03-10-2019, 08:53 PM
خالق Dead Space قصد دارد یک بازی تیراندازی علمی تخیلی دیگر بسازد
گلن اسکوفیلد (Glen Schofield)، خالق عنوان Dead Space و از کارگردانان سری Call of Duty، به تازگی و طی مصاحبهای با وبسایت GameInformer در رابطه با دلایل ترک اکتیویژن و آیندهی کاری خود صحبتهایی را مطرح کرده است.
گلن اسکوفیلد (Glen Schofield) نامی آشنا برای بازیبازان است؛ نه تنها به دلیل کار برروی چند نسخه از سری Call of Duty بلکه به عنوان خلق بازی وحشت و بقای Dead Space. در ماه دسامبر ۲۰۱۸ آقای اسکوفیلد اعلام کرد که پس از هشت سال اکتیویژن را ترک خواهد کرد. او به این نکته اشاره داشت که هنوز ایدههای زیادی در ذهن او وجود دارد و او به دنبال این است تا برروی پروژهی هیجان انگیز دیگری کار کند.
حال به تازگی آقای اسکوفیلد مصاحبهای با وبسایت GameInformer داشته و طی این مصاحبه به نکات جالبی اشاره کرده است. به گفتهی آقای اسکوفیلد، وی قبل از اینکه اکتیویژن را ترک کند برروی ساخت یک آیپی جدید کار میکرد و حتی نمونهای اولیه از آن را نیز ساخته بود. اما متاسفانه نمونهای اولیهی بازی مورد نظر، مورد قبول اکتیویژن واقع نشد و آنها به طور کلی از ساخت آن منصرف شدهاند. آقای اسکوفیلد در این رابطه میگوید اکتیویژن باید آن پروژه را قبول میکرد.
آقای اسکوفیلد در پاسخ به این سوال که آیا اکتیویژن پس از خرید استودیوی اسلج همر، از وی در خواست کرد تا آیپیهای جدیدی برای آنها بسازد گفت که «اکتیویژن به طور دقیق چنین جملاتی را بیان نکرد اما در آن زمان به وی گفت که به فکر ایده یا آیپیهای جدیدی باشد».
آقای اسکوفیلد همچنین ادامه دادو گفت که ساخت یک آیپی جدید بسیار سخت است و به سرمایهگذاری، تلاش و زمان زیادی احتیاج دارد:
نقلقول:ایدهها شاید همیشه به خوبی کار نکنند اما من به قدر کافی ایدههای دیگری دارم، پس مشکلی وجود ندارد
به گفتهی آقای اسکوفیلد، یکی از دلایلی که وی اکتیویژن را ترک کرد، این بود که اکتیویژن پروژهی مورد نظر وی را رد کرد. البته وی اشاره میکند که هم اکنون همه چیز خوب است و او هیچ کینهای نسبت به شرکت اکتویژن ندارد.
ساخت نسخهی جدید سری Dead Space رویای آقای اسکوفیلد محسوب میشود و آقای اسکوفیلد میگوید «اگر وی بار دیگر این پروژه را در دست گیرد، سعی میکند تا از برخی سنتهای دو قسمت اول فاصله گیرد». اگرچه آقای اسکوفیلد معتقد است در عصر حاضر که بازیهای آنلاین رواج یافتهاند، بعید است که الکترونیک آرتس به یک بازی داستان محور به سبک وحشت و بقا چراغ سبز نشان دهد.
در نهایت آقای اسکوفیلد در پایان مصاحبه به این نکته اشاره کرد که پروژهی بعدی او احتمالاً یک بازی تیراندازی به سبک علمی تخیلی و با محوریت بیگانگان خواهد بود؛ بیگانگانی که شاید حتی مشاهدهی آنها بسیار خوفناک باشد.