکه از محبوبیت بالایی بین گیمران برخوردار است، پتانسیل بالایی برای خلق اثراتی خوب و به یاد ماندنی دارد. به نظر من بازی قبلی خود یعنی جزیره مردگان دقیقاً از همین نوع بازی ها بود ولی چون برای مردم غیر قابل منتظره بود، بازخورد خوبی از آن نشان ندادند. بازی های خوب خیلی کمی مانند واکینگ دد وجود دارند. هنوز هم هنوز است فضای زیادی برای بازی ها با محوریت زامبی وجود دارد و سعی ما هم این است که یک عنوان منحصر به فرد و جذاب بیافرینیم. در هسته ی اصلی استدیوی ما، وقتی ساخت Dead Island را تمام کردیم، ما واقعآً می خواستیم یک چیز بزرگ تر و هیجان انگیز تر خلق کنیم اما نه با تمرکز با عناوین موجود قبلی، بلکه با ساختن یک IP جدید با یک گیمپلی جدید که حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. به همین خاطر چراغ در حال مرگ یک IP جدید، مستقل و متفاوت از جزیره ی مردگان است.
سریع دویدن در هسته ی اصلی گیمپلی اصلی ما قرار داده شده است. این چیزی نیست که بخاطر جذابیتش گزاشته باشیم، بلکه این چیزی است که همه ی انسان ها به هنگام احساس شرایط خطر انجام می دهند.
با توجه به سوال هایی که در رابطه با حالات کارکتر مانند گرسنگی یا تشنگی و ... که این روز ها در بازی های زیادی مد شده است از آقای کراکویچ در گیم پلی بازی پرسیده شده است او این چنین پاسخ داده است:
فکر نکنم ما آنقدرها جلو برویم. ما در هسته ی اصلی گیمپلی خود به دنبال چیزی هستیم که به واسطه ی آن یک چالش جدی برای بازیبازها به وجود بیاوریم. ما همین موضوع را در تیم مطرح کردیم اما چون Dying Light یک بازی اکشن Survival هست خیلی ها به خاطر اینکه این کار به هدف اصلی بازی لطمه می زند، موافقت نکردند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قاتلین نسل بشرمطمئنا نصف محبوبیت هایی که این عنوان در میان طرفداران به دست آورده است مربوط به گرافیک بی نظیر بازیست. این عنوان از همه لحاظ با عناوین سبک survival horror تفاوت دارد و همانطور که اشاره شد با گرافیکی که با کمک پادشاه انجین ها یعنی Unreal engine4 ارائه میدهد از همه ی عناوین پر قدرت مستثنا میشود. در نمایش ها ی فوق العاده ای که از بازی ارائه شده است میتوان قدرت این موتور را در بازی به خوبی درک کرد جزئیات گرافیکی محیط اینبار نقش اساسی را دارا میباشیند تا محیط های متعدد را برای گیمران جذاب سازند. تا به الان ایراد گرفتن از قدرت گرافیکی بازی یک اجهاف بوده و مطمئنا در آینده ی نچندان دور نیز خواهد بود! خلاقیت سازندگان در بازی بین شب و روز تقسیم میشود روز ها معمولا به نور پردازی و رنگ بندی محیط و گرافیکی که بین روشنایی نقش میزند وابسته است و شب ها به عواملی که به ترسناک تر کردن شب کمک میکند.
مطئنا هنوز تصمیم گیری در مورد گرافیک بازی زود است(در کل تصمیم گیری در مورد بازی زود است!) اما از نمایش های موجود که گیم پلی بازی را به نمایش می گذاشت میتوان تصمیم گرفت که در شب ها گرافیک بازی تا حدی ضعف هایی را دارد! محیط ها در شب پس از مدتی خسته کننده میشوند چون درصد زیادی از محیط را تاریکی فرا گرفته است و با توجه به Open world بودن بازی در این عامل باید به خوبی دقت شود. گریختن در شب ها نقش اساسی را دارد و تصمیم گیری در دوراهی ها از آن مهم تر مطمئنا وجود این جلوه ی گرافیکی و نورپردازی در شب باعث ضعف و جلوگیری از ادامه بازی میشود. وجود سایه ها و تاریکی ها یکی از عوامل مهم در بازی های ترسناک و survival horror است اما باید شرایط هر بازی را در نظر گرفت این عنوان سبک معروف جهان باز را دارد و ارائه ی شب ها به این شکل مطمئنا باعث ایجاد مشکل هایی در ادامه ی بازی میشود.
اگر سازندگان به فکر انتقام از سکشت های Dead Island باشند مطمئنا این عوامل را به خوبی رعایت میکنند تا گیمران و منقدین را راضی نگه دارند. اگر از ضعف هایی که امکان آن داده میشود بگذریم مطئنا برای تعریف های زیاد از گرافیک سراغ روز ها میرویم اول از همه در روز ها نور پردازی بی نظیری دیده میشود که همه را حیرت زده میکند اثر نور خورشدی بر اجسام و سایه های تشکیل شده هر بازیکنی را خوشجال میکند. لازم به ذکر است که این عنوان از دایرکت ایکس 11 بشتیبانی خواهد کرد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خب تلاشی که سازندگان تا به این لحظه انجام داده اند را مورد بررسی قرار دادیم امیدواریم این عنوان در سال انتشارش که قدرت بازی ها تحول زیادی میپذیرد موفق ظاهر شود و تجربه ی بینظیر از این سبک را ارائه دهد.نویسنده:مهدی فرخی