صدای چندین خودرو از دور دست به گوش می رسد و غرش موتور هایشان زمین را به لرزه در می آورد. باران به شدت می بارد و برف پاکن خودروها انگار لحظه ای آرام و قرار ندارند. رانندگان سعی می کنند، حریفان خود را از پیش رو بر دارند؛ اما بارش شدید باران و لغزندگی جاده مانع از کار آنها می شود. دور آخر مسابقه است و اگر رانندگان می خواهند رتبه اول را به دست بیاورند باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند. صدای باران، موتور خودرو ها، رعد و برق و ساییده شدن لاستیک ها با هم درآمیخته شده است انگار صداها هم در برابر یکدیگر در حال مبارزه و پیشی گرفتن هستند. قطرات باران به زیبایی از آسمان جدا می شوند، به زمین می پیوندند و شما رو محو تماشای خود می کنند. وقت آن است که خود را آماده کنید، چرا که اینبار شاید بتوانید تجربه ای فراتر از یک بازی را به دست آورید و میتوان به جرات گفت سازندگان می خواهند با گرافیک و گیم پلی فوق العاده و واقع گرایانه بازی احساس واقعیت را برای شما میسر کنند و شاید هم تجربه ای فراتر از واقعیت!
در بازی THE CREW قرار بود تا یک دنیای وسیع آنلاین را به همراه دوستان خود تجربه کنید اما باگ های متعدد، تکراری شدن گیم پلی و عیب های متعدد دیگر مانع از این شد که این عنوان در حد و اندازه های ایده خود ظاهر شود. Driver Club ؛ عنوان انحصاری سونی که قرار بود برنده کنسول نسل جدید آنها یعنی PS4 در مقابل XBOX One باشد، به سرنوشت The Crew دچار شد و نتوانست به موفقیت بالایی دست پیدا کند. حالا همه چیز برای درخشش Project Cars آماده است تا نشان دهد که در نبود دو عنوان نامبرده قوی تر و بهتر خواهد بود.
4 سال پیش استودیو سازنده عناوینی چون Need For Speed:Shift و Test Drive یعنی Slightly Mad Studios از جدیدترین بازی خود یعنی Project Cars رونمایی کرد عنوانی که در ابتدا برای نسل قبلی کنسول ها در حال ساخت بود اما بعد از انتشار نسل جدید سازندگان تصمیم گرفتند تا بازی را برای این نسل و PC منتشر کنند. آقای Andy Tudor در مصاحبه با سایت معروف Gaming Bolt دلیل کوچ [font=Times New Roman]بازی [/font]به نسل جدید کنسول ها را این گونه بیان می کند:
4 سال پیش استودیو سازنده عناوینی چون Need For Speed:Shift و Test Drive یعنی Slightly Mad Studios از جدیدترین بازی خود یعنی Project Cars رونمایی کرد عنوانی که در ابتدا برای نسل قبلی کنسول ها در حال ساخت بود اما بعد از انتشار نسل جدید سازندگان تصمیم گرفتند تا بازی را برای این نسل و PC منتشر کنند. آقای Andy Tudor در مصاحبه با سایت معروف Gaming Bolt دلیل کوچ [font=Times New Roman]بازی [/font]به نسل جدید کنسول ها را این گونه بیان می کند:
نقلقول:در این مورد چندین دلیل وجود دارد که اولین آن ها، قدرت بالای کنسول های نسل بعدی بود که سبب می شد تا معنای واقعی بازی را بتوانیم بسازیم. فرایند و معماری کنسول های نسل بعدی طوری بودند که روند توسعه را سرعت می بخشید و باعث می شد قابلیت اشتراک گذاری مسابقات را به بازی هر چه سریع تر اضافه کنیم و اگر می خواستیم این ویژگی را بر روی نسل هفتم پیاده کنیم تنها یک سال از وقتمان را باید صرف این موضوع می کردیم! برای همین در کل، بازی را چند قدم به جلو بردیم.
نام: Project Cars
سازنده: Slightly Mad Studios
پلتفرم: XBOX ONE-PS4-PC
زمان انتشار:2015- 7 May
سبک: شبیه ساز رانندگی
پیش به سوی قهرمانی
[font=Times New Roman]Project Cars [/font]قرار است تجربه ای بیش از یک بازی صرفاً شبیه ساز را برای شما فراهم کند به همین منظور سازندگان بخش Career مفصل و مهیجی را برای شما فراهم کرده اند. شما مثل یک راننده آماتور کار خود را با شرکت در کلاس رده پایین به همراه یک مربی رایگان شروع می کنید و دیگر بستگی به تلاشتان دارد که تا کجا پیش خواهید رفت. سازندگان با قرار دادن یک تقویم، مسابقات پیش روی شما را در بازی نشان می دهند و به همین خاطر شما می توانید در چندین کلاس مختلف به مبارزه با حریفان بپردازید. از معروفترین کلاس های موجود در بازی می توان به FA، Lemans 24، GT اشاره کرد؛ اما سازندگان به همین تعداد معروف بسنده نکردند و حتی کلاس هایی در بازی قرار داده اند که شاید تا به حال اسمشان را هم نشنیده باشید. سازنده برای مهیج تر کردن این بخش 3 هدف بزرگ برای شما قرار داده اند که با تکمیل آنها نام شما به تالار مشاهیر رانندگان حرفه ای جهان اضافه و موجب بیشتر شدن ارزش بخش Career در بازی می شود. اگر تمام موارد ذکر شده به شما حس یک راننده حرفه ای واقعی را القا نمی کند پس هر ماه منتظر مجله SIM RACER باشید چرا که با انتشار اخبار و حوادث مسابقات مثل یک نشریه حرفه ای شما را از تمام اتفاقات رخ داده در مسابقات مطلع خواهد کرد؛ البته نباید بخش طرفداران خود را از یاد ببرید و باید به ابراز احساسات آنها درباره شما و مسابقات پیش رو پاسخ دهید.
سریع تر از برق، روان تر از آب
وقتی بخواهیم در مورد گیم پلی یک بازی در سبک شبیه ساز رانندگی بخواهیم بحث کنیم، باید درمورد روانی حرکت خودرو ها، تعداد ماشین ها، پیست های مسابقه و ... صحبت به میان آوریم اما چنین چزئیاتی در [font=Times New Roman]Project Cars [/font]به حدی زیاد است که باید چندین هزار کلمه برای توصیف همه آنها به کار برد. برای مثال تعداد ماشین های حاضر در این عنوان نزدیک به 74 عدد است که هر چند نبود برند های معروفی مثل Lamborgini وFerrari کمی شما را ناامید می کند اما در عوض حضور خودرو های McLaren P1 و Pagani Zunda R این اطمینان را به شما می دهد که سواری سریع و روان را تجربه خواهید کرد. در بخش تنظیمات خودرو برای مسابقه یا همان Tuning سازندگان دست به کار خارق العاده ای زده اند برای مثال در کلاس FA حتی شما می توانید میزان باد لاستیک خودرو را تغییر دهید! یا از 4 نوع مختلف لاستیک برای 4 چرخ خودرو استفاده کنید. یکی دیگر از نکات جالب HUD شما در کلاس های مختلف است که با همدیگر فرق می کند در هر کلاس با توجه به جزئیات و قوانین آن امکان دارد HUD های بیشتر برروی صفحه نمایش داده شود که البته می توان آنها غیر فعال یا فعال نمود. درجه سختی بازی ارتباط مستقیمی با گیم پلی بازی دارد، دیگر بالابردن هوش مصنوعی فقط باعث بالارفتن مهارت حریفان نمی شود و هر چه درجه سختی پایین تر باشد، بازی حالت آرکید مانند به خود می گیرد و کنترل خودرو ها راحتر می شود اما وقتی درجه سختی به آخرین حد خود برسد دیگر شما در حال کنترل یک خودرو با رفتار کاملا واقعی هستید و هر لغزش کوچک باعث انحراف شما از مسیر مسابقه می شود. در کلاس های معروفی چون Lemas 24 و FA که از نظر زمانی مسابقات طولانی هستند سازندگان امکان رفتن به PIT STOP را به شما می دهند و می توانید در هنگام توقف با توجه به آب و هوا تغییراتی در خودروی خود دهید؛ اما برای اطلاع از تغییر آب و هوا و حوادث مسابقه سازندگان قابلیتی قرار داده اند که در این سبک یک ایده نو به حساب می آید و باعث هر چه واقعی تر شدن بازی می شود. سازندگان با کمک Ben Collins( راننده تست کننده ماشین ها در سری Top Gearو دارای تجربه بسیار در کلاس های مختلف مسابقات به صورت حرفه ای) قابلیت Pit Engineer را به بازی افزوده اند که شما را از آخرین حوادث مسابقه وضعیت خودرو آب و هوا و مسیر مطلع می کند پس بهتر است که وقتی صدای او را می شنوید کاملا دقت کنید. با توجه به تریلر های منتشر شده گیم پلی و کنترل خودرو ها کاملا روان و طبیعی ساخته شده است و می توان انتظار حداقل یک گیم پلی از نظر فنی بی نقص را، کشید. حال تمام نکات ذکر شده را به همراه یک بخش آنلاین مفصل به همراه دوستان خود تصور کنید تا عطشتان برای تجربه این بازی بیشتر شود. یک قدم مانده تا واقعیت
وقتی تریلر های این عنوان را مشاهده کنید، اولین سوالی که در ذهنتان مطرح می شود این است که سازندگان با استفاده از چه موتوری چنین گرافیکی را خلق کرده اند؟ جواب آنها به شما Madness Engine است. موتوری که سازندگان با توجه به تجربیات بدست آمده از بازی های منتشر شده [font=Times New Roman]قبلی برای سبک ریسنگ ساخته اند. قدرت این موتور در طراحی خودروها و پیست های مسابقه واقعا بی نظیر است، برای ساخت هر قطعه از خودرو ها یا حتی چمن موجود در پیست های مسابقه از چندین هزار چند ضلعی و Polygon استفاده شده است که حتی با زوم کردن روی آنها نمی توان ضعفی در این بخش مشاهده کرد. آب وهوای بازی با جزئیات دیوانه کننده ای ساخته شده است، وقتی باران شروع به باریدن می کند و قطرات باران از روی شیشه جلو خودروی شما به سمت پایین لیز می خورند، دیگر مسابقه برایتان مهم نیست و فقط می خواهید سرعت خود را کم کنید و زیر باران از مناظر لذت ببرید. البته نباید چرخه شب روز در بازی را از یاد برد که فقط دیدن تصاویر و تریلر آن شما را انگشت به دهان می کند. سازندگان حتی برای دوربین ها بازی از تکنولوژی پیشرفته و مخصوص استفاده کرده اند آقای Andy Tudor در این باره می گوید:[/font]
نقلقول:مفتخریم تا اعلام کنیم Project Cars از اولین عناوینی می باشد که از تکنولوژی Project Morpheus VR شرکت سونی بهره می برد. شما با این تکنولوژی یک چشم انداز و تجربه ای متفاوت و جدید را تجربه خواهید کرد. زمانی که به کابین ماشین ها بروید، مطمئنا با دیدن محیط اطراف خود شروع به جیغ کشیدن می کنید! PM VR تجربه ای منحصر به فرد برای بازی های ریسینگ می باشد و شما در آن شاهد چشم اندازی برجسته هستید و موقعیت خود و فاصله را بیشتر درک می کنید. با این تکنولوژی و ویژگی Head Tracking همراه با PS Camera شما می توانید نما های دیگری از کابین ماشین را ببینید که در حالات عادی امکان پذیر نیستند.
به لطف موتور قدرتمند بازی طلوع و غروب خورشید در بازی بی نظیر به نظر می رسد و کافی است در جاده های کوهستانی و جنگلی بازی مسابقه دهید تا کیفیت نور پردازی را درک کنید. سازندگان برای شگفت زده کردن شما امکان تجربه این عنوان با رزلوشن 12K و در حالت 1080p با فریم 60 در همه پلتفرم ها را فراهم کرده اند و همچنین این نکته را ذکر کرده اند که:
نقلقول:آیا می دانید؟ فیزیک Project CARS در هر ثانیه ۶۰۰ بار محاسبه می شود! و ما حرکات انگشت شما را ۲۵۰ بار در ثانیه بررسی می کنیم!
نوای خوش پیروزی
صدا گذاری خودروها به وسیله نمونه های واقعی صورت گرفته است و افکت های صوتی دیگر مثل صدای لاستیک ها و برخورد ماشین ها با واقعیت هیچ فرقی نمی کند. صدای باران، باد و ... در بازی بهترین کیفیت ممکن را دارد و جای نگارنی برای این قسمت دیده نمی شود. برای اطمینان از موسیقی های بازی به این صفحه مراجعه کنید تا تعداد آهنگ های موجود در بازی و سبک های موسیقی استفاده شده در این بخش را ببیند، به نظر شما در این بخش بازی کاستی دارد؟
[font=Times New Roman]Slightly Mad Studios طیف وسیعی از موزیک های سبک های مختلف موسیقی را انتخاب کرده اند و شما دستتان برای انتخاب موزیک و سبک مورد علاقه خود باز است و مطمئنا از بین این تعداد بالاخره موزیک مورد علاقه خود را پیدا می کنید؛ پس کمی جست و جوکنید[/font].
به امید پیروزی
[font=Times New Roman]Project Cars[/font] اگر بتواند تمام نکاتی که در تریلر نمایش داده است را در بازی اصلی بدون ضعف به بازیباز عرضه کند، بدون شک یکی از بهترین بازی های امسال خواهد بود. نکات درخشانی مثل گرافیک فوق العاده و چشم نواز، موسیقی های مهیج و صداگذاری واقعی، گیم پلی روان، شخصی سازی های منحصر بفرد و تخصصی، مپ ها و خودرو های زیاد و با کیفیت به شما این اطمینان را می دهد که موفقیت این بازی تا حد زیادی حتمی است، پس منتظر این بازی باشید.
با تشکر از سجاد Last Warrior عزیز که کمکشون نقش مهمی تو نوشته شدن مقاله داشت
سلام دوستان اولا ممنونم که وققتون به من دادید و مقاله رو مطالعه کردید و از تمامی دوستان و اساتید آکادمی عذر می خوام چون به خاطر مشغله زیاد تو این هفته و قصور خودم نتونستم مقاله ای در خور توجه به دوستان تحویل بدم امیدوارم دفه بعدی بتونم لطف همگیتون رو جبران کنم