امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا چهل دقیقه برای بازی نکردن Fallout 4 کافی است ؟ - تحلیل 40 دقیقه ابتدایی بازی
#11
(08-05-2016, 10:44 AM)Punished Snake نوشته است:
درباره‌ی ایراد به شخصیت‌پردازی Mister Handy هم چندان موافق نیستم. نمی‌‌شه یه کاراکتر رو که حتی ده دقیقه‌ی شروع بازی هم حضور نداره به شخصیت‌پردازیش ایراد گرفت. یه سازنده باید خیلی هنرمند باشه بتونه همچین کاری کنه و البته کسی هم از بتزدا انتظار خلق شخصیت‌های موندگار نداره. خیلی زور بزنه فقط می‌تونه چند تا شخصیت که به تعداد انگشت‌های یه دست هم نمی‌رسن رو «خوب» در بیاره. نمونه‌ش نیک ولنتاین که کپی باحالی بود از نوآرهای قدیم. اون Mister Handy یا Codsworth هم تو ادامه‌ی بازی می‌شه ازش به عنوان یه یار استفاده کرد. و هر چه‌قدر درجه‌ی اعتماد با بادی بالاتر بره اون شخصیت هم بیش‌تر درباره‌ی خودش صحبت می‌کنه. ولی کسی از امثال Mister Handyها که ساخته‌ی دست بشر هستن انتظار این رو نداره که سریع باش انس بگیره. خب این صرفاً یه هوش‌مصنوعی ساخت دست‌بشر هستش که هیچ پیشینه‌ای قرار نیست داشته باشه. به نظرم این ایراد درست نیست. 

در رابطه با UI یا رابط‌کاربری هم چندان موافق نیستم. خیلی راحت می‌شه آیتم‌ها و سلاح‌های مورد نیاز رو جزو گزینه‌های سریع گذاشت تا سریع بشه In-Game بین آیتم‌ها و سلاح‌ها سوئیچ کرد و البته به اندازه‌ی کافی هم Slot هست. این کاریه که همه بازی‌ها می‌کنن. دیگه چی اینجا مشکله؟ شایدم منظور رو درست نگرفتم. 

پ.ن: چه‌قدر خوبه که این متن‌های این‌طوری که به معنای واقعی یه چیز رو «نقد» می‌کنن و نیمه‌ی خالی لیوان رو می‌بینن بیش‌تر ببینیم؛ یعنی روزی که نویسنده‌ها استقلال فکری بیش‌تری داشته باشن تو دفاعیه‌ها یا کوبش از بازی‌ها جای این‌که همه‌ش ستایش‌نامه‌ها و به‌به‌چه‌چه‌های تکراری و تهی از بحث ببینیم.

پ.ن 2: سبک نوشتار متن منو یاده لحن و نقدهای فراستی انداخت. یه چندتا لفظ «فرم نداره» و «در نیومده» و «مقوا است» قاطی متن می‌کردی دیگه رسماً‌ خودِ فراستی می‌شد. S0 (2)

  • ممنون بابت وقتی که بابت نوشتن نظرت گذاشتی و همچنین تشکر بابت تعریفت دوست عزیز.
  • من با شخصیت پردازی زمانی میتونم همگام بشم که بازی در ابتدا، شخصیت رو درست معرفی کنه و روی اون تاکید داشته باشه. وقتی بازی تو همین مرحله اول ضعف داره، دیگه جایی برای پرداخت و باورپذیری مخاطب نمیگذاره. چرا باید با شخصیتی همراه شد که اصلا برام مهم نشده؟
  • در رابطه با بخش Inventory فقط ارجاع میدم به بازی های خیلی قدیمی تر از فال آوت. یک سری بازی مثل Titan quest یا Witcher I با وجود قدیمی تر بودن، درک درستی از بخش Inventory داشتند. نمای شماتیک از آیتمها و هم از شخصیت وجود داره، با قابلیت Drag & drop. حالا تو فال آوت 4 و همه بازی های بتسدا، این رابط کاربری بهتره و راحتتر؟ معلومه که نیست! بازی میخواد بگه این سبک مخصوص خودشه؟ به نظرم سبک غلط و باطلیه، چون همیشه نمونه راحتتر و بهترش تو بازی های مشابه هست. رابط کاربری باید راحت باشه و سریع الانتقال. اگه میخواد اینطور نباشه پس میخواد چیکار کنه؟
  • برچسب "فراستی" رو زیاد بهم چسبوندن. خیلی عجیبه و جالبه.S0 (2)
پاسخ
#12
نود و نه درصد بازی  شبیه چهل دیقه اولش نیست.به نظرم از این جهت نگاه کردن به بازی کار درستی نباشه.بازی های بتسدا همچین شخصیت محور نیست.جوریه که خودت شخصیتتو میسازی.روایت بازی جالبه.کوئست های جذاب داره.دنیای وسیع داره.حالا نحوه دویدن مردم که تو ادامه بازی اصلا ادم متوجش نمیشه خیلی مهم نیست.حالات چهره دقیق با این که مهمه ولی با دیالوگا و انتخابای جذاب کم رنگ میشه نبودش.البته من سیستم دیالوگای فال اوت 3 رو بیشتر میپسندیدم.بقیه ایرادام که گرفتید دوستان گفتن.
S0 (2)
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تاپیک جامع اسپویل داستان بازی های ویدیویی Devil Prince 106 46,782 05-17-2023, 12:38 AM
آخرین ارسال: Ali Gudarzi
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,780 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  مقایسه بازی wow با new world beh123 1 584 01-06-2023, 11:00 AM
آخرین ارسال: PEYMAN66
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 952 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 976 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان