نقش کارکنان غرفه های نمایشگاه در موفقیت شرکت ها
امروزه نمایشگاه های داخلی یا خارجی زیادی برگذار می شود که شرکت ها با حضور در آنها تبلیغات زیادی می کنند. یکی از عواملی که در موفقیت شرکت ها در نمایشگاه ها تاثیر دارد، نقش کارکانانی است که در غرفه وجود دارند. در ادامه درباره ی نقش های کارکنان در غرفه ها بیشتر توضیح می دهیم.
(شما می توانید برای کم کردن هرینه ها از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید.)
[font=Arial, sans-serif]نقش کارکنان غرفه های نمایشگاهی
[/font]
شرکت های برای معرفی خدمات و محصولات خود یا رقابت با رقبا در نمایشگاه ها حضور پیدا می کنند و همه ی آنها تلاش می کنند تا به هدف خود برسند و حضور آنها در نمایشگاه ها موفقیت آمیز باشد. برای اینکه شرکت ها در نمایشگاه ها حضور فعالی داشته باشند و به هدف خود برسند لازم است یکسری نکات مهم را رعایت کنند. نکاتی مثل طراحی مناسب غرفه، اجاره تجهیزات نمایشگاهی مرغوب، بازاریابی خوب و ... .
نقش کارکنان غرفه های نمایشگاهی در موفقیت شرکتها
بهترین فرصتی که وجود دارد تا شرکت ها با مشتریان خود به صورت رو در رو ارتباط بگیرند، حضور در نمایشگا ها است. شرکت ها می توانند از این فرصت استفاده کنند و اعتماد مشتریان را جذب کنند و یا برند خود را گسترده تر کنند. مهم ترین عامل حضور در نمایشگاه داشتن غرفه ای مناسب با طراحی عالی به وسیله اجاره تجهیزات نمایشگاهی و همین طور نقش کارکنان موجود در آن است.
یک غرفه نمایشگاهی دارای مدیر یا سرپرست، پرسنل و کارگر، مترجم، بازاریاب و نماینده فروش است، که هر یک از آنها وظیفه های مربوط به خود را دارد. علاوه بر اینکه آنها باید از پوشش و ظاهر آراسته ای برخوردار باشند، بایستی قبل از شروع نمایشگاه آموزش های لازم را دیده باشند تا بتوانند وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهند. آنها باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
همچنین کارکنان غرفه ها باید داری صبر و حوصله ی بالا، تهد کاری، روابط اجتماعی خوب، پوشش مناسب باشند و با مشتریان در نهایت احترام صحبت کنند تا آنها را جذب کنند.
شما می توانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی هزینه های خود را کاهش دهید.
چه استانداردهایی را باید در غرفه سازی رعایت کرد؟
[font=Arial, sans-serif]برای غرفه سازی یک سری استاندارد وجود دارد که در صورت رعایت نکردن میتوان گفت تمامی زحمتهایتان به هدر میرود و نمیتوانید مجوزهای لازم برای برپایی غرفه را بگیرید. این استانداردها خط قرمزهایی هستند که باید در همهی غرفه سازی ها رعایت شوند پس بهتر است قبل از شروع به کار دربارهی این استانداردها تحقیق و مطالعه کنید و طبق آنها کار غرفه سازی را پیش ببرید. باید بدانید یک سری از قوانین وجود دارند که در همهی نمایشگاهها یکسان هستند اما بعضی از آنها نیز در هر نمایشگاهی متفاوت میباشند.[/font]
[font=Arial, sans-serif][/font]
[font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif]ارسال اطلاعات غرفه
[/font][/font]
اولین استانداردی که باید حتماً آن را رعایت کنید این است که 20 روز پیش از برپایی نمایشگاه لیستی را از اطلاعات غرفه تهیه کرده و ارسال کنید. اطلاعاتی که باید در این لیست وارد کنید عبارت اند از:
- نام افرادی که قرار است در غرفه حضور داشته باشند.
- نوع و اطلاعات کامل از محصولی که قرار است در غرفه ارائه شود.
- نحوه ی چیدن محصولات در غرفه
- قیمت های در نظر گرفته شده برای محصولات
خوب است بدانید برای هر غرفه شناسنامه ای تهیه میشود که تمامی اطلاعات گفته شده در آن ثبت شده است.
غرفه سازی با حضور ناظرین نمایشگاه
دومین خط قرمزی که ملزم به رعایت آن هستید این است که باید در حضور چند نفر از ناظران نمایشگاه غرفه سازی را انجام دهید. شما عملاً هیچ کاری را نمیتوانید بدون تائید ناظر انجام دهید و باید از اول تا آخر غرفه سازی آرمان تحت نظر ناظران انجام شود.
ساخت وسایل غرفه در خارج از محل نمایشگاه
یکی دیگر از قوانین نمایشگاههای بین المللی این است که نباید وسایل و ابزار غرفه سازی را وارد نمایشگاه کنید. اگر فکر میکنید غرفه ی شما نیاز به بخش هایی دارد که باید ساخته شود باید آنها را خارج از نمایشگاه بسازید و سپس به صورت آماده وارد نمایشگاه کنید. حتی اگر کار غرفه سازی شما تمام شده باشد و غرفه فقط نیاز به سرهمبندی داشته باشد هم باید خارج از نمایشگاه انجام شود. در صورت انجام این کار داخل نمایشگاه علاوه بر اینکه جریمه خواهید شد، ممکن است غرفه را نیز از دست بدهید.
رعایت استانداردها برای قرار دادن تجهیزات در نمایشگاه
طبق قوانین نمایشگاه شما نباید تجهیزات غرفه سازی را جوری در نمایشگاه قرار دهید که باعث آسیب رساندن به غرفه شوند.شما باید از وارد کردن مواد آتش زا و خطرناک به نمایشگاه خودداری کنید. هم چنین باید بدانید وسایل نقلیه ای مثل لیفتراک اجازه ی وارد شدن به نمایشگاه را نخواهند داشت. غرفه سازی شما باید جوری انجام شود که مسیر رفتوآمد بازدید کنندگان و سایر افراد را مسدود نکند. برای طراحی غرفه سازی باید ابتدا عرض نرمال راهروها را از مسئولین بپرسید و سپس شروع به کار کنید.
رعایت چیدمان کلی سالن نمایشگاه
هر نمایشگاهی که در سراسر دنیا برگزار میشود دارای یک چیدمان خاص است که به هیچ عنوان این چیدمان و طراحی نباید توسط غرفه ای بهم بریزد و خراب شود. در صورتی که یک غرفه باعث تخریب این طراحی شود جریمه شده و ممکن است نمایشگاه قرارداد غرفه را کنسل کند. پس از تمام شدن نمایشگاه فقط دو روز به شما مهلت داده میشود که وسایل و تجهیزات خود را از آن جا خارج کنید در غیر این صورت چند نفر این کار را به جای شما انجام خواهند داد و مجبور میشوید هزینه ای را نیز به آنها بپردازید. البته باید بدانید هر یک روز دیرکردی که در تخلیه نمایشگاه داشته باشید باید 5 برابر هزینه ی یک روز اجاره غرفه را بپردازید.
نکات مهم دربارهی غرفه سازی
1- میتوانید از وسایل تزئینی استفاده کنید به شرطی که مانع دید افراد نشود.
2- غرفه ی شما نباید به غرفه های دیگر آسیب وارد کند مثلا نباید باعث شود نور به غرفه های دیگر وارد نشود.
3- اگر مجوز لازم را نداشته باشید نمیتوانید غرفه ی خود را به صورت دو طبقه بسازید.
4- تمامی بخش های غرفه ی شما باید دارای قابلیت دید همگانی باشد و هیچ بخشی از دید افراد پنهان نباشد.
[font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif]5- محصولی که قرار است آن را ارائه کنید نباید باعث پخش بوی نامطبوع در نمایشگاه شود.[/font][/font]
[font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif]نقش مدیریت غرفه های نمایشگاه
[/font][/font][/font]
اولین چیزی که باید برای مدیریت غرفه ها مهم باشد این است به وسیله جاره تجهیزات و سایر موارد بازدیدکنندگان را به سمت غرفه خود جذب کند تا بتواند به موفقیت لازم برسد.
عواملی که در جذب بازدیدکنندگان موثر است عبارتند از:
داشتن غرفه ی خاص و زیبا و همین طور داشتن کارکنان آراسته با رفتار بسیار محترمانه.
به کار بردن بهترین و جدید ترین تجهیزات با استفاده از اجاره تجهیزات نمایشگاهی
استفاده از به روز ترین متدد های تبلیغاتی مثل تبلت و نمایش روی LCD و ...
پذیرایی کردن از بازدید کنندگان
برگزاری سرگرمی های متناسب با موضوع نمایشگاه و شخصیت غرفه
و عوامل دیگر که در جذب بازدیدکنندگان بسیار موثر است.
توجه داشته باشید که
شما می توانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی هزینه های خود را کاهش دهید.
نکات ضروری از نقش کارکنان غرفه ها
علاوه بر نکاتی که گفته شد کارکنان غرفه بایستی نکات لازم دیگری را در ارتباط با بازدیدکنندگان رعایت کنند.
این نکات عبارتند از:
کارکنان غرفه باید از همه ی غرفه های نمایشگاه دیدن کنند و یک دید کلی نسبت به نمایشگاه داشته باشند.
این کارکنان باید محصولات مشترکی بین خود و رقبا را ارزیابی کنند و نکات مثبت محصولات خود را پیدا کنند و برای بهبود آن تلاش کنند.
یکی دیگر از نکاتی که کارکنان باید رعایت کنند آداب معاشرت و زبان بدن است که قبل از شروع نمایشگاه بایستی به آنها آموزش داده شود.
داشتن نهایت احترام و ادب در صحبت کردن با مشتریان
داشتن صبر و حوصله برای پاسخ دادن به سولات بازدیدکنندگان
یکی دیگر از مواردی که ممکن است برای مشتریان مهم باشد و در ذهنشان باقی بماند ایستادن کارکنان غرفه است.
علاوه بر این ایستادن کارکنان نشانه آمده به خدمت رسانی است.
یکی دیگر از موارد که باید کارکنان به ان عمل کنند آدامس نجوییدن و سیگار نکشیدن و تلفن حرف زدن است. زیرا که وجهه ی مناسبی ندارد.
دیگر مواردی که کارکنان باید از انجام آن پرهیز کنند اغراق گویی و اطلاعات نادرست دادن به مشتری است.
منبع: [font=Arial, sans-serif]تجهیزات نمایشگاهی آرمان[/font]
[font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif] [/font][/font]
امروزه نمایشگاه های داخلی یا خارجی زیادی برگذار می شود که شرکت ها با حضور در آنها تبلیغات زیادی می کنند. یکی از عواملی که در موفقیت شرکت ها در نمایشگاه ها تاثیر دارد، نقش کارکانانی است که در غرفه وجود دارند. در ادامه درباره ی نقش های کارکنان در غرفه ها بیشتر توضیح می دهیم.
(شما می توانید برای کم کردن هرینه ها از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید.)
[font=Arial, sans-serif]نقش کارکنان غرفه های نمایشگاهی
[/font]
شرکت های برای معرفی خدمات و محصولات خود یا رقابت با رقبا در نمایشگاه ها حضور پیدا می کنند و همه ی آنها تلاش می کنند تا به هدف خود برسند و حضور آنها در نمایشگاه ها موفقیت آمیز باشد. برای اینکه شرکت ها در نمایشگاه ها حضور فعالی داشته باشند و به هدف خود برسند لازم است یکسری نکات مهم را رعایت کنند. نکاتی مثل طراحی مناسب غرفه، اجاره تجهیزات نمایشگاهی مرغوب، بازاریابی خوب و ... .
نقش کارکنان غرفه های نمایشگاهی در موفقیت شرکتها
بهترین فرصتی که وجود دارد تا شرکت ها با مشتریان خود به صورت رو در رو ارتباط بگیرند، حضور در نمایشگا ها است. شرکت ها می توانند از این فرصت استفاده کنند و اعتماد مشتریان را جذب کنند و یا برند خود را گسترده تر کنند. مهم ترین عامل حضور در نمایشگاه داشتن غرفه ای مناسب با طراحی عالی به وسیله اجاره تجهیزات نمایشگاهی و همین طور نقش کارکنان موجود در آن است.
یک غرفه نمایشگاهی دارای مدیر یا سرپرست، پرسنل و کارگر، مترجم، بازاریاب و نماینده فروش است، که هر یک از آنها وظیفه های مربوط به خود را دارد. علاوه بر اینکه آنها باید از پوشش و ظاهر آراسته ای برخوردار باشند، بایستی قبل از شروع نمایشگاه آموزش های لازم را دیده باشند تا بتوانند وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهند. آنها باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
همچنین کارکنان غرفه ها باید داری صبر و حوصله ی بالا، تهد کاری، روابط اجتماعی خوب، پوشش مناسب باشند و با مشتریان در نهایت احترام صحبت کنند تا آنها را جذب کنند.
شما می توانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی هزینه های خود را کاهش دهید.
چه استانداردهایی را باید در غرفه سازی رعایت کرد؟
[font=Arial, sans-serif]برای غرفه سازی یک سری استاندارد وجود دارد که در صورت رعایت نکردن میتوان گفت تمامی زحمتهایتان به هدر میرود و نمیتوانید مجوزهای لازم برای برپایی غرفه را بگیرید. این استانداردها خط قرمزهایی هستند که باید در همهی غرفه سازی ها رعایت شوند پس بهتر است قبل از شروع به کار دربارهی این استانداردها تحقیق و مطالعه کنید و طبق آنها کار غرفه سازی را پیش ببرید. باید بدانید یک سری از قوانین وجود دارند که در همهی نمایشگاهها یکسان هستند اما بعضی از آنها نیز در هر نمایشگاهی متفاوت میباشند.[/font]
[font=Arial, sans-serif][/font]
[font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif]ارسال اطلاعات غرفه
[/font][/font]
اولین استانداردی که باید حتماً آن را رعایت کنید این است که 20 روز پیش از برپایی نمایشگاه لیستی را از اطلاعات غرفه تهیه کرده و ارسال کنید. اطلاعاتی که باید در این لیست وارد کنید عبارت اند از:
- نام افرادی که قرار است در غرفه حضور داشته باشند.
- نوع و اطلاعات کامل از محصولی که قرار است در غرفه ارائه شود.
- نحوه ی چیدن محصولات در غرفه
- قیمت های در نظر گرفته شده برای محصولات
خوب است بدانید برای هر غرفه شناسنامه ای تهیه میشود که تمامی اطلاعات گفته شده در آن ثبت شده است.
غرفه سازی با حضور ناظرین نمایشگاه
دومین خط قرمزی که ملزم به رعایت آن هستید این است که باید در حضور چند نفر از ناظران نمایشگاه غرفه سازی را انجام دهید. شما عملاً هیچ کاری را نمیتوانید بدون تائید ناظر انجام دهید و باید از اول تا آخر غرفه سازی آرمان تحت نظر ناظران انجام شود.
ساخت وسایل غرفه در خارج از محل نمایشگاه
یکی دیگر از قوانین نمایشگاههای بین المللی این است که نباید وسایل و ابزار غرفه سازی را وارد نمایشگاه کنید. اگر فکر میکنید غرفه ی شما نیاز به بخش هایی دارد که باید ساخته شود باید آنها را خارج از نمایشگاه بسازید و سپس به صورت آماده وارد نمایشگاه کنید. حتی اگر کار غرفه سازی شما تمام شده باشد و غرفه فقط نیاز به سرهمبندی داشته باشد هم باید خارج از نمایشگاه انجام شود. در صورت انجام این کار داخل نمایشگاه علاوه بر اینکه جریمه خواهید شد، ممکن است غرفه را نیز از دست بدهید.
رعایت استانداردها برای قرار دادن تجهیزات در نمایشگاه
طبق قوانین نمایشگاه شما نباید تجهیزات غرفه سازی را جوری در نمایشگاه قرار دهید که باعث آسیب رساندن به غرفه شوند.شما باید از وارد کردن مواد آتش زا و خطرناک به نمایشگاه خودداری کنید. هم چنین باید بدانید وسایل نقلیه ای مثل لیفتراک اجازه ی وارد شدن به نمایشگاه را نخواهند داشت. غرفه سازی شما باید جوری انجام شود که مسیر رفتوآمد بازدید کنندگان و سایر افراد را مسدود نکند. برای طراحی غرفه سازی باید ابتدا عرض نرمال راهروها را از مسئولین بپرسید و سپس شروع به کار کنید.
رعایت چیدمان کلی سالن نمایشگاه
هر نمایشگاهی که در سراسر دنیا برگزار میشود دارای یک چیدمان خاص است که به هیچ عنوان این چیدمان و طراحی نباید توسط غرفه ای بهم بریزد و خراب شود. در صورتی که یک غرفه باعث تخریب این طراحی شود جریمه شده و ممکن است نمایشگاه قرارداد غرفه را کنسل کند. پس از تمام شدن نمایشگاه فقط دو روز به شما مهلت داده میشود که وسایل و تجهیزات خود را از آن جا خارج کنید در غیر این صورت چند نفر این کار را به جای شما انجام خواهند داد و مجبور میشوید هزینه ای را نیز به آنها بپردازید. البته باید بدانید هر یک روز دیرکردی که در تخلیه نمایشگاه داشته باشید باید 5 برابر هزینه ی یک روز اجاره غرفه را بپردازید.
نکات مهم دربارهی غرفه سازی
1- میتوانید از وسایل تزئینی استفاده کنید به شرطی که مانع دید افراد نشود.
2- غرفه ی شما نباید به غرفه های دیگر آسیب وارد کند مثلا نباید باعث شود نور به غرفه های دیگر وارد نشود.
3- اگر مجوز لازم را نداشته باشید نمیتوانید غرفه ی خود را به صورت دو طبقه بسازید.
4- تمامی بخش های غرفه ی شما باید دارای قابلیت دید همگانی باشد و هیچ بخشی از دید افراد پنهان نباشد.
[font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif]5- محصولی که قرار است آن را ارائه کنید نباید باعث پخش بوی نامطبوع در نمایشگاه شود.[/font][/font]
[font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif]نقش مدیریت غرفه های نمایشگاه
[/font][/font][/font]
اولین چیزی که باید برای مدیریت غرفه ها مهم باشد این است به وسیله جاره تجهیزات و سایر موارد بازدیدکنندگان را به سمت غرفه خود جذب کند تا بتواند به موفقیت لازم برسد.
عواملی که در جذب بازدیدکنندگان موثر است عبارتند از:
داشتن غرفه ی خاص و زیبا و همین طور داشتن کارکنان آراسته با رفتار بسیار محترمانه.
به کار بردن بهترین و جدید ترین تجهیزات با استفاده از اجاره تجهیزات نمایشگاهی
استفاده از به روز ترین متدد های تبلیغاتی مثل تبلت و نمایش روی LCD و ...
پذیرایی کردن از بازدید کنندگان
برگزاری سرگرمی های متناسب با موضوع نمایشگاه و شخصیت غرفه
و عوامل دیگر که در جذب بازدیدکنندگان بسیار موثر است.
توجه داشته باشید که
شما می توانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی هزینه های خود را کاهش دهید.
نکات ضروری از نقش کارکنان غرفه ها
علاوه بر نکاتی که گفته شد کارکنان غرفه بایستی نکات لازم دیگری را در ارتباط با بازدیدکنندگان رعایت کنند.
این نکات عبارتند از:
کارکنان غرفه باید از همه ی غرفه های نمایشگاه دیدن کنند و یک دید کلی نسبت به نمایشگاه داشته باشند.
این کارکنان باید محصولات مشترکی بین خود و رقبا را ارزیابی کنند و نکات مثبت محصولات خود را پیدا کنند و برای بهبود آن تلاش کنند.
یکی دیگر از نکاتی که کارکنان باید رعایت کنند آداب معاشرت و زبان بدن است که قبل از شروع نمایشگاه بایستی به آنها آموزش داده شود.
داشتن نهایت احترام و ادب در صحبت کردن با مشتریان
داشتن صبر و حوصله برای پاسخ دادن به سولات بازدیدکنندگان
یکی دیگر از مواردی که ممکن است برای مشتریان مهم باشد و در ذهنشان باقی بماند ایستادن کارکنان غرفه است.
علاوه بر این ایستادن کارکنان نشانه آمده به خدمت رسانی است.
یکی دیگر از موارد که باید کارکنان به ان عمل کنند آدامس نجوییدن و سیگار نکشیدن و تلفن حرف زدن است. زیرا که وجهه ی مناسبی ندارد.
دیگر مواردی که کارکنان باید از انجام آن پرهیز کنند اغراق گویی و اطلاعات نادرست دادن به مشتری است.
منبع: [font=Arial, sans-serif]تجهیزات نمایشگاهی آرمان[/font]
[font=Arial, sans-serif][font=Arial, sans-serif] [/font][/font]