امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شمشیر بران، مرگ هیولا | اولین نگاه به Dark Souls 3
#1
اولین نگاه به Dark Souls III
پلتفرم ها: Xbox One - Play Station 4 - PC
تاریخ انتشار: 12 آپریل 2016 میلادی مصادف با 24 فروردین سال 1395

[تصویر:  472718_o51c7.jpg]

دنیای Dark Souls، بارگاه شیاطین و دشمنانی است که دیدن آن‌ها ذهن را متلاشی می‌کند. اینجا زمینی است که هیچ ابر قهرمانی جرأت و توان ورود به خاک آن را ندارد. شهری که در آن هیچ موجود زنده‌ای طعم حیات را نچشیده است و مقابله با شیاطین این دنیای تاریک تبدیل به کابوسی برای موجودات آن شده است. ولی گاهی اوقات امید در وجود یک ابر قهرمان جوانه می‌زند و اینجاست که زندگی کردن در تباهی را به فراموشی می‌سپارد و همین عامل باعث می‌شود که او از جایش برخیزد تا باری دیگر نور امید را بر این سرزمین نفرین شده بتاباند. Dark Hero کسی است که زندگی در این تاریکی را فراموش کرده و برای آخرین بار پا به میدان نبرد می‌گذارد. تنها به این دلیل که سلطنت خود را بر این سرزمین آغاز کند. دنیایی که همواره از کشتن و کشته شدن سخن می‌گوید و سال هاست که در آن طبیعتی سبز نمی‌شود. طبیعتی که با امید به زندگی دوباره جان گرفته و دشمنان را به مبارزه طلبیده و اینبار قرار است که میدان نبرد را بیش از پیش غرق در خون کند. اینجا مکانی است که اهریمن بر آن حکومت می‌کند و شما میزبان آن خواهید بود. خودتان را برای بزرگترین کابوستان آماده کنید...

[تصویر:  Dark_Souls_3_Chapter_1_8.jpg]
طبیعت Dark Souls وحشیانه تر از همیشه بنظر می‌رسد
اهریمن تاریکی | جلد سوم

به سال 2009 باز می‌گردیم. جایی که برای اولین بار سری Souls به صنعت بازی‌های ویدئویی قدم گذاشت. عنوان Demon Souls اولین بار برای کنسول Play Station 3 معرفی شد و از همان زمان در میان بسیاری از سایت ها و مجلات، برترین بازی سال لقب گرفت. دقیقا زمانی که تمام بازی ها رنگ و بویی تکراری گرفته بودند، Demon Souls آمده بود که یک چالش بزرگ محسوب شود. چالشی که تنها چاشنی آن برای موفقیت در این عرصه، سختی بیش از حد آن بود. عاملی که باعث شد این بازی در صنعت بازی های ویدئویی طرفداران را نصیب خود بکند، درواقع همان سختی نابخشودنی محیط آن بود. Hideta Miazaky کسی بود که طعم تلخ شکست را بسیار شیرین جلوه داد و سبک Hardcore (حرفه‌ای) را متولد نمود. سبکی که پست آن عناوینی حضور دارند که اگر بخواهیم آن‌ها را توصیف بکنیم، کلمه‌ی سخت و سخت و بازهم سخت به ذهنمان می‌رسد. موفقیت این سبک سازندگان را واداشت که ادامه‌ی سری Souls را به صورت مولتی پلتفرم عرضه نمایند تا اینبار سیل عظیمی از بازیکنان بتوانند از انجام آن لذت ببرند. پس از انتشار سری Demon Souls، در شرایطی که حق امتیاز این بازی به شرکت Sony واگذار شده یود، سازندگان تصمیم گرفتند که نام بازی را به Dark Souls تغییر بدهند تا از این طریق بتوانند بازی را به صورت مولتی پلتفرم عرضه کنند. بعد ها قسمت دوم این عنوان نیز منتشر شد که توانست علاوه بر جلب رضایت منتقدان، توجه قشر عظیمی از بازیکنان را نیز به سوی خود سوق دهد. این روند موفقیت تا جایی ادامه یافت که عنوان دیگری با نام Bloodborne توسط این استودیو خلق شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این بازی توانست با حفظ المان های سری Souls، آن را تبدیل به یکی از موفق ترین عناوین دنیای بازی بکند. 
از آن پس سری Souls به یکی از نماد های دنیای Hardcore تبدیل شد تا جایی که در E3 2015 استودیوی سازنده رسما اعلام نمود که آخرین قسمت از سری Dark Souls در اوایل سال 2016 منتشر خواهد شد. اینبار Miazaky، کارگردان و خالق سری Souls، تمام تجربیاتش را بکار گرفته و می‌خواهد بهترین عنوانی که تاکنون خلق کرده است را عرضه نماید. عنوانی که مهر آخرین قسمت از سری Dark Souls یر آن خورده و انتظارات بازی‌بازان را بسیار بالا برده است.

[تصویر:  dark_souls_3_Leak.jpg]
چه واکنشی نشان خواهید داد؟ حمله یا دفاع؟ " زمان شما به اتمام رسید: You Died "

در اولین گام باید گفت، Miazaky کسی است که کارگردانی این عنوان را بر عهده دارد و این یعنی انتظاراتمان در بخش داستانی تا حدودی تضمین شده است. به طور کلی داستان بازی همانند گذشته توسط موجودات بازی روایت می‌گردد. شاید در اولین نگاه این موضوع جنبه‌ی مثبتی نداشته باشد، اما Miazaky و تیمش در گذشته ثابت کرده‌اند که این شیوه‌ی روایت، علاوه بر اینکه جنبه‌ی حماسی به بازی می‌بخشد، بر میزان تاثیر گذاری آن نیز می‌افزاید. موضوع دیگری که در گذشته شاهد آن بودیم و انتطار می‌رود که در این عنوان تکرار مشابهی از آن صورت گیرد، موضوع داشتان پردازی بی‌نقص شخصیت های آن می‌باشد. شاید بارها بازی را به اتمام برسانید و هربار که بازی تمام می‌شود، برداشت متفاوتی از داستان آن صورت گیرد و تمام این‌ها به میزان کنجکاوی شما برای کشف حقایق این دنیای مرموز بستگی دارد. شما برای اینکه بتوانید برداشت قطعی از داستان بازی داشته باشید، مجبود خواهید شد که با موجودات بازی به گفتگو بپردازید و توسط آن‌ها به پاسخ سوال هایتان دست یابید.
در تریلری که طی کنفرانس مایکروسافت از آن رونمایی شد، شاهد پیچش های محکمی در بخش داستانی بودیم و گویا این عنوان روایتی درآمیخته با Dark Souls I دارد. در پایان تریلر شاهد رستاخیز Lord Of Clnder بودیم که بنظر می‌رسد یکی از بزرگترین چالش های بازی نیز باشد. پیش‌بینی می‌شود که در این قسمت شاهد بازگشت Gwyn (آخرین باس فایت Dark Souls I) باشیم. از طرفی گمانه‌ زنی هایی در خصوص بازگشت شخصیت اصلی داستان Dark Souls I نیز به چشم می‌خورد که اینبار قصد دارد بر علیه شما برخیزد. Miazaky در این باره میگوید: "اگر شماره‌ی اول در مورد کشتن خدایان بود، Dark Souls III از کشتن لوردها و پادشاهان سخن می‌گوید. او تنها به گفتن چنین جمله‌ای در وصف داستان بازی بسنده کرده است و در آینده باید دید که داستان بازی چه حقایق مرموزی را در خود جای داده است.
[تصویر:  maxresdefault.jpg]
موجودی که در تریلر های بازی بر روی آن مانور زیادی داده شده است. هر چه که باشد امیدواریم با آن روبرو نشویم!

بدون شک تاکنون به وسیله‌ی تریلر های منتشر شده از بازی محو طبیعت تاریک و پژمرده‌ی آن شده‌اید. به جرأت می‌توان گفت که حتی اگر از محتوای بازی لذت نبرید، طراحی محیط اطرافتان این کمبود را جبران خواهد کرد. طراحی بازی به قدری زیبا و پر جزئیات کار شده‌اند که گاهی اوقات ترجیح می‌دهید بازی را رها کرده و برای چند دقیقه از تماشای محیط آن لذت ببرید. حال به عناصر یاد شده موسیقی را نیز اضافه کنید تا دریابید که با چه عنوانی روبرو هستید. با چنین اتمسفری قرار نیست که از انجام بازی خسته شوید و آن را نیمه کاره رها کنید. در گنار گرافیک هنری و طراحی غیر قابل وصف، گرافیک تکنیکی این عنوان نیز نسبت به گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است و به لطف موتور گرافیکی عنوان Bloodborne این موضوع با محتوا و جزئیات بالایی ارائه شده است. موسیقی نیز دقیقا مانند گذشته به طور مداوم در بازی پخش نخواهد شد و گاهی اوقات یک سکوت دلهره آور فضای بازی را پر خواهد کرد و تنها در زمان مقابله با دشمنان و مواردی از این قبیل، موسیقی نیز جای خودش را باز می‌کند. همانطور که از عناوین گذشته‌ی Miazaky مشاهده کردیم، انتظار می‌رود که در این قسمت نیز موسیقی جنبه‌ای اساسی از لحاظ سخت تر کردن شرایط برای بازیکنان داشته باشد. سختی به آن معنا که موسیقی وظایف خودش را در امر ایجاد حس ترس و دلهره در وجود بازیکنان را به خوبی به تصویر بکشد. البته تیم سازنده در گذشته روی این بخش تمرکز زیادی را داشته‌اند تنها به یک موسیقی ویژه جواب مثبت خواهند داد. تمام مواردی که نام بردم تنها گوشه‌ای از توانایی های این عنوان برای موفقیت بوده است، چراکه صداگذاری نیز زیبا بنظر می‌رسد. برای مثال محیطی را تجسم کنید که از لحاظ گرافیکی بسیار جذاب و طبیعی کار شده است و موسیقی نیز در حال پخش شدن می‌باشد. حال صداهای آزار دهنده و غرش اژدها را نیز چاشنی کار کنید. در این شرایط درک می‌کنید که در آینده چه روزهای سخت و دلنشینی را پشت سر خواهید گذاشت. در تریلر هایی که از گیم‌پلی بازی منتشر شده است شاهد یک صداگذاری کم‌نظیر بوده‌ایم، هرچند که این موارد به صورت کلی به نمایش در آمد. در مواقعی پیش می‌اید که در تاریکی مطلق راه می‌روید و به یکباره صدایی به گوشتان می‌رسد و به شما هشدار می‌دهد که در این فضا موجودی در کمین است و به نحوی شمارا وادار به ابراز عکس‌العمل های عجیبی می‌کند. هرچند که جزئیات زیادی از این موضوع به نمایش در نیامده است، اما بنظر می‌رسد که سازندگان صداگذاری را همانند گذشته متناسب با حال و هوای دنیای  Dark Souls به نمایش درآورند.

[تصویر:  dark_souls_3_art_warrior_106564_1920x1080.jpg]
تصویری نمادین از شخصیت اصلی Dark Souls III


نشانه هایی از سیستم مبارزات Bloodborne در Dark Souls III دیده می‌شود. اگرچه شخصیت بازی چندان شباهتی به Bloodborne ندارد، اما بنظر می‌رسد که Dark Hero بسیار  چابک‌تر و فرز تر از Hunter در بازی Bloodborne شده است. حرکت های شخصیت اصلی و جهش های آن نسبت به سری قبلی سریع‌تر به چشم می‌خورند. اگرچه بنظر می‌رسد که این موضوع موجب آسان‌تر شدن روند بازی می‌شود، اما سازندگان این موضوع را بسیار ویژه جلوه داده‌اند. به طوری که در اولین نگاه به تریلر های منتشر شده از بازی متوجه می‌شویم که Dark Souls III بیشتر بر حملات گروهی دشمنان و هجوم لحظه‌ای آن‌‌ها تمرکز کرده است. این موضوع درباره‌ی سلاح های بازی نیز صدق می‌کند و گویا اینبار سلاح ها نیز روان‌تر عمل خواهند کرد. این روند سریع شدن حرکات به بخش انتخاب و چینش اسلحه ها نیز مرتبط است. به عنوان مثال در تریلری که از بازی منتشر شد، ما شاهد یک سلاح غول‌پیکر بودیم که وقتی شخصیت اصلی بازی آن را در حالت "دو شمشیر" اداره می‌کرد سرعت حرکات او نیز افزایش می‌یافت و در کل سیست مبارزات در حالت "دو شمشیر" و "شمشیر و سپهر" کاملا متفاوت بود. در بازی نوعی حمله طراحی شده است که در حال حاضر آن را حرکت چرخشی می‌نامیم. درواقع این حرکت نیز در دو حالت ذکر شده کاملا متفاوت عمل می‌کند. برای مثال اگر در حالت "شمشیر و سپهر" وارد میدان نبرد شوید، می‌توانید با استفاده از این سیستم مبارزه‌ای دشمنان خود را با یک ضربه از پا در بیاورید. این موضوع در حالت "دو شمشیر" نیز صدق می‌کند، با این تفاوت که شخصیت اصلی در این حالت ابتدا آماده‌ی حمله می‌شود و سپس توسط فرمان شما ضربه‌ی نهایی را وارد می‌کند. البته به ازای اینگونه ضربات میزان بسیار زیادی از سطح انرژی شما کاسته می‌شود و شما به طور مداوم نمی‌توانید از آن استفاده کنید.
در کل حدود 100 نوع سلاح در بازی وجود دارد که نسبت به قسمت قبلی کاهش اندکی را داشته است. هرچند که تنوع سلاح ها همچنان زیاد می‌باشد و کارایی آن ها نیز وضعیتی مشابه دارد. این یعنی در هر چالش باید حسابی دشمنان خود را ارزیابی کرده و متناسب با حملات و سیستم دفاعی دشمن، سلاح خود را برگزینید. به طور کلی مشخص است که تیم سازنده به این بخش نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و می‌توان گفت که آن‌ها درکنار حفظ المان‌های نسخه‌ی قبلی و افزودن چند نکته، بخش مبارزات را مختومه اعلام کرده‌اند. در دمویی که از بازی منتشر شد استودیوی سازنده، میزان سلامتی و سایر مشخصات را به نمایش در نیاورد. شاید این مسئله به آن معنا باشد که Miazaky قصد دارد به ریشه و گذشته‌ی این سری بازگردد و دوباره فضای سری Demon Souls را تداعی کند. نمونه‌ی بارز آن نیز نحوه‌ی حملات دشمنان است که از خارج از دید به سمت شما هجوم می‌اورند. همان مسئله‌ای که در Dark Souls II کاملا نقض شده بود و تقریبا تمام دشمنان با دید کامل به سمت شما حمله‌ور می‌شدند. در کل بخش گیم‌پلی حال و هوای تازه‌ای را به خود اختصاص داده است که می‌توان گفت، از ترکیب Bloodborne و Demon Souls عنوانی خلق شده است که ما آن را با نام Dark Souls III می‌شناسیم.

[تصویر:  dark_souls_iii_knight_fantasy_wallpaper_1920x1080.jpg]
محیط های تاریک جزو شناسنامه‌ی این سری می‌باشد

کلام پایانی | وداع با دنیای Dark Souls

این میدان مکانی است که اهریمن بر آن حکومت می‌کند و شما میزبان آن خواهید بود. یادمان باشد که اینجا دنیای Dark Souls است و واژه‌ی حیات مفهومی ندارد. مخصوصا زمانی که بدانیم این آخرین قسمت از این سری خواهد بود. خودتان را برای بدترین ها آماده کنید و بدانید که اینبار همه چیز بوی خون می‌دهد و رحمی در کار نیست. Dark Souls III اینبار بسیار زیبا و پرجزئیات طراحی شده است که می‌تواند ساعت ها شمارا به دیدن مناظر مخوف و تاریک خودش مشغول کند. از طرفی المان های تاریخچه‌ی این سری با تلفیق دو عنوان Bloodborne و Demon Souls دوباره بازگشته‌اند تا به راحتی به یکی از مورد انتظارترین عناوین 2016 تبدیل شود. عنوان Dark Souls III در تاریخ 12 آپریل سال 2016 برای پلتفرم های Xbox One و Playstation 4 به هراه رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. تا عرضه‌ی این عنوان زمان زیادی باقی نمانده است و پیشنهاد می‌دهم خود را برای بزرگترین چالش عمرتان آماده کنید، چراکه اینبار Dark Souls بی‌رحم تر از همیشه بنظر می‌رسد و گویا این دنیای تاریک فقط با خون یک نفر سیراب خواهد شد. مرگ یا زندگی؟ همه چیز به خودتان بستگی دارد....



پاسخ
#2
عجب نظمی فونت هم دیگه مثل قبل بزرگ نیست خیلی بهتر شده به صورت کلی گفتم وگرنه نصفشو بیش تر نخوندم
[تصویر:  er462hi3v3z7.jpg]
پاسخ
#3
(03-04-2016, 09:36 PM)Lightninghero نوشته است: عجب نظمی فونت هم دیگه مثل قبل بزرگ نیست خیلی بهتر شده به صورت کلی گفتم وگرنه نصفشو بیش تر نخوندم

ممنون از اینکه نظر دادید. طبق انتقادایی که شده بود ترجیح دادم اینبار متن رو به طور کلی بازنویسی کنم و با فونت اصلی انجمن، اون رو قرار بدم...
پاسخ
#4
بسیار عالی سجاد جان S0 (62)
واقعا یه پیش نمایش خیلی کاملی از بازی بود واقعا کارت حرف نداره واقعا منی که این سری رو بازی نکرده بودم و نمیخواستم بازی کنم رو الان میخوام نسخه های قدیمی رو بازی کنم نسخه سوم هم که اومد سه سوته بگیرمش S0 (2)
درکل خیلی عالی بود خسته نباشید.
[تصویر:  Serv5.jpg]
Negan
پاسخ
#5
مقاله بسیار خوبی بود.

چند نکته رو اگر مد نظر قرار دهید می‌توانید مقالات خوبتری را بنویسید

*در ابتدا عنوان مقاله بهتر است گیراتر باشد مثلا اگر به جای "شمشیر بران، مرگ هیولا" از عنوان (پایان تاریکی) استفاده می‌کردید همزمان به پایان این سری هم اشاره کرده بودید و در عین حال گیرایی بهتری داشت.
*قسمتی را که از تاریخچه بازی سخن گفته بودید بسیار خوب بود اما بهتر بود با عنوان تاریخچه این پاراگراف رو شروع می‌کردید و عنوان "اهریمن تاریکی | جلد سوم" برای شروع نوشته پاراگ راف بعدی قرار می‌دادید.
*بهتر بود به جای "بازهم سخت" در پاراگراف دوم از کلمه (سختتر) استفاده می‌کردید چرا که بهتر حس روند رو به رشد سختی بازی را به خواننده ارائه می‌کند.
*در جمله "حال صداهای آزار دهنده و غرش اژدها را نیز چاشنی کار کنید" به جای "صداهای آزاردهنده" از (صداهای دلهره آور) و از این قبیل بهتر است استفاده کنید چرا که "صداهای آزاردهنده" نکته منفی محسوب می‌شود.

در نهایت باز هم باید بگویم که بسیار مقاله خوبی بود S0 (62)
ُSHMShayan
پاسخ
#6
(03-04-2016, 10:26 PM)Yves Guillemot نوشته است: بسیار عالی سجاد جان S0 (62)
واقعا یه پیش نمایش خیلی کاملی از بازی بود واقعا کارت حرف نداره واقعا منی که این سری رو بازی نکرده بودم و نمیخواستم بازی کنم رو الان میخوام نسخه های قدیمی رو بازی کنم نسخه سوم هم که اومد سه سوته بگیرمش S0 (2)
درکل خیلی عالی بود خسته نباشید.

ممنون امیر جان شما لطف دارید.
از اینکه نسبت به بنده و این مقاله چنین نظری دارید افتخار میکنم. چیزی که مشخصه اینه که Dark Souls به عنوان آخرین قسمت سری، ارزش بازی کردن رو داره. چیزی که مشخصه اینه که میازاکی و تیمش اینبار یه شاهکار تحویلمون میدن و مهم ترین نکته اینه که این بازی برای تمام پلتفرم ها و همچنین رایانه های شخصی داره عرضه میشه که باعث میشه همه‌ی بازیباز های عزیز بتونن این عنوان رو تجربه کنن.

موفق باشید امیر جان
پاسخ
#7
وداع با دنیای Dark Souls
عالی بود عالی  S0 (62)
پاسخ
#8
(03-04-2016, 10:57 PM)shmshayan نوشته است: مقاله بسیار خوبی بود.

چند نکته رو اگر مد نظر قرار دهید می‌توانید مقالات خوبتری را بنویسید

*در ابتدا عنوان مقاله بهتر است گیراتر باشد مثلا اگر به جای "شمشیر بران، مرگ هیولا" از عنوان (پایان تاریکی) استفاده می‌کردید همزمان به پایان این سری هم اشاره کرده بودید و در عین حال گیرایی بهتری داشت.
*قسمتی را که از تاریخچه بازی سخن گفته بودید بسیار خوب بود اما بهتر بود با عنوان تاریخچه این پاراگراف رو شروع می‌کردید و عنوان "اهریمن تاریکی | جلد سوم" برای شروع نوشته پاراگ راف بعدی قرار می‌دادید.
*بهتر بود به جای "بازهم سخت" در پاراگراف دوم از کلمه (سختتر) استفاده می‌کردید چرا که بهتر حس روند رو به رشد سختی بازی را به خواننده ارائه می‌کند.
*در جمله "حال صداهای آزار دهنده و غرش اژدها را نیز چاشنی کار کنید" به جای "صداهای آزاردهنده" از (صداهای دلهره آور) و از این قبیل بهتر است استفاده کنید چرا که "صداهای آزاردهنده" نکته منفی محسوب می‌شود.

در نهایت باز هم باید بگویم که بسیار مقاله خوبی بود S0 (62)
قبل از هرچیزی ممنونم از اینکه بنده رو قابل دونستید و برای مقاله‌ی بنده وقت گذاشتید.
نکاتی که اشاره کردید رو حتما آویزه‌ی گوشم میکنم.
فقط یه نکته :
نقل‌قول: *قسمتی را که از تاریخچه بازی سخن گفته بودید بسیار خوب بود اما بهتر بود با عنوان تاریخچه این پاراگراف رو شروع می‌کردید و عنوان "اهریمن تاریکی | جلد سوم" برای شروع نوشته پاراگ راف بعدی قرار می‌دادید.
بنده ترجیح دادم برای این مقاله از یک استاندارد جهانی استفاده کنم که اون هم نوشتن مقاله با سه تیتر هست. اولین تیتر رو به مقدمه نسبت دادم و دو تیتر بعدی رو هم به موضوع اصلی و در نهایت کلام پایانی اختصاص دادم. هرچند که گفته‌ی شماهم وجهه‌ی خوبی به نوشته می‌داد.

بازهم از شما متشکرم... S0 (74)

(03-04-2016, 11:09 PM)cttr نوشته است: وداع با دنیای Dark Souls
عالی بود عالی  S0 (62)

ممنون. نظر لطفتونه...

(راستی راجب به امضات باید بگم که من پایم-- ببین من کیم که تو پست خودم دارم اسپم میدم S0 (2) )
پاسخ
#9
سلام
خسته نباشی عزیز S0 (29)

سعید آقا بابایی کجایی که مقاله دارک سولزه.... 84117 S0 (2)
پاسخ
#10
(03-04-2016, 11:24 PM)Free man نوشته است: سلام
خسته نباشی عزیز S0 (29)

سعید آقا بابایی کجایی که مقاله دارک سولزه.... 84117 S0 (2)

علیک سلام.
ممنون خستگی ما با نظرات شما میفته. S0 (29)
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” White Beard 1 1,637 04-11-2020, 01:59 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  اولین شکاف‌ها در زرهی پولادین (بررسی اجمالی Dark Souls III) Gabit0 1 2,366 06-05-2017, 01:20 AM
آخرین ارسال: TWO SOULS
  مهمانان ناخوانده‌ی تالوس | اولین نگاه به Prey Iker Casillas 0 1,330 09-24-2016, 04:16 PM
آخرین ارسال: Iker Casillas
  چرا فکر می‌کنیم یک بازی مثل Dark Souls خیلی سخت است؟ - رمزگشایی از الگوی‌های کلاسیک Clegane 3 3,155 08-08-2016, 03:53 PM
آخرین ارسال: Marcus Holloway
  مرگ شیرین | نگاهی به ۳ گانه Dark Souls و تاثیرات آن بر صنعت بازی‌های رایانه‌ای saeed aghababaee 17 5,335 07-30-2016, 07:46 PM
آخرین ارسال: Devil Prince

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان