11-12-2010, 10:23 AM
به Show تلویزیونی Split Second خوش امدید ! این برنامه یک هدف و فقط یک هدف دارد... Adrenaline بیشتر !!!
بازی Split Second: Velocity - تقسیم ثانیه: سرعت
Split/Second بازی اکشن اتومبیلرانی بسیار زیبا با گرافیک فوق العاده می باشد که توسط کمپانی Black Rock Studio برای علاقمندان این سری بازی های مسابقه ای هیجانی ساخته شده و توسط کمپانی Disney Interactive Studios برای پلتفرم ویندوز و کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس ۳۶۰ درتاریخ ۱۸ ماه می ۲۰۱۰ منتشر خواهد شد. در این بازی شما در یک برنامه تخیلی تلویزیون واقعی (Reality TV) که در آن رقیبان تنها برای پول و کسب افتخار مسابقه می دهند، شرکت می کنید ، می توانید "Powerplay" سنج خود را با انجام کارهای بدلکارانه مانند پریدن و رانندگی دقیق همانند عبور بسیار نزدیک از کنار اشیا و Drift کشیدن بسازید. درحینی که شما وسیله سنجش خود را می سازید، رویدادها یا تله های ویژه قابلیت فعال شدن را دارند که موانعی برای سایر شرکت کنندگان ایجاد می نمایند، ونیز میانبرهایی ایجاد نموده ویا مسیر اصلی بازی را بطور کلی تغییر دهند! البته این تله ها توسط رقیبان شما که از هوش مصنوعی بالایی برخوردارند نیز قابل فعال شدن می باشند!!! این تله ها یا رویدادها شامل انفجارها، برخورد و سقوط هواپیما و ریزش ساختمان می باشند. همچنین Jason Ried از استودیوی سازنده بازی اظهار کرده که بازی Split/Second در سبک خود همانند بازی های Uncharted 2 و Modern Warfare 2 در سبک های خود خواهد بود، وی تنها بازی اتومبیلرانی دیگری به نامBlur که توسط شرکت Activision منتشر خواهد شد را یکی از رقیبان این بازی می داند، ولی همچنان بر این باور است که Split/Second در سبک خود همتایی نداشته و مانند دو بازی نام برده خواهد درخشید.
بدون شک این بازی برای علاقمندان سری بازی های مسابقات اتومبیلرانی اکشن و پر تنش همانند NFS: Most Wanted به همراه صحنه های اکشن و تعقیب و گریز، انفجارهای عظیم تجربه ای به یادماندنی و بی نظیر خواهد بود!
مکانیزم اصلی گیم پلی بازی استفاده از محیط های تخریب پذیر و اکشن های ویژه می باشد، رقابت کنندگان در این بازی برای رسیدن به عنوان نفر اول به خط پایان در یک شهر ساخته شده برای نمایش تلویزیونی باقابلیت تخریبی بالا و باهدف نهایی ، قهرمان فصل مسابقات شدن به رقابت می پردازند. شرکت کنندگان این مسابقات تنها با دیگر اتومبیل ها برای از مسیر خارج نمودن آنها از جریان مسابقه تصادف نمی کنند، بلکه می توانند تله های انفجاری کارگذاشته شده در بازی را فعال نمایند که بصورت جذابی پویایی بازی را دگرگون می نماید، بازی کنندگان بایستی از استراتژی و زمانبندی دقیق برای کنار زدن رقیبان خود، بصورت ماهرانه مسیر خود را تغییر داده یا مسیرهای کاملا جدیدی ایجاد نمایند.[/align]
در بازی شش Game Mode اصلی وجود دارد که هر کدام اهدافی کاملا متفاوت را دنبال میکنند !
شاید بتوان بزرگ ترین تاثیرات هالیودی بازی را در Mode های Survival, Air Revenge و Detonator مشاهده کرد که کاملا تداعی کننده فیلم هایی چون Die Hard, Bad Boys و Duel هستند !
در Mode ـه Detonator باید از تریلی های خشمگینی که گالن های سوخت را در مسیر مسابقه رها میکنند گریخت. گالن ها به دو رنگ ابی و قزمز تقسیم میشوند، با برخورد به گالن های ابی رنگ کنترل ماشین به شدت سخت و تقریبا برای چند ثانیه غیر قابل کنترل میشود و کوچکترین برخوردی با گالن های قرمز و... (بنگ) !!
در مورد Survival یکی دیگر از Mode های بازی باید اعتراف کنم بدون شک یکی از هیجان انگیز ترین تجربیات بنده در سبک Racing تا به امروز بوده است !
در این قسمت یک هلیکوپر شمارا در طول مسیر مسابقه تعقیب کرده و پیوسته بمب های سنگین را بر سر شما می باراند و تنها وظیفه شما مقاومت در مقابل این بمب ها برای بیشترین زمان ممکن است، نکته جالب این جاست که کم کردن سرعت حین گذشتن از بمب ها حتی با بیشترین فاصله ممکن بخاطر موج قوی آنها به انفجار شما منتهی میشود و به علت زنجیر وار بودنشان کنترل ماشین در حین گذشتن از بمب ها با سرعت بالا واقعا کاری سخت است که نیاز به تمرکز بالا دارد !
Air Revenge، اسم بازگو کننده همه چیز است ! این قسمت مثل Mode قبلیست فقط با یک تفاوت. اینبار شما باید در اسرع وقت هلیکوپتر را منفجر کنید !
در زیر ماشین شما بطور کلی یک Bar ـه سه قسمتی وجود دارد که میتوانید ان را با Drift, Draft و پرش های بلند پر کنید، در مجموع این عنصر یکی از مهم ترین ویژگی های بازیست ! دو قسمت اول این بار به رنگی ابی هستند که با ان ها میتوانید انفجار های کوچک به وجود اورید و برای متوقف کردن یا گرفتن سرعت ماشین های پیش روی خود استفاده کنید. قسمت اخر این بار به رنگ قرمز است و اگر به اندازه ی کافی صبر کنید تا این قسمت پر شود میتوانید از ان برای شکل دادن انفجار های عظیم استفاده کنید، این انفجار ها شامل مواردی چون تخریب برج ها، پل ها، زمین مسابقه و حتی خراب شدن هواپیما ها از اسمان بر سر حریفان میشوند !! نکته ی جالب اینجاست که این تخریب ها کاملا در ساختار مسابقه تاثیر گذارند و هرکدام شکل جدیدی به مسیری که طی میکنید میدهند !
میرسیم به ماشین ها، یکی از مهم ترین بخش های بازی !
در بازی شاهد ماشین های لایسنس شده نیستیم که البته نیاز به توضیح ندارد هیچ کمپانی علاقه ندارد نظاره گر پاره اهن هایی با مارک شکرت خود بر روی انها باشد !!
در عوض تقریبا تمام ماشین های کلاس یک روز را میتوانیم با تغییراتی خیلی جزئی مشاهده کنیم !
ماشین ها جدا از شکل ظاهری از نظر ساختاری نیز کاملا دقیق هستند و به طور کلی handling تمامی ماشین ها مختص به خودشان است و میتوان تفاوت های راندن یک lamborgini و یک ford را در بازی بازی به خوبی احساس کرد !!
بطور کلی در بازی 2 کلاس متفاوت وجود دارد که شامل وmuscle و sport میشود !
ماشین های sport از سرعت و شتاب بالا، و drift کشی بهتر برخوردار هستند ولی در عوض کنترلشان ساخت تر بوده راحت تر از مسیر خارج میشوند.
Muscle ها دقیقا نقطه ماقبل را دارند سرعتی پایین تر ولی قدرت و کنترلی بیشنر، که به اسیب پذیری کمترماشین با انفجار های ریز درشت بازی نیز همراه است !
بازی از نظر درجه سختی کاملا بالانس است و با پیشرفت در بازی AI حریفان نیز افزایش میابد و بازی در طی تمامی مراحل شما را همچنان در تکاپو برای کسب یکی از 3 رتبه اول نگه میدارد !
حریفان نیز به خوبی از محیط برای متوقف کردن شما استفاده میکنند ومیتوان به خوبی دید که هر راننده از تکنیک ها و ظعف و قوت های ماشین خود بهره میبرند و روال کار "8 ماشین در یک مسیر، پایت را روی گاز بگذار و اول بشو" نیست !
Split second از نظر تکنیکی واقعا ستودنی کار شده است و باید در این زمینه بهBlack rock تبریک گفت !
سرعت، انفجار و بازهم سرعت در بازی حرف اول را میزنند که موتور گرافیکی بازی Blimey به خوبی ازپس پردازش ان بر امده است !
بازی از نظر گرافیکی جز بهترین هاست ! جزئیات بالا و افکت های دود و اتش چشم نواز و البته تمامی این موارد وقتی به اوج می رسند که با انفجار های عظیم و منحصر به فرد بازی با فریم ریت ثابت 30 بر ثانیه تلفیق میشوند !
در این مورد سازندگان دست به طراحی برنامه ای به نام Megabowles زده اند که در هر لحظه میزان فشار وارد شده بر موتور و محدوددیت پلیتفرم ها را در زمان Power Play ها و به طور کلی صحنه های بزرگ و سنگین نشان میدهد، با این برنامه هر لحظه که بازی از rendering budget تایین شده خود خارج شده و با افت فریم رو به رو شود را به طور کامل مشخص میکند که کار برای برای اصلاح الگوریتم ها ساده تر میکند !
یکی دیگر از نقاط قوت بازی ساختار نور پردازی ان است، موضوعی که کارگردان تکنیکی بازی David Jefferies ان را با کلمه "gamma -correct" توصیف میکند !
درواقع بازی دارای محاسبات دقیق خطی تابش نور در موتور پردازش خود میباشد که به ماه ها تلاش توسط برنامه نویسان نیاز مند است !
موضوعی که اکثر بازیسازان به ان توجه نمیکنند و به طور دستی بعد از پردازش بازی توسط موتور، خود اصلاح میکنند که البته طبعاتی چون کیفیت کمتر بافت ها و دقت و ارزش کمتر نورپردازی در بازی به همراه دارد !
این موضوع همینطور در مواقع انفجار ها جرقه ها و برخورد ها تولید واقعی نور میکند، به این مفهوم که نور به طور واقعی در هر صحنه از بازی رندر میشود و از مدل های از پیش تعیین شده برای تولید این نور ها استفاده نمیشود !
[align=center]
در بخش موزیک بازی شامل اهنگ های instrumental با کیفیتی قابل قبول است هرچند کاملا جای خالی اهنگ های سبک هایی چون pop و rock و به طور کلی یک set list قوی در بازی احساس میشود چیزی که به خوبی در اخرین شماره از سری burnout قابل لمس بود !
هرچند این مساله با توجه به سیستم قوی طراحی صدا در بازی قابل بخشش است ! به طوری که هر ماشین، انفجار و حتی بازخورد صدای محیط نیز جزئیات مختص به خود را دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است !
بخش Multiplayer بازی نیز با ساپورت 8 نفره خود قطعا طلبه ها راضی میکند ! به همراه Mode هایی چون Elimination وSurvival درکنار بخش های کلایسک و همیشگی این سبک !
در آخر باید اذعان داشت Black Rock Studio با تلفیق بهترین خواص گذشته و اضافه کردن چاشنی هایی جدید به ان، سبک Racing را با اخرین بازی خود واقعا تحت تاثیر قرار داده و وارد مرحله جدیدی کرده است، همان کاری که criterion تقریبا 9 سال پیش با Burnout انجام داد !
بازی Split Second: Velocity - تقسیم ثانیه: سرعت
Split/Second بازی اکشن اتومبیلرانی بسیار زیبا با گرافیک فوق العاده می باشد که توسط کمپانی Black Rock Studio برای علاقمندان این سری بازی های مسابقه ای هیجانی ساخته شده و توسط کمپانی Disney Interactive Studios برای پلتفرم ویندوز و کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس ۳۶۰ درتاریخ ۱۸ ماه می ۲۰۱۰ منتشر خواهد شد. در این بازی شما در یک برنامه تخیلی تلویزیون واقعی (Reality TV) که در آن رقیبان تنها برای پول و کسب افتخار مسابقه می دهند، شرکت می کنید ، می توانید "Powerplay" سنج خود را با انجام کارهای بدلکارانه مانند پریدن و رانندگی دقیق همانند عبور بسیار نزدیک از کنار اشیا و Drift کشیدن بسازید. درحینی که شما وسیله سنجش خود را می سازید، رویدادها یا تله های ویژه قابلیت فعال شدن را دارند که موانعی برای سایر شرکت کنندگان ایجاد می نمایند، ونیز میانبرهایی ایجاد نموده ویا مسیر اصلی بازی را بطور کلی تغییر دهند! البته این تله ها توسط رقیبان شما که از هوش مصنوعی بالایی برخوردارند نیز قابل فعال شدن می باشند!!! این تله ها یا رویدادها شامل انفجارها، برخورد و سقوط هواپیما و ریزش ساختمان می باشند. همچنین Jason Ried از استودیوی سازنده بازی اظهار کرده که بازی Split/Second در سبک خود همانند بازی های Uncharted 2 و Modern Warfare 2 در سبک های خود خواهد بود، وی تنها بازی اتومبیلرانی دیگری به نامBlur که توسط شرکت Activision منتشر خواهد شد را یکی از رقیبان این بازی می داند، ولی همچنان بر این باور است که Split/Second در سبک خود همتایی نداشته و مانند دو بازی نام برده خواهد درخشید.
بدون شک این بازی برای علاقمندان سری بازی های مسابقات اتومبیلرانی اکشن و پر تنش همانند NFS: Most Wanted به همراه صحنه های اکشن و تعقیب و گریز، انفجارهای عظیم تجربه ای به یادماندنی و بی نظیر خواهد بود!
مکانیزم اصلی گیم پلی بازی استفاده از محیط های تخریب پذیر و اکشن های ویژه می باشد، رقابت کنندگان در این بازی برای رسیدن به عنوان نفر اول به خط پایان در یک شهر ساخته شده برای نمایش تلویزیونی باقابلیت تخریبی بالا و باهدف نهایی ، قهرمان فصل مسابقات شدن به رقابت می پردازند. شرکت کنندگان این مسابقات تنها با دیگر اتومبیل ها برای از مسیر خارج نمودن آنها از جریان مسابقه تصادف نمی کنند، بلکه می توانند تله های انفجاری کارگذاشته شده در بازی را فعال نمایند که بصورت جذابی پویایی بازی را دگرگون می نماید، بازی کنندگان بایستی از استراتژی و زمانبندی دقیق برای کنار زدن رقیبان خود، بصورت ماهرانه مسیر خود را تغییر داده یا مسیرهای کاملا جدیدی ایجاد نمایند.[/align]
شاید بتوان بزرگ ترین تاثیرات هالیودی بازی را در Mode های Survival, Air Revenge و Detonator مشاهده کرد که کاملا تداعی کننده فیلم هایی چون Die Hard, Bad Boys و Duel هستند !
در Mode ـه Detonator باید از تریلی های خشمگینی که گالن های سوخت را در مسیر مسابقه رها میکنند گریخت. گالن ها به دو رنگ ابی و قزمز تقسیم میشوند، با برخورد به گالن های ابی رنگ کنترل ماشین به شدت سخت و تقریبا برای چند ثانیه غیر قابل کنترل میشود و کوچکترین برخوردی با گالن های قرمز و... (بنگ) !!
در مورد Survival یکی دیگر از Mode های بازی باید اعتراف کنم بدون شک یکی از هیجان انگیز ترین تجربیات بنده در سبک Racing تا به امروز بوده است !
در این قسمت یک هلیکوپر شمارا در طول مسیر مسابقه تعقیب کرده و پیوسته بمب های سنگین را بر سر شما می باراند و تنها وظیفه شما مقاومت در مقابل این بمب ها برای بیشترین زمان ممکن است، نکته جالب این جاست که کم کردن سرعت حین گذشتن از بمب ها حتی با بیشترین فاصله ممکن بخاطر موج قوی آنها به انفجار شما منتهی میشود و به علت زنجیر وار بودنشان کنترل ماشین در حین گذشتن از بمب ها با سرعت بالا واقعا کاری سخت است که نیاز به تمرکز بالا دارد !
Air Revenge، اسم بازگو کننده همه چیز است ! این قسمت مثل Mode قبلیست فقط با یک تفاوت. اینبار شما باید در اسرع وقت هلیکوپتر را منفجر کنید !
در زیر ماشین شما بطور کلی یک Bar ـه سه قسمتی وجود دارد که میتوانید ان را با Drift, Draft و پرش های بلند پر کنید، در مجموع این عنصر یکی از مهم ترین ویژگی های بازیست ! دو قسمت اول این بار به رنگی ابی هستند که با ان ها میتوانید انفجار های کوچک به وجود اورید و برای متوقف کردن یا گرفتن سرعت ماشین های پیش روی خود استفاده کنید. قسمت اخر این بار به رنگ قرمز است و اگر به اندازه ی کافی صبر کنید تا این قسمت پر شود میتوانید از ان برای شکل دادن انفجار های عظیم استفاده کنید، این انفجار ها شامل مواردی چون تخریب برج ها، پل ها، زمین مسابقه و حتی خراب شدن هواپیما ها از اسمان بر سر حریفان میشوند !! نکته ی جالب اینجاست که این تخریب ها کاملا در ساختار مسابقه تاثیر گذارند و هرکدام شکل جدیدی به مسیری که طی میکنید میدهند !
میرسیم به ماشین ها، یکی از مهم ترین بخش های بازی !
در بازی شاهد ماشین های لایسنس شده نیستیم که البته نیاز به توضیح ندارد هیچ کمپانی علاقه ندارد نظاره گر پاره اهن هایی با مارک شکرت خود بر روی انها باشد !!
در عوض تقریبا تمام ماشین های کلاس یک روز را میتوانیم با تغییراتی خیلی جزئی مشاهده کنیم !
ماشین ها جدا از شکل ظاهری از نظر ساختاری نیز کاملا دقیق هستند و به طور کلی handling تمامی ماشین ها مختص به خودشان است و میتوان تفاوت های راندن یک lamborgini و یک ford را در بازی بازی به خوبی احساس کرد !!
بطور کلی در بازی 2 کلاس متفاوت وجود دارد که شامل وmuscle و sport میشود !
ماشین های sport از سرعت و شتاب بالا، و drift کشی بهتر برخوردار هستند ولی در عوض کنترلشان ساخت تر بوده راحت تر از مسیر خارج میشوند.
Muscle ها دقیقا نقطه ماقبل را دارند سرعتی پایین تر ولی قدرت و کنترلی بیشنر، که به اسیب پذیری کمترماشین با انفجار های ریز درشت بازی نیز همراه است !
بازی از نظر درجه سختی کاملا بالانس است و با پیشرفت در بازی AI حریفان نیز افزایش میابد و بازی در طی تمامی مراحل شما را همچنان در تکاپو برای کسب یکی از 3 رتبه اول نگه میدارد !
حریفان نیز به خوبی از محیط برای متوقف کردن شما استفاده میکنند ومیتوان به خوبی دید که هر راننده از تکنیک ها و ظعف و قوت های ماشین خود بهره میبرند و روال کار "8 ماشین در یک مسیر، پایت را روی گاز بگذار و اول بشو" نیست !
Split second از نظر تکنیکی واقعا ستودنی کار شده است و باید در این زمینه بهBlack rock تبریک گفت !
سرعت، انفجار و بازهم سرعت در بازی حرف اول را میزنند که موتور گرافیکی بازی Blimey به خوبی ازپس پردازش ان بر امده است !
بازی از نظر گرافیکی جز بهترین هاست ! جزئیات بالا و افکت های دود و اتش چشم نواز و البته تمامی این موارد وقتی به اوج می رسند که با انفجار های عظیم و منحصر به فرد بازی با فریم ریت ثابت 30 بر ثانیه تلفیق میشوند !
در این مورد سازندگان دست به طراحی برنامه ای به نام Megabowles زده اند که در هر لحظه میزان فشار وارد شده بر موتور و محدوددیت پلیتفرم ها را در زمان Power Play ها و به طور کلی صحنه های بزرگ و سنگین نشان میدهد، با این برنامه هر لحظه که بازی از rendering budget تایین شده خود خارج شده و با افت فریم رو به رو شود را به طور کامل مشخص میکند که کار برای برای اصلاح الگوریتم ها ساده تر میکند !
یکی دیگر از نقاط قوت بازی ساختار نور پردازی ان است، موضوعی که کارگردان تکنیکی بازی David Jefferies ان را با کلمه "gamma -correct" توصیف میکند !
درواقع بازی دارای محاسبات دقیق خطی تابش نور در موتور پردازش خود میباشد که به ماه ها تلاش توسط برنامه نویسان نیاز مند است !
موضوعی که اکثر بازیسازان به ان توجه نمیکنند و به طور دستی بعد از پردازش بازی توسط موتور، خود اصلاح میکنند که البته طبعاتی چون کیفیت کمتر بافت ها و دقت و ارزش کمتر نورپردازی در بازی به همراه دارد !
این موضوع همینطور در مواقع انفجار ها جرقه ها و برخورد ها تولید واقعی نور میکند، به این مفهوم که نور به طور واقعی در هر صحنه از بازی رندر میشود و از مدل های از پیش تعیین شده برای تولید این نور ها استفاده نمیشود !
[align=center]
در بخش موزیک بازی شامل اهنگ های instrumental با کیفیتی قابل قبول است هرچند کاملا جای خالی اهنگ های سبک هایی چون pop و rock و به طور کلی یک set list قوی در بازی احساس میشود چیزی که به خوبی در اخرین شماره از سری burnout قابل لمس بود !
هرچند این مساله با توجه به سیستم قوی طراحی صدا در بازی قابل بخشش است ! به طوری که هر ماشین، انفجار و حتی بازخورد صدای محیط نیز جزئیات مختص به خود را دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است !
بخش Multiplayer بازی نیز با ساپورت 8 نفره خود قطعا طلبه ها راضی میکند ! به همراه Mode هایی چون Elimination وSurvival درکنار بخش های کلایسک و همیشگی این سبک !
در آخر باید اذعان داشت Black Rock Studio با تلفیق بهترین خواص گذشته و اضافه کردن چاشنی هایی جدید به ان، سبک Racing را با اخرین بازی خود واقعا تحت تاثیر قرار داده و وارد مرحله جدیدی کرده است، همان کاری که criterion تقریبا 9 سال پیش با Burnout انجام داد !