01-22-2019, 04:56 PM
سرعت مبارزات بازی Mortal Kombat 11 بسیار کمتر از نسخهی قبلی است
نویسنده: آرین مرادی
بازی Mortal Kombat 11 نسبت به نسخههای پیشین خود شاهد تغییراتی بوده است. با گیمفا همراه باشید تا مروری بر این موارد داشته باشیم.
قطعا سری بازیهای Mortal Kombat یکی از محبوبترین و موفقترین فرانچایزهای تاریخ بازیهای ویدئویی محسوب میشود. با معرفی یازدهمین نسخه از این سری در مراسم TGA 2018، توجه همگان به این نسخه جلب شد. باید اعتراف کرد که با توجه به آنچه تا به امروز از نمایشهای گیمپلی این بازی دیدهایم، شاهد تغییرات زیادی هستیم. این تغییرات نه تنها در حیطهی گرافیک به چشم میآیند، بلکه با کمی دقت متوجه میشوید که سرعت مبارزات نیز کمتر شده است. بازی Mortal Kombat 11 قصد دارد تا مبارزاتی را به بازیبازان تحویل دهد که اکنون بیشتر تحت کنترل هستند. به تازگی تعدادی از تحلیلگران موفق به تجربهی این بازی شدهاند و اطلاعاتی را در رابطه با سیستم گیمپلی بازی منتشر کردهاند.
با گریزی به نسخهی دهم این سری شروع کنیم. اولین تغییری که شما پس از تجربهی نسخهی دهم احساس میکنید، افزایش شدید سرعت گیمپلی بازی است. این اتفاق در آخرین نسخهی بازی نمیافتد. میتوان گفت شاهد آن هستیم که مبارزات بازی به حالت سنگین خود و آنچه در نسخهی نهم دیدیم بازگشتهاند. دیگر هیچ دکمهای برای حالت دویدن در بازی وجود ندارد و حتی عکسالعمل شخصیتها برای گارد گرفتن و دفع حملات حریف کندتر از پیش است.
برخلاف آنچه در نسخهی پیش دیدیم، تمرکز کامل برروی حرکات تهاجمی نمیتواند گزینهی مناسبی برای ادامهی مبارزه باشد. شما اکنون باید تکتک حرکات خود را زیر نظر داشته باشید و با فکر عمل کنید. همانطور که گفته شد، سرعت مبارزات و در نتیجه حرکات مختلف شخصیتها کاهش پیدا کرده است پس باید با زمانبندی دقیقی به حریف خود حملهور شوید.
شخصیتهای معرفی شده نیز با این سیستم مبارزات آهستهتر به خوبی وفق داده شدهاند. به لطف تعداد زیادی از فنون که حریف شما را به سمت عقب پرتاب میکند، اکنون مبارزات بازی بیشتر از پیش از راه دور دنبال میشوند. اگر تا به الان نگران آن بودید که همانند نسخهی دهم، حریفی شما را در یک گوشهی زمین گیر بیندازد و مقدار زیادی از خط سلامتی شما را از بین ببرد، این اتفاق نیز به واسطهی سرعت کمتر مبارزات در نسخهی یازدهم امکان پذیر نیست.
ترکیب دکمهها برای اجرای فنون مختلف نیز طبق شواهد و آنچه که تحلیلگران گفتهاند، بسیار مناسب و راحت است؛ در حقیقت بازیکنانی که حتی برای اولین بار به سراغ این نسخه میآیند میتوانند تا حد بسیار زیادی با بازی رابطه برقرار کنند و برای حریف خود چالش برانگیز باشند.
در پایین صفحه، شاهد آن هستیم که اکنون ۲ خط استقامت وجود دارد: یکی برای حمله و حرکات تهاجمی و دیگری برای دفاع. این مکانیزم عمق بیشتری به مبارزات میدهد و در عین حال بالانس مبارزات را از بین نمیبرد. اگر در حال حمله هستید و میخواهید تا ضربهی شما قویتر باشد، میتوانید یکی از نوارهای مخصوص بخش حمله را مصرف کنید. ار طرفی دیگر اگر در حال دفاع کردن هستید و میخواهید حملهی حریف خود را قطع کنید، میتوانید یکی از نوارهای دفاع را مصرف کنید. هر کدام از این نوارها با انجام حرکات مخصوصی دوباره پر میشوند.
حرکات تمامکننده یا همان فیتلیتیها (Fatality) نیز در بازی به زیبایی هر چه تمامتر ساخته شدهاند. هرچند که در بخش آنلاین زیاد با آن برخورد نمیکنیم و بازیبازان بلافاصله پس از باخت از بازی خارج میشوند، ولی در مسابقههای دوستانه میتوانید از این حرکات استفاده کنید. در نهایت تحلیلگران بیان کردهاند که سری Mortal Kombat مسیر درستی را در پیش گرفته است و نسخهی جدید قطعا به دل تمامی هواداران این فرانچایز مینشیند.
بازی Mortal Kombat 11 در ۳ اردیبهشت سال ۹۸ شمسی مصادف با ۲۳ آوریل ۲۰۱۹ میلادی برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴، نینتندو سوئیچ و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منتظر نظرات شما هستیم...