شاید برای بسیاری از طرفداران سری بازی های Racing و محبوب Need for Speed سخت باشد که هیچ کدام از نسخه های این بازی از بهترین عناوین در زمینه گرافیک نبوده اند؛ اما جدیدترین ساخته استودیو بازی سازی Ghost Games، یعنی عنوان Need for Speed: Rivals متمایز بوده و توانسته نظرات را به سمت خود جذب کند.
در نگاه اول، گرافیک بازی هیچ کاستی نسبت به دیگر عناوین نسل بعدی نداشته و کاملاً در این زمینه غنی بوده و همواره از آن به عنوان یکی از عناوین قوی در زمینه گرافیک یاد می شود.
این بازی با روزلوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا شده و با موتور گرافیکی قدرتمند Frostbite 3 ساخته شده است. هم چنین Ghost Games سعی بر این داشته است که با طراحی محیطی کاملاً تخریب پذیر برای پلتفرم های نسل بعدی، یعنی Xbox One و Playstation 4، به جذابیت گیم پلی بازی افزوده و بازی را به هیجان انگیز تر از آنچه که هست، تبدیل کند.
این نسخه از این سری محبوب، سعی بر این داشته است که بازیباز طعم رانندگی واقعی را چشیده و بیشتر با گرافیک باشکوه و زیبای نسل بعدی آشنا شود؛ چرا که کنسول های نسل بعدی، مرز جدیدی را بین واقعیت و انیمیشن تعریف کرده اند. آیا در در نسخه Xbox One و PS4 برابری حس می شود؟ آیا سطح گرافیکی عناوین کنسول های نسل هشتم، با عناوینی چون Gran Turismo 6 یا Forza Motorsport 4 برابر است؟ کدام کنسول عملکرد بهتری در زمینه گرافیک داشته است؟
نکته ای که در عنوان Need for Speed: Rivals به خوبی کار شده است، گرافیک بصری این بازی است؛ به طوریکه این بازی در زمینه گرافیک بصری به بازی Forza شباهت بسیاری داشته و مطمعناً طرفداران این سری از گرافیک بصری این بازی راضی هستند، هم چنین گرافیک قدرتمند بصری بازی، می توان به عنوان دلیلی برای چشم پوشی از دیگر کاستی های بازی در زمینه گرافیک شناخته شود. بازی پر است از مناطق گل آلود یا کثیف که همواره از مواردی هستند که به خوبی می توانند نشانگر قدرت گرافیکی بصری یک بازی Racing باشند. در این نسخه ماشین ها خراشیده نیز می شوند! طراحی هر ماشین پلیس به خصوص بوده و عملکرد آن ها نیز ارتقاء یافته است، برای مثال می توان به تغییر عملکرد پلیس ها در مواقع بارانی اشاره کرد. سیستم چرخش آب و هوایی بازی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تاثیر به سزایی در گیم پلی بازی داشته است. شما می توانید به ماشین خود به ماشین رقیبان خود ضربه زده و به صورت آزاد یا در چالش های مختلف پیروز میدان شوید. آیا این موارد تغییری در گرافیک و رزولوشن بازی در پلتفرم های مختلف ایجاد کرده است؟
PS3 vs. Xbox 360
هر دو کنسول نسل فعلی شامل رزولوشن 1280×740 بوده و تقریباً در یک سطح قرار دارند و بازی را در 30 فریم بر ثانیه اجرا می کنند؛ با این وجود، در صورتی که تمام موارد را بررسی کنیم، در نسخه Xbox 360 گاهی شاهد اختلالات گرافیکی بوده و بازی در این نسخه از قدرت چندانی بهره مند نیست. این در حالی است که برای اجرای بازی به 1.6 GB در Xbox 360 و 1.1 GB در PS3 نیازمندیم. در نهایت نسخه PS3 انعکاس بیشتری داشته و Texture های بازی مساعدت بیشتری دارند، هم چنین افکت های گرافیکی بازی در نسخه PS3 موفق تر عمل می کنند. بهتر است بدانید مشکلات فنی گرافیکی در هر دو نسخه از بازی وجود دارند.
با چشم پوشی از نکات ریز ذکر شده، به سختی می توان از این نسخه های مختلف این بازی بازی لذت کافی را نبرد. بازی بسیار روان بوده و دارای چالش های بسیار هیجان انگیز است، به طوریکه هیچ کاستی از عناوین مشهور Forza 4 یا Gran Turismo 6 ندارد. تمام ماشین ها پرداخته شده بوده و شاهد سایه های قابل قبول و فیزیک های موردپسند هستیم. Texture های جاده ها، ریگزارها یا ماسه زار ها چندان جالب نبوده؛ ولی سرعت بازی هنوز هم عالی است!
مورد جالب این جاست که نمی دانیم چرا Electronic Arts به سرعت بازی توجه بسیاری داشته؛ ولی به برخی موارد توجه چندانی نکرده و کاستی های بسیاری قابل مشاهده است.
PS4 vs. Xbox One vs. PC
هنگامی که نسخه PC این بازی Launch شد، تشخیص نسخه های PS4 ،Xbox One و PC کار بسیار دشواری بود. حتی بازی با آخرین تنظیمات نیز تفاوت چندانی با نسخه های کنسولی نداشت و تنها در بعضی موارد کیفیت Texture ها بهتر بود، تا اینکه استودیو سازنده بازی گرافیک نسخه PC را کافی ندانست. با این حال Ghost Games یک پچ برای نسخه PC بازی منتشر کرده است تا بازی 60 فریم در ثانیه اجرا شده و عملکرد بهتری داشته باشد. اما نسخه های PS4 و Xbox One چه طور؟ هر دو نسخه نسل بعدی از گرافیک بالای برخوردار بوده و Texture های بازی نیز از کیفیت بالایی برخوردارند، همین طور سیستم آب و هوایی بازی نیز به خوبی عمل کرده و در 1080p اجرا می شود. هیچ کدام از نسخه های بازی افت فریمی از 30 فریم بر ثانیه نداشته و کیفیت Texture ها نیز پیشرفت به سزایی داشته است. ما بر این باور هستیم که انعکاس و گودی های جاده در نسخه PS4 بهتر است، در کل گرافیک نسخه PS4 برتری های بسیاری نسبت به نسخه Xbox One دارد؛ ولی این برتری ها در حدی نیستند که به آسانی درک شوند و به سختی می توان به این موارد پی برد. در نهایت می توان گفت تفاوت بسیار زیادی بین نسخه های کنسولی نسل بعدی و PC وجود نداشته و کنسول های نسل هشتمی توانسته اند تفاوت های گرافیکی را به حداقل برسانند.
یکی از مواردی که بازی انحصاری PS4، یعنی بازی Knack به همراه داشت، تغییر حالت فریم بازی بود که در نسخه های کنسولی بازی Need for Speed: Rivals شاهد آن هستیم؛ ولی شاکرانه باید گفت، این تغییرات در حد تغییرات عنوان Knack نبوده و گاهی اوقات شاهد آن هستیم.
در آخر باید گفت، شاید بازی Need for Speed: Rivals بهتر از Forza 5 نبوده و یا حاوی انعکاس لازم یا ماشین های پرداخته شده نباشد؛ اما با سیستم تغییر آب و هوا، وجود افکت هایی چون کثیف شدن یا بی نظمی شامل جذابیت به خصوصی است. نسخه PC بازی توانسته با پچ منتشر شده، کمی موفق تر از نسخه های نسل هفتمی ظاهر شود؛ ولی تفاوت چندانی با نسخه های نسل هشتمی ندارد.
بازی Need for Speed: Rivals یکی از عناوین درخشان اواخر نسل هفتم و اوایل نسل هشتم بوده که توانسته با ثبات و یک نواختی فریم، گیم پلی متفاوت و جذاب و با استفاده از قابلیت های PS4 و Xbox One و حداقل تفاوت میان نسخه های نسل هفتم و هشتم، به خوبی ظاهر شود.
منبع
در نگاه اول، گرافیک بازی هیچ کاستی نسبت به دیگر عناوین نسل بعدی نداشته و کاملاً در این زمینه غنی بوده و همواره از آن به عنوان یکی از عناوین قوی در زمینه گرافیک یاد می شود.
این بازی با روزلوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا شده و با موتور گرافیکی قدرتمند Frostbite 3 ساخته شده است. هم چنین Ghost Games سعی بر این داشته است که با طراحی محیطی کاملاً تخریب پذیر برای پلتفرم های نسل بعدی، یعنی Xbox One و Playstation 4، به جذابیت گیم پلی بازی افزوده و بازی را به هیجان انگیز تر از آنچه که هست، تبدیل کند.
این نسخه از این سری محبوب، سعی بر این داشته است که بازیباز طعم رانندگی واقعی را چشیده و بیشتر با گرافیک باشکوه و زیبای نسل بعدی آشنا شود؛ چرا که کنسول های نسل بعدی، مرز جدیدی را بین واقعیت و انیمیشن تعریف کرده اند. آیا در در نسخه Xbox One و PS4 برابری حس می شود؟ آیا سطح گرافیکی عناوین کنسول های نسل هشتم، با عناوینی چون Gran Turismo 6 یا Forza Motorsport 4 برابر است؟ کدام کنسول عملکرد بهتری در زمینه گرافیک داشته است؟
نکته ای که در عنوان Need for Speed: Rivals به خوبی کار شده است، گرافیک بصری این بازی است؛ به طوریکه این بازی در زمینه گرافیک بصری به بازی Forza شباهت بسیاری داشته و مطمعناً طرفداران این سری از گرافیک بصری این بازی راضی هستند، هم چنین گرافیک قدرتمند بصری بازی، می توان به عنوان دلیلی برای چشم پوشی از دیگر کاستی های بازی در زمینه گرافیک شناخته شود. بازی پر است از مناطق گل آلود یا کثیف که همواره از مواردی هستند که به خوبی می توانند نشانگر قدرت گرافیکی بصری یک بازی Racing باشند. در این نسخه ماشین ها خراشیده نیز می شوند! طراحی هر ماشین پلیس به خصوص بوده و عملکرد آن ها نیز ارتقاء یافته است، برای مثال می توان به تغییر عملکرد پلیس ها در مواقع بارانی اشاره کرد. سیستم چرخش آب و هوایی بازی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تاثیر به سزایی در گیم پلی بازی داشته است. شما می توانید به ماشین خود به ماشین رقیبان خود ضربه زده و به صورت آزاد یا در چالش های مختلف پیروز میدان شوید. آیا این موارد تغییری در گرافیک و رزولوشن بازی در پلتفرم های مختلف ایجاد کرده است؟
PS3 vs. Xbox 360
هر دو کنسول نسل فعلی شامل رزولوشن 1280×740 بوده و تقریباً در یک سطح قرار دارند و بازی را در 30 فریم بر ثانیه اجرا می کنند؛ با این وجود، در صورتی که تمام موارد را بررسی کنیم، در نسخه Xbox 360 گاهی شاهد اختلالات گرافیکی بوده و بازی در این نسخه از قدرت چندانی بهره مند نیست. این در حالی است که برای اجرای بازی به 1.6 GB در Xbox 360 و 1.1 GB در PS3 نیازمندیم. در نهایت نسخه PS3 انعکاس بیشتری داشته و Texture های بازی مساعدت بیشتری دارند، هم چنین افکت های گرافیکی بازی در نسخه PS3 موفق تر عمل می کنند. بهتر است بدانید مشکلات فنی گرافیکی در هر دو نسخه از بازی وجود دارند.
با چشم پوشی از نکات ریز ذکر شده، به سختی می توان از این نسخه های مختلف این بازی بازی لذت کافی را نبرد. بازی بسیار روان بوده و دارای چالش های بسیار هیجان انگیز است، به طوریکه هیچ کاستی از عناوین مشهور Forza 4 یا Gran Turismo 6 ندارد. تمام ماشین ها پرداخته شده بوده و شاهد سایه های قابل قبول و فیزیک های موردپسند هستیم. Texture های جاده ها، ریگزارها یا ماسه زار ها چندان جالب نبوده؛ ولی سرعت بازی هنوز هم عالی است!
مورد جالب این جاست که نمی دانیم چرا Electronic Arts به سرعت بازی توجه بسیاری داشته؛ ولی به برخی موارد توجه چندانی نکرده و کاستی های بسیاری قابل مشاهده است.
PS4 vs. Xbox One vs. PC
هنگامی که نسخه PC این بازی Launch شد، تشخیص نسخه های PS4 ،Xbox One و PC کار بسیار دشواری بود. حتی بازی با آخرین تنظیمات نیز تفاوت چندانی با نسخه های کنسولی نداشت و تنها در بعضی موارد کیفیت Texture ها بهتر بود، تا اینکه استودیو سازنده بازی گرافیک نسخه PC را کافی ندانست. با این حال Ghost Games یک پچ برای نسخه PC بازی منتشر کرده است تا بازی 60 فریم در ثانیه اجرا شده و عملکرد بهتری داشته باشد. اما نسخه های PS4 و Xbox One چه طور؟ هر دو نسخه نسل بعدی از گرافیک بالای برخوردار بوده و Texture های بازی نیز از کیفیت بالایی برخوردارند، همین طور سیستم آب و هوایی بازی نیز به خوبی عمل کرده و در 1080p اجرا می شود. هیچ کدام از نسخه های بازی افت فریمی از 30 فریم بر ثانیه نداشته و کیفیت Texture ها نیز پیشرفت به سزایی داشته است. ما بر این باور هستیم که انعکاس و گودی های جاده در نسخه PS4 بهتر است، در کل گرافیک نسخه PS4 برتری های بسیاری نسبت به نسخه Xbox One دارد؛ ولی این برتری ها در حدی نیستند که به آسانی درک شوند و به سختی می توان به این موارد پی برد. در نهایت می توان گفت تفاوت بسیار زیادی بین نسخه های کنسولی نسل بعدی و PC وجود نداشته و کنسول های نسل هشتمی توانسته اند تفاوت های گرافیکی را به حداقل برسانند.
یکی از مواردی که بازی انحصاری PS4، یعنی بازی Knack به همراه داشت، تغییر حالت فریم بازی بود که در نسخه های کنسولی بازی Need for Speed: Rivals شاهد آن هستیم؛ ولی شاکرانه باید گفت، این تغییرات در حد تغییرات عنوان Knack نبوده و گاهی اوقات شاهد آن هستیم.
در آخر باید گفت، شاید بازی Need for Speed: Rivals بهتر از Forza 5 نبوده و یا حاوی انعکاس لازم یا ماشین های پرداخته شده نباشد؛ اما با سیستم تغییر آب و هوا، وجود افکت هایی چون کثیف شدن یا بی نظمی شامل جذابیت به خصوصی است. نسخه PC بازی توانسته با پچ منتشر شده، کمی موفق تر از نسخه های نسل هفتمی ظاهر شود؛ ولی تفاوت چندانی با نسخه های نسل هشتمی ندارد.
بازی Need for Speed: Rivals یکی از عناوین درخشان اواخر نسل هفتم و اوایل نسل هشتم بوده که توانسته با ثبات و یک نواختی فریم، گیم پلی متفاوت و جذاب و با استفاده از قابلیت های PS4 و Xbox One و حداقل تفاوت میان نسخه های نسل هفتم و هشتم، به خوبی ظاهر شود.
منبع