02-07-2016, 11:38 PM
(آخرین ویرایش: 02-10-2016, 07:15 PM، توسط سجاد محمدی پور.)
صنعت بازی های ویدئویی از گذشته تا کنون تغییرات بسیاری را به خود دیده است. عناوینی که در آنها تنوع و ایده های نو بیداد میکند. تاریخ صنعت محبوبمان سرشار از شگفتی های کشف نشده است و این دقیقا همان سکویی است که این صنعت را به اوج خود میرساند. در دفترچهی تاریخِ بازی های ویدئویی عناوینی به چشم میخورند که به معنای واقعی، حماسه آفریدند و در تعالی و رشد این صنعت بسیار مؤثر واقع شدهاند. در این میان سبک Open World یا همان جهان باز در بین مردم محبوبیت زیادی را بدست آورد و در واقع این سبک خیلی زود به یکی از شاخص ترین سبک های موجود در میان بازی های ویدئویی بدل شد...
در کل بازی Farcy Primal یک بازی زیبا در سبک جهان باز و اکشن میباشد که اگر بتواند المان ها و عناصر یاد شده را به خوبی عملی کند، در واقع میتوان گفت که این سری نیز مانند سری های قبلی به خوبی عمل کرده است. البته به گفتهی شرکت یوبی سافت این عنوان تنها یک بازی جانبی خواهد بود. در کل سازندگان با انتشار اینگونه تصاویر انتظار بازیبازان را بالا بردهاند و اینکه آیا بازی خوب از آب در میآید یا خیر سوالی است که تنها پس از انتشار بازی میتوان به آن پاسخ داد. اما در حال حاضر بازی ارزش صبر کردن را دارد.
Developer: Ubisoft Montreal
Publisher: Ubisoft
تاریخ انتشار : 23 فوریه و 1 مارسِ سال 2016
Age Rating: +17
Platform: PC – Xbox One – PlayStation 4
جمع بندی ...Publisher: Ubisoft
تاریخ انتشار : 23 فوریه و 1 مارسِ سال 2016
Age Rating: +17
Platform: PC – Xbox One – PlayStation 4
متفاوت تر از همیشه ....
حال و هوای بازی با قسمت های گذشتهی آن کاملا تفاوت داردسری بازی های Farcry همواره از جذابیت های خاصی بهره میبرد. میتوان گفت تنها نقضی که این بازی پس از انتشار نسخه های گوناگون از آن رنج میبرد، در واقع عدم وجود تنوع در میان قسمت های انتشار یافته از بازی بود. عنصری که شرکت یوبی سافت در جهت بهبود و از بین بردن این نقص دست به کار عجیبی زد تا باری دیگر بازیبازان را انگشت بر دهان نگه دارد. در اولین تریلر منتشر شده از بازی خیلی از ویژگی هایی که جزو کارنامهی سری Farcy محسوب میشود به راحتی نقض شده بود. زمان زیادی نگذشت که رسما متوجه شدیم که در بازی دیگر خبری از سلاح های گرم و وسایل نقلیه نیست. این دقیقا همان چیزی بود که ما در دو نسخهی قبلی شاهد آن بودیم. علاوه بر این ها عواملی به بازی افزوده شده اند که در هیچ یک از عناوین قبلی این بازی دیده نمیشد. رام کردن حیوانات، عدم وجود سلاح های گرم، حال و هوای دنیای وحشی، عدم وجود وسایل نقلی و... همه و همه عواملی میباشد که این بازی را یک اثری خاص از سوی شرکت یوبی سافت جلوه داده است.
حال و هوای بازی با قسمت های گذشتهی آن کاملا تفاوت دارد
راز این محیط مرموز در چیست...
اگر نگاهی به تصاویر منتشر شده از بازی بیاندازید به راحتی متوجه میشوید که بازی در زمانی به وقوع میپیوندد که بشریت تنها برای زنده ماندن تلاش میکنند و رحم واژهای بی مفهوم تلقی شده است. در اولین تریلر های منتشر شده از بازی ما شاهد حضور ببر تیز دندان، گرگ ها و از همه عجیب تر ماموت ها در بازی هستیم که این موجودات گاهی دوست شما خواهند بود و گاهی بر علیه شما واکنش نشان خواهند داد.
نام سرزمینی که اینبار در آن قرار میگیرید Oros نام دارد که به عنوان سرزمینی وحشی و بیرحم به تصویر کشیده شده است. سرزمینی که در آن تنها یک جمله معنی واقعی میدهد و آن هم جملهی " بکش تا کشته نشوی" میباشد. در واقع عواملی که به نظر میرسد یوبیسافت قرار است بر روی آن مانور های زیادی بدهد جنگ میان قبایل و آدم خوارها و همچنین نبرد آدم ها با حیوانات وحشی میباشد.
در تریلر های منتشر شده از بازی شما شاهد یک طبیعت چشم نواز هستید که علاوه بر وحشی بودن، جلوه های بصری آن زیبا به نظر میرسند. البته این امر ویژگی تازهای برای طرفداران سری Farcry نمیباشد، چراکه ما در تمام قسمت های بازی Farcry این عنصر را به راحتی درک کرده ایم و گیم پلی جذاب جزو کارنامهی این سری محسوب میگردد.
همانطور که اشاره شد طبیعت این سری نسبت به نسخهی چهارم بازی تفاوت های بسیاری پیدا کرده است. عواملی که نسخهی قبلی بازی حول محور آن صورت میگرفت در واقع جنگ میان شخصیت اصلی با شخصیت مذدور و بی رحمی بنام پاگان بوده است. اما در این قسمت مبارزه بر سر زنده ماندن است و جنگ حال و هوای تازه ای پیدا کرده است.
راز این محیط مرموز در چیست...
اگر نگاهی به تصاویر منتشر شده از بازی بیاندازید به راحتی متوجه میشوید که بازی در زمانی به وقوع میپیوندد که بشریت تنها برای زنده ماندن تلاش میکنند و رحم واژهای بی مفهوم تلقی شده است. در اولین تریلر های منتشر شده از بازی ما شاهد حضور ببر تیز دندان، گرگ ها و از همه عجیب تر ماموت ها در بازی هستیم که این موجودات گاهی دوست شما خواهند بود و گاهی بر علیه شما واکنش نشان خواهند داد.
نام سرزمینی که اینبار در آن قرار میگیرید Oros نام دارد که به عنوان سرزمینی وحشی و بیرحم به تصویر کشیده شده است. سرزمینی که در آن تنها یک جمله معنی واقعی میدهد و آن هم جملهی " بکش تا کشته نشوی" میباشد. در واقع عواملی که به نظر میرسد یوبیسافت قرار است بر روی آن مانور های زیادی بدهد جنگ میان قبایل و آدم خوارها و همچنین نبرد آدم ها با حیوانات وحشی میباشد.
در تریلر های منتشر شده از بازی شما شاهد یک طبیعت چشم نواز هستید که علاوه بر وحشی بودن، جلوه های بصری آن زیبا به نظر میرسند. البته این امر ویژگی تازهای برای طرفداران سری Farcry نمیباشد، چراکه ما در تمام قسمت های بازی Farcry این عنصر را به راحتی درک کرده ایم و گیم پلی جذاب جزو کارنامهی این سری محسوب میگردد.
همانطور که اشاره شد طبیعت این سری نسبت به نسخهی چهارم بازی تفاوت های بسیاری پیدا کرده است. عواملی که نسخهی قبلی بازی حول محور آن صورت میگرفت در واقع جنگ میان شخصیت اصلی با شخصیت مذدور و بی رحمی بنام پاگان بوده است. اما در این قسمت مبارزه بر سر زنده ماندن است و جنگ حال و هوای تازه ای پیدا کرده است.
رقابت اندکی ناجوان مردانه است...
کشتن یا کشته شدن... مسئله این است
عوامل طبیعی موجود در بازی به خوبی به نظر میرسند. مثلا هنگام عبور از برخی مناطق موجود در بازی شاهد صدا هایی مانند کنده شدن پرِ پرندهای و یا غرش حیوانات وحشی هستید که این امر موجب میشود گاهی اوقات ترس وجودتان را فرا بگیرد و از خود بیخود شوید.
جالب است که بدانید در این قسمت واحد های اندازه گیری هم اندکی جالب به نظر میرسد. واحد اندازه گیری مسافت در نسخهی چهارم بازی در واقع همان مایل و کیلومتر بود اما اینجا به علت آنکه فضا بسیار به دور از تمدن قرار دارن ما شاهد واحد هایی همچون رد پا هستیم که باعث شده است بازی رنگگ و بوی طبیعی تر به خود بگیرد. در اصل در نقشهی موجود در بازی میزان اندازهی ردپای شما واحد مسافت در بازی است و تنها از این طریق میتوانید مسافت طی شده را بفهمید. پیشنهاد میدهم قبل از بازی کردن اندکی روی ریاضیات خود تمرین کنید...
از آنجا که فضای بازی کاملاً متفاوت طراحی شده است، محل زندگی نیز تحت تاثیر محیط اطراف قرار گرفته و شما در یک چادر بسیار کوچک روزگار میگذرانید. از آنجا که جمع آوری غذا و خوراک در آن زمان تغریبا غیر ممکن بود به همین دلیل شخصیت های موجود در بازی به آدم خواری روی آوردهاند.
شخصیتی در تضاد با سری های قبلی!!!
در این قست شما نقش فردی به نام Takkar را بازی میکنید. بر خلاف سایر قسمت های پیشین بازی این شخصیت با طبیعت و محیط Oros کاملا آشنایی دارد. هنگامی که بازی آغاز میشود شما شاهد از بین رفتن تمامی اهالی قبیلهی خود هستید و در اینجا به عنوان تنها بازمانده محسوب میگردید. پس از نابودی افراد قبیله، Takkar تلاش بر این دارد که قبیلهی خود را دوباره از اول بوجود بیاورد.
همان طور که اشاره شد در این سری دیگر خبری از سلاح های گرم نخواهد بود. اما با این وجود یادمان نرفته است که این بازی در واقع Farcry نام دارد و این یعنی اینکه المان های مخصوص بازی قطعا رعایت خواهند شد. درست است که بازی با عدم تنوع سلاح روبهرو خواهد شد اما همین اندک سلاح های موجود به گونهای طراحی شدهاند که شما برای استفاده از آن ها باید تجربه و تمرین های لازم را داشته باشید. این امر دربارهی زره ها نیز صدق میکند، چراکه قرار نیست هر زرهای در هرجا کاربرد داشته باشد. اصلی ترین سلاح موجود در بازی همان نیزه ها هستند. البته در بازی میتوان از وسایل مختلفی همچون سنگ ها، حیوانات رام شده و در نزدیکیِ دشمنان حتی از مشت زدن نیز استفاده کرد.
در بازی رام کردن حیوانات به عنوان یک ویژگی مهم و کاربردی نام برده شده است. Takkar برای اولین بار موفق به رام کردن حیوانات میشود و از این امر برای در امان ماندن خود و قبیلهاش استفاده میکند.
عوامل طبیعی موجود در بازی به خوبی به نظر میرسند. مثلا هنگام عبور از برخی مناطق موجود در بازی شاهد صدا هایی مانند کنده شدن پرِ پرندهای و یا غرش حیوانات وحشی هستید که این امر موجب میشود گاهی اوقات ترس وجودتان را فرا بگیرد و از خود بیخود شوید.
جالب است که بدانید در این قسمت واحد های اندازه گیری هم اندکی جالب به نظر میرسد. واحد اندازه گیری مسافت در نسخهی چهارم بازی در واقع همان مایل و کیلومتر بود اما اینجا به علت آنکه فضا بسیار به دور از تمدن قرار دارن ما شاهد واحد هایی همچون رد پا هستیم که باعث شده است بازی رنگگ و بوی طبیعی تر به خود بگیرد. در اصل در نقشهی موجود در بازی میزان اندازهی ردپای شما واحد مسافت در بازی است و تنها از این طریق میتوانید مسافت طی شده را بفهمید. پیشنهاد میدهم قبل از بازی کردن اندکی روی ریاضیات خود تمرین کنید...
از آنجا که فضای بازی کاملاً متفاوت طراحی شده است، محل زندگی نیز تحت تاثیر محیط اطراف قرار گرفته و شما در یک چادر بسیار کوچک روزگار میگذرانید. از آنجا که جمع آوری غذا و خوراک در آن زمان تغریبا غیر ممکن بود به همین دلیل شخصیت های موجود در بازی به آدم خواری روی آوردهاند.
چالش زیبایی به نظر میرسد
زندگی مساوی است با مرگ...
به گفتهی یوبی سافت در بازی سه نوع قبیله وجود دارد. اولین قبیلهی موجود در بازی درواقع قبیلهای است که شما در آن حضور دارید. مردمان حاضر در این قبیله با استفاده از شکار کردن و رام کردنِ حیوانات روزگار میگذرانند. دستهی دوم قبیلهای است که به معنای واقعی کلمه بی رحم هستند. مردمان این قبیله با استفاده از آدم خواری و قتل و غارت زندگی خود را ادامه میدهند. مردمان این قبیله در واقع از عصر یخبندان جان سالم بدر بردهاند و تقریبا چیزی از انسانیت سرشان نمیشود. دسته ی سوم از قبایل موجود در بازی، قبیله ی جنوب میباشد که نسبت به مردمان عادی و تکنولوژی حاکم در آن زمان بسیار پیشرفته ترند.
به گفتهی یوبی سافت در بازی سه نوع قبیله وجود دارد. اولین قبیلهی موجود در بازی درواقع قبیلهای است که شما در آن حضور دارید. مردمان حاضر در این قبیله با استفاده از شکار کردن و رام کردنِ حیوانات روزگار میگذرانند. دستهی دوم قبیلهای است که به معنای واقعی کلمه بی رحم هستند. مردمان این قبیله با استفاده از آدم خواری و قتل و غارت زندگی خود را ادامه میدهند. مردمان این قبیله در واقع از عصر یخبندان جان سالم بدر بردهاند و تقریبا چیزی از انسانیت سرشان نمیشود. دسته ی سوم از قبایل موجود در بازی، قبیله ی جنوب میباشد که نسبت به مردمان عادی و تکنولوژی حاکم در آن زمان بسیار پیشرفته ترند.
شخصیتی در تضاد با سری های قبلی!!!
در این قست شما نقش فردی به نام Takkar را بازی میکنید. بر خلاف سایر قسمت های پیشین بازی این شخصیت با طبیعت و محیط Oros کاملا آشنایی دارد. هنگامی که بازی آغاز میشود شما شاهد از بین رفتن تمامی اهالی قبیلهی خود هستید و در اینجا به عنوان تنها بازمانده محسوب میگردید. پس از نابودی افراد قبیله، Takkar تلاش بر این دارد که قبیلهی خود را دوباره از اول بوجود بیاورد.
همان طور که اشاره شد در این سری دیگر خبری از سلاح های گرم نخواهد بود. اما با این وجود یادمان نرفته است که این بازی در واقع Farcry نام دارد و این یعنی اینکه المان های مخصوص بازی قطعا رعایت خواهند شد. درست است که بازی با عدم تنوع سلاح روبهرو خواهد شد اما همین اندک سلاح های موجود به گونهای طراحی شدهاند که شما برای استفاده از آن ها باید تجربه و تمرین های لازم را داشته باشید. این امر دربارهی زره ها نیز صدق میکند، چراکه قرار نیست هر زرهای در هرجا کاربرد داشته باشد. اصلی ترین سلاح موجود در بازی همان نیزه ها هستند. البته در بازی میتوان از وسایل مختلفی همچون سنگ ها، حیوانات رام شده و در نزدیکیِ دشمنان حتی از مشت زدن نیز استفاده کرد.
در بازی رام کردن حیوانات به عنوان یک ویژگی مهم و کاربردی نام برده شده است. Takkar برای اولین بار موفق به رام کردن حیوانات میشود و از این امر برای در امان ماندن خود و قبیلهاش استفاده میکند.
در کل بازی Farcy Primal یک بازی زیبا در سبک جهان باز و اکشن میباشد که اگر بتواند المان ها و عناصر یاد شده را به خوبی عملی کند، در واقع میتوان گفت که این سری نیز مانند سری های قبلی به خوبی عمل کرده است. البته به گفتهی شرکت یوبی سافت این عنوان تنها یک بازی جانبی خواهد بود. در کل سازندگان با انتشار اینگونه تصاویر انتظار بازیبازان را بالا بردهاند و اینکه آیا بازی خوب از آب در میآید یا خیر سوالی است که تنها پس از انتشار بازی میتوان به آن پاسخ داد. اما در حال حاضر بازی ارزش صبر کردن را دارد.