امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عوامل موفقیت در کسب و کار الکترونیکی
#1
پس از کسب آگاهی کامل در رابطه با استراتژی های کسب و کار الکترونیک ، یک مدیر کارآمد میبایست در رابطه با عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت یک کسب و ار آنلاین آگاهی های لازم را داشته باشد.

عوامل مهم و تاثیر گذار در رابطه با موفقیت یک کسب و کار آنلاین را میتوان به چهار دسته عمده تقسیم بندی کرد که همه این دسته ها با یکدیگر مرتبط بوده و بهم وصل میباشند . در واقع این عوامل مانند یک زنجیر به یکدیگر متصل بوده و نمیتوان آنها را از هم جدا کرد یا یک عامل را فدای عاملی دیگر نمود. در ادامه به معرفی این عوامل میپردازیم


فناوری
میتوان گفت که فناوری پایه و اساس کسب و کار الکترونیکی را تشکیل میدهد و زمانی یک سازمان در عرصه رقابت و کسب و کار الکترونیکی موفق خواهد شد که زیرساخت فناوری خود را تقویت کند و از اساس فناوری که همان اینترنت است استفاده کند. رسیدن به موفقیت بدون داشتن زیرساخت ها و بستر مناسب فناوری ، تقریبا امری محال میباشد.

سرمایه
مدیر موفق در کسب و کار الکترونیکی کسی است که زیرساخت سرمایه ای سازمان را درک کند ، پول مورد نیاز استقرار کسب و کار با توجه به منابع سازمانی تامین و ایمنی لازم را برای سرمایه گذاری در کسب و کار ایجاد کند. مدیریت سرمایه یکی از مهمترین مسائل برای رسیدن به موفقیت میباشد ، مدیری که در زمینه مدیریت سرمایه سازمان موفق نباشد قطعا نمیتواند باعث موفقیت و رسیدن به اهداف عالی سازمان بشود. نظارت بر روی سرمایه آنلاین بسیار مهم بوده و یک مدیر میبایست بر روی این مسئله بسیار حساس باشد.

رسانه
مدیر کسب و کار الکترونیک در بین رسانه ها باید دارای قدرت انتخاب باشد و با توجه به همگرایی در فناوری های ایجاد شده ، همگرایی رسانه ای ایجاد کند. استفاده از رسانه ها برای رسیدن به موفقیت میتواند بسیار مفید باشد ، اگر سازمان شما چهره ای محبوب در نزد رسانه ها نباشد ، ممکن است خریداران زیادی را از دست بدهید اما اگر بتوانید چهره ای مناسب در رسانه ها داشته باشید ، قطعا میتوانید خریداران زیادی را جذب کنید. امروزه در زمینه تجارت الکترونیک حتی میتوانید از خود سوال کنید که آیا از قدرت رسانه های اجتماعی آگاهید ؟ ، اگر این آگاهی را ندارید ، باید بدانید که یکی از بهترین مکان ها برای رسیدن به موفقیت را از دست داده اید...!

سیاست عمومی
مدیران ارشد سازمان ها برای آن که در عرصه کسب و کار الکترونیک موفق باشند ، باید به زیرساخت ها سیاست عمومی سازمان توجه داشته باشند یعنی باید قوانین رایج و همچنین صدمات و کمک های ناشی از تغییر قوانین و مقررات کسب و کار را درک کنند و به این نکته پی ببرند که اینترنت چگونه جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد و متقابلا جامعه چگونه اینترنت را متاثر میکند و با توجه به تصمیمات مرتبط با استراتژی ، فناوری ، سرمایه و رسانه سیاست هایی را اعمال کند که نه تنها شرکت های خاص ، بلکه رقبا را هم تحت تاثیر قرار دهد.


منبع: شرکت طراحی سایت ارزان ایفانت
پاسخ
#2
اشتباه هاتی در سئو


در مرحله ارتقاء وب سایت خود که بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو(سئو)می باشد،باید از یکسری اشتباهات واضح که توسط موتور های جستجوی معتبر از جمله گوگل مورد جریمه قرار می گیرد،خودداری کرد .

کلمات کلیدی نامرتبط،متن پنهان و جاوا اسکریپت ایراداتی هستند که تقریبا هر طراح حرفه ای وب سایت از آن اجتناب می کند. اما دیگر ایرادات سئو که می تواند به سادگی نادیده گرفته شود ،چیست؟

فراموش نکنید هدف سئو جذب طبیعی مشتریان از طریق موتورهای جستجو است. در اینجا به چند فاکتور بهینه سازی اشاره می شود که به راحتی می تواند نادیده گرفته شود و یا تصادفا مورد توجه قرار نگیرد.

اشتباه 1: استفاده از منوهای فلش و جاوا بدون جایگزین Html

علی رغم اینکه وب سایت های فلش بسیار جذاب و دلربا به نظر می آید، اما عدم استفاده ازجایگزین Html ، می تواند به دو دلیل سبب حذف وب سایت شما از موتورهای جستجو گردد.

1. هر کاربر اینترنتی لزوما از مرورگر حرفه ای استفاده نمی کند.
2. خیلی از موتور های جستجو نمی توانند فایل های جاوا و فلش را بخوانند.

وب سایت شما باید طوری طراحی شود که توسط همه قابل رویت باشد. فلش و جاوا جذابیت به سایت شما می دهد، اما به قیمت از دست دادن بازدید کنندگان.
باید از جایگزین Html استفاده شود تا همه مرورگر ها(حتی آنهایی که توانایی ترجمه فایل های فلش و جاوا اسکریپت را ندارند) بتوانند به کاربران اجازه گشت در وب سایت را بدهند.
به علاوه، بخشی از بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو فاکتور لینک است. شما تصمیم دارید یک وب سایت ایجاد کنید که هر صفحه از طریق یک لینک به صفحات دیگر متصل شود. لینک ها این امکان را به روبات موتور جستجو می دهد که بفهمد یک وب سایت چقدر مورد توجه است. پس هرچه تعداد لینکها افزایش یابد، وب سایت بیشتر در معرض توجه موتور جستجو قرار می گیرد.
به همین دلیل شما به لینکهای داخلی و خارجی بیشتر در وب سایتتان نیاز دارید. اگر موتور جستجو به دلیل جاوا یا فلش بودن لینک ها نتواند آنها را از هم متمایز کند، نکته مفیدی در خصوص بهینه سازی را از دست داده اید.اطمینان حاصل نماییدکه از جایگزین Html در وب سایتتان استفاده کرده اید تا از اشتباهی بسیار بزرگ جلوگیری نمایید!

اشتباه 2: استفاده از تصاویر برای عناوین ، سرفصل ها و متون

بخشی از فرمول سئو ساخت کلمات کلیدی مشخص برای موتور جستجو می باشد. کلمات کلیدی می توانند در بدنه متن (Body) قرار گیرند، اما استفاده از آنها در بخش عناوین و سرفصل ها بیشتر مورد توجه روبات موتور جستجو قرار می گیرد.
هنگامی که شما سرفصل ها ، عناوین و حتی متن درون بدنه صفحه را با تصاویر گرافیگی جایگزین می کنید ، "امتیاز مثبت کلمات کلیدی" که موتورهای جستجو به شما می دهند را از دست خواهید داد.
در واقع شما می خواهید سایتی طراحی کنید که برای کاربرانتان جذاب باشد، انباشتگی بیش از حد متن در صفحات وب در عین جذابیت ممکن است برداشتی مبنی بر عدم حرفه ای بودن طراحان سایت در طراحی این صفحه به ذهن کاربران القا نماید، پس اگر می خواهید از تصاویر استفاده نمایید مخصوصا زمانی که به عنوان جایگزین کلمات کلیدی بکار می برید ، سعی بر آن داشته باشید به میزان متناسب آن را همیشه با تگ Alt بکار ببرید تا به موتور جستجو توضیحاتی در رابطه با عکس مورد نظر بدهید.

اشتباه 3: استفاده از URL های داینامیک با کاراکترهای ناامن:

خیلی از وب سایت ها مزیت ایجاد صفحات داینامیک بر اساس نتایج جستجوی پایگاه داده را انتخاب می کنند. بهرحال اگر می خواهید مورد توجه یک موتور جستجو قرار بگیرید باید بدانید که URL های داینامیکی که شامل کاراکترهایی مثل "&"،"="و"%" هستند می توانند برای یک وب سایت مضر باشد،. خیلی از موتورهای جستجو قادر به پردازش کاراکترهای خاص یا کاراکترهای Hexadecimal نیستند.

اشتباه 4: استفاده از PDF به جای Web Page

در بسیاری از موارد، یک طراح وب بجای طراحی صفحه وب به درج یک فایل PDF قناعت می کند. .این معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک طراح وب سایت،طراحی یک صفحه و یا مجموعه ای ازصفحات وب را بااستفاده ازنرم افزار PowerPoint یا Word انجام می دهد. نهایتا بجای اینکه فایل ها را به Html ترجمه کنند، تبدیل به PDF کرده و جایی در وب سایت قرار می دهند تا کاربر بتواند آن را رویت کرده و دانلود کند.
اگر چه این تکنیک ممکن است در برخی موارد ، مانند دانلود گزارش سالانه قابل قبول باشد، اما یک طراح خوب وب همیشه بر این نکته اصرار خواهد ورزید که اطلاعات مهم وب سایت به صورت Html ترجمه شود. PDF یک ابزار خوب برای ایجاد سند می باشد، ولی ممکن است محتویات آن برای کاربر غیرمفید بوده و دانلود آن به هرحال زمان بر است و مهم تر از همه PDF ها کمترین فایده را در بهینه سازی وب سایت برای بیشتر موتور های جستجو خواهد داشت.

اشتباه 5: اجتناب از بروزرسانی های نامنظم و با تاخیر

وب سایت هایی که به صورت منظم بروز رسانی می شوند به مراتب بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرند. بیشتر موتورهای جستجو درجستجو کردن، به دنبال سایتهایی هستند که اطلاعات صحیح تر با بروز رسانی بیشتر دارند. اگر می خواهید به بهینه سازی وب سایتتان کمک کنید، به گذاشتن مطلب یا ,به روز رسانی های رایج دیگر اهمیت دهید.
با هر بروز رسانی به شما فرصت نوشتن محتویات کلمات کلیدی سایت با استفاده از یک یا دو کلمه کلیدی خاص داده می شود که این خود تبدیل به یک روش جستجوی دیگر برای سایت می شود. با ساختن یک وب سایت سئو پسند عاری از اشتباهات، در کنار چک کردن منظم وب سایت، می توانید از لذت افزایش ترافیک برای وب سایتتان بهره مند شوید.


منبع: شرکت طراحی سایت ارزان ایفانت
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش دریافت نماد الکترونیکی mona39 2 2,297 01-18-2020, 03:55 PM
آخرین ارسال: hiholiday
  اشتباهات رایجی که در طراحی سایت تجارت الکترونیکی اتفاق می افتد mona39 0 1,136 12-06-2015, 04:19 PM
آخرین ارسال: mona39
  بهترین مجله ی الکترونیکی فارسی گیم تاریخ از نظر شما چیه ؟ 123753 31 6,926 01-16-2013, 03:41 PM
آخرین ارسال: Amir Game

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان