امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US
#11
(02-18-2016, 12:28 PM)Cliff Martinez نوشته است: بازی بسیاز زیبایی بود ولی نقد شما زیباتر
به نظر من یکی از ایرادات بازی سیستم ضربه خوردن شخصیت ها بود
که نسبت به مورتال کمبت خیلی ضعیف تر بودو شاهد خونریزی و خراش های سطحی روی بدن شخصیت ها خیلی کم بودیم

خیلی ممنون 
خب نبود خشونت زیاد نسبتا منطقی هستش مطمئنا اگه قرار بود شخصیتی مثل بتمن ضرباتی به حریفش وارد کنه که باعث مرگش بشه کاملا غیرمنطقی میشد ولی میتونستن ضربات خشن تری رو برای شخصیت هایی مثل جوکر قرار بدن
 [تصویر:  o4ty_hollywood_undead_as_an_anime_rock_b...9uovrt.jpg]







پاسخ
#12
(02-18-2016, 10:23 AM)Cpt. John "Soap" MacTavish نوشته است:
(02-18-2016, 01:59 AM)Lightninghero نوشته است: تشکر بابت نقد ببین چون کم بود خوندم S0 (2) 
به کارت نظم بده مخصوصا اول نقد جزئیات بیش تر بگو مثلا ناشر و موتور جستجو و...
به نام عدالت شروع مبارزه! اینم از تیتر S0 (2)

«مثلا  ناشر و موتور جستجو»؟
مگه بازی رو با موتور جستجو میسازن؟

ببخشید من اون موقع با موبایل میومدم 
منظورم موتور بازی هست که بازی رو باهاش می سازن و گرافیک می بخشن بهش
این موبایل من وسط کلمات یک دفعه سلام میده یک دفعه خودش کلمات رو عوض می کنه S0 (43)

برای من که این بازی بسیار عجیب بود مثلا سوپر من در اخر یک مشت به بتمن میزنه به فضا برتاب میشه بعدش فک کنم یا لیزر بهش میزنه یا با دو تا مشتش به زمین می کوبتش 
خب دیگه هر کی بود الان پودر شده بود و هیچی ازش نمی موند 
البته این اتفاق ها برای من هیچی از ارزش هاش کم نکرد 
من عاشق این منو انتخاب مبارز بودم خیلی عالی کار شده بود
تخریب پذیری هم حرف ندارد
[تصویر:  er462hi3v3z7.jpg]
پاسخ
#13
(02-18-2016, 01:13 PM)Lightninghero نوشته است:
(02-18-2016, 10:23 AM)Cpt. John "Soap" MacTavish نوشته است:
(02-18-2016, 01:59 AM)Lightninghero نوشته است: تشکر بابت نقد ببین چون کم بود خوندم S0 (2) 
به کارت نظم بده مخصوصا اول نقد جزئیات بیش تر بگو مثلا ناشر و موتور جستجو و...
به نام عدالت شروع مبارزه! اینم از تیتر S0 (2)

«مثلا  ناشر و موتور جستجو»؟
مگه بازی رو با موتور جستجو میسازن؟

ببخشید من اون موقع با موبایل میومدم 
منظورم موتور بازی هست که بازی رو باهاش می سازن و گرافیک می بخشن بهش
این موبایل من وسط کلمات یک دفعه سلام میده یک دفعه خودش کلمات رو عوض می کنه S0 (43)

برای من که این بازی بسیار عجیب بود مثلا سوپر من در اخر یک مشت به بتمن میزنه به فضا برتاب میشه بعدش فک کنم یا لیزر بهش میزنه یا با دو تا مشتش به زمین می کوبتش 
خب دیگه هر کی بود الان پودر شده بود و هیچی ازش نمی موند 
البته این اتفاق ها برای من هیچی از ارزش هاش کم نکرد 
من عاشق این منو انتخاب مبارز بودم خیلی عالی کار شده بود
تخریب پذیری هم حرف ندارد

جوکر که با ارپی جی تو صورت طرف شلیک میکرد رو چی میگید؟
 [تصویر:  o4ty_hollywood_undead_as_an_anime_rock_b...9uovrt.jpg]







پاسخ
#14
(02-18-2016, 01:24 PM)SPIDERGOBLIN نوشته است:
(02-18-2016, 01:13 PM)Lightninghero نوشته است:
(02-18-2016, 10:23 AM)Cpt. John "Soap" MacTavish نوشته است:
(02-18-2016, 01:59 AM)Lightninghero نوشته است: تشکر بابت نقد ببین چون کم بود خوندم S0 (2) 
به کارت نظم بده مخصوصا اول نقد جزئیات بیش تر بگو مثلا ناشر و موتور جستجو و...
به نام عدالت شروع مبارزه! اینم از تیتر S0 (2)

«مثلا  ناشر و موتور جستجو»؟
مگه بازی رو با موتور جستجو میسازن؟

ببخشید من اون موقع با موبایل میومدم 
منظورم موتور بازی هست که بازی رو باهاش می سازن و گرافیک می بخشن بهش
این موبایل من وسط کلمات یک دفعه سلام میده یک دفعه خودش کلمات رو عوض می کنه S0 (43)

برای من که این بازی بسیار عجیب بود مثلا سوپر من در اخر یک مشت به بتمن میزنه به فضا برتاب میشه بعدش فک کنم یا لیزر بهش میزنه یا با دو تا مشتش به زمین می کوبتش 
خب دیگه هر کی بود الان پودر شده بود و هیچی ازش نمی موند 
البته این اتفاق ها برای من هیچی از ارزش هاش کم نکرد 
من عاشق این منو انتخاب مبارز بودم خیلی عالی کار شده بود
تخریب پذیری هم حرف ندارد

جوکر که با ارپی جی تو صورت طرف شلیک میکرد رو چی میگید؟
اخ گفتی اره خیلی عجیب بود 
با مشت بزنن صورتت خون میاد تو صورت اینا ار پی جی می زنن ایکاش اینو درست می کردند مثلا یک محافظ مخصوصی چیزی که اگه اون رو به طرف خودت نمی گرفتی دیگه می مردی 
مثل مرتال هست دیگه کل بدن طرف شکسته میشه هنوز سرپاست بعدش با یه اسید بالاخره کارش تموم میشه S0 (43)
[تصویر:  er462hi3v3z7.jpg]
پاسخ
#15
سلام بر علیرضا خان

مثل همیشه نقد هات کامل و بی‌نقص بود. البته یه چند مورد نکات نگارشی هم بود که رعایت نشده بود اما با این وجود محتوای نقد خواننده رو قانع می‌کرد.
دست به قلم بسیار خوبی دارید. نکته‌ی جالب تو نقد هاتون اینه که اصولا بازی هایی رو مورد بررسی قرار میدین که بحث و نقد کردنشون واقعا مشکله...
بازی زیبایی بود. تو زمان خودش چندان ندیده بودم که کسی اونو نقد کنه و الان شما زحمتشو کشیدید و زیبا هم این کار رو انجام دادید. 113 

در کل بغیر از عدم رعایت برخی از نکات نگارشی موجود در مقاله، بقیه مسائل به بهترین شکل رعایت شده بود.
ممنون علیرضا جان S0 (29)
پاسخ
#16
(02-18-2016, 01:55 PM)سجاد محمدی پور نوشته است: سلام بر علیرضا خان

مثل همیشه نقد هات کامل و بی‌نقص بود. البته یه چند مورد نکات نگارشی هم بود که رعایت نشده بود اما با این وجود محتوای نقد خواننده رو قانع می‌کرد.
دست به قلم بسیار خوبی دارید. نکته‌ی جالب تو نقد هاتون اینه که اصولا بازی هایی رو مورد بررسی قرار میدین که بحث و نقد کردنشون واقعا مشکله...
بازی زیبایی بود. تو زمان خودش چندان ندیده بودم که کسی اونو نقد کنه و الان شما زحمتشو کشیدید و زیبا هم این کار رو انجام دادید. 113 

در کل بغیر از عدم رعایت برخی از نکات نگارشی موجود در مقاله، بقیه مسائل به بهترین شکل رعایت شده بود.
ممنون علیرضا جان S0 (29)

خواهش میکنم 
حتما تو نقد بعدی سعی میکنم نکات نگارشی رو رعایت کنم
 [تصویر:  o4ty_hollywood_undead_as_an_anime_rock_b...9uovrt.jpg]







پاسخ
#17
سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده ی عزیز
همون شروع کار باید در خطاب به این جمله بگم:
نقل‌قول: کمتر کسی ممکن است خود را گیمر بداند و نام استدیوی netherrealm را نشنیده باشد.
با افتخار من یک گیمرم و تا به حال اسم این استدیو رو نشنیده بودم! متاسفانه این جمله دیگه خیلی خیلی کلیشه ای شده و از طرف دیگه نمیشه واسه هر استدیویی ازش استفاده کرد که! حالا اگه می گفتید طرفداران سبک Fighting قابل قبول بود. الان با این جمله به من که بر خورد. شما رو نمی دونم! S0 (2)
بریم سراغ مشکلات:
1- لطفا همیشه متن رو یک بار بعد از پایان بخونید. با این کار مشکلاتی که در جمله بندی ها و چسبیدن کلمات به هم به وجود اومده حل میشه.
2- خیلی جاها به اشتباه از فعل "هست" به جای "است" استفاده کردید که خوندن متن رو آزار دهنده کرده. احتمالا اگه یه بار متن رو بازخوانی می کردید دیگه خبری از این دست مشکلات نبود.
3- سعی کنید از فعل های متنوع در نوشتتون استفاده کنید. اگه دقت کرده باشید، در این نقد خودتون رو با فعل های "هست" و "است" خفه کردین! S0 (2)
4- سعی کنید حتما از ویرگول و نقطه ویرگول هم در نوشتتون استفاده کنید تا مشکلی برای خواننده در حین خوندن پیش نیاد.
5- دوستان محض رضای خدا تصاویر و متون رو "تراز از دو طرف" کنید!
6- دیزاین؟! فکر می کنم "طراحی" بهتر باشه. 
خب حالا میریم سراغ محتوا:
به نظر من این نقد از نظر محتوایی در سطح متوسط رده بندی میشه. با اینکه مطلب شما شامل حدود 840 کلمه میشه - که خودش برای یه نقد استاندارد کافی نیست - اما به دلیل وجود جملات زاید نتونسته از نظر مفید بودن، خوب ظاهر بشه. متاسفانه در هر یک از بخش ها به صورت سطحی به بررسی بازی بپرداختید و به قول معروف مشکلات و فواید رو زیر ذره بین بررسی نکردید. به شخصه با خوندن نقد شما قانع به خوب بودن بازی نشدم. به نظر میاد که با خیلی از اصول نقد نویسی آشنا نیستید که با خوندن مرتب نقد ها و بررسی ها این مشکل قابل حله. این راهیه که هممون رفتیم یا قراره بریم. تنها مشکل بزرگی که من در مطالب شما می بینم، همین کم تجربگی ـه.
یک نصیحتی هم به عنوان یک دوست بهتون می کنم. تا وقتی که به نقدتون بها ندید و حداقل 3 - 4 ساعت برای نقدتون صرف نکنید، نمی تونید به یه منتقد حرفه ای تبدیل بشید.
خیلی وقته که نقد های شما رو دنبال می کنم و پیشرفت های جزئی شما بعد از هر برام نقد قابل شهوده. فکر می کنم دیگه وقت یه پرش بزرگ در نویسندگی براتون هست. اگه نکته های بالا رو رعایت کنید، مطمئنا آینده ی درخشانی در نقد نویسی خواهید داشت.
برای خوندن نقد های حرفه ای ها و کسب تجربه به لینک زیر مراجعه کنید.
با اجازه نمره ی من به نقد شما 10/5   هست. اعتبار اهدایی هم 10
در کل نقد متوسطی بود. خسته نباشید.
Keep Continue
113
[تصویر:  peter_popken_03.jpg]
!Praise Prince of Persia
پاسخ
#18
(02-18-2016, 05:15 PM)Devil Prince نوشته است: سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده ی عزیز
همون شروع کار باید در خطاب به این جمله بگم:
نقل‌قول: کمتر کسی ممکن است خود را گیمر بداند و نام استدیوی netherrealm را نشنیده باشد.
با افتخار من یک گیمرم و تا به حال اسم این استدیو رو نشنیده بودم! متاسفانه این جمله دیگه خیلی خیلی کلیشه ای شده و از طرف دیگه نمیشه واسه هر استدیویی ازش استفاده کرد که! حالا اگه می گفتید طرفداران سبک Fighting قابل قبول بود. الان با این جمله به من که بر خورد. شما رو نمی دونم! S0 (2)
بریم سراغ مشکلات:
1- لطفا همیشه متن رو یک بار بعد از پایان بخونید. با این کار مشکلاتی که در جمله بندی ها و چسبیدن کلمات به هم به وجود اومده حل میشه.
2- خیلی جاها به اشتباه از فعل "هست" به جای "است" استفاده کردید که خوندن متن رو آزار دهنده کرده. احتمالا اگه یه بار متن رو بازخوانی می کردید دیگه خبری از این دست مشکلات نبود.
3- سعی کنید از فعل های متنوع در نوشتتون استفاده کنید. اگه دقت کرده باشید، در این نقد خودتون رو با فعل های "هست" و "است" خفه کردین! S0 (2)
4- سعی کنید حتما از ویرگول و نقطه ویرگول هم در نوشتتون استفاده کنید تا مشکلی برای خواننده در حین خوندن پیش نیاد.
5- دوستان محض رضای خدا تصاویر و متون رو "تراز از دو طرف" کنید!
6- دیزاین؟! فکر می کنم "طراحی" بهتر باشه. 
خب حالا میریم سراغ محتوا:
به نظر من این نقد از نظر محتوایی در سطح متوسط رده بندی میشه. با اینکه مطلب شما شامل حدود 840 کلمه میشه - که خودش برای یه نقد استاندارد کافی نیست - اما به دلیل وجود جملات زاید نتونسته از نظر مفید بودن، خوب ظاهر بشه. متاسفانه در هر یک از بخش ها به صورت سطحی به بررسی بازی بپرداختید و به قول معروف مشکلات و فواید رو زیر ذره بین بررسی نکردید. به شخصه با خوندن نقد شما قانع به خوب بودن بازی نشدم. به نظر میاد که با خیلی از اصول نقد نویسی آشنا نیستید که با خوندن مرتب نقد ها و بررسی ها این مشکل قابل حله. این راهیه که هممون رفتیم یا قراره بریم. تنها مشکل بزرگی که من در مطالب شما می بینم، همین کم تجربگی ـه.
یک نصیحتی هم به عنوان یک دوست بهتون می کنم. تا وقتی که به نقدتون بها ندید و حداقل 3 - 4 ساعت برای نقدتون صرف نکنید، نمی تونید به یه منتقد حرفه ای تبدیل بشید.
خیلی وقته که نقد های شما رو دنبال می کنم و پیشرفت های جزئی شما بعد از هر برام نقد قابل شهوده. فکر می کنم دیگه وقت یه پرش بزرگ در نویسندگی براتون هست. اگه نکته های بالا رو رعایت کنید، مطمئنا آینده ی درخشانی در نقد نویسی خواهید داشت.
برای خوندن نقد های حرفه ای ها و کسب تجربه به لینک زیر مراجعه کنید.
با اجازه نمره ی من به نقد شما 10/5   هست. اعتبار اهدایی هم 10
در کل نقد متوسطی بود. خسته نباشید.
Keep Continue
113

خیلی ممنون که نقد رو مطالعه کردید حتما در نقدهای بعدی رعایت میکنم این نکات رو
 [تصویر:  o4ty_hollywood_undead_as_an_anime_rock_b...9uovrt.jpg]







پاسخ
#19
یه مسئله مهم تو نقد وجود داره که اونم اینه که نویسنده باید اون سبک رو بشناسه. هر سبک ویژگی های خاص خودش رو داره که با توجه به اون، منتقد میتونه بهتر گیم پلی (اصل کار نقد) رو بررسی کنه.
به نظرم شما زیاد با این سبک آشنایی نداشتی و بیشتر داشتین تعریف میکردین تا نقد.
من خیلی وقته که این بازی رو پاک کردم و کنار گذاشتم، (متاسفانه بازیای Netherrealm کلا تاریخ مصرف یکی دو ساله دارن)
یه سری بخش های زاید تو گیم پلی وجود داشت که مناسب بازی مبارزه ای نیست مثلا استفاده از محیط. حالا با اونایی که میشه مثلا از یه گوشه پرید به یه گوشه ی دیگه، میشه کنار اومد ولی اونایی که چیز میز پرت میکردن اصلا خوب نبود. اصلا این مبارزه ناعادلانه و بی معنی میشه. زمین یه چیزیه واسه قشنگی و تکراری نبودن و اگه کسی مسابقات رو ببینه، همه همیشه تو زمین تمرینی که کلا خالیه و هیچی نداره بازی میکنن تا کمتر محیط حواسشون رو پرت کنه.
یه نکته دیگه هم اینه که بسیاری از شخصیت ها، در اصل همون شخصیت های MK2011 با پوشش جدید بودن. نمیگم همه شون ولی شما یه بار دقت کنی، خیلیاشون، از نحوه ایستادن گرفته تا فنون ویژه و ضربات Super (نمیدونم تو این بازی اسمش چی بود)دقیقا کپی بعضی از شخصیت های MK بودن.
سیستم Wager هم درباره ش صحبت نکردین. اون سیستم هم به نظرم چیز بیخود و بی معنی ای بود و اصلا منطق نداشت.
درکل این بازی یه Fighting متوسط رو به پایین بود که حتی به مورتال کمبت هم نمیرسید چه برسه بازیای دیگه.
البته بیاید واقع بین باشیم، کاملا مشخص بود هدفشون از ساخت این بازی چیه. خیلیا هستن که اصلا سمت فایتینگ نمیرن اما فقط کافیه کاور بازی رو ببینن تا با کله بخرنش S0 (2)
واسه همین هم هست که MKX اینهمه کرکتر مهمان داشت.
کلا بحث فقط پوله و اینا اهمیتی به خود بازی نمیدن. باز MKX نسبتا خوب بود اما این گیم پلی ش خیلی سرهم بندی شده بود.

یه نکته دیگه: نقدت خیلی نامرتب و بهم ریخته س. مطمئنا خودتم باید تا الان دیده باشی. عکسا رو وسط چین کن.
آدم اینو از همون اولش ببینه، کلا بیخیال خوندنش میشه. منم فقط به خاطر اسم بازی خواستم ببینم چی مینویسی درباره ش
[تصویر:  8f3_sfv_ed.jpg]
?So who you gonna be when the reaper come knocking
Actions speak louder than words, so stop talking
So watch me break out of this cage
I fight now, I wont change
پاسخ
#20
سلام خدمت نویسنده عزیز علیرضا حاجی‌زاده
نقد نسبتا خوبی بود و به صورت دست و پا شکسته به هر بخش رسیدگی کرده بودی. یکسری مشکلات داشتی که الان بهت میگم که توی نقد های آینده اگه صلاح دونستی استفاده کنی.
اول از همه با تیترت شروع می کنم تتیتر رو باید اینجوری بنویسی.
زمین بازی خدایان| نقد بازی Injustice: Gods Among Us
اون کاما اشتباه هست توی تیتر به کار ببری و برای این کار باید از {|} استفاده کنی. اگه نمی دونی کلیدش روی کیبور چیه باید Shift + ژ یا \ روی کیبوردت بزنی تا این علامت بیاد. بعد اینکه اسم بازی رو که می خوای بنویسی همه رو نباید با حروف بزرگ بنویسی و باید اسم اصلی رو بنویسی چیزی که من نوشتم.
حالا مهم ترین چیز توی هر نقدی مقدمه ی اون هست و باید اول نقد گفته بشه و بعد عکس و داستان و غیره
مقدمه اصلا نیازی نیست که شما از استدیو سازنده حرفی بزنی یا بهتر بگم اصلا درست نیست چون با یه جست و جو میشه اطلاعات استدیو رو به دست آورد. اصلا لازم نیست برای مقدمه شما حرفی از بازی ببرید یا از بازی چیزی بگید. چیزی بگید که به طور غیر مستقیم به بازی اشاره کنه مثلا می تونستی در مورد دنیای کمیک صحبت کنی. بعد تینکه باید کاور اصلی بازی رو قرار بدی اون چیزی که شما قرار دادی کاور اصلی بازی نیست و اطلاعات زیرش که خیلی ناقصه
وقتی نقد رو داری به صورت تیتر بندی می نویسی خیلی نقدت قشنگ تر میشه وقتی به جای اینکه بنویسی داستان از یه تیتر دیگه استفاده کنی که به زیبایی نقدت کمک کنه.
بریم سراغ بخش های مختلفت نقدت
قسمت داستان رو متوسط بود ولی داستان بازی ها رو هر چند اصلا چیز خاصی برای گفتن نداشته باشند رو باید نقاط قوت و ضعف یا اوج و فرودشون رو بگی باید تحلیل کنی داستان بازی رو نه اینکه تعریف کنی. تو تا حدودی به این قضیه خوب پرداخته بودی ولی کافی نبود.
قسمت گیم پلی رو خوب اومدی ولی تیکه تیکه قسمت هایی که مربوط به هر بخش بود رو رها می کردی و فقط یه تعریف کلی ازشون می کردی نمونه ی اون رو می تونم به قسمتی بگم که گفتی یکسری شخصیت ها دو سبک مبارزه دارند. خب این یعنی چی؟ برای کسی مثل من مه تا حالا بازی رو تجربه نکردم این برام سوال پیش میاد که یعنی چی دو سبک مبارزه شخصیت میاد تغییر شکل میده یا حالتش عوض میشه.
دو بخش گرافیک و موسیقی رو با هم میگم چون تا حدودی مشکلاتشون یکی هست.
اول اینکه نسبت به دو بخش دیگه خیلی کوتاه بود. اصلا به بخش ها رسیدگی نکردی و به توضیحات کلی بسنده کردی.
غلط املایی داشتی. لست= لیست
از نیم فاصله و علاپم نگارشی استفاده نکردی که می تونی با خوندن این مقاله این مشکل رو برطرف کنی.
اندر حکایات نکات نگارشی در زبان فارسی
توی تمام بخش ها گفتی خوب کار شده نسبتا خوب کار شده و همین طور خوب خوب خوب که سعی کن این قضیه رو برطرف کنی.
سه بار به هر بخش نمره دادی و نظرت رو در موردش گفتی یکی وقتی هر بخش تموم میشه بعد اومدی نقاط قوت و ضعف گفتی و بعد اون هم نمره دادی. که درآخر با این جمله میرسی که:
( حاجی وات د فاز؟)
از یکسری کلمات انگلیسی استفاده کردی بودی که معادل فارسیش اون وجود داشت.
شما توانایی نقد نوشتن رو داری به شرطی که دقت کنی توی کارت
پیروز و سربلند باشی.
[تصویر:  bazb_thevideogamegallery_29143_1200x1697.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تاپیک جامع اسپویل داستان بازی های ویدیویی Devil Prince 106 49,750 05-17-2023, 12:38 AM
آخرین ارسال: Ali Gudarzi
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 2,005 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  مقایسه بازی wow با new world beh123 1 760 01-06-2023, 11:00 AM
آخرین ارسال: PEYMAN66
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,112 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,146 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان