امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مرور خاطرات | پیش نمایش Metal Gear Solid Phantom Pain
#1
[تصویر:  bpvfdricyae6hhe-1.jpg]
نام : Metal Gear Solid Phantom Pain
سبک : Action، Open World
موتور : Fox Engine
کارگردان : Hideo Kojima 
پلترفوم ها : Xbox One، Ps4، Ps3، Xbox 360، PC
سازنده : Konami JP
مقدمه: مرور خاطرات
 بر روی تخت بیمارستان دراز کشیده ام، دکتر انگلستانی را می بینم که با من سخن می گوید، به حرف های او توجه نمی کنم. به گذشته بر می گردم، زمانی که یک سرباز تازه کار در گروه جاسوسی Fox بودم. دوران خیلی سختی بود، زمان آن قدر به تندی گذشت که من حتی چهره ی پدرم را به یاد ندارم، نه اصلا من پدری ندارم، من پرورش یافته ام که به وطنم خدمت کنم. چه درد زیادی دارم. هم درد گذشته هم درد تیری که به پایم برخورد کرده است. اسنایک! اسنایک، بلند شو باید فرار کنیم، دستت رو به من بده، بلند شو سرباز! سری بازی های Metal Gear Solid در گذشته بر پایه ی سلاحی مرگبار به نام Metal Gear بوده اند. حالا مشخص نیست که این قسمت از سری بازی ها هم بر این پایه است یا خیر؟ Metal Gear Solid V Phantom Pain اولین بار در E3 2013 معرفی شد، بعد از آن طرفداران بسیاری را مجذوب خودش کرد. قبل از Phantom Pain بازی انحصاری کنسول های نسل هفتم یعنی Ground Zeroes منتشر شد. Ground Zerous توانست فروش فوق العاده ای داشته باشد، حالا باید منتظر PP باشیم که ببینیم آیا می تواند خاطرات گذشته را به شکل بهتری زنده کند؟ در اولین تریلر رسمی ما متوجه این شدیم که نصف روند گیم پلی بازی در کویر های افغانستان جریان دارد. خالق این بازی یکی از خلاق ترین بازی سازان ژاپنی یعنی هیدئو کوجیما می باشد. دیگر تقریبا تمامی گیمر های قدیمی این استاد گران قدر را می شناسند. وی در کارنامه ی خود تا به حال 5 قسمت اصلی از سری بازی های Metal Gear را ساخته است، علاوه بر پنج قسمت اصلی چند فرنچایز هم برای بازی ساخته شده است. آخرین قسمتی که از این بازی ساخته شد Ground Zeroes بود و قبل از آن نسخه ی 4 این سری بود، نسخه ی 4 از ابعاد داستانی و گرافیکی در سطح بسیار بالایی قرار داشت، به طوری که در آن زمان تا به حال همچنین بازی انحصاری Playstation 3 ساخته نشده بود. سازنده این سری بازی ها که قبلا گفته شد " هیدئو کوجیما " است ولی حالا می خواهم شرکت سازنده را به شما معرفی کنم. شرکت سازنده ی این بازی Konami می باشد، شرکتی که در کارنامه ی خود بازی هایی مثل PES، Mgs، Silent Hill را به ثبت رسانده است. شخصیت اصلی نام های مستعار زیادی دارد که می توان به معروف ترین آن یعنی " BiG BoSS " اشاره کرد. در بازی بعضی از شخصیت های 1 تا 4 حضور جدیی دارند. برای اولین بار در سال 1987 بود که این بازی به صورت رسمی منتشر شد، در آن زمان در واقع بازی های مخفی کاری نوید یک سبک جدید را می دادند. این عنوان از اولین عنوان های سبک مخفی کاری بود، نسخه ی اول آن که در واقع برای کنسول msx منتشر شده بود، توانست بسیاری از گیمر های تازه کار را به خود جذب کند، کنسول msx بهترین کنسولی بود که در آن زمان عرضه شد ولی با ورود کنسول های جدیدی مانند Nintendo و Sega دنیای بازی ها مورد تحول بسیاری قرار گرفت و دیگر کنسول msx فراموش شد.
[تصویر:  metal_gear_solid_5_the_phantom_pain_18.jpg]
داستان این سری بر چه اساس است؟ | بررسی کوتاه خط داستانی
در اول به صورت کلی داستان این سری را شرح می دهم و در آخر اشاره ای به داستان PP می کنم.
نقل‌قول: داستان بازی بر پایه ی سلاحی مرگبار به نام Metal Gear می باشد، این سلاح آنقدر مرگبار است که می تواند جان هزاران انسان بی گناه را بگیرد. به همین دلیل Snakeها از طرف سازمانشان ماموریت دریافت می کنند و آن ماموریت هم نابودی Metal Gear است. Snakeها مجبور می شوند که دست های پشت پرده را از بین ببرند و به همین دلیل در طی این اقدامات باید از هوش خود کمال استفاده را بکنند. در نسخه ی اول بازی که Metal Gear نام دارد داستان بازی به طور کامل شرح داده می شود و اینجاست که در 4 قسمت دنباله دار شما مجبورید این ماموریت های بسیار دشوار را به خوبی انجام بدهید. در نسخه ی 4 بازی ( اسپویل ) در آخر شاگرد استادش را به قتل می رساند، حالا استاد او کیست؟ شخصیت اصلی Phantom Pain یعنی Big Boss. نسخه ی Ground Zeroes ماجراهای Big Boss را پس از فرنچایز Pace Walker نشان می دهد. Big Boss که یکی از افراد اصلی سازمان سرّی "Fox" است عازم ماموریت می شود و در این ماموریت باید افرادی را از بین ببرد. داستان بازی آنقدر روان است که حتی با رجوع به نسخه ی اول می توان آن را متوجه شد. معمولا ما کنترل Snakeها را بر دست داشتیم ولی در بعضی از فرنچایز ها شخصیت تغییر می کرد. مثلا شما در یکی از این فرنچایز ها تفنگ در دست خود نمی گرفتید و فقط باید با شمشیر کار می کردید ولی در این نسخه، که نسخه ی پنجم این سری می باشد، همه چیز فرق می کند.
  طی صحبت هایی که با کوجیما شد، وی اعلام کرد که در این بازی شاهد یک داستان فوق العاده خواهیم بود، اما نکته ای که ذهن بعضی ها را به خودش جلب می کند این است که آیا شاهد پایان بدی(تراژدی) در بازی خواهیم بود. اگر این نکته ی نسخه ی 4 دوباره در خط داستانی این بازی تکرار شود، می توان آن را یکی از نقاط ضعف بازی دانست، این بازی در خط داستانی به هیچ وجه نباید تکراری داشته باشد. مکان هایی که در آن ها داستان بازی اتفاق بیافتد ممکن است متفاوت باشند، مثلا شاید فقط در افغانستان نباشد و در کشوری مثل ایالات متحده هم خط داستانی پیش برود. گفته شده که وقایع Phantom Pain نه سال بعد از ماجراهای Ground Zeroes می باشد، او در طی این نه سال به کما فرو رفته است و وی تصمیم بر این می گیرد که کسانی که او را به این روز در آورده اند از بین ببرد.
[تصویر:  251.jpg]
گرافیک | کویر سوزان افغانستان :
 موتوری که در ساخت بازی از آن استفاده شده است، Fox Engine می باشد. این موتور علاوه بر قدرت دادن به گرافیک بازی، بسیاری از باگ ها که در نسخه های قبل دیده شد را برطرف کرد. مواقعی که به تریلر اصلی بازی مراجعه می کردم، افکت های بسیار زیبایی را به چشم دیدم، افکت هایی که ممکن بود فقط برای یک بار در این نسخه به چشم بیایند. اگر به کویر های موجود در بازی دقت کنید، می توانید طراحی بسیار دقیق این محیط را به چشم ببینید، لباس Venom Snake بسیار عالی طراحی شده است و آدم را یاد کوماندو ها می اندازد. این نکات مثبت توانستند به بخش گیم پلی بازی قدرت بدهند و تجربه ی خوبی برای ما به ارمغان بیاورند. Fox Engine برای اولین باری که توسط کوجیما منتشر شد، طرفداران فکر می کردند که شاهد گرافیکی تکراری در این نسخه خواهند بود ولی با انتشار 4 عکس از عملکرد این موتور نظر طرفداران تغییر کرد و آن ها فهمیدند که با بازیی جدید رو به رو هستند. زمانی که این موتور معرفی شد، نسل هشتم کنسول ها و کامپیوتر ها هنوز به بازار نیامده بودند و بازی ها بیش تر شکل تکراری داشتند، اما با ورود این عنوان، طرفداران پی بردند که نسل هشتم بازی ها نزدیک است، پس دل را به دریا زدند و موقع به انتشار در امدن کنسول های نسل هشتمی، این کنسول ها را خریداری کردند و باید به شخصه بگویم گرافیک این طور بازی ها در نسل هشتم با حال و هوای دیگری است!
[تصویر:  661.jpg]

گیم پلی | گیم پلیی جدید با امکانات جدید!
 گیم پلی این بازی دیگر از حالت تکراری بودن در امده است و اشتباه نسخه های قبلی را تکرار نکرده است. امکاناتی جدید که به بخش گیم پلی بازی باعث جذاب تر شدن و مهیج تر شدن بازی شده است. مثلا شما می توانید درخواست پشتیبانی بکنید. آن ها برای شما یک بالن که شخصی بر آن مرده است می فرستند، شما باید با جست و جو در جیب او تفنگ و گلوله بدست بیاورید. شما حتی می توانید سوار وسایل نقلیه هم بشوید، مثلا سوار جیپ های قدرتمند یا سوار اسب در کویر های سوزان که در آن ها گردباد آمده است بشوید و خود را سریع تر به مقصد برسانید. می توانید خود را درون جعبه ای کنید، به طوری که کسی متوجه حضور شما در آن محل نشود. شما می توانید کسانی را که به قتل می رسانید به وسیله ی بالن به پایگاهی که به آن "مادر" می گویند بفرستید. این طوری هیچ کس متوجه حضور شما در آن محل نمی شود. همانطور که ذکر شد اصلا شاهد گیم پلیی تکراری در این نسخه نیستیم، همه چیز کاملا جدید شده است و این امکانات جدیدی طرفداران بی شماری را به خود جذب می کند. طی صحبت هایی که با هیدئو کوجیما شد در گیم پلی بازی شما باید برای پایگاه خود سرباز جذب کنید. 
[تصویر:  Screenshot-192.png]
نتیجه :
 طبق گفته ی سازندگان بازی، این بازی در سال 2015 برای کنسول ها و کامپیوتر عرضه می شود، با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم، کوجیما در این سعی است که سبک جدیدی از یک عنوان مخفی کاری را پایه گذاری کنید، داستان بازی یکی از روان ترین داستان ها تا به امروز در این عرصه بوده است. فعلا نمی توان نتیجه گیری کرد، باید صبر کرد تا بازی عرضه شود، آن وقت می توان آن را به صورت کامل نقد کرد.
ممنونم از شما خواننده ی عزیز. 
[تصویر:  His_pic01_zoom.jpg]
Metal Gear Solid`s 
Snake`s
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
پاسخ
#2
با سلام

کل پیش نمایش از نظر بنده خوب بود اگه بخواهیم از روی تریتیب بگیریم اول گیمپلی هست بعد گرافیک

بعد به نظرم بخش گیمپلی می تونستید بیشتر در موردش بنویسید و همچنین اگه در مورد صداگذاری هم حرف میزدید بد نبود

مقدمه و داستان هم خوب روش کار شده بود

با تشکر از شما[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  5b7th9dl7afci0p5zblo.jpg]
پاسخ
#3
خوب بود ممنون[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
تو مقدمه وقتی از زبون اسنیک نوشتی، پشت بندش نوشتی بازی متال گیر فلان بود و ... بعد از اینکه از زبون اسنیک گفتی باید می رفتی بند بعدی چون بازی متال گیر خوب بود و فلان دیگه ربطی به حرف های اسنیک درباره ی خودش نداره[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
پیش نمایش هم بود و کلا ترتیب خاصی توش وجود نداره[img]images/smi/s0 (24).gif[/img] بیشتر شبیه نقد کردیش[img]images/smi/s0 (25).gif[/img] درباره ی شخصیت ها توضیح می دادی و داستان رو بیشتر تحلیل می کردی بهتر بود.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img] پیش نمایشم استانداردش 3000 کلمه هست ولی حس می کنم این پیش نمایش حجمش اندازه ی نقده.
در کل خوب بود ولی تو پیش نمایش باید خیلی بیشتر از این حرفا توضیح بدی[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
پاسخ
#4
ممنون بابت پیش نمایش و خسته نباشید
با بقیه بخش ها کاری ندارم و فقط میخواستم درباره داستان یه سری چیزا رو بگم.
اول اینکه تمام اسم ها و مکانها کارشناسی شده اند و با نمادشناسی دقیق، میشه درک کرد که منظور کوجیما از هر شخصیت و هر اتفاق چیه.
نکته دیگه اینه که سلاحی به نام متال گیر، فقط یه ظاهره و کوجیما به نوعی خواسته ظاهرسازی کنه وگرنه هیچوقت اسم یه بازی رو از رو یه اسلحه انتخاب نمیکنه. برای فهمیدن معنی متال گیر، باید بدونید که ارتش برای کشور، به یه ماشین جنگی (war machine) تشبیه شده که سربازان به مانند چرخ دنده های آن هستند که به اصطلاح "چرخدنده های جنگی" (Gears of War) نامیده میشند. منظور از متال گیر، اون سلاح غول پیکر نیست؛ بلکه خود سربازاست. ما همیشه شاهد داستان سربازهای متعددی در این سری بودیم و رو این "سرباز" بودنشون همیشه تاکید میشده.
کوجیما سرباز واقعی رو تو نسخه3 به تصویر کشید و درعین حال به زیبایی سیاست های کثیف رو به نقد گرفت.
بهتر بود میگفتید که "رییس بزرگ" پدر "سالید اسنیک" هست.
ممنون بابت پیش نمایش
[تصویر:  8f3_sfv_ed.jpg]
?So who you gonna be when the reaper come knocking
Actions speak louder than words, so stop talking
So watch me break out of this cage
I fight now, I wont change
پاسخ
#5
خُب، ممنونم بابت این پیش نمایش. معمولاً نوشتن یه مقاله درباره بازی ـی مثل MG که باید قبلش اطلاعات زیادی رو داد سخته برای همین ممکنه یه مشکلاتی تو مقاله دیده بشه. یه سری مشکلاتی تو مقاله دیدم که می گم:
نقل‌قول: من حتی چهره ی پدرم را به یاد ندارم، نه اصلا من پدری ندارم، من پرورش یافته ام که به وطنم خدمت کنم.

تا جایی که من بیوگرافی Big Boss رو تو MetalGearWikia دنبال کردم درباره خانوادش ننوشته بود. اصلاً ندیدم گفته باشن بیگ باس یه پرورش یافتست یا پدر نداره و این قضایا!
نقل‌قول: Metal Gear Solid V Phantom Pain اولین بار در E3 2013 معرفی شد، بعد از آن طرفداران بسیاری را مجذوب خودش کرد.

در واقع اولین بار تو VGA 2012 با یه تریلر مرموز معرفی شد و بعدش تو GDC 2013 اعلام کردن TPP همون MGSV: TPP هست.
نقل‌قول: Ground Zerous توانست فروش فوق العاده ای داشته باشد،

تا جایی که می دونم GZ بدترین فروش رو بین سری MGS تو ژاپن داشت!
نقل‌قول: به همین دلیل Snakeها از طرف سازمانشان ماموریت دریافت می کنند و آن ماموریت هم نابودی Metal Gear است.

از بین چهار اسنیکی که به Nak*d Snake, Liquid Snake, Solid Snake و Solidus Snake ختم میشه، فقط Nak*d Snake و Solid Snake خواهان نابودی متال گیر بودن وگرنه Liquid Snake و Soldius Snake یکی از پروتاگونیست و دشمنان ما تو بازی بودن.
نقل‌قول: در نسخه ی 4 بازی ( اسپویل ) در آخر شاگرد استادش را به قتل می رساند

پایان نسخه 4 رویارویی بیگ باس و سالید اسنیک هست و این که اسنیک به سالید اسنیک توضیح می ده وقتی تو زنزیبار لند آتیشش زد چطوری تونست زنده بمونه و پسرش رو دوست داره و قصد دشمنی نداره باش. این پایانی که شما تعریف کردید مربوط به MGS3: Snake Eater می شه که توش Snake رئیس The Boss رو می کشه.
نقل‌قول: سخه ی Ground Zeroes ماجراهای Big Boss را پس از فرنچایز Pace Walker نشان می دهد. Big Boss که یکی از افراد اصلی سازمان سرّی "Fox" است عازم ماموریت می شود و در این ماموریت باید افرادی را از بین ببرد.

اسنیک قدیما عضو Force Operation X بوده، اما بعدش بخاطر اختلافاتی که با Major Zero پیدا می کنه از اونجا جدا میشه. در واقع Snake بعد از Portable Ops با تاسیس MSF یه ارتش مستقل می سازه که این MSF در پایان GZ نابود شده و بعدش تو TPP شاهد هستیم که یه ارتش خصوصی دیگه به اسم Diamond Dogs تاسیس می شه.


اینم بگم که اسم بازی Metal Gear Solid Phantom Pain نیست! Metal Gear Solid V: The Phantom Pain هست. [img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
به نظرم درباره یه همچین بازی ـی خیلی می شد بیشتر نوشت و تا 8000 کلمه هم جا داشت اگه می خواستیم همه اطلاعات رو از بازی بگیم، اما بازم پیش نمایش خوبی بود فقط اون مشکلاتی که تو بخش داستان بود رو درست کنید.

خسته نباشید [img]images/smi/s0 (74).gif[/img] 
 
پاسخ
#6
ممنون بابت مقاله.[img=18x18]images/smi/s0 (25).gif[/img][img=18x18]images/smi/s0 (74).gif[/img]
متاسفانه، سنم فقط به MGS V: TPP و MGS: GZ خظ میده، برای همین فقط می تونم همین نسخه رو تجربه کنم.[img=24x18]images/smi/s0 (67).gif[/img]
[تصویر:  6nbcc5qui6npeyaqb2sz.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازبینی بازی Resident Evil 7 بر روی MSI GS43VR Phantom Pro Gabit0 0 1,543 04-04-2017, 10:50 AM
آخرین ارسال: Gabit0
  از غرب به شرق در مسیر رستگاری| پیش نمایش NiOh Hidden Shadow 1 2,648 01-15-2017, 12:31 PM
آخرین ارسال: S.T.A.R.S
  جنگاورانی از جنس آینده|پیش نمایش بازی Call OF Duty:Infinite Warfare Hidden Shadow 8 4,933 10-28-2016, 09:24 PM
آخرین ارسال: Hidden Shadow
  بازگشت گناهکارانِ بی‌گناه | پیش‌نمایش بازی Persona 5 BadBoyNeverDie 3 2,468 10-21-2016, 07:50 PM
آخرین ارسال: Maziyar Hemmati
  میراث‌دار ۲۹ سال خاطره… | پیش‌نمایش عنوان Final Fantasy XV saeed aghababaee 6 3,196 09-15-2016, 02:13 PM
آخرین ارسال: saeed aghababaee

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان