قبل از هر چیز باید گله ای خدمت کاربران گیمفا داشته باشم و اینکه در طرح سوالات مشارکتی نداشتن.درحالی که کاربران گیم ایمگ این کار رو انجام دادن
خب بگذریم.به هر حال عزیزان گیمفا رو دعوت به خودن این مصاحبه میکنم.از دست ندیدهااا
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جنون سیاه: تله ذهن، بازی ایرانی با کیفیتی در سبک اکشن ماجرایی سوم شخص است. این بازی ایرانی بزودی و توسط شرکت توسن گام به مدیرعاملی آقای هادی جعفری منفرد روانه بازار میشود. ما هم درباره همین بازی با کیفیت ایرانی مصاحبهای یک ساعته را با ایشان رقم زدیم که سؤالات زیادی از جمله سؤالات مخاطبینمون رو از ایشان پرسیدیم.
با خواندن این مصاحبه اطلاعات خیلی خوبی از بازی جنون سیاه بدست میآورید که شاید هیچجای دیگری آنها را نشنیده باشید.
لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید.
من هادی جعفری هستم؛ مدیر شرکت فناوران توسن گام، سازنده بازی جنون سیاه. همچنین مسئول کارگروه بازیهای رایانهای هستم. متولد شهریور 63، حدود 31 سالم هست.
[font=Tahoma, arial]یک سؤال اساسی! چطور شد که وارد صنعت بازیهای رایانهای شدید؟
[/font]
خب این برمیگردد به خیلی گذشته ها، شرکت ما روی پروژههای نرم افزاری و غیره کار میکرد، یک وقت یک جوان دانشجو پروژه دانشجویی خودش را به من نشان داد و نظر من را خواست، من با دیدن آن پروژه و با توجه به علاقهمندی خودم به هنر و اینها، به ساخت بازیهای رایانهای علاقهمند شدم و همین جوان را مامور کردم تا زمینه فعالیت در حوزه بازیهای رایانه ای در شرکت را با تحقیق در این زمینهفراهم بکند؛ اینو تا اینجای قصه داشته باشید.
بخش دوم اینکه، خب مادر من نویسنده کودک هست و زمانی که من بچه بودم داستان ریتمیک و کودکانهای راجع به یک مرغ خیلی شیطونه از خود راضی که مثلاً دوستاشو آزار میدهد، برایم تعریف کردند. شروع این داستان ریتمیک اینجوری بود که«آی بچهها خانم طلا نشسته روی پله ها همهاش میگه قد قد قدا، پرام ندارن هیچ همتا»، یه همچین چیزی بود، این داستان شد بیس کار ما بعد از 10، 15 سال که از نوشتن اون داستان توسط مادرم گذشته بود. اون قصه یا اون شعر، من این رو پیدا کردم و گفتم خب این ایده میتونه ایده بازی باشه و اولین تجربه بازی ما روی پلتفرم PC شد بازیه خانم طلا یه مرغ شیطون بلا که برای بچهها بود که در سال خودش هم پخش شد و استقبال نسبی هم شد، و این بازی اولین تجربه ما بود و من باب اولین تجربه خب طبیعتاً مثل هر پروژه دیگر یا هر کار اول دیگهای، بهرحال ضعفهایی داشت، نقاط قوت و ضعفی داشت و درواقع بهرحال با مسائلی این پروژه با سختیهای زیاد بسته شد و این شد که ما شدیم بازی ساز.
[font=Tahoma, arial]ادامهاش دیگه کم کم بازیهای مختلف در حوزه بازیهای آنلاین توسعه دادیم، بازیهای مختلف در حوزههای مختلف تا رسید به بازیه جنون سیاه، پروژه بزرگ جنون سیاه، پروژه بسیار بزرگ جنون سیاه، که ما از سال 89 درگیر این پروژه شدیم.[/font]
[font=Tahoma, arial]چرا نام بازی «جنون سیاه» هست؟
ریشه جنون سیاه برمیگردد به داستان بازی و درواقع در یکی از فصل های بازی به دلیل این مسأله اشاره میشود و اجازه بفرمایید من این را خیلی باز نکنم تا زمانی که بازیکن بازی را بازی میکنه خودش به این موضوع پی ببرد.[/font]
خب بگذریم.به هر حال عزیزان گیمفا رو دعوت به خودن این مصاحبه میکنم.از دست ندیدهااا
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جنون سیاه: تله ذهن، بازی ایرانی با کیفیتی در سبک اکشن ماجرایی سوم شخص است. این بازی ایرانی بزودی و توسط شرکت توسن گام به مدیرعاملی آقای هادی جعفری منفرد روانه بازار میشود. ما هم درباره همین بازی با کیفیت ایرانی مصاحبهای یک ساعته را با ایشان رقم زدیم که سؤالات زیادی از جمله سؤالات مخاطبینمون رو از ایشان پرسیدیم.
با خواندن این مصاحبه اطلاعات خیلی خوبی از بازی جنون سیاه بدست میآورید که شاید هیچجای دیگری آنها را نشنیده باشید.
لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید.
من هادی جعفری هستم؛ مدیر شرکت فناوران توسن گام، سازنده بازی جنون سیاه. همچنین مسئول کارگروه بازیهای رایانهای هستم. متولد شهریور 63، حدود 31 سالم هست.
[font=Tahoma, arial]یک سؤال اساسی! چطور شد که وارد صنعت بازیهای رایانهای شدید؟
[/font]
خب این برمیگردد به خیلی گذشته ها، شرکت ما روی پروژههای نرم افزاری و غیره کار میکرد، یک وقت یک جوان دانشجو پروژه دانشجویی خودش را به من نشان داد و نظر من را خواست، من با دیدن آن پروژه و با توجه به علاقهمندی خودم به هنر و اینها، به ساخت بازیهای رایانهای علاقهمند شدم و همین جوان را مامور کردم تا زمینه فعالیت در حوزه بازیهای رایانه ای در شرکت را با تحقیق در این زمینهفراهم بکند؛ اینو تا اینجای قصه داشته باشید.
بخش دوم اینکه، خب مادر من نویسنده کودک هست و زمانی که من بچه بودم داستان ریتمیک و کودکانهای راجع به یک مرغ خیلی شیطونه از خود راضی که مثلاً دوستاشو آزار میدهد، برایم تعریف کردند. شروع این داستان ریتمیک اینجوری بود که«آی بچهها خانم طلا نشسته روی پله ها همهاش میگه قد قد قدا، پرام ندارن هیچ همتا»، یه همچین چیزی بود، این داستان شد بیس کار ما بعد از 10، 15 سال که از نوشتن اون داستان توسط مادرم گذشته بود. اون قصه یا اون شعر، من این رو پیدا کردم و گفتم خب این ایده میتونه ایده بازی باشه و اولین تجربه بازی ما روی پلتفرم PC شد بازیه خانم طلا یه مرغ شیطون بلا که برای بچهها بود که در سال خودش هم پخش شد و استقبال نسبی هم شد، و این بازی اولین تجربه ما بود و من باب اولین تجربه خب طبیعتاً مثل هر پروژه دیگر یا هر کار اول دیگهای، بهرحال ضعفهایی داشت، نقاط قوت و ضعفی داشت و درواقع بهرحال با مسائلی این پروژه با سختیهای زیاد بسته شد و این شد که ما شدیم بازی ساز.
[font=Tahoma, arial]ادامهاش دیگه کم کم بازیهای مختلف در حوزه بازیهای آنلاین توسعه دادیم، بازیهای مختلف در حوزههای مختلف تا رسید به بازیه جنون سیاه، پروژه بزرگ جنون سیاه، پروژه بسیار بزرگ جنون سیاه، که ما از سال 89 درگیر این پروژه شدیم.[/font]
[font=Tahoma, arial]چرا نام بازی «جنون سیاه» هست؟
ریشه جنون سیاه برمیگردد به داستان بازی و درواقع در یکی از فصل های بازی به دلیل این مسأله اشاره میشود و اجازه بفرمایید من این را خیلی باز نکنم تا زمانی که بازیکن بازی را بازی میکنه خودش به این موضوع پی ببرد.[/font]
ادامهقسمت اول مصاحبه را در اینجا بخوانید
[font=Tahoma, arial]نظر شما در رابطه با جنون سیاه چیه؟[/font]
هیچوقت فصل اول بازیهای ایرانی رو با فصل 13 ام کالاف دیوتی مقایسه نکنیم