امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فراسوی دیوانگی| نقد و بررسی بازی FarCry 3
#1
(به دلیل اینکه نوشته های آبی رنگ بازخورد خوبی نداشت بنده مقاله رو به حالت اصلی برگردوندم)
     
  به نام خدا
فراسوی دیوانگی| نقد و بررسی بازی FarCry 3

[تصویر:  3031234-forside.jpg]
عنوان: FARCRY 3
سبک: FPS-Open World
تاریخ انتشار: 29 نوامبر 2012
استودیود سازنده: یوبیسافت مونترئال
ناشر: یوبیسافت

مقدمه:
    به طور کلی سری فارکرای از همان بدو عرضه اش به بازار به سه دلیل مورد توجه منتقدین و بازیبازان قرار گرفته. دلیل اول کمپانی ناشر این سری یعنی یوبیسافت است ، دلیل دوم گیم پلی خلاقانه و گرافیک خارق العاده آن و دلیل سوم تم سیاصی داستان بازی است. به همین دلایل سری فارکرای یکی از پرطرفدار ترین فرانچایز های کمپانی یوبیسافت می باشد و این شرکت همیشه به این فرانچایز توجه ویژه ای داشته. فارکرای 3 یک بازی جهان آزاد در سبک شوتر اول شخص است که توسط استودیوی یوبیسافت مونترئال ساخته و توسط خودکمپانی یوبیسافت در تاریخ 29 نوامبر 2012 در بازار بازی های ویدئویی عرضه شد. از همان ابتدای ورودش به بازار توانست نمره های بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کند. سایت IGN به این عنوان نمره 9 را اختصاص داده و متای این بازی در حال حاضر 4.5  می باشد. بنده در حال حاضر باکس آرت این عنوان را همراه خود دارم. در زیر باکس آرت بازی را مشاهده میکنید.
خوشبختانه فرانچایز فارکرای هنوز به بیماری مسری بقیه فرانچایز های یوبیسافت دچار نشده و تا کنون توانسته نمره های خود را بالای 8 حفظ کند. ولی با نزدیک شدن به تاریخ عرضه نسخه چهارم این سری بازیبازان بیم آن را دارند که فرانچایز محبوبشان مانند سری های AC و POP در دره سقوط کند.

آغاز دیوانگی:
    شخصیت اصلی و قابل کنترل در بازی جیسون برادی نام دارد.جیسون که جوانی است اهل آمریکا، خوش تیپ و خوش قیافه با خانواده ای پولدار که در زندگی اش طعم سختی را نچشیده و همیشه زندگی به کام او بوده.، تصمیم میگیرد که به همراه برادرها و چند تن از دوستانش برای گذراندن تعطیلات به جزیره راک آیلند سفر کند. پس گذشتن چند روز ، جیسون و دوستانش هنگامی که برای چتر بازی به آسمان جزیره می روند، پس از فرود آمدن ، توسط دزدان دریایی ساکن در جزیره دستگیر و زندانی می شوند. دزدان هرکدام از اعضای این گروه را در پایگاه های مختلف زندانی می کند. همان شب جیسون و برادر بزرگترش از کمپ اصلی دزدان دریایی فرار می کنند ولی برادرش دستگیر و کشته می شود. حالا جیسون باید دوستانش را بیابد، آن ها را نجات دهد و همراه آنها از جزیره فرار کند.
همانطور که گفتم شخصیت اصلی بازی جیسون برادی نام دارد. دو شخصیت مهم دیگر در بازی خواهر و برادری هستند به نام سیترا و واس  تالوگمای-مونتنگرو. این خواهر و برادر درست نقطه مقابل یکدیگرند. واس رهبر دیوانه ی دزدان دریایی و سیترا رهبر مبارزان مخالف با دزدان دریایی است. جیسون که هم می خواهد انتقام برادرش را بگیرد و هم دوستانش را نجات دهد ناخواسته وارد جریانات اختلاف بین این دو خواهر و برادر می شود.
 شخصیت پردازی سیترا ، واس و جیسون و چند تن دیگر در بازی خیلی خوب کار شده ولی شخصیت پردازی کارکتر های دیگر به خوبی آنها نیست و به طور کلی در حد قابل قبول قرار دارد.

    بسیاری از بازیبازان اعتقاد دارند که واس شبیه جوکر است. این موضوع کمابیش درست است. خیلی از حرکات و رفتار واس شبیه شخصیت جوکر در دنیای بتمن می باشد. حتی سبک دیوانگی جوکر و واس دقیقا شبیه به یکدیگر است. در کل می توان اینگونه عنوان کرد که کارکتر واس درواقع یک کپی از روی کارکتر جوکر بوده است. ولی به یک شکل و شمایل دیگر. همانطور که گفتم واس کمابیش شبیه جوکر است. درحالی که اخلاقیات جوکر و واس خیلی شبیه به هم می باشد  طراحی انها کاملا از هم مجزاست. واس به سبک یک خلافکار و یک دزد دریایی تمام عیار طراحی شده و در واقع دیوانگی را همراه با خباثت برای ما به تصویر می کشد در حالی که طراحی جوکر دیوانگی را در اوج شادی در ذهن ما تداعی میکند.
                 
[تصویر:  2579768-4196333727-did_i.png]
[bgcolor=#000000]واس و جمله معروفش "تا حالا به تو حقیقت دیوانگی رو گفتم؟"[/bgcolor]
         
    همانطور که ملاحضه کردید تم داستان بازی کلیشه ای است. داستان بازی با اینکه کمی تکراری و کلیشه ایست جذابیت خود را هم دارد. بیشتر جذابیت داستان هم به دلیل وجود دو کارکتر واس و سیتراست که داستان جیسون را از حالت خشک و تکراری اش در می آورد. نحوه آشنا شدن و پیوستن جیسون به گروه مبارزان ، جنگ بین این دو گروه ، استرس برای دوستانی که باید توسط جیسون نجات داده شوند و دیوانگی شخصیت واس از نکات مثبت داستان بازی است. نکته دیگری که داستان این عنوان رو جذاب تر میکنه این است که نویسندگان داستان بازی، بر روی تمام محور های داستان به یک اندازه کار کرده اند. یعنی در داستان، جیسون به همان اندازه که به انتقام گرفتن فکر می کند به نجات دوستانش هم فکر می کند. یا مثلا همانقدر که به درگیری دو گروه مبارزان و دزدان دریایی توجه شده به موارد احساسی بین جیسون و اطرافیانش هم توجه شده.
 همانطور که گفتم یکی از نکات مثبت داستان وجود شخصیت واس است. خود بنده هنگام بازی کردن این عنوان فقط آرزو داشتم که به کارکتر واس برخورد کنم. در واقع واس و دیوانگی اش محرک بنده برای پیش رفتن در بازی بود. واقعا واس یکی از کارکتر های تکرار نشدنی در جهان بازی هاست و مطمعنا جمله معروف او "تا حالا به تو حقیقت دیوانگی رو گفتم؟" در زمره بهترین دیالوگ های دنیای بازی ها قرار دارد.

به راک آیلند خوشامدید، اینجا سرای دیوانگان است:

    گیم پلی این عنوان مانند عناوین دیگر این فرانچایز در یک جزیره دنبال می شود با توجه به اینکه فارکرای یک عنوان جهان آزاد است باید انتظار داشت که انواع وسایل نقلیه در جزیره موجود باشد. خوشبختانه همینطور هم هست. وسایل نقلیه ای مانند ماشین معمولی، ماشین های شاسی بلند و قدرتی، قایق های مختلف و حتی کایت در بازی توانسته خلا وجود نداشتن وسایل نقلیه ای مانند موتور سیکلت را پر کند. نمی گویم وسایل نقلیه در بازی به وفور وجود دارد ولی در هفتاد و پنج درصد مواقع وقتی به وسیله نقلیه احتیاج داشته باشید، اگر کمی دور و اطرافتان را بگردید پیدا خواهید کرد.

در مورد سلاح ها باید گفت که تنوع اسلحه ها در بازی خیلی زیاد است. خوشبختانه بعد از آپگرید کردن، جیسون قادر است که هم زمان 4 اسلحه حمل کند. حال بازیباز به خواست خود این 4 سلاح مختلف را انتخاب میکند. مثلا یک بازیباز دوست دارد از ترکیب اسلحه کمری- تیر و کمان- ال ام جی (تیربار) و رایفل (سلاح های اسنایپر) استفاده کند و بازیباز دیگری دوست دارد از ترکیب رایفل-ازلت رایفل- اس ام جی – تیر و کمان استفاده کند. یوبیسافت در این مورد دست بازیباز ها را کامل باز گذاشته.  مورد دیگری که در اسلحه ها به چشم می خورد آپگرید ها و قابلیت شخصی سازی آنهاست. می خواهید سیستم نشانه تیر و کمان را عوض کنید مشکلی نیست. می خواهید بر روی رایفل خود صدا خفه کن بگذارید باز هم مشکلی نیست. تصویر زیر بخش خرید سلاح را نشان می دهد.
[تصویر:  7A9SR.png]
    یوبیسافت برای تهیه سلاح هم به بازیباز قدرت انتخاب داده. شما میتوانید برای تهیه سلاح آن ها را بخرید یا می توانید برج های مخابراتی دزدان دریایی را از کار بیاندازید تا فروشنده ها به شما سلاح مجانی بدهند. برخلاف بازی های دیگر در سبک FPS مانند ندای وظیفه و میدان نبرد بازیباز باید در فارکرای 3 برای تیر ها و گلوله های خود ارزش قایل شود. زیرا باید برای تک تک گلوله ها پول پرداخت کند. متاسفانه گلوله در بازی زیاد نیست و دشمنانی که می کشید گلوله زیادی به شما نمی دهند. از جهت دیگر پول در بازی به سختی گیر می آید. همه این ها دست به دست هم میدهد که بازیباز نتواند در فارکرای 3 گلوله های خود را بیجا مصرف کند. اگر دشمنی نیاز به کشته شدن ندارد عقل به شما می گوید که او را نکشید چون ممکن است در جایی دیگر به گلوله هایتان احتیاج پیدا کنید.

    خوشبختانه یا متاسفانه فارکرای 3 خواه ناخواه از فرانچایز دیگر این کمپانی یعنی کشیش یک قاتل (Assassins creed) مواردی را به ارث برده. وجود برج های مختلف برای آپگرید کردن نقشه یکی از آنهاست. مورد دیگر به ارث برده شده کمپ های دزدان دریایی است. با تصرف این کمپ ها شما ضمن امن کردن منطقه و راحت کردن عبور و مرور در آن ، فست تراول های مختلف را در نقشه روشن میکنید تا دیگر نیازی به رانندگی در جزیره نداشته باشید.
از مورد های دیگر گیم پلی که نظر من را به خود جلب کرد میتوان به سیستم شکار و استفاده از پوست آنها و کلا سیستم کرافتینگ اشاره کرد که کاربرد آن در آپگرید کردن جیسون است. برای مثال شما برای اینکه بتوانید بیش از 5 تیر در تیردان خود حمل کنید ، نیاز به 2 عدد پوست کنده شده ی گورکن دارید. از دیگر موارد استفاده مواد جمع آوری شده تولید انواع روان گردان ها در بازیست. از این روانگردان ها می توان در موارد مختلفی مانند شکار و .. استفاده کرد. مثلا کاربر یکی از این مواد این است که در هنگام شکار به جیسون قدرت مقابله در مقابل حیوانات وحشی را میدهد. یعنی حیوانات وحشی دیگر با کارکتر شما کاری ندارند.
همچنین شما می توانید موارد جمع آوری شده را بفروشید و به جای آن اسلحه بخرید.


   از آپگرید کردن تجهیزات جیسون که بگذریم به مهارت های خود او میرسیم. جیسون می تواند با جمع آوری XP مهارت ها خود را در سه بخش بقا، شکار و مبارزه ارتقا دهد. وقتی شما هرکدام از آیتم ها را در یکی از این سه بخش آپگرید می کنید خالکوبی دست چپ جیسون کامل تر می شود. ول نکته جالب اینکه بر خلاف دیگر بازی ها در فارکرای 3 استفاده از این مهارت ها به عهده بازیباز گذاشته شده. شما میتوانید در طول بازی از هیچ کدام از این مهارت ها استفاده نکنید و در عین حال بازی را به خوبی پیش ببرید(مانند شخص بنده).

    در طول بازی شما می توانید هر جور که خواستید مراحل بازی را به اتمام برسانید. خواه با مخفی کاری، خواه با میارزه تن به تن. آزادی عمل در فارکرای واقعا مثال زدنی است. در بین عناوین موجود در بازار، گیم پلی فرانچایز فارکرای به دلیل آزادی عمل بسیار زیاد و متنوع بودن یک سر و گردن بالتر است. به دلیل همین آزادی عمل بسیار زیاد است که گیم پلی فار کرای 3 هیچگاه برای بازیباز خسته کننده نخواهد شد.
همچنین سیستم چرخه شبانه روز در فارکرای بسیار عالی کار شده. اگر بازی را اجرا کردید و دیدید که در بازی باران می بارد اصلا تعجب نکنید چون در فارکرای ضمن وجود چرخه شبانه روز سیستم چرخه آب و هوا هم وجود دارد.

حال اینجا یک سوال جالب به وجود می آید؟ دشمنان چگونه هستند؟
دشمنان در بازی به چند گروه تقسیم می شوند. دشمنان معمولی که از یک مسلسل AK47 استفاده میکنند، دشمنان با سلاح های مخرب مانند شاتگان و کوکتل مولوتو، دشمنان زرهی که کشتن آنها صبر عیوب می خواهد، دشمنان اسنایپر که معمولا بالای برج ها نگهبانی می دهند و در آخر سگ های نگهبان. تنوع دشمنان با اینکه زیاد نیست قابل قبول است. خوشبختانه به دلیل عناصر دیگر در گیم پلی مانند سیستم کرافتینگ این مشکل کم رنگ شده ولی مشکل اصلی که بازیباز ها را ازار می دهد تنوع کم سلاح های دشمنان است. پس بازیبازان دل خود را به برداشتن سلاح های دشمن خوش نکنند چون به طور مجموع دشمنان فقط از 10-12 سلاح استفاده میکنند که نیمی از آنها غیر قابل برداشتن است. هوش مصنوعی دشمنان هم عالی کار شده. کافیست در محدوده دید آنها تیری شلیک کنید. بلافاصله با تعقیب کردن  مسیر گلوله موقعیت شما را پیدا میکنند. البته همانطور که به هوش دشمنان در مواقعی که بازیباز خطایی انجام می دهد به خوبی بها داده شده به شعور آنها در حالت عادی کمترین توجهی نشده است. مثلا شما میتوانید در پشت دشمن خود هرکاری انجام دهید . محال است تا روی خود را برنگردانده از وجود شما اطلاع یابد.

نغمه ی دیوانگی و جنون:

  گرافیک فارکرای 3 در حد قابل قبوله. نه گرافیک به اندازه ای است که بتوان اون رو با عناوینی مثل CRYSIS مقایسه کرد و نه به اندازه ای است که بتوان اون رو به گرافیک بازی هایی مانند Ride to hell تشبیه کرد. بعضی چیز ها مانند جزئیات در بازی، افکت های مختلف، گرافیک کارکتر ها و گرافیک هنری در بازی خیلی عالیست. به واسطه استفاده از رنگ های متنوع و افکت های مختلف یوبیسافت به خوبی توانسته برای بازیباز محیط یک جزیره را به نمایش بکشد. رفلکشن، آنتی آلیزینگ و سایه زنی ها در بازی بسیار عالی است. در مقابل بعضی از جزئیات گرافیکی فارکرای مانند کیفیت بافت ها و تکستچر ها (در بعضی جاها) و نورپردازی در بازی بسیار ضعیف است. شما اصلا تفاوت نورپردازی را هنگامی که باران می بارد و هنگامی که هوا صاف است احساس نمی کنید. یا مثلا هنگامی که از جنگل به یک فضای باز می روید هیچ تفاوتی را در نورپردازی مشاهده نمیکنید. شاید اگر روی زمین را نگاه کنید نور آفتاب را ببینید ولی در حالت عادی شما هیچ تفاوتی را بین شدت نور در داخل جنگل و فضای باز متوجه نمی شوید. این برای عنوانی که قرار بوده یکی از شاهکار های دنیای بازی سازی شود یک ضعف عمده محسوب می شود. همین ضعف باعث میشود که نتوانیم گرافیک فارکرای را در سطح عالی دسته بندی کنیم و مجبور شویم که گرافیک را به سطح خوب تنزل دهیم. 
                        
[تصویر:  fc302a.jpg]
[bgcolor=#000000]نمایی از جزیره راک آیلند: به بافت صخره دقت کنید[/bgcolor]
                              
بلعکس صداگذاری فارکرای مانند داستان و گیم پلی آن بسیار عالی کار شده. هیچ نقصی به صدا ها و موسیقی ها نمیتوان گرفت. دوبله کارکتر ها عالی است، موسیقی عالیست، صدا های محیط عالی است. پس در کل صداگذاری بازی عالیست. موسیقی بازی کاملا حس بومی و باستانی را به بازیباز القا میکند. زمانی در روند گیم پلی هیجان ایجاد می شود موسیقی بالا میگیرد و به بازی هیجان را القا می کند. زمانی هم که بازیباز نیاز به تفکر دارد موسیقی آرام است و به بازیباز اجازه فکر کردن می دهد.
شاید برخی از منتقان این ایراد را به صداگذاری وارد کنند که دشمنان زیاد حرف نمی زنند. این موضوع بستگی به زاویه دید ما دارد . دشمنان بازی زیاد حرف نمی زدند چون نیازی نیست حرف بزنند. مثلا اگر شما را برای نگهبانی به بالای برج می فرستادن با خود حرف می زدید؟ خب اینکار غیر عادی است. اگه دقت کرده باشید زمانی که شما به یک گروه از دزدان دریایی حمله میکنید آنها با هم درباره مکان شما تبادل نظر میکنند، به شما هشدار می دهند و... . پس میتوان نتیجه گرفت که حرف نزدن دشمنان وقتی کسی به آنها کاری ندارد یک امر عادی است.

سخن آخر:
بدون شک تجربه فارکرای 3 برای بازیبازان یک خاطره خوش را رقم خواهد زد. پیشنهاد من به بازیبازانی که هنوز این عنوان را تجربه نکرده اند این است که هرچه سریع تر آن را تهیه کرده و بازی کنند. برای هر بازیبازی ضروری است که حد و مرز دیوانگی را در راک آیلند تجربه کند، با امواج دریا های آن بالا و پایین برود، انتقام برادر جیسون را از واس، این دیوانه ی فوق العاده بگیرد و به دنبال یافتن خوشبختی تا فراسوی دیوانگی سفر کند.
در آخر باید تشکر کنم از دوست خوبم آرین که نام جزیره ی  فارکرای 3 را به من اطلاع داد. با اینکه دوبار بازی را تمام کرده بودم تا دیشب نام جزیره را نمی دانستم. آرین جان متشکرم. 
   

    نقاط قوت بازی میتوان به داستان خوب، گیم پلی فوق العاده، تنوع زیاد سلاح ها، آزادی عمل بالا ، رنگ بندی زیبای محیط، صداگذاری خوب و البته وجود شخصیت واس اشاره کرد.

    برای نقاط ضعف بازی فقط میتوان به نورپردازی نچندان عالی در بازی اشاره کرد و شعور کم در حالت عادی دشمنان اشاره کرد.

گرافیک: 8     صداگذاری و موسیقی: 9.5                داستان: 9.5          گیم پلی: 10         نمر کل: 9
               
تا حالا به تو حقیقت دیوانگی رو گفتم؟
 
 
 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 
James P. Ark
پاسخ
#2
درسته كه مقالت نو آورى داشت ولى صفحه ى اصلى جايى براى اين طور نوشته ها نداره و اگه بشه خيلى خيلى محدوده[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
بهتره مقاله هاى استاندارد بنويسى و البته بازى هاى جديد رو نقد كنى نه دو سال پيش![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
حداكثرش فكر كنم سه ماهه. همونطور كه آقاى خردمندى اشاره كردن[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
پاسخ
#3
(07-04-2014, 11:52 PM)'Black Star' نوشته است: درسته كه مقالت نو آورى داشت ولى صفحه ى اصلى جايى براى اين طور نوشته ها نداره و اگه بشه خيلى خيلى محدوده[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
بهتره مقاله هاى استاندارد بنويسى و البته بازى هاى جديد رو نقد كنى نه دو سال پيش![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]

 

آقا دست رو دلم نگذار[img]images/smi/s0 (67).gif[/img]  این سیتم ذقالیه ما بازی جدید نمیکشه که. قدیمی ها رو هم به زور بالا میاره.[img]images/smi/s0 (41).gif[/img]

 
James P. Ark
پاسخ
#4
پس چطورى مى خواى توى صفحه اصلى قلم بزنى؟ نا سلامتى نويسنده مبتدى هستى. روى شما حساب ويژه اى بازه. اگه نمى تونى پيش نمايش، اولين نگاه، تاريخچه و يا مقاله هاى فرعى بنويس[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
پاسخ
#5
ممنون تقریبا کاملا توضیح داده بودی [img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]منم خودم این بازی رو تجربه کردم داستان خوبی داشت من به حدی دنبال بازی بودم که همه کمپ ها و همه ی برج ها رو گرفته بودم اما حواست باشه غلط املایی توی متنت پیدا می شد در ضمن صلاح غلطه سلاح درسته[img]images/smi/s0 (66).gif[/img]
[تصویر:  sergioramos1080.jpeg]
تو تعصب و غیرت بالاتر از این بشر ندیدم من...
پاسخ
#6
(07-04-2014, 11:56 PM)'Black Star' نوشته است: پس چطورى مى خواى توى صفحه اصلى قلم بزنى؟ نا سلامتى نويسنده مبتدى هستى. روى شما حساب ويژه اى بازه. اگه نمى تونى پيش نمايش، اولين نگاه، تاريخچه و يا مقاله هاى فرعى بنويس[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]

 

برای اون مورد هم تصمیم گرفتم.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img] راستش تازه کارت رو ارتقا داده بودم ولی مجبور شدم سیستم رو یک تغیراتی توش بدم دوباره ذقالی شد. 
[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]

 
James P. Ark
پاسخ
#7
عالی بود پسر [img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
من همشو خوندم و خیلی خوشم اومد [img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
بدون شک یکی از بهترین بازی های عمرم FC3 بود [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
بازم ممنون و آفرین [img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
منتظر کارهای بعدی هستم [img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
پاسخ
#8
مقاله فوق العاده ای بود اما برای فروم و به نظرم این جور مقالات جایی تو صفحه اصلی ندارن[img]images/smi/s0 (24).gif[/img] باید روحیه طنازی رو ببوسی وبذاری کنار و مقالت رو رسمی تر بنویسی و از حشو و گزاف گویی و تشریفات جلو گیری کنی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
بدون احتساب اون نوشته های آبی، مقاله فوق العاده ای رو شاهد بودم که نقاط قوت زیادی داشت و نوید یک نویسنده تاپ در آینده رو به ما میده[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
پس با این حساب
[تصویر:  08158101260368855761.jpg]
 
پاسخ
#9
ایده بدی نیست منتهی بازی قدیمی هست... بد نیست که به بازی های مستقل هم فکر کنید!
[تصویر:  klksan0o3jtq9cudehtk.jpg]
پاسخ
#10
نوآوری جالبی بود... ولی خب دوستان گفتن حقیقتو.. بهتره رسمی بنویسی ولی اگه طنز رو دوست داری تو لفافه بنویس
تو نقدت متاسفانه فن بازی شدیدی دیده می شد
هوش مصنوعی بازی در تمام نقدها نکته منفی حساب شده.. جهان باز هم نیست این بازی..sandbox هست
صداگذاری بازی رو واقعا درک نکردم.. چون حرف نمیزنن پس نقطه ضعف نیست؟؟؟؟؟ پس تو متال سطح صفر هم صداگذاری نباید دیده بشه؟ کلا دشمن ها باید لال باشن؟
تنوع مراحل کم بود.. خودتم بهتر میدونی.. ولی اشاره ای نکردی
حرفی از موسیقی بازی زده نشد...

در کل نقد متوسطی بود.. کثر این مشکلات بخاطر نشون دادن علاقهت به بازی تو نقد بود

حالا بهتر شد.. کمی هم به هوش مصنوعی بازی و موسیقی بازی بپرداز
با عناوین قبلی هم مقایسه کن
داستان رو کلی بازگو کن (فرق کن کسی بازی رو انجام نداده).. الان ممکنه یکی سوال واسش پیش بیاد سیترا کیه؟... تو داستان تنها به ایده ش نگاه نمیشه. به طرز پیشروی داستان و روایتش و پیش بینی پذیر یا ناپذیر بودنش و پیچش های داستانیش هم توجه کن
گیمپلی رو خیلی خوب توصیف کردی
گرافیک بازی هم خوب نقد کردی
حرف دل منم زدی[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]..واس عملا یه جوکر آب کشیده شده بود..[img]images/smi/s0 (38).gif[/img]..
در کل نقدت بهتر شد ولی یادت باشه جتی اگه بازی عمرتو داری نقد میکنی اصلا بهش در لحظه نقد کردن عشق نورز.. نمیگم ایراد الکی بگیر ولی ایراد دیدی تو نقد بگو
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 2,004 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,112 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,146 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,652 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,295 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان