امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقد و بررسی This war of mine-طعم تلخ جنگ را بچش!
#1
به نام خدا

نقد و بررسی This war of mine

حتما همه ی شما عناوین سبک شوتر را می شناسید.عناوینی که در آن ها یک مسلسل تا دندان مسلح و چند نارنجک را به شما می دهند و شما را به جان چند سرباز که دشمنان شما هستند می فرستند.شما هم تا آخرین خشاب خود دشمنانتاتان  را گلوله باران می کنید.در این جاست که به جنگجو بودن خود و تواناییتان در کشتن دشمنانتان بالیده و با خود می گویید :دمم گرم عجب نابودش  کردم یا عجب شلیک خفنی کردم و ...

نام بازی:This War of Mine
پلتفرمها:کنسول های نسل هشتمی،رایانه های شخصی و تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید  یا iOS
استدیوی سازنده:11bit Studios
ناشر:Deep Silver
تاریخ عرضه:۱۴ نوامبر ۲۰۱۴
[تصویر:  This_War_of_Mine_cover.jpg]
اما بگذارید خیالتان را راحت کنم.یک جنگجوی واقعی کسی است که در کمبود امکانات موفق به بقا شود.عنوان This war of mine همواره در پی القای این حس به مخاطب است.و به همین دلیل است که سازندگان بازی تلاش بسیاری برای فضاسازی و ساخت محیطی سرشار از فقدان امکانات کرده  و در این موضوع موفق نیز بوده اند.چه چیزی بهتر از یک مجروح زخمی بی پانسمان می تواند مفهوم کمبود را به شما منتقل کند؟البته این یک مثال ساده است،شما مفهوم کمبود‌ را وقتی متوجه خواهید شد که برای زنده ماندن به دارو نیاز دارید ولی ندارید.چاره چیست؟جستجو!از قدیم هم گفتند جوینده یابنده .خب شما چند شخصیت برای کنترل کردن در اخنیار دارید.یکی را برای نگهبانی انتخاب می کنیم و یکی را برای جستجو انتخاب می کنیم.البته می توانیم گروهی نیز به جستجو برویم اما در آن صورت پناهگاه بی نگهبان مانده و خطراتی را برای گروه در پی خواهد داشت.سپس نقشه را باز می کنیم.در نقشه مناطق دارای دارو،غذا،منابع و ... را مشاهده می کنید.خب یکی از نقاط دارای دارو را برای سفر پر خطر خود انتخاب می کنیم.در طول مسیر باید مواظب جاهایی که حتی فکرش را هم نمی کنید بلاشید چرا که دشمنان شما در جای خاصی سنگر ندارند و همه نوع دشمن در محیط شهر پراکنده هستند.ممکن است یک در را باز کنید و پشت در یک سرباز کمین کرده باشد و شما  را خلاص کند.پس چاره چیست؟یکی از قابلیت های جالب و حیاتی در بازی مشاهده پشت در از داخل سوراخ کلید است که گاها کاربرد آن از سوی گیمر ها بی استفاده می ماند اما در این بازی شما ملزم به انجام این  کار هستید .در این بازی اولویت شما با دیده نشدن است و از این رو شاهد آلمان های ابتدایی مخفی کاری در بازی نیز هستیم.از جمله این موارد می توان به توانایی فریب دادن دشمنان اشاره کرد.شما با تولید صدا می توانید دشمنان خود را پی نخود سیاه فرستاده و به پیش روید.هم چنین در حین  راه رفتن شما یک دایره قرمز در صفحه نمایان می شود که میزان صدای تولید شده توسط شما در آن قابل تشخیص است.خب حالا  با کلی مکافات به دارو ها رسیدیم،از قضا مقداری منابع هم پیدا کرده ایم.در بازی داشتن منابع یکی از خوش شانسی هایی است که اگر قدر آن را بدانید می توانید با آن کار های مفید و جالبی انجام دهید مثلا می توانید شومینه یا تخت خواب بسازید و از آن استفاده کنید.اما باز هم ما با مشکل کمبود منابع رو به روییم و باید دوباره دل به دنیای خطرناک بازی بزنیم.اما دیگر حال و حوصله این کار را نداریم پس جستجوگر خود را می فرستیم.جستجوگر توانایی حمل ۱۵ وسیله را در یک زمان دارد اما پیشنهاد می شود زیاد از او کار نکشید چون سلامتی او به شدت در خطر است و هر بار که او را برای جمع اوری آیتم ها به بیرون می فرستید ممکن است زخمی و مجروح باز گردد و نیاز به دارو را افزایش دهد که در آن صورت نه تنها مشکل و دردی از شما دوا نمی شود مشکلی به مشکلاتتان اضافه می شود.
[تصویر:  kqii90s9ocmommvzakps.jpg]

در کنار گرافیک دو بعدی و محیط بسیار شیوای بازی و گیم پلی قابل قبول،مواردی هم چون چرخه شبانه روز و نیز تغییر فصل ها در بازی گنجانده شده  که به بهبود فضای بازی و یکنواخت و تکراری نشدن  کمک شایانی کرده است.اما در کنار همه این موارد بازی دارای ایراداتی نیز هست از جمله نداشتن داستان.چنین عنوانی با چنین حال و هوایی و اتمسفر خوب نیاز به یک داستان خوب نیز دارد تا به شاهکاری لی نقص تبدیل شود.اما با این حال باز هم بدون داستان چیزی از شایستگی های این بازی کم نشده است.ایراد بعدی بازی میدان دید کم آن است که دلیلش گرافیک دو بعدی بازی است.همین عامل در بسیاری از موارد موجب سختی گاها بسیار زیاد و غیر قابل قبول گشته است که عده بسیاری را از این بازی دور می کند.البته باید به چنین افرادی حق داد اما فراموش نکنید هدف سازنده شبیه سازی فضای جنگ و مجیط آن بوده است و همه ی این سختی ها لازم است تا شما مفهوم جنگ از دیدگاه سازنده را بتوانید درک کنیدپس اگر از طرفداران عناوین بزن،بکش،برو جلو ه‍ستید دور این عنوان را بهتر است خ بکشید.برای ورود به بسیاری از مناطق بازی که تعداد دشمنان در آن ها بیشتر است نیاز به اسلحه شدیدا احساس می شود و اگر منابع ساخت اسلحه را نداشته باشید اعصابتان خورد خواهد شد.هم چنین بایستی همواره مراقب باشید که اعضا از شدت گرسنگی و یا حتی  افسردگی و ناراحت بودن نمیرند.مرگ حتی یک شخصیت موجب شکست در بازی خواهد شد.
[تصویر:  2712857-0473346497-26402.jpg]
.صداگذاری بازی بی نقص و دارای موسیقی های خوب و قابل تحسینی است که مفاهیمی هم چون استرس،هیجان،ناراحتی و ... را به خوبی بیان می کند.در کنار این شخصیت های بازی حرف نمی زنند و فقط دیالوگ هایشان بالای سرشان نوشته می شود.به شخصه بسیار مشتاقم دلیل این موضوع را بدانم.

سخن اخر

اعضای استدیوی 11bit studios به طور مستقل عنوانی شایسته و در خور تحسین خلق کرده اند که تجربه آن به همگان توصیه می شود.این بازی شبیه ساز واقعی دنیای ترسناک و بی رحم زمان جنگ است.دنیایی که در آن عاقلانه ترین کار به فکر خود بودن و بقا است.اما این عنوان معنای جدیدی از دنیای زمان جنگ بیان می کند.دنیایی که در آن بقای جمع به یک و بقای یک به جمع وابسته است.رعایت چنین اصلی در جنگ واقعا سخت است.ما که جنگ را از نزدیک ندیده ایم اما ایا در حد همین بازی کوچک توانایی تحمل جنگ را داریم؟

نکات مثبت

طراحی خوب محیط و فضاسازی مناسب

موسیقی زیبا

چرخه شب و روز و تغییر فصول

نکات منفی

نداشتن داستان

صحبت نکردن شخصیت ها

میدان دید کم و گیم پلی گاها دشوار

عدم تعادل بین منابع موجود در بازی و منابع مورد نیاز برای ساختن

نمره ۸ از ۱۰
منتظر انتقادات و پیشنهادات هستم
[تصویر:  image?url=8Oaj9Ryq1G1_p3lLnXlsaZgGzAie6M...format=jpg]
پاسخ
#2
خسته نباشید. اگر روی املای کلمات نقدتون بیشتر دقت می‌کردید و بعضی از نکات نگارشی رو به‌درستی رعایت می‌کردید به مراتب سطح نقدتون بالاتر می‌رفت.

در رابطه با نکات منفی که در پایان نقدتون فرمودین چند نکته رو لازم دونستم که بگم.
اول اینکه داستان بازی رو نمیشه یک نکته منفی دونست. شما یک سری افراد هستید که در شهری جنگ زده برای زنده ماندن باید بجنگید، این سیر کلی بازیه در کنارش هر شخصیت دارای یک گذشته خاص برای خودشه و با توجه به گذشته‌اش مهارت منحصربه‌فردی داره. داستان موجود در بازی برای پیشبرد گیم‌پلی و بازی‌باز کاملا کافیه. هر اتفاقی روی شخصیت‌های بازی تاثیر می‌گذاشت و نوع شخصیت فرد تغییر می‌کرد که در نوع خودش بی‌نظیر بود.

دومین نکته منفی که فرمودید صحبت نکردن شخصیت‌هاست، که البته بهتر بود منظورتان را بهتر به مخاطب می‌رسوندید چراکه شخصیت‌ها صحبت‌ می‌کنن اما به‌صورت گفتاری که شخصی به‌جای آن‌ها صحبت کند، نیست. برای بازی‌های مستقل کمتر پیش آمده که صداگذاری برای شخصیت‌های بازی صورت بگیره و درصورت انجام هم بسیار ضعیف انجام می‌گرفته. اگر به سبک و سیاق بازی هم دقت کنید، می‌بینید که صحبت‌ کردن شخصیت‌ها چندان متناسب با فضای بازی هم نبوده و تصمیم سازنده‌ها صحیح انجام گرفته.

در رابطه با میدان دیدکم هم بنده منظورتون رو به‌صورت صحیح درک نکردم، ای کاش بهتر توضیح می‌دادید چراکه کنترل بازی خیلی ساده و راحت بود.

نکته منفی آخرتون رو به شدت قبول دارم و عملا منطقی در منابع موجود، وجود نداشت.

موفق باشید. 113
No soldier should be honored for doing what is expected   J-117
پاسخ
#3
دوست عزیز خیلی خیلی ممنون بابت نقد

 میریم سراغ نقدِ نقد مقاله شما. پیش از هرچیزی باید بگم که بنده درحد شما نیستم پس خواهشاً از گفته های بنده ناراحت نشید.



نقل‌قول: اما بگذارید خیالتان را راحت کنمک جنگجوی واقعی کسی است که در کمبود امکانات موفق به بقا شود.عنوان This war of mine همواره در پی القای این حس به مخاطب است به همین دلیل است که سازندگان بازی تلاش بسیاری برای فضاسازی و ساخت محیطی سرشار از فقدان امکانات کرده  و در این موضوع موفق نیز بوده انده چیزی بهتر از یک مجروح زخمی بی پانسمان
می تواند مفهوم کمبود را به شما منتقل کند؟

در همین بند اول مشکلات نگارشی به وفور دیده میشه. توجه داشته باشید که همیشه پس از گذاشتن علائمی مانند نقطه باید پس از آن یک فاصله را رعایت کرده باشید. علاوه بر آن هیچگاه حرف "و" رو بعد از نقطه نباید قرار داد. اصولا حرف واو برای وصل کردن دو جمله به هم بکار میره و قطع کردن جمله با استفاده از نقطه در شرایطی که بعد از اون این حرف قرار داره کاملا بی معنیه. رعایت نیم فاصله هم در کل مقاله اصلا رعایت نشده بود.

نقد بسیار کوتاه و جامع بود. هرچند که نقد از محتوا و شیوایی کلام خوبی بهره می‌برد اما واقعا نیاز بود که توضیحات کامل تری درباره ی بخش های مختلف اون می‌دادید.

عدم استفاده از تصاویر موجب می‍شه که خواننده خیلی زود از خوندن مطلب دست بکشه. استفاده از 2 یا چند عکس در میان پاراگراف ها(که اصلا پاراگراف بندی نشده بود) واقعا لازمه.

عدم رعایت پاراگراف بندی. در نقدی که نوشتید اصلا پاراگراف بندی رعایت نشده بود . یک نوشته‌ی کامل که در آخر اون جمله ای مثل جمله ی """لطفا اگر می خواهید بی دلیل نقد من را مسخره کنید،خیلی سریع این صفحه را ببندید. """ استفاده میشه، حتما باید مسائل ابتدایی تو اون رعایت شده باشه.

مقدمه ای خوب ام با فونتی که از سایز کوچکتر می‌باشد.(که البته فکر می‌کنم این مسئله تقصیر شما نباشه و شاید اون رو از نرم افزار Word یا جای دیگر کپی کرده باشید)

عدم معرفی کنسول های بازی. در کل مقاله حتی نامی از یک کنسول مربوط به بازی نشده...

علاوه بر این ها مقاله دارای ایرادات محتوایی نیز هست که البته در کنار بیان بسیار جذاب شما چچندان به چشم نمیومد ...

در کل این ها ایراداتی بود که بنده در اولین نگاه متوجه‌ی اونها شدم. امیدوارم از نظر بنده ناراحت نشده باشی .چیزی که کاملا مشخصه اینه که من و خیلی ها از خوندن اون لذت بردیم ... خیلی ممنون از شما

خطاب به جمله آخر مقاله هم باید بگم که بیشتر بخاطر همون جمله ایرادات رو بیان کردم. شما نسبت به مقاله ی خودتون احساس رضایت میکنید اما این دلیل نمیشه که همه هم این رضایت رو داشته باشن. درسته که مقالات دوستان مورد نقد قرار میگیره ولی این نشون از بی احترامی کردن به نویسنده‌ی محترم نیست بلکه نشون از اون داره که برای مطلب شما ارزش قائل شدیم (ابداً خودم رو نمیگم). ایراداتی رو که ذکر کردم تو مقاله خیلی راحت قابل مشاهده هست.
پاسخ
#4
(02-05-2016, 10:59 PM)The Kingslayer نوشته است: خسته نباشید. اگر روی املای کلمات نقدتون بیشتر دقت می‌کردید و بعضی از نکات نگارشی رو به‌درستی رعایت می‌کردید به مراتب سطح نقدتون بالاتر می‌رفت.

در رابطه با نکات منفی که در پایان نقدتون فرمودین چند نکته رو لازم دونستم که بگم.
اول اینکه داستان بازی رو نمیشه یک نکته منفی دونست. شما یک سری افراد هستید که در شهری جنگ زده برای زنده ماندن باید بجنگید، این سیر کلی بازیه در کنارش هر شخصیت دارای یک گذشته خاص برای خودشه و با توجه به گذشته‌اش مهارت منحصربه‌فردی داره. داستان موجود در بازی برای پیشبرد گیم‌پلی و بازی‌باز کاملا کافیه. هر اتفاقی روی شخصیت‌های بازی تاثیر می‌گذاشت و نوع شخصیت فرد تغییر می‌کرد که در نوع خودش بی‌نظیر بود.

دومین نکته منفی که فرمودید صحبت نکردن شخصیت‌هاست، که البته بهتر بود منظورتان را بهتر به مخاطب می‌رسوندید چراکه شخصیت‌ها صحبت‌ می‌کنن اما به‌صورت گفتاری که شخصی به‌جای آن‌ها صحبت کند، نیست. برای بازی‌های مستقل کمتر پیش آمده که صداگذاری برای شخصیت‌های بازی صورت بگیره و درصورت انجام هم بسیار ضعیف انجام می‌گرفته. اگر به سبک و سیاق بازی هم دقت کنید، می‌بینید که صحبت‌ کردن شخصیت‌ها چندان متناسب با فضای بازی هم نبوده و تصمیم سازنده‌ها صحیح انجام گرفته.

در رابطه با میدان دیدکم هم بنده منظورتون رو به‌صورت صحیح درک نکردم، ای کاش بهتر توضیح می‌دادید چراکه کنترل بازی خیلی ساده و راحت بود.

نکته منفی آخرتون رو به شدت قبول دارم و عملا منطقی در منابع موجود، وجود نداشت.

موفق باشید. 113
با سلام و عرض خسته نباشید به شما
ممنونم که وقت با ارزشتون را صرف خواندن نوشته های بنده حقیر ککردید
ایراذات خوب و به جایی گرفتید
در نوشته های بعدی به آنها توجه خواهم کرد
[تصویر:  image?url=8Oaj9Ryq1G1_p3lLnXlsaZgGzAie6M...format=jpg]
پاسخ
#5
سلام
نقد خوبی بود.فقط از لحاظ نگارشی کمی مشکل داشتید.
حتما بعد از نقطه، نقطه ویرگول و ویرگول یک فاصله بدید بعد شروع به نوشتن بکنید.
نوشته خودتون رو "تراز از دو طرف" بکنید.
قبل از فرستادن نقد یک دور کامل بخونید تا مشکلات املایی و نگارشی رو رفع بکنید.
That was just a dream





پاسخ
#6
متاسفانه نقد یکسری مشکلات نگارشی داشت که امیدوارم برای دفعات بعد به این نکات بیشتر توجه کنی
نسخه ی اصلی رو تجربه کردم، اتمسفری فوق العاده سنگین که میتونه هر مخاطبی رو درگیر روند خودش کنه، به زودی باید سراغ این نسخه هم برم..
[تصویر:  ihqvu3n66h4fvp07srt3.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,984 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,097 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,121 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,531 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,274 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 4 مهمان