11-03-2015, 07:12 PM
مقدمه: درود بر شما خواننده عزیز، اسکایریم دنیای بزرگی است و از افسانههای زیادی سرچشمه میگیرید. این دنیایی عظیم مخلوقات متعددی را دارد که برخی از آنها در این مقاله معرفی شده و سرگذشت آنها شرح داده شده است.
Atronachs
«Atronach» یکی از مخلوقات «دِدریک» است که از مادهای خالص خلق شده و برای حرکت کردن ممکن است در هوا شناور باشد. او که نسبتاً هوشمند است این توانایی را دارد تا متناسب با محیط از جادو استفاده کند. این مخلوق ۵ گونه متفاوت دارد که به شرح زیر است:
Flame Atronachs
«آتروناچ شعلهور» گونهای از «ددرا» است که در حین مبارزات بهجای حملات فیزیکی ترجیح میدهد که از جادو استفاده کند. او تماماً از آتش آفریده شده و شباهت زیادی به انسان (زن) دارد. اندامش پوشیده از زره فلزی سیاهرنگی است. در سر خود شاخ و گوشهای نوکتیز دارد.
آتروناچهای شعلهور بر سطح زمین شناور هستند و در هنگام حرکت، ردی از آتش، پشت سر خود بر جای میگذارند (پاهایشان کاملاً بر روی زمین قرار ندارد). برخلاف دیگر آتروناچها، آتروناچ شعلهور سریع بوده و از چالاکی بالایی برخوردار است.
همانطور که قبلاً گفته شد، آتروناچ شناور ترجیح میدهد از جادو استفاده کند (در هنگام مبارزات). هرچند که گاهی ممکن است بدون سلاح دست به مبارزه بزنند. اما جادوهایی که آتروناچ شعلهور استفاده میکند، محدود به سه جادو است. او فقط از جادوهای Firebolt، Flame Cloak و Flames میتواند استفاده کند.
Frost Atronachs
«فراست آتروناچ» جثه نسبتاً بزرگی دارد و به دو حالت است، ممکن است بهصورت طبیعی (در حیات وحش) با او روبرو شوید یا به صورتی که از مخلوقات احضار شده باشد. همانند دیگر آتروناچها، بدن آنها پوشیده از یک عنصر منحصربهفرد (یخ جامد) است.
این آتروناچ در مبارزات، دست به حمله فیزیکی میزند و هرگز از جادو استفاده نمیکند. بدن آنها در مقابل حملات سرمایی (Frost) ایمن است. اما نسبت به آتش ۵۰ درصد ضعف بیشتری نشان میدهند. معمولاً از دست راست خود بهعنوان نیزه و از دست چپ بهعنوان چماق استفاده میکند. گاهی نیز ممکن است باخشم زیاد شروع به کوبیدن زمین کند که باعث آسیب رساندن به اطرافیان میشود، و معمولاً هنگامیکه تعداد دشمنان بیش از دو نفر باشد، این عمل را انجام میدهد.
فراست آتروناچ پوششی یخی و قوی دارد. که اگر دشمنی در نزدیکی او باشد یا او را لمس کند، از سلامتیاش کاسته میشود. یکی دیگر از قدرتهای فراست آتروناچ، انفجار بوران است. یعنی به داخل منفجر شده و خسارتهای زیادی را به بار میآورد. جالب است بدانید که این آتروناچ توانایی پر کردن نوار سلامتی خود را نیز دارد.
Flesh Atronach
«فلش آتروناچ» همراه با نمادهایی اسرارآمیز و یک وصله آهنی، آمیخته با پوست سلولی است. او روحی از «دِدرا» در یک بدن زنده میباشند. فلش آتروناچ زمانی خلق شده که Relmyna Verenim (رلمینا ورمین؛ یک زن از نژاد Dunmer) عنصر فلش (گوشت) را کشف کرد. پس از آن، از (فلش آتروناچ) بهعنوان نگهبان پادشاهی «شئوگوراث» Sheogorath استفاده میشود (نگهبان دروازه).
دو گونه از فلش آتروناچ وجود دارد، اولی بزرگتر است و سلاحهای سنگینتری را به همراه دارد. دومین گونه نیز تفاوتش تنها اندازه کوچکتر است.
در هنگام مبارزه، فلش آتروناچ از جادوی ویرانی استفاده میکند. در کار با سلاحهایش بهخوبی وارد است. و پرش بلندی دارد.
Storm Atronach
«استورم آتروناچ»ها از «ددرا» هستند که میتوان آنها را با افسون «Conjure Storm Atrona» احضار کرد. ممکن است آنها را به دو صورت آزاد در طبیعت یا فراخوانده شده توسط «Dragon Priests» دیده باشید. معمولاً یک مینیون (نوکر) به آنها قدرت میدهد. آنها هم معمولاً همانند آتروناچهای شناور بهصورت شناور در هوا حرکت میکنند. توانایی حرکت از روی آب را دارند. و کمی سریعتر از فراست آتروناچها هستند. کمترین شباهت به انسان را دارند و به صورت سنگ ترک برداشته هستند.
آنها عمدتاً در هنگام حمله از «افسون شوک الکتریکی» (shock spell) برای ضربه زدن استفاده میکنند. جادویی مثل Lightning Bolt، همچنین میزان سلامتی استورم آتروناچ از دیگر اتروناچها نیز بیشتر است. در مبارزات آنها همیشه مراقب فاصلهشان با دشمن هستند. در مقابل ضربات مقاوم بوده و هیچ نقاط ضعفی ندارند. پس از مرگ هم بدن آنها منفجر میشود.
Air Atronachs
«اِیر آتروناچ»ها هم گونهای دیگر از آتروناچها هستند که در «کتیبههای کهن آنلاین» حضور دارند. آنها در مقابل ضرباتی که باعث خونریزی میشود ایمن هستند.
Chaurus
«Chaurus»ها موجوداتی بزرگ و سمی هستند که در اعماق غارهای بزرگ، کمنور، و در درههای تنگ اسکایریم زندگی میکنند. یک «Falmer» میتواند Chaurus (کائوروس) را اهلی کند تا این موجود همراه او مبارزه و زندگی کند. تصویر این موجود که به کرم یا مگس شباهت دارد را میتوانید در زیر مشاهده کنید. کائوروسها پس از مدتی زندگی به خواب عمیقی فرو خواهند رفت، در هنگام بیهوشی، جسد مرده خود را با مادهای ضخیم و زردرنگ میپوشانند تا پیلهای به دور خود ایجاد کنند. پس از بیدار شدن از خواب به شکارچی نوپایی تبدیل میشوند. در نسخهای دیگر از کتیبهها نیز ذکر شده که این موجودات (کائوروسها) آنقدر به زندگی ادامه میدهند که به کائوروس دروگر تبدیل شود. سپس نیز به تدریج تخمگذاری در آشیانۀ خویش را آغاز میکنند.
Horkers
مخلوقاتی که در اسکایریم به فیل دریایی شباهت دارند و معمولاً در جزیرههای یخی (نزدیک به آب یخ) زندگی میکنند «هورکر» نام دارند. هورکرها را معمولاً به خاطر گوشت و دندان درازشان (عاج) شکار میکنند. این مخلوقات معمولاً آسیبی نمیرسانند و بیآزار هستند. اما باید بدانید که در هنگام حمله، دندانهای درازشان سلاح خطرناکی است.
Sabre Cats
«Sabre Cat» (ببر دندان شمشیری) درندهای گربهسان که معمولاً در کوهستانها یا توندرا (دشت هموار سرزمینهای قطبي يا بسيار مرتفع) یافت میشود. رنگ موی این درنده گربهسان قهوهای مایل به قرمز است، به همین دلیل در جنگلها و چمن به خوبی استتار میکند. اما گونه برفی آن به رنگ سفید است (استتار در برف) و معمولاً در مناطق قطبی و سرد زندگی میکند.
آنها (هر دو گونه) گاهی اوقات بهصورت گروههای دو یا سه عضوی سفر میکنند با این وجود که اغلب بهصورت انفرادی پرسه میزنند. ممکن است آنها در گوشه کنار جادهها یا زیر تپهها در کمین باشند، و در فرصتی مناسب به طعمه حمله کنند. بهندرت پیش میآید که از رودخانهها عبور کنند (به دنبال شکار)، پس بهترین راه برای گریز از چنگ این گربهسان عبور از رودی است که عمیق باشد.
نوعی دیگر از این گربهسان، شبحی است بسیار قوی تر و مهیبتر که تنها در یک ماموریت تحت عنوان Kyne's Sacred Trials پدیدار می شود. منطقه ای که این موجود را خواهید دید واقع در ساحل دریای ارواح «Sea of Ghosts» است.
Troll
Troll، «ترول» موجودی افسانهای (که از افسانه توتنى سرچشمه میگیرد)، جثه بزرگی داشته و شباهت زیادی به میمون دارد. این مخلوق در جمجمه سر خود، سه چشم سیاهرنگ دارد و معمولاً در غارها و خرابهها زندگی میکند. در هنگام حمله خسارت زیادی را وارد میکند و در صورت آسیب دیدن، میتواند سلامتی خود را دوباره احیا کند. «Frost Troll»، گونهای دیگر از ترولها است با این تفاوت که اندازه آن کمی بزرگتر است. این موجود (Frost Troll) از ترولهای عادی کندتر است اما درعینحال بسیار قویتر، هر دو گونه در مقابل آتش ضعیف هستند اما «فراست ترول» (Frost troll) مقاومت بیشتر نشان میدهد. در تصویر زیر یک «Frost Troll» را مشاهده میکنید.Bristleback
«Bristleback» ها (بریسِلبَک) در نسخه سوم کتیبههای کهن حضور دارند، اما با نصب DLC «Dragonborn»، این مخلوقات وارد دنیای اسکایریم هم میشوند. این مخلوق که شباهت زیادی به گراز دارد، معمولاً در جنگلهای برفی و علفزارها پیدا میشود. اندازه آن، نصف اسب است و گاهی اوقات هم همراه با یک جفت مسافرت میکند. در هنگام مبارزات دو دندان درازش سلاح مرگباری است. Mammoth
«Mammoth» (ماموت) یکی از بزرگترین مخلوقات اسکایریم که شباهت زیادی به فیل دارد. کمپهای زیادی که محل زندگی غولها یا همان Giantها هستند در سرتاسر اسکایریم وجود دارد که غولها و «Mammoth» هایشان در آنها زندگی میکنند. این مخلوقات از آبها یا رودخانهها عبور نمیکنند، حتی اگر در تعقیب دشمن باشند.Dragon Priest
در ایام قدیم، زمانی که اژدهایان بر زمین حکومت میکردند، مردمانی فانی زندگی میکردند که موجودات را بهعنوان خدا پرستش میکردند. حال، زمان زیادی از مرگ کشیشان اژدها میگذرد... اما گاهی اوقات آنان از خواب عمیق بیدار شده و از مقبره باستانی خود خارج میشدند.کشیشاناژدها ( به زبان اژدهایان (Dovahzul)، دووازول) هزاران هزار سال پیش، به دستور اربابان اژدهای خویش، بر سراسر اسکایریم حکومت میکردند. در این حین، به بسیاری از کشیشان اژدها قدرتهای فوقالعاده و دانش ویژهای بخشیده شده و به بسیاری از آنها تعلیم داده شد تا به Lichdom برسند و از شر فانی بودن و مرگ، در امان باشند.
هشت تعداد از والامقامترین کشیشان وجود داشتند که ماسک منحصربهفرد اژدها که دارای قدرت افسونگری است را بر صورت داشتند. گفته شده که این ماسک، مستقیماً از خود اژدها، خدای آنها، به آنان داده شده است. این کشیشان میتوانستند در هر لِولی باشند، و معمولاً میتوان آنها را در مقبره Nordic پیدا کرد.
سرگذشت
در دوره Merethic، اژدهایان به امپراتوری «تمریل» و «اتمورا» حکومت میکردند. آنها باور داشتند که فرزندان «Akatosh» (آکاتوش) هستند. آنها طبیعتا والاتر از انسانها و اِلفها هستند. یکی از باورهای اصلی آنها این بود که قدرت برابر حقیقت است.
فرقه اژدها
اثر کشیشان اژدها را میتوان تا «اتمورا» نیز دید، که آنان در طی عصر «مرتیک» نقش حکمفرمایان را داشتند. آنان که به عنوان «محفل اژدها» شناخته میشوند، حیوانات بسیاری را به عنوان مظهری از خدایان پرستش میکردند، که اژدها در صدر این موجودات قرار داشت.
اژدهایان نقش آنها (کشیشان اژدها) را به عنوان خدای انسانها پذیرفتند. در عوض، با فرمانروایی خود معامله کردند. آنها، کشیشاناژدها را مقدار کمی قدرت بخشیدند و در عوض فرمانبرداری آنها را گرفتند. به نوبه خود، کشیشان به عنوان پادشاه، انسانها را فرمانروایی میکردند. کشیشان، قوانین را کنار گذاشته و قوانین زندگی که صلح را بین انسانها و و اژدهایان به وجود میآورد، قرار دادند. اما برای انجام، آنها خواستار احترام بودند.
در اوج نفوذ فرقه اژدها، پایتخت اسکایریم، شهر «Bromjunaar» در نظر گرفته شده بود که واقع در ایالت «Hjaalmarch» است. والامقام ترین کاهنات در کلیسای «Labyrinthian» با هم ملاقات کرده بودند تا درباره مسائل حکومتی تصمیم بگیرند. در همین زمان بود که ماسک جادویی به آن ها داده شد، ماسکی که دارای قدرت افسونگری بالایی بود. این مشخص نیست که ماسکها از روی نام کشیشانی که آنها را بر چهره میزدند گرفته شده یا اینکه نام ماسکها بر روی کشیشها گذاشته شد.
شورش
سرانجام انسانها در مقابل ستمگریهای «Alduin» (آلدوئین) و فرقه او که تحت عنوان «جنگ اژدهایان» شناخته میشود، شورش کردند. «Alduin» از «Nirn» تبعید شده و تعداد زیادی از فرقهگرایان کشته شدند. کشیشان اژدهایی که زنده مانده بودند هم سرنگون شدند. بازماندگان و افرادی که فرار کرده بودند هم در سرتاسر «اسکایریم» پنهان شده و بقایای اژدهایان مرده را با این باور که باری دیگر «Alduin» ظهور خواهد کرد و زمان رستاخیز خواهد رسید، در تپه اژدها (dragon mounds) به خاک سپردند.
رستاخیز
پس از مرگ، کشیشان اژدها خواستار به خاک سپرده شدن خود و پیروانشان در دیگر معابد اژدها و مقبرههای سراسر اسکایریم بودند. عملی که هدف مشخصی داشت، تنها نمایشی بیهوده از قدرت نبود. این عمل از تشریفاتی است که در فرقه اژدها مرسوم بوده و به گشایش رستاخیز کمک میکند. به این صورت که روزانه گروهی از پیروانی که با کشیششان دفن شده بودند، از خواب مرگ بیدار شده و به دور تابوت کشیش جمع میشوند، ساعتها سجده کرده تا نیرویی که باعث تبادل زندگی میشود بین پیروان و کشیش به وجود میآید. این تبادل، کشیش را به خوابی فرومیبرد که تا زمان رستاخیز ادامه دارد. هنگامیکه تشریفات کامل شد، پیروان، محیط را پاکیزه کرده و برای خوابی دوباره به قبر خود باز خواهند گشت. در زمانی که آرمیدهاند، نیروی زندگی تخلیهشده، بازگردانی میشود و پیروان برای روز بعد آماده میشوند.
آخرین بازماندگان
آخرین بازماندگان فرقه اژدها هم تا زمانی که در دژی پنهان شده بودند، در امان بودند، دژی که بر فراز کوهستان «Jerall» در صومعهای دورافتاده بود. لشکریان «King Harald» این دژ را کشف کرده و این پایانی برای بازماندگان بود.
کشیشان اژدها در اسکایریم
«Hevnoraak» (هِونوراک) یک کشیش اژدهای پرقدرت است که در کنترل جادوی «mind-controlling» (کنترل ذهن) مهارت دارد. این جادو، به او این قدرت را میدهد تا لشکری را برای خود مهیا کند. او قبل از مرگ، خون خود را از بدن تخلیه میکند، هدف این است که بعد از مرگ هم قدرتش را باز گرداند و به جسد قدرتمندی تبدیل شود.
«Krosis» کشیش اژدهایی است که مانند دیگر کشیشان اژدها در مقبره یا کلیسایی دفن نشده، بلکه بر فراز یکی از بلندترین قلههای اسکایریم «Shearpoint»، در «Word Wall» دفن شده است.
«etched» کشیش قدرتمندی که در شهر باستانی «Bromjunaar» دفن شده است.
«Nahkriin» کشیش اژدهایی که در کلیسای دور افتاده «Skuldafn» دفن شده است. او در دوره چهارم (یکی از عصر های تمریل) در خدمت به «Alduin»، وظیفه هدایت فانیهایی را داشت که انسانها را به زندگی پس از مرگ هدایت میکردند.
«Otar» در آغاز ارشد انسانهای باستانی بود که در دوره «Merethic» بر شهر «Ragnvald» حکمرانی میکرد. او به صورت منصفانه حکمرانی می کرد و در جنگها نیز سربلند بود، اما طولی نکشید که نیرویی ناشناخته، افکارش را به گمراهی کشید، تا جایی که به مرز جنون رسیده و به کشیش اژدها مبدل شد. از آن به بعد ستمگریهای زیادی علیه مردم انجام داد، و انسانها برای متوقف کردنش، به ناچار دو قهرمان خود که «Saerek» و «Torsten» نام داشتند را فرستادند.
آن دو قهرمان هم قادر به شکست دادن «Otar» نبودند. پس به ناچار او را در تابوتی بزرگ زندانی کرده و در تابوت را با قفلی که دو کلید داشت، برای همیشه بستند. هر کلید، دست یکی از قهرمانان بود، و آنها تعهد دادند که تا آخر عمر محافظ کلید باشند. سرانجام شهر «Ragnvald» متروکه شد، اما دو قهرمان، به عنوان نگهبانان «Otar» به زندگی در شهر متروکه ادامه دادند.
«Rahgot» کشیش اژدهایی است که عقیده داشت موجب بقای فرقه «جنگ اژدهایان» میشود. او همراه با گروهش در دژی بر فراز کوهستان «Jerall» زندگی میکردند، تا زمانی که لشکریان «King Harald's» این دژ را کشف کردند.
«Vokun» کشیش اژدهایی است که در مقبرهای از «High Gate Ruins» دفن شده، او که حامل ماسک «Vokun» بود، معنی نامش در زبان اژدهایان به معنی «سایه» است.
«Volsung» کشیش اژدهایی که در آرامگاه «Volskygge» دفن شده، و حامل ماسک «Volsung» بود.
Spriggan
«Spriggan» مخلوقاتی درختمانند هستند که تماماً از چوب و انرژیجادویی خلق شدهاند. منشأ این انرژیجادویی آنها «taproot» است که «Spriggan»ها را به سمت خود جذب میکند. «Hagraven»ها (مخلوقاتی شبیه انسان و پرنده)، از این نقطهضعف «Spriggan»ها به سود خود استفاده کرده و با آویزان کردن «taproot»ها به درخت، تلهای را ایجاد میکنند که «Spriggan»ها را به سمت خود میکشد. هدف از ساختن این تله و نهایتاً قربانی شدن این موجودات توسط «Hagraven»های خبیث، خاصیتهای جادویی آنان و همچنین تنفر ذاتی «Hagraven»ها از طبیعت است.در حین مبارزات، «Spriggan»ها توانایی استفاده از قدرت «نامرئیشدن» را دارند و در صورت آسیب دیدن، میتوانند با سرعت زیاد، سلامتی خود را بازیابی کنند. این مخلوقات قادرند با یک افسون «destruction» (تخریب) منحصربهفرد به هدفشان حمله کنند، به شکل دستهای از زنبور که قادر به مسموم کردن هدف خود هستند. همچنین میتوانند با چرخاندن عضوهای ناخن مانندشان، آسیبهای زیادی را به دشمن وارد کنند.
یکی از قابلتوجهترین توانایی «Spriggan»ها، قدرت به خدمت گرفتن مخلوقاتی است که در نزدیکیشان قرار دارند. دور مخلوقات به خدمت گرفتهشده هالهی سبز رنگی وجود دارد که این تأثیر را میتوان با استفاده از «Kyne's Peace» یا «Animal Allegiance» از بین برد.