07-13-2013, 11:04 AM
ساخت و توسعه : Ubisoft Toronto
ناشر : Ubisoft
موتور ساخت : modified Unreal Engine 2.5 بهمراه Havok physics
پلتفرم ها : PC,PS3,XBOX 360,WiiU
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مرداد سال 1392
ژانر : سوم شخص/مخفی کاری
حالت : تک نفره/چند نفره
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist یکی از عناوین روبه انتشار این نسل می باشد که توسط شرکت باسابقه ی Ubisoft در سبک اکشن و مخفی کاری طرحی شده است.این عنوان ششمین نسخه از سری Tom Clancy's Splinter Cell محسوب می شود که نتایج نسخه ی Splinter Cell: Conviction را به نمایش می گذارد.
ساخت و توسعه:
Michael Ironside صداپیشه ی Sam Fisher در پنج قسمت ابتدایی سری Splinter cell که در نسخه ی ششم برخلاف نسخه های پیشین دیگر نقش صداپیشگی Sam را بر عهده نداشته است.
در نوامبر سال 2010 آقای Jade Raymond از شرکت یوبی سافت در حال ساخت بودن عنوان جدیدتری را از سری Splinter Cell اعلام کرد.طی کنفراس E3 سال 2012 Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist به طور رسمی رونمایی شد و ویژگی هایی از بازی آشکار شد که طرحی بشدت وابسته Splinter Cell: Blacklist را به کینکت Xbox 360 نشان می داد.
علاوه بر این اعلام شد که دیگر آقای Michael Ironside نقش صدای پیشگی Sam Fisher را برعهده نخواهد داشت و این کار برعهده ی آقای Eric Johnson خواهد بود که خودش نیز طرحی حرکت های مختلف کاراکترها را در بخش های مختلف بازی بر عهده دارد.مدیران شرکت یوبی سافت اعلام کردند که هدف از این تغییرات بدست آوردن تجربیات متفاوتیست که در جهت پیشرفت این سری از آن ها استفاده می شود. Elias Toufexis صدای پیشه ی Andriy Kobin همچنین در Splinter Cell: Conviction در اکانت Twitter خود اعلام کرده است که نقشی دیگر در این عنوان ایفا خواهد کرد.
Sam Fisher شخصیت مجازی سری Splinter cell که امید زیادی به اسطوره شدنش هست.
Splinter Cell: Blacklist: Sam Fisher به دوران شکوفایی خود رسیده است
یکی از راه هایی که ما می توانیم یک کاراکتر فضای مجازی را به عنوان یک قهرمان یا یک الگوی بیاد ماندنی تصور کنیم رسیدن آن کاراکتر به دوران شکوفایی اش می باشد.بتمن،سوپرمن و جیمز باند از جمله کاراکترهای مجازی ای بودند که بیش از 40 سال در حال فعالیت در عرصه ی سینما می باشند و هیچ گاه دچار ضعف و ناتوانی در وضعیت و محبوبیت خودشان نشدند.
وقتی که هنرپیشه ی کاراکتر مربوطه برای مدت زیادی در نقش همان کاراکتر مجازی فعالیت می کند این امکان وجود دارد تا آن کاراکتر مجازی به دوران شکوفایی خود برسد و همین موجب می شود تا کاراکترهای نمادین در مدتی نزدیک به 20 سال به دنیای کاراکترهای محبوب بپیوندند.این کاراکترها ممکن است برای همیشه جوان بمانند و یا اینکه حداکثر به دوران میانسالی خود برسند. Sam Fisherمامور ویژه ی مخفی سخت گیر خلق شده توسط شرکت یوبی سافت به تازگی شرایط رسیدن به چنین موقعیتی را پیدا کرده است.در تمام سری های مخفی کاری Splinter Cell آقای Michael Ironside نقش صداپیشگی Fisher را برعهده داشته است.اما این روند ثابت در نسخه ی Splinter Cell: Blacklist شکسته شد به گونه ای که در این نسخه دیگر شاهد صدا پیشگی Michael Ironside نخواهیم بود.از آنجایی که همگی Fisher را از روی حرکات عجیبش همچون بالارفتنش از دیوارها و یا حرکات سریع و خشنش می شناسیم یوبی سافت تصمیم گرفته تا این یکنواختی را دچار یک سری تغییرات که نیاز آن ها احساس می شد بکند.
eric johnson صداپیشه ی Sam Fisher در نسخه ی ششم این عنوان،آیا eric قابلیت پذیرش نقش Sam کارکشته را خواهد داشت؟
بررسی کاراکتر اصلی
در Splinter Cell: Blacklist سم فیشر اینبار زیر نظر Eric Johnson می باشد:
در یک نگاه سطحی به این نتیجه می رسیم که Eric Johnson فرد مناسبی برای تحت نظر کاراکتر مورد نظر نمی باشد.هنر پیشه ی کانادایی که در سریال هایی همچون Smallville، Criminal Minds، is a charismatic و jovial bloke with a boomerang-grin smile تاکنون نقش ایفا کرده است.بیایید رو راست باشیم، Eric Johnson بعنوان یک فرد که هیچ گونه آشنایی دیرینه ای با شخصیت و ویژگی های Fisher ندارد نمی تواند مورد مناسبی برای اجرای نقش مورد نظر باشد.مدیر سازنده ی این عنوان David Footman اعلام کرد که قرار گیری Johnson در نقش Sam توسط مدیر امور مالی و نشر این عنوان برای تغییر و ایجاد تنوع به کار با ما دیکته شد.
"ما متوجه شدیم که می توانیم بهترین کارایی و نتیجه را از استفاده از انیمیشن های ضبط حرکات و حالات صورت و چهره بدست آوریم،شکی نخواهد بود که نتایج و تاثیرات بهتری را می توانیم از این سیستم جدید بدست آوریم."
Footman ادامه می دهد که:
"خوب پس زمانی که ما این چنین تغییراتی را در حالت ساخت بازی ایجاد می کنیم این طبیعیست که شخصیت کنترل کننده ی کارکتر اصلی را نیز تغییر می دهیم."
"اگر ما بتوانیم سود و منفعت بیش تری را از این تغییرات بدست آوریم شکی نخواهد بود که نتیجه ی بهتری را در مدت زمان کمتری بدست خواهیم آورد."
او همچنان ادامه می دهد که:
"وقتی برای من تصویر Eric را فرستادند من با تعجب گفتم که : وای این چقده از لحاظ هندسی به Sam شبیهه!"
پس متوجه می شویم که Johnson برخلاف تصور ما به شدت برای پذیرش نقش Sam مناسب است و همچنین متوجه می شویم که این اولین باری نیست که Johnson درگیر این سری بوده است.
"من یک دوست داشتم که یکی از نقش های سینمایی عنوان Splinter Cell: Conviction را برعهده داشت و اینگونه شد که من با این سری آشنا شدم."
Johnson ادامه می دهد:
"من به او در اجرای نقش هایش کمک کردم به گونه ای که درعنوان Splinter Cell: Conviction من تقریبا نقش دو مامور را بر عهده گرفتم و تقریبا نظریه پرداز نقش ها هم بودم که متاسفانه هر دوی آن ها تاحدودی ناموفق بودند، در آن زمان من متوجه شدم که بی دقتی من چقدر می تواند مخرب باشد."
ورود Johnson به این حیطه عجیب بنظر نمی رسد چرا که خودش به یکی از فن های بازی های رایانه ای تبدیل شده بود، Johnson همچنین به اهمیت وظایف خطیرش به خوبی پی برده است. Johnsonنیز به خوبی می داند درحال کار بر روی اثری که توسط Michael Ironside خلق شده می باشد کسی که با تلاش های خود سبب شد تا کاراکتر مجازی Sam Fisher شکل بگیرد و این درحالیست که در طرف دیگر شاهد David Hayter نقش پرداز شخصیت Snake هستیم که طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کرده است.بنظر Johnson موقعیتی بود که گیمر باید طی آن به بهترین نحو ممکن به هدفش دسترسی پیدا کند.
"اگر من به جای Michael Ironside در حال کار بر روی شخصیت Sam هستم شاید باعث نشود تا این شخصیت پیشرفت فوق العاده ای داشته باشد اما من به هر حال نمی خواهم تا بگویند: "این الان Eric Johnson هست نه Michael Ironside!"
Johnson ادامه می دهد:
"هدف من از همان ابتدای فعالیتم ارتقا داستان و قسمت های مختلف این عنوان در حد توانم بود."
"شاید Sam Fisher یک کاراکتر با داستانی مخصوص بخودش باشد ولی بازهم Sam Fisher یک کاراکتر تخیلی همچون جیمز باند محسوب میشه و این روند داستان است که تحت تاثیر نحوه ی عملکرد هنرپیشه ی مورد نظر قرار می گیرد."
او همچنان ادامه می دهد:
"من به خوبی می دانم که اگر شرایط و ذهنیت خودم را تاحد ممکن به Sam نزدیک کنم به بهترین حالت ممکن می توانم با او ارتباط برقرار کنم که در نتیجه بتوانم بهترین نتیجه را از کار خودم بگیرم و بهترین اثر را به فن های این عنوان،سری مربوطه و Michael Ironside تقدیم کنم."
Sam Fisherی که Johnson نقش آن را بر عهده گرفته زیر و بم های صدای Sam Fisherی که Michael Ironside نقش آن را بر عهده داشت ندارد اما Sam او قدرت پولادین و لحن سرد خودش را همچنان بهمراه دارد.ما بخاطر تغییراتی که در شخصیت Sam Fisher شاهدیم بشدت نگران افت تعداد فن های این کاراکتر هستیم اما اگر شما گیمری هستید که تاکنون هیچ نسخه ای از این سری را تجربه نکرده اید شاید با تجربه ی گیم پلی این عنوان تبدیل به یکی از فن های سرسخت آن شوید.
Splinter cell blacklist کاراکتر مونث عنوان Anna Grim ، این کاراکتر از کاراکترهای با سابقه ی این سری محسوب می شود و باید اغراق کرد که دچار تغییرات فوق العاده ای در ویژگی های ظاهریش شده است
کاراکتر ها:
ستاره ی عنوان Blacklist اینبار Sam Fisher استاد جاسوسی و فرمانده ی رسته ی چهارم می باشد.هچنین در بازی ما شاهد همکار قدیمی Fisher ، Anna Grimهستیم که در همین هنگام شاهد کاراکتر های جدیدی همچون Isaac Briggs و Charlie Cole هستیم. Victor Coste و Andriy Kobin نیز نقش هایشان را در محکومیت ایفا می کنند.
Sam Fisher به دنبال گروه تروریست های طراح لیست سیاه،فرصت کوتاه است او باید هرچه سریع تر سران این طرح را سرکوب و پروژه ی لیست سیاه را با ناکامی مواجه کند.
داستان/طرح:
در این عنوان همان گونه که ذکر شد شاهد ادامه اتفاقاتی هستیم که در نسخه Splinter Cell: Conviction رخ داده بود،موضوع برمیگردد به زمانی که رئیس جمهور آمریکا رسته ی سوم و فاسدش را برکنار کرد و به جای آن تیم ضد تروریستی را طرحی کرد که رسته ی چهارم نام گرفت – تیمی که برگرفته از افسران نخبه ایست که از سازمان های مختلف جمع آوری شده اند که در یک شرکت گوشی های شخصی کار می کنند و این درحالیست که ماموریت هایشان را به صورت مستقیم از فرمانده اشان میگیرند،این تیم توسط مامور Sam Fisher عضو پیشین رسته ی سوم فرماندهی می شود.هنگامی که تیم 12 نفری از تروریست ها شمارش معکوس خودشان را برای حمله به ایالات متحده در قالب لیست سیاه عنوان کردند Fisher به همراه تیمش مامور شد تا آن ها را قبل از به صفر رسیدن مهلت تعیین شده سرکوب کند.
شکی نخواهد بود که در این نسخه Sam Fisher بخاطر تغییرات متعددی که در مکانیسم های مختلف بازی ایجاد شده است به شکلی کاملا متفاوت خودنمایی خواهد کرد.
Fisherی جدید برای جهانی جدید:
داستان Blacklist بعد از خیانت ها،فقدان ها و درام های شخصی نسخه های پیشین به گونه ای بازگو کننده ی دوران اسطورگی Fisher می باشد. Sam بار دیگر با یک سازمان که برای مقابله با تروریست ها می باشد بازگشته است. Fisher نسخه ی Blacklist کسی می باشد که از میان آتش عبور کرده و یک رهبر را از حکومتش برکنار کرده است.در مدت زمان فرماندهی او بازی به جبهه های گسترده ای تقسیم می شود.داستان جدید بازی شامل چالش های آن و گروه جدید طراحان(این گرو شامل افرادی می شود که لیست سیاه را طراحی کرده اند و در بازی گروه Engineers نامیده می شوند) بهمراه هدف آمریکا در جهت جمع آوری نیروهای خبره ی خودش از سرار جهان می باشد.همان طور که گفته شد طبق دستور رئیس جمهور ایالات متحده رسته ی چهارم به دنبال هرگونه سرنخی در حال گردش به دور جهان هستند،از Paraguay به Chicago، Benghazi، Louisiana، London و ... که همواره یک پله عقب تر از گروه کارکشته ی Engineers خواهند بود.بخش اصلی هنرهایی که در طرحی بازی از آن ها استفاده شده شامل نبردهای بخش تک نفره می شوند،اما اگر می خواهید به داستان کلی بازی اشراف پیدا کنید مجبور می شوید تا بخش همکاری دو نفره ی این عنوان را نیز امتحان کنید.
در این نسخه مخفی کاری شامل تمامی قسمت های گیم پلی نمی شود بلکه خودش قسمتی کوچک از گیم پلی می باشد، پس توقع مخفی کاری های آنچنانی را در این نسخه نداشته باشید.
گیم پلی:
Blacklist مکانیک جدید و متفاوتی را از یک گیم پلی به نمایش میگذارد که Killing in Motion یا کشتن در حرکت نامیده می شود،در این مکانیسم بازی به گیمر اجازه می دهد تا اهدافش را از قبل تایین کرده و سپس آن ها را طی یک حرکت جانشینی سریع و هنگام حرکت از بین ببرد.حالت بازی به صورت سوم شخص طرحی شده چرا که در این عنوان گیمر نیاز فراوانی به دید کلی براتفاقات اطرافش دارد و باید شرایط بازی به گونه ای باشد تا گیمر احاطه ی کافی بر حرکات کاراکتر مورد کنترلش داشته باشد.درکنار تمامی ویژگی های بازی سیستم صداخوانی ای بر روی کینکت Xbox 360 طرحی شده است به گونه ای که گیمر قبل از حمله هایش بتواند با ایجاد صداهای گمراه کننده دشمنانش را گیج کند و بهترین حالت ممکن را برای حمله هایش ایجاد کند.همچنین سیستم دیگری طرحی شده که به کمک آن گیمر می تواند به جای استفاده از دسته ی کنترل Xbox 360 خود بوسیله ی کینکت و حرکات خودش کاراکتر اصلی بازی را کنترل کند.
Panther یکی از حالات مختلف گیم پلی این عنوان که در آن Sam به طرز وحشیانه ای دشمنانش را یکی پس از دیگری نابود می کند.
قدرت Panther
در Splinter Cell: Blacklist الویت در مخفی کاری سبک Panther می باشد
در این نسخه همانند نسخه ی Conviction شاهد سبک مخفی کاری فقط به عنوان یک قسمت از طرح کلی گیم پلی هستیم.گیمر ها در این نسخه قادرند تا برای هر مدتی که خودشان مناسب می دانند از دید دشمنانشان مخفی بمانند،یادگیری الگوهای گشت دشمنان و اینکه برای مدت زیادی در ارتباط با مقر فرماندهی خود نباشند.حالت Ghost یکی از حالات گیم پلی این بازی محسوب می شود و دو حالت دیگر شامل حالت Assault و Panther می شوند.بازی همانند نسخه ی پیشین در سطح Diwaniya و در عراق انجام می شود.
حالت Panther بنظر میرسد که اصلی ترین حالت گیم پلی باشد که یک میکس و ترکیب از دو حالت Assault و Ghost می باشد.این حالت به این دلیل می باشد که سبک نسخه ی Blacklist بیش تر شبیه به نسخه ی Conviction هست تا نسخه های قدیمی تر آن که سبک متفاوت تری داشتند. Fisher در Splinter Cell: Blacklist به طرز مضحکی سریع و زیرک می باشد که به عنوان مثال قادر است تا در عرض چند ثانیه لبه ی طولانی ای از بلوک های مرتفع را طی کند و باید گفت که حالت گیم پلی بسیار کمتر از نسخه های پیشین مخفی کاری با خود بهمراه دارد.گیمر اگر کمتر با دشمنانش درگیری داشته باشد به سرعت می تواند تمامی مراحلی یکی پس از دیگری طی کند، اما اگر گیمر توسط یک یا دو نفر از دشمنانش شناسایی شود تحت شرایطی قرار میگیرد که Mark & Kill نامیده می شود یعنی اگر کسی Sam Fisher را مشاهده کرد بدون هیچ گونه اتلاف وقتی به سرعت او را به رگبار گلوله ببندد.گیمر همچنین می تواند توانایی مبارزه های تن به تن Sam را افزایش دهد که طرح فیزیکی جدیدی می باشد که از زمان نقش پذیری Johnson آغاز شده است.
حرکاتی که به صورت فیزیکی یه کاراکتر مجازی Sam منتقل می شود شامل دزدکی راه رفتن،آویزان شدن به لبه ها و پناه گرفتن در سایه می باشند.اما در کنار همه ی این ویژگی ها تمرکز خاصی بر روی روانی حرکات Sam Fisher شده است که شامل حرکاتی همچون خزیدن در سطوح مختلف و پریدن روی یا جدا شدن از موانع می شوند.تمرکز ویژه ای نیز روی حرکاتی همچون گمراه سازی دشمنان شده است. Johnsonباید تمامی تلاشش را برای هماهنگی با حرکات مختلف Sam بکند تا بتواند بهترین حالات را به فن های این بازی تقدیم کن، Kevin Secours در این زمینه به Johnson کمک فراوانی در همانگی حرکات،نبردهای تن به تن و حرکات خاص Sam کرد.
"نیاز به انحنا و کشسانی زیادی بود."
Footman ادامه می دهد:
"من زیاد حرفه ای عمل نمی کنم،حرکاتم زیاد حرفه ای نیستن – یه جورایی عملکردم افتضاحه-پس ما نیاز به یک حرفه ای همچون Kevin داشتیم تا بتوانیم تخصصی تر عمل کنیم.اما به روشی که Kevin با Johnson کار میکنه حالت حرکات Eric ،ژست هایش و حتی حالات چهره اش در هر موقعیتی تغییر می کند."
او ادامه می دهد:
"حرکات سخت و طاقت فرسای بسیار زیادی وجود دارد که Eric باید آن ها را به همراه Kevin به بهترین نحو ممکن بیاموزد."
"با Kevin انجام حرکات حس و حالت بسیار متفاوتی دارند."
Johnson ادامه می دهد:
"بار سوم یا چهارمی که میخواهی به یک هدف از طریق راه های مختلف برسی به خوبی میدونی که باید از چه حالات و موشن هایی استفاده کنی و یا از اسلحه چگونه به بهترین شکل ممکن استفاده کنی."
محل فرماندهی Sam Fisher و طرح ریزی برای حملات به نقاط مختلف،این قسمت از بازی حالت بازی های سبک RPG را به خودش گرفته است.
راه مخصوص خود را برای تخریب و نابود کردن انتخاب کن:
در دموی رونمایی شده از این عنوان زمان بندی خاصی برای پیشبرد گیم پلی طرحی شده بود که سبب می شد تا اجرا کننده ریسک هایی را انجام دهد که به گفته ی خودش معمولا چنین ریسک هایی را در سری Splinter Cell هیچ گاه نکرده بود اما با استفاده از پرت کردن حواس دشمنان و یادگیری الگوهای حرکت آن ها قادر خواهیم بود تا همین دمو را در مدت زمان نچندان طولانی تری به اتمام برسانیم.انجام چنین کاری با یادگیری مکانیسم های معرفی شده در حالت Ghost بازی میسر می شود،این مکانیسم ها در پایان هر دور از بازی به صورت یک جدول برای یادگیری هرچه بیش تر و راحتی کار او معرفی می شوند.اگر با استفاده از این حالت سبب نارضایی همراهتان می شوید می توانید از حالت دیگری که Panther نامیده می شود استفاده کنید که در این سبک باید از کمین گاهتان با سرعت خارج شوید و به سرعت تمامی دشمنانتان را نابود کنید.همان گونه که گفته سبک دیگری با نام Assault نیز در بازی وجود دارد.
استفاده از یک سبک خاص از ابتدا تا انتهای یک مرحله سبب می شود تا هنگامی که آن مرحله را به پایان رساندید امتیاز بسیار زیاد تری را نسبت به حالت ترکیبی بدست آورید.این امتیاز مساوی با ارزی می باشد که شما در آپگرید دادن وسایلتان باید از آن استفاده کنید، پس اینکه با طرحی از پیش تعیین شده به نبرد با دشمنانمان بپردازیم خیلی مفیدتر از حالتیست که به صورت دیوانه وار ماموریت خود را آغاز کنیم و تک تک دشمنانمان را از لبه ی تیغ چاقوی خمیده ی Fisher بگذرانیم.این بر عهده ی خود شماست که از چه روشی برای پیشرفت گیم پلی استفاده کنید،می توانید با حملات سریع و کشنده ی خود حالت Panther را ارتقا دهید و یا اینکه مانند سایر سری های سوم شخص به نبرد رودررو با دشمنانتان بپردازید،یادآوری این نکته نیز ضروری می باشد که Fisher طی یک عادت ناخوشایند و تاسف بار بعد از مدتی شلیک به طرز فجیعی از پا در می آید.خرید ابزار کار مناسب سبب می شود تا شما هرچه بهتر به هدفتان دسترسی پیدا کنید و ذکر این نکته نیز ضروریست که شما می توانید هر زمانی که علاقه مند بودید بار دیگر مراحل بازشده اتان را به اتمام برسانید.
اگر شما تاکنون نسخه های پیشین این سری را تجربه کرده باشید گم کردن Ironside (در حقیقت یعنی از بین رفتن ارتباط میان گیمر و بازی) سبب می شد تا در یک چالش بسیار آزار دهنده قرار بگیرید. Eric در همین رابطه کار بسیار عاقلانه ای را انجام داد اما بدنیست که بدانید صدای Eric میزان گیرایی صدای Ironside را ندارد.وقتی که Ironside یک نفر را مورد خطاب قرار می دهد شما به راحتی فرد مورد نظر را خواهید یافت اما اگر Eric همین کار را انجام دهد صدایش به خوبی فرد مورد نظر را هدف قرار نمی دهد بلکه حالتی عمومی به خود می گیرد.در عوض باید گفت همان طور که پیش از این ذکر شد مکانیسمی وجود دارد که حرکات فیزیکی را به شکل مجازی بر روی نمایش گر به نمایش در می آورد که می تواند به بهترین شکل ممکن عمل کند و به همین دلیل است که Blacklist بنظر میرسد تا بهترین نسخه ی منتشر شده از این سری باشد.
Maxime Béland طراح سری بازی های Splinter Cell
مولتی پلیر:
طراح بازی آقای Maxime Béland عنوان کرده است که:
spies vs. mercs – یعنی مامورهای ویژه در مقابل جاسوس ها- حالتی رقابتی محسوب می شود که برگرفته از نسخه های پیشین این عنوان می باشد.این حالت شدیدا خاص و نسخه ی Blacklist برای اولین بار در تاریخ پنج شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه سال 1392 شمسی رونمایی شدند و spies vs. mercs طولی نکشید که تا به یکی از معماهای دنیای بازی های رایانه ای تبدیل شد.
بخش spies vs mercs که درحقیقت همان مولتی پلیر خاص و فوق العاده مرموز بازی محسوب می شود،تجربه ی چنین مولتی پلیری قطعا خاطره انگیز خواهد بود.
همه چیز وابسته به قدرت بیناییست
حالت دو نفره در Splinter Cell: Blacklist
این حالت فقط شامل Johnson و کاراکترهایی که با آن ها کار می کند نمی شود بلکه شامل بخش مولتی پلیر این عنوان نیز می شود.قسمت مولتی پلیر این عنوان شامل رقابت و چالش های بین دو گروه ماموران ویژه و مزدوران می باشد که بیش تر حالت جست و جوگری وحشیانه ای در جهت یافت هدف دارد.ماموران ویژه باید پایانه ها را هک کنند سپس باید خودشان را هنگامی که مزدوران به دنبال آن ها هستند مخفی کنند.آیتم های قابل استفاده همچون Fisher چالاک و لاغراندام می باشند و همانند او توانایی های مختلفی دارند که شامل نبردهای تن به تن و یا حرکت در لبه ی بنا ها می شود.
حالت دو نفره ی بازی بین دو کاراکتر متفاوت تقسیم شده است:Briggs یک مامور CIA که به تازگی به استخدام تیم Fisher در آمده است (عضو رسته ی چهارم)، Grimیک مامور که از نسخه های پیشین این عنوان اقتباس شده است.مراحل Briggs شامل چک پینت های مختلف می باشند و به گونه ای عمل محور محسوب می شوند و شامل سه حالت مختلف Assault، Pantherو Ghost می شود.مراحل Grimm شدیدا متمرکز می باشند و شباهت بسیار زیادی به ماموریت های Fisher در نسخه های پیشین دارند به گونه ای که ابتدا گیمر را به منطقه ای اعزام می کنند و سپس در آن منطقه آیتم های متفاوتی برای گیمر بر روی نقشه تعیین می کنند و در این شرایط گیمر می تواند به بهترین روش ممکن به اهدافش برسد.نکته مهم در این حالت نبود هیچ گونه چک پینتی برای ذخیره بازیست و اگر شناسایی شوید سیستم به سرعت مانع از ادامه بازی شما می شود و در حقیقت شما fail خواهید شد.شکی نخواهد بود که در حالت Grimm گیمر های همکار با یکدیگر درگیری می شوند.
هر دو حالت متصل به لاین تکمیل کننده ی قسمت اصلی بازی می باشند و همواره قابل دسترسی هستند و باید دانست که به گونه ای هسته ی مرکزی رسته ی چهارم محسوب می شوند.همان گونه که ذکر شد داستان اصلی بازی مربوط به مقابله با دولت های سرکشی می باشد که خواهان خروج نیروهای ایالات متحده از کشورهایشان می باشند.تا زمانی که این اتقاق بیفتد گروهی از تروریست ها لیست سیاه خودشان شروع می کنند و یکسری حمله ها به خاک آمریکا آغاز می شوند.
بخش همکاری دو نفره همان گونه که ذکر شد در هر زمانی از روند بازی قابل استفاده می باشد و هنگامی که هر کدام از آن ها توسط گیمر متقاضی به اتمام رسیدندند قفل قسمت مربوطه باز می شود در نتیجه هر وقت که گیمر علاقه مند به تجربه ی آن قسمت با دوست یا شریک دیگری بود مانعی برای او وجود نخواهد داشت.توجه داشته باشید که شما به این قسمت برای دانستن اصل داستان نیازی نخواهید داشت بلکه این قسمت صرفا برای قسمت های اضافی تره داستان می باشد.در این عنوان جهان Fisher پیرامون برنامه هاییست که در یک شرکت ارتباطات گوشی های شخصی برای رسیدن به هدف کلی بازی طرحی شده اند می باشد. از همین شرکت گیمر مرحله های بعدی ای که باید آن ها را به اتمام برساند انتخاب می کند،اما شما باید با سایر اعضای تیمتان در اینباره یک سری مشورت هایی هم داشته باشید که شامل افرادی همچون Briggs :عضو جدید رسته ی چهارم،Charlie: که به گونه ای Qی سازمان محسوب می شود، Grimsdotir:کسی که Fisher در آخرین لحظه ها مانع از برخورد گلوله به سرش شد که در حال حاضر از سخنان عجیب و غریب Fisher لذت می برد.تمامی این نقش ها سبب شکل گیری عنوانی می شوند که شباهت بسیار زیادی به یک RPG همچون Mass Effect دارد.
آیا Splinter Cell: Blacklist می تواند سوژه ی مناسبی برای گیمرهای گرسنه بازی های رایانه ای باشد یا اینکه همانند عناوین افتضاحی که امسال بی سروصدا صحنه ی رقابت را ترک کردند عمل خواهد کرد؟
اگرچه کنسول های نسل بعدی بیش ترین توجه شرکت ها و استودیوهای مختلف بازی سازی را به سوی خودشان معطوف کرده اند اما عناوینی همچون Splinter Cell: Blacklist نشان از این خواهند بود که هنوز کنسول های این نسل به این زودی ها از صحنه ی رقابت محو نخواهند شد.