02-05-2014, 01:31 PM
(آخرین ویرایش: 03-10-2014, 08:01 PM، توسط S N I P E R.)
نقدی از بازی commandos beyond the call of duty
سازنده: pyro studios
ناشر: Eidios Interactive
پلتفرم:pc
تاریخ انتشار: 1999
سبک: strategy هم زمان ، دو بعدی ، مخفی کاری
داستان ، یا بهتره بگیم موضوع بازی در زمان جنگ جهانی دوم هست
یک گروه از کاماندو های آمریکایی که شامل :
1.گرین برت : که نیروی قدرتی گروه هست ، قادر به جابجایی اجساد ، برداشتن و هل دادن اجسام سنگین و ......
2.spy : جاسوس ، جاسوسی در لباس افسر آلمانی که نقش کلیدی دارد
3.ساپر : متخصص مواد منفجره ، بمب گذار ، نارنجک انداز و ....
4.راننده : تانک رون ، مسلسل چی
5.تک تیرانداز : زدن دیدبان ها ، با محمات تک تیراندازی محدود ، بهمراه داشتن آمپول مداوا
6.غواص : قایق رون ، غواصی کردن بدون جلب توجه ،
7.ناتاشا : تنها عضو زن گروه ، که برای جلب توجه و پرت کردن حواس سرباز های دشمن از محیط اطراف ،
میتوان گفت به نحوی توانایی جاسوس را دارد ، اما اگر گشتاپو یا اس اس ، ناتاشا را ببینند بلافاصله او را میکشند ، زیرا اگر جاسوس هم از جلویشان رد شود با لباس افسری ، باز هم تشخیص میدهند و می کشن ، آن ها می فهمند که کدام جاسوس هستند و کدامیک آلمانی
آنها میتوانند یک پادگان یا قرار گاه آلمانی هارو از سرباز خالی کنند ، بدون این که کسی بفهمد
البته در عملیات ها همه اعضای گروه حضور ندارند و توی هر عملیات تعدادی که حضورشان کلیدی ست حضور دارن
مثلا در عملیات 1 بازی ، هدف نابود سازی برج رادیویی و ضد هوایی ها ، باید حتما بمب گذار حضور داشته باشد ، و یا تک تیرانداز برای کشتن دیدبان که حتما کاماندو ها را میبیند ، زدن مین دریایی برای راه خروج از جزیره از طریق آب ، غواص،
برای راندن قایق و غواسی کردن برای رسیدن به خشکی و پاک سازی برای رسیدن بقیه نفرات.
توی بازی اگر یکی از کاماندو ها کشته شود ، عملیات به کلی تمام میشود ، یا از اول شروع میکنید و یا لود کردن سیو قبلی
این بازی اصلا داستانی ندارد ، ولی موضوعش تضعیف کردن خط دفاعی آلمان قبل از حمله کردن ارتش ، نابودی نقاط قابل اهمیت و پیدا کردن نقطه ضغف ارتش آلمان ، قطع ارتباط رادیویی قبل از حمله ، و...
وقتی هر یک از کاماندو ها را انتخاب میکنید ، در گوشه سمت راست پائین صفحه بازی ، روی کوله پشتیشان هر کدام از کاماندو ها قابلیت های خاص خودشان را دارند ، مثلا گرین برت ، آیکون مشت.خنجر.دستگاه تولید صدا و..... ولی مثلا راننده ، آیکون تفنگی شبیه برنو.باتوم.مسلسل.و...
.
در بازی ، هر دشمن یک محدوده دید دارد ، که دو رنگ هست (سبز پر رنگ و سبز کم رنگ) ، سبز کم رنگ یعنی میتوان عبور کرد از این محدوده اما سینه خیز ، سبز پر رنگ یعنی شما را حتما میبیند اگر اونجا باشید ، زیرا نزدیک هست حتی اگر سینه خیز باشید
میتوان در بازی ، سرباز های دشمن را فریب داد ، بمثال : انداختن بسته سیگار در محدوده دید سرباز و جذب شدن سرباز بطرفش (برای حرکت دادن سرباز دشمن از محل پست نگهبانیش و تغییر جهت دید) اما بعضی ها هستند که فریب نمیخورند و سر پست خود میماند زیرا در بازی پستی دارن که به هیچ وجه ترکش نمیکنند ، اگر در دیدشان جنازه ای افتاده باشند ، باز هم پست خود را ترک نمی کنند و فقط آلارم خطر میدهند
اگر آلارم خطر زده شود چه توسط دیدن جنازه سرباز و یا تیر اندازی ، بر روی خانه هایی که پرچم نازی داشته باشد ، گروه 3 یا 4 نفره بیرون میاد و گشت میزنند در اطراف محیط های اصلی بازی ، این گروه هارو نمیشه بی سر و صدا کشت ، یا باید دور از چشم آن ها ادامه بازی رو برید که البته کار سخت تر میشه و یا یک گوشه دیوار ایستاده و با سلاح دستی ، اول سر و صدا و بعد کشتن تک تک آن ها
استفاده کامل از فرصت ها، دقت ، هوش ، سرعت عمل ، حرفه ای کار کردن ،.این ها لازمه ی بازی کاماندوز هست
چند تا از اسامی بازی کاماندوز
mateo pacscual: سازنده موزیک
jorge luis sanchez : طراح شخصیت ها و عملیات ها
jorge blanco : دیزاین گرافیک
و ...
.
این بازی صدا گذاری قابل قبولی دارد و بدک نیست
گرافیک هنری زیبایی دارد و نسبت به 1999 خیلی عالی بوده
موسیقی این بازی زیباست . دو موزیک در وسط عملیات ها ساختن که شنیدنیست و دو موزیک منو و تیتراژ آخر
گیم پلی بازی روان و پذیرفتنیست
نمرات نسیت به سال 1999
داستان 10 از 20
گیم پلی 16 از 20
صداگذاری 15 از 20
موسیقی 16 از 20
گرافیک 17 از 20
http://www.p30gamers.com/image/cache/co1-500x500.jpg
http://www.p30gamers.com/image/cache/com...00x500.jpg
http://www.p30gamers.com/image/userfiles...ndos-2.jpg
http://www.p30gamers.com/image/userfiles...een023.jpg
موسیقی بازی:
http://uplod.ir/1tirmdzy4tmm/creditos.mp3.htm
http://uplod.ir/w874g18geqds/Menu.mp3.htm
موسیقی وسط عملیات:
http://uplod.ir/zxsbvvyym2bd/fases.mp3.htm
http://uplod.ir/rclul8n1cffk/fases02.mp3.htm
نقدی کوتاه از بازی re_volt
ساخته شده در سال 1999
اگر به بازی های سبک racing علاقه دارید ، متعجب میشوم اگر این بازی را تا حالا انجام نداده باشید
موضوع بازی ، رقابت ماشین های کنترلی اسباب بازیست ، اما کلا اسباب بازی نیستن و موتور و... سفارشی شده است.
روی هر ماشین سلاحی گذاشتن ، که با گرفتن آیکون شبیه به جرقه ، در طول مسیر مسابقه ، از میان چندین مزیت ، یکی انتخاب میشه از قدرت ها ، مثل بازی کراش
قدرت ها به دو قسمت تقسیم میشوند ، 1.قدرت هایی مثل موشک و ... برای متوقف کردن رقیب از جلو 2.قدرت هایی ، مثل روغن سوخته برای لغزیدن چرخ ها و .... برای جلوگیری از رسیدن حریفان به پشت سر شما.
در بازی ، انواع ماشین ها وجود دارد ، بعضی از آن ها سرعت بالاتری دارند اما موقع پیچیدن با سرعت بالا می بایست حواستان باشد که ماشین از مسیر منحرف نشود ، بعضی ها هم سرعت کمتری دارند اما از عهده پیچ های تند بر می آیند حتی با حداکثر سرعت
مسیر ها در بازی ، به درجه سختی آن ها بستگی دارد ، اگر آسان باشد ، مسیر زیاد پیچیده نیست و براحتی بعد از چند بار رفتن مرحله ، مسیر های مرحله رو نسبتا حفظ میشوید ، اما مرحله هایی با درجه سختی متوسط و سخت هستند ، شامل پیچ های تند ، پیچیدگی مسیر ، نداشتن مسیر های دراز ، و .....
کلید های جهت دار کیبورد ، فرمان بازیست ، اسپیس ، کلید استفاده از قدرت ، ،alt کلید سر پا کردن ماشین وقتی برعکسه شده ، c کلید گذاشتن ماشین در مسیر درست که وقتی نمیدونید مسیر کدام طرفه
سازنده: pyro studios
ناشر: Eidios Interactive
پلتفرم:pc
تاریخ انتشار: 1999
سبک: strategy هم زمان ، دو بعدی ، مخفی کاری
داستان ، یا بهتره بگیم موضوع بازی در زمان جنگ جهانی دوم هست
یک گروه از کاماندو های آمریکایی که شامل :
1.گرین برت : که نیروی قدرتی گروه هست ، قادر به جابجایی اجساد ، برداشتن و هل دادن اجسام سنگین و ......
2.spy : جاسوس ، جاسوسی در لباس افسر آلمانی که نقش کلیدی دارد
3.ساپر : متخصص مواد منفجره ، بمب گذار ، نارنجک انداز و ....
4.راننده : تانک رون ، مسلسل چی
5.تک تیرانداز : زدن دیدبان ها ، با محمات تک تیراندازی محدود ، بهمراه داشتن آمپول مداوا
6.غواص : قایق رون ، غواصی کردن بدون جلب توجه ،
7.ناتاشا : تنها عضو زن گروه ، که برای جلب توجه و پرت کردن حواس سرباز های دشمن از محیط اطراف ،
میتوان گفت به نحوی توانایی جاسوس را دارد ، اما اگر گشتاپو یا اس اس ، ناتاشا را ببینند بلافاصله او را میکشند ، زیرا اگر جاسوس هم از جلویشان رد شود با لباس افسری ، باز هم تشخیص میدهند و می کشن ، آن ها می فهمند که کدام جاسوس هستند و کدامیک آلمانی
آنها میتوانند یک پادگان یا قرار گاه آلمانی هارو از سرباز خالی کنند ، بدون این که کسی بفهمد
البته در عملیات ها همه اعضای گروه حضور ندارند و توی هر عملیات تعدادی که حضورشان کلیدی ست حضور دارن
مثلا در عملیات 1 بازی ، هدف نابود سازی برج رادیویی و ضد هوایی ها ، باید حتما بمب گذار حضور داشته باشد ، و یا تک تیرانداز برای کشتن دیدبان که حتما کاماندو ها را میبیند ، زدن مین دریایی برای راه خروج از جزیره از طریق آب ، غواص،
برای راندن قایق و غواسی کردن برای رسیدن به خشکی و پاک سازی برای رسیدن بقیه نفرات.
توی بازی اگر یکی از کاماندو ها کشته شود ، عملیات به کلی تمام میشود ، یا از اول شروع میکنید و یا لود کردن سیو قبلی
این بازی اصلا داستانی ندارد ، ولی موضوعش تضعیف کردن خط دفاعی آلمان قبل از حمله کردن ارتش ، نابودی نقاط قابل اهمیت و پیدا کردن نقطه ضغف ارتش آلمان ، قطع ارتباط رادیویی قبل از حمله ، و...
وقتی هر یک از کاماندو ها را انتخاب میکنید ، در گوشه سمت راست پائین صفحه بازی ، روی کوله پشتیشان هر کدام از کاماندو ها قابلیت های خاص خودشان را دارند ، مثلا گرین برت ، آیکون مشت.خنجر.دستگاه تولید صدا و..... ولی مثلا راننده ، آیکون تفنگی شبیه برنو.باتوم.مسلسل.و...
.
در بازی ، هر دشمن یک محدوده دید دارد ، که دو رنگ هست (سبز پر رنگ و سبز کم رنگ) ، سبز کم رنگ یعنی میتوان عبور کرد از این محدوده اما سینه خیز ، سبز پر رنگ یعنی شما را حتما میبیند اگر اونجا باشید ، زیرا نزدیک هست حتی اگر سینه خیز باشید
میتوان در بازی ، سرباز های دشمن را فریب داد ، بمثال : انداختن بسته سیگار در محدوده دید سرباز و جذب شدن سرباز بطرفش (برای حرکت دادن سرباز دشمن از محل پست نگهبانیش و تغییر جهت دید) اما بعضی ها هستند که فریب نمیخورند و سر پست خود میماند زیرا در بازی پستی دارن که به هیچ وجه ترکش نمیکنند ، اگر در دیدشان جنازه ای افتاده باشند ، باز هم پست خود را ترک نمی کنند و فقط آلارم خطر میدهند
اگر آلارم خطر زده شود چه توسط دیدن جنازه سرباز و یا تیر اندازی ، بر روی خانه هایی که پرچم نازی داشته باشد ، گروه 3 یا 4 نفره بیرون میاد و گشت میزنند در اطراف محیط های اصلی بازی ، این گروه هارو نمیشه بی سر و صدا کشت ، یا باید دور از چشم آن ها ادامه بازی رو برید که البته کار سخت تر میشه و یا یک گوشه دیوار ایستاده و با سلاح دستی ، اول سر و صدا و بعد کشتن تک تک آن ها
استفاده کامل از فرصت ها، دقت ، هوش ، سرعت عمل ، حرفه ای کار کردن ،.این ها لازمه ی بازی کاماندوز هست
چند تا از اسامی بازی کاماندوز
mateo pacscual: سازنده موزیک
jorge luis sanchez : طراح شخصیت ها و عملیات ها
jorge blanco : دیزاین گرافیک
و ...
.
این بازی صدا گذاری قابل قبولی دارد و بدک نیست
گرافیک هنری زیبایی دارد و نسبت به 1999 خیلی عالی بوده
موسیقی این بازی زیباست . دو موزیک در وسط عملیات ها ساختن که شنیدنیست و دو موزیک منو و تیتراژ آخر
گیم پلی بازی روان و پذیرفتنیست
نمرات نسیت به سال 1999
داستان 10 از 20
گیم پلی 16 از 20
صداگذاری 15 از 20
موسیقی 16 از 20
گرافیک 17 از 20
http://www.p30gamers.com/image/cache/co1-500x500.jpg
http://www.p30gamers.com/image/cache/com...00x500.jpg
http://www.p30gamers.com/image/userfiles...ndos-2.jpg
http://www.p30gamers.com/image/userfiles...een023.jpg
موسیقی بازی:
http://uplod.ir/1tirmdzy4tmm/creditos.mp3.htm
http://uplod.ir/w874g18geqds/Menu.mp3.htm
موسیقی وسط عملیات:
http://uplod.ir/zxsbvvyym2bd/fases.mp3.htm
http://uplod.ir/rclul8n1cffk/fases02.mp3.htm
نقدی کوتاه از بازی re_volt
ساخته شده در سال 1999
اگر به بازی های سبک racing علاقه دارید ، متعجب میشوم اگر این بازی را تا حالا انجام نداده باشید
موضوع بازی ، رقابت ماشین های کنترلی اسباب بازیست ، اما کلا اسباب بازی نیستن و موتور و... سفارشی شده است.
روی هر ماشین سلاحی گذاشتن ، که با گرفتن آیکون شبیه به جرقه ، در طول مسیر مسابقه ، از میان چندین مزیت ، یکی انتخاب میشه از قدرت ها ، مثل بازی کراش
قدرت ها به دو قسمت تقسیم میشوند ، 1.قدرت هایی مثل موشک و ... برای متوقف کردن رقیب از جلو 2.قدرت هایی ، مثل روغن سوخته برای لغزیدن چرخ ها و .... برای جلوگیری از رسیدن حریفان به پشت سر شما.
در بازی ، انواع ماشین ها وجود دارد ، بعضی از آن ها سرعت بالاتری دارند اما موقع پیچیدن با سرعت بالا می بایست حواستان باشد که ماشین از مسیر منحرف نشود ، بعضی ها هم سرعت کمتری دارند اما از عهده پیچ های تند بر می آیند حتی با حداکثر سرعت
مسیر ها در بازی ، به درجه سختی آن ها بستگی دارد ، اگر آسان باشد ، مسیر زیاد پیچیده نیست و براحتی بعد از چند بار رفتن مرحله ، مسیر های مرحله رو نسبتا حفظ میشوید ، اما مرحله هایی با درجه سختی متوسط و سخت هستند ، شامل پیچ های تند ، پیچیدگی مسیر ، نداشتن مسیر های دراز ، و .....
کلید های جهت دار کیبورد ، فرمان بازیست ، اسپیس ، کلید استفاده از قدرت ، ،alt کلید سر پا کردن ماشین وقتی برعکسه شده ، c کلید گذاشتن ماشین در مسیر درست که وقتی نمیدونید مسیر کدام طرفه