امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موفقیت پشت موفقیت(نگاهی به پیدایش و شهرت یافتن شرکت valve)
#1
شیر فلکه ی موفق!
شرکت هایی هستند با دستپخت عالی! یعنی دست روی هر پروژه ای میگذارند طلا میشود.از این شرکت ها میتوان به راکستار و بلیزارد و والو اشاره کرد.والو از جمله اشپزهایی است که دسر را به یک مین کورس شاهکار تبدیل میکند.شرکتی که DLC هایش هم همه را شیفته ی خود میکند!
شرکت والو(که قبلا با نام نرم افزار والو(valve software) شناخته میشد که این نام به معنای شیر فلکه است و لوگوی ان بصورت
VALVE است.) یک استدیو امریکایی سازنده ی بازیهای ویدیویی و توزیع دیجیتالی ان است که در پایتخت امریکا (واشنگتن) قرار دارد.والو توسط کارکنان سابق شرکت مایکروسافت به نامهای گیب نویل و مایک هرینگتون پایه گذاری شد.این استدیو با انتقاد های تحسین برانگیز منتقدان و گیمرها از سری بازیهای half life و portal مشهور شد.همچنین توزیع نرم افزاری steam و موتور بازیسازی source engine در شناخته تر شدن این شرکت تاثیر بسزایی داشت.در این مقاله با این استدیو و کارهایش بیشتر اشنا خواهیم شد.
..................................................................................................................................
[تصویر:  valve-logo-steam-rocks.jpg]
این لوگو که اول بازیهای والو دیده میشود ابهتی فوق العاده به بازی میدهد!
..................................................................................................................................
مشخصات شرکت
اسم:valve
نوع: خصوصی

صنعت:سرگرمی های نرم افزاری رایانه
موسس(ها):گیب نویل - مایک هرینگتون
شعبه مرکزی: بلوو - واشنگتن - ایالات متحده ی امریکا
مناطق خدمات: سرتاسر جهان!
افراد کلیدی:گیب نویل (مدیر عامل)
محصولات: half life series - counter strike series - dota2 - day of defeat series - team fortress series - left 4 dead series - portal series - source engine - steam - valve anti cheat
خدمات: valve cyber cafe program
ارزش سهام: 2.5 بیلیون دلار امریکا (تا سال 2012)
تعداد کارکنان: تقریبا 400 نفر(تا سال 2012)
شرکت های تابع: valve S.a.r.I
وبسایت: http://www.valvesoftware.com
..................................................................................................................................
[تصویر:  valve_logo.jpg]
ساده و شیک
...................................................................................................................................
تاریخچه ی شیر فلکه!
همانطور که گفته شد والو توسط کارکنان سابق مایکروسافت(گیب نویل و مایک هرینگتون)در24 اگست سال 1996 بعنوان یک شرکت L.L.C
یا شرکتی با مسئولیت محدود (در این نوع شرکت برخلاف شرکت تضامنی بدهی محدود به سرمایه ی شرکت است.در واقع هر موقع این نوع شرکت ورشکسته شد سرمایه گذاران مجبور نیستند که اموال شخصی خود را برای پرداخت بدهی استفاده کنند و فقط مبلغ سرمایه گذاری شده را باید استفاده کنند.) در کیرکلند(kirkland) واشنگتن پایه گذاری شد.بعد از ایجاد اسناد حقوقی برای شرکت, در اپریل 2003 این شرکت از جای اصلی خود به بلوو واشنگتن منتقل شد.همان شهرستانی که ناشر بزرگ sierra on-line دران پایه گذاری شد.
بعد از تامین امنیت لایسنس موتور بازیسازی
quake engine (به کمک دوست مایکل ابراش از id software) در سال 1996,نویل و هرینگتون شروع به کار برروی بازی half-life کردند.براساس برنامه ریزی ها قرار بر این بود که ساخت این بازی در سال 1997 به پایان برسد اما تاریخ انتشار ان به 19 نوامبر 1998 تغییر یافت.سازندگان مود team fortress (والو) برای بازی quake در ماه می سال 1998 تصمیم بر ساخت یک بازی مستقل به نام team fortress گرفتند.مود کلاسیک team fortress اساسا یک پورت اصلی از مود tf بازی کویک بود که این مود در سال 1999 برای بازی half-life عرضه شد.استدیو گیرباکس کمک های بسیاری بعد از عرضه ی بازی نیمه جان به استدیو والو کرد.گیرباکس مسئول بسته های الحاقی بازی نیمه جان از جمله half life:opposing force و half life:blue shit به همراه نسخه ی کنسولهای خانگی این بازی برای sega dream cast و ps2 که نسخه ی کنسول سونی(طبق معمول!) دارای سومین بسته ی الحاقی این بازی بنام half life:decay بود که دران قابلیت co-op دونفره بصورت split-screen هم برای بازی وجود داشت.
بعد از موفقیت نیمه جان یک تیم به رهبری کی ران رایت(keiran wright) شروع به کار برروی مودها و spin-off ها و دنباله ای برای نیمه جان کردند.تمام محصولات والو برروی موتور بازیسازی source engine ساخته شده است.این شرکت شش سری بازی ساخته است از جمله half life و team fortress و portal و counter strike و left 4 dead و day of defeat.والو همچنین طبق سنت بازی مستقل dota2 را بعنوان یک مود از warcraft 3 عرضه کرد.هرکدام از این بازیها بعنوان یک مود third-party شروع شده اند که بعدا توسط والو خریداری شده و بعنوان یک بازی کامل ساخته شده است.انها همچنین این بازیها و مود ها را در steam پخش کردند.
پس از شروع بکار کردن شرکت والو هم در دامنه و هم در ارزش تجاری گسترش یافت.در 10 ژانویه 2008 شرکت والو بدست اوردن استدیوی turtle rock را اعلام کرد.در 8 اپریل 2010 والو در رقابت بهترین سازنده ی بازی از دید مجله ی خیالبافان(the escapist magazine) برنده شد.
تابحال هکرها دوبار در شبکه ی داخلی والو نفوذ کرده اند.اولین بار در سال 2003 بود که محتوای half life2 در اینترنت به بیرون درز کرد و دومین بار در سال 2011 بود زمانیکه پایگاه داده های مشتری های steam در خطر بود.

...................................................................................................................................
[تصویر:  6504303638929270.jpg]   [تصویر:  220px-Mike_Harrington.jpg]
سمت راست گیب نویل و سمت چپ مایک هرینگتون.
..................................................................................................................................
لیست بازیها
[table][tr][td]   پلتفرم          [/td][td]        سبک      [/td][td]  سال تولید  [/td][td]   نام بازی   [/td][/tr][tr][td]pc/ps2[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]1998[/td][td]half life[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]1999[/td][td]team fortress classic[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص (بسته ی الحاقی)[/td][td]1999[/td][td]half life:opposing force[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2000[/td][td]deathmatch classic[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]اکشن[/td][td]2000[/td][td]ricochet[/td][/tr][tr][td]pc/xbox[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2000[/td][td]counter strike[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص(بسته ی الحاقی)[/td][td]2001[/td][td]half life:blue shit[/td][/tr][tr][td]ps2[/td][td]شوتر اول شخص(بسته ی الحاقی)[/td][td]2001[/td][td]half life:decay[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2003[/td][td]day of defeat[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2004[/td][td]counter strike:condition zero[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2004[/td][td]half lifeConfusedource[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2004[/td][td]counter strikeConfusedource[/td][/tr][tr][td]pc/xbox/xbox360/ps3[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2004[/td][td]half life2[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2004[/td][td]half life2:deathmatch[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2005[/td][td]half life deathmatchConfusedource[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2005[/td][td]day of defeatConfusedource[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2005[/td][td]half life2:lost coast[/td][/tr][tr][td]pc/xbox360/ps3[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2006[/td][td]half life2:episode1[/td][/tr][tr][td]pc/xbox360/ps3[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2007[/td][td]half life2:episode2[/td][/tr][tr][td]pc/xbox360/ps3[/td][td]شوتر اول شخص معمایی[/td][td]2007[/td][td]portal[/td][/tr][tr][td]pc/xbox360/ps3[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2007[/td][td]team fortress2[/td][/tr][tr][td]pc/xbox360[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2008[/td][td]left 4 dead[/td][/tr][tr][td]pc/xbox360[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2009[/td][td]left 4 dead 2[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]top-down shooter[/td][td]2010[/td][td]alien swarm[/td][/tr][tr][td]pc/xbox360/ps3[/td][td]شوتر اول شخص معمایی[/td][td]2011[/td][td]portal 2[/td][/tr][tr][td]pc/xbox360/ps3[/td][td]شوتر اول شخص[/td][td]2012[/td][td]counter strike:global offensive[/td][/tr][tr][td]pc[/td][td]نبردهای چند نفره ی انلاین استراتژی[/td][td]2013[/td][td]dota2[/td][/tr][/table]والو در این سال ها در حال ساخت بازیهایی هم بوده که کار برروی انها کنسل شدند از جمله the crossing و return to ravenholm که استدیو ی خوشنام arkane وظیفه ی توسعه ی انها را داشت.prospero و stars of blood و fairy از دیگر بازیهای کنسل شده توسط والو است.
در d.i.c.e summit 2013 گیب نویل تایید کرد که او و کارگردان جی جی ابرامز در حال همکاری برای ساخت فیلم نیمه جان یا پورتال هستند و همچنین انها برای ساخت یک بازی جدید هم همکاری میکنند.
...................................................................................................................................

[تصویر:  half-life-2.jpg]
کیا خاطره دارن؟
...................................................................................................................................
شبکه ی بخار!
والو پلتفرم steam را در سال 2002 معرفی کرد.در انزمان نگاه صرفا بعنوان یک روش ساده برای فرایند پچ مشترک دربازیهای انلاین بود اما بعدا اشکار شد که جایگزینی برای حریفش در خدمات شبکه ی جهانی است و همچنین یک سیستم توزیع کننده (مدیریت بخش حقوق دیجیتال) برای تمام بازیهاست.والو پشتیبانی اش را برای بعضی از بازی های خود نشان داد.برای مثال والو اپدیت های قابل توجه ای برای بازی team fortress2 ارائه داد.از جمله اضافه کردن نقشه های جدید,مودهای جدید,سلاح های اضافی,اچیومنت های جدید و مکانیک های اضافی گیم پلی و همچنین اضافه کردن یک فروشگاه که در ان ایتم هایی از بازی را به فروش می رساند.همه از جمله بروز رسانی,به استثنا موارد فوق در ایتم های بازی اجباری هستند و ارائه ی انها رایگان است!
بیش از 1400 بازی در استیم در دسترس است.در اکتبر سال 2010 والو اعلام کرد که حساب های کاربری این سایت از 30 میلیون هم پیشی گرفته است!
در سال 2012 والو اعلام کرد درحال کار برروی یک ترکیب از کنسول و رایانه های شخصی برای اتاق های نشیمن هستند.البته این حرف غیر رسمی توسط رسانه ها به اسم steambox به بیرون درز کرد.علاوه بر
این شایعه شد که والو بودجه ای به تولید کننده ی سخت افزار Xi3 ارائه داده برای ساخت استیم باکس.بعد ها توسط گیب نویل تایید شد که کنسولی توسط والو با اسم رمز استیم باکس در دست ساخت است.به گفته های او این کنسول قرار است رقیبی برای ps4 و xbox one باشد ولی فعلا هیچ خبری از جعبه ی بخار نیست!
..................................................................................................................................
[تصویر:  steam.png]


..................................................................................................................................

اخرین بازیی که این شرکت موفق عرضه کرده dota2 است که نمرات درخشانی نسیبش شد و به موفقیت عظیمی رسید.اما شایعه بسیار است که والو هم اکنون برروی half-life3 کار میکند تا ان را برای پلتفرم اصلی این استدیو(یعنی pc) و کنسول های نسل بعد اماده کند.بی شک همه ی گیمرها با یکی از شاهکار های این شرکت خاطره دارد و تایید شدن بازی جدیدی از این شرکت همه را خوشنود میکند.اما ما صبر میکنیم تا اشپز غذا را خوب بپزد!

تقریبا 80 درصد این مطلب از ویکیپدیا ترجمه شده است و از جایی کپی برداری نشده)



پایان.
[تصویر:  breaking-bad-animated-series-640x503.jpeg]

 
پاسخ
#2
از VALVE خوشم مياد [img]images/smi/s0 (29).gif[/img] ولي به پاي UBISOFT نميرسه [img]images/smi/s0 (30).gif[/img]
[تصویر:  27626245512165673378.gif]
پاسخ
#3
کجا بهترینه دو تا بازی ساخت مزخرف بهترینه .[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
[تصویر:  23282666029139681402.jpg]
پاسخ
#4
عموی بنده بازی های این شرکت رو در ایران به صورت آنلاین برای اولین بار رواج داد ! [img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
انقدر از پشت زدن، که جای خالی کمه...
پاسخ
#5
VALVE چز اطوره نمیسازه و به همین دیلیل که بنده عاشقش هستم.[img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
مدیرعاملش هم جزو 800 بیلیونر اول جهان هست!
پاسخ
#6
واقعا باید بگم فوق العاده است. در عمرم بازی به جذابی Portal 2 بازی نکردم. معماهاش فوق العاده بودن. چرا نسخه 3 رو نمی سازن. [img]images/smi/s0 (41).gif[/img]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ثبت شرکت برای طرح یک بازی جدید onlines 0 1,762 09-18-2015, 02:28 PM
آخرین ارسال: onlines
  برای تاسیس شرکت بازی سازی به چقدر سرمایه نیاز دارد؟ RaymondGame 11 6,858 01-02-2015, 12:36 AM
آخرین ارسال: GODGAME

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان