امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کمپرسور AC خودرو چگونه کار می کند؟
#1
[تصویر:  How-does-a-car-AC-compressor-work-hero-845x321.jpg.webp]
به روز نگه داشتن اجزای سیستم تهویه مطبوع شما یک کار تمام سال است و برای حفظ عملکرد روان بسیار مهم است. بدون آن، می‌توانید در هوای گرم غافلگیر شوید و چیزی جز پنجره‌های باز نداشته باشید تا به آن تکیه کنید. بله!

به همین دلیل ایده خوبی است که سیستم AC خود را حداقل یک بار در هفته به مدت 10 دقیقه اجرا کنید. حتی در هوای سردتر، این به روغن کاری شدن همه چیز کمک می کند و اطمینان می دهد که همه چیز به خوبی اجرا می شود. مهم نیست در چه فصلی، حفظ قطعات سیستم AC شما بسیار مهم است.کمپرسور کولر مگان 

متخصصین خنک کننده ناتراد می توانند تعمیرات و سرویس تهویه مطبوع خودروی شما را انجام دهند. خواه فقط به معاینه منظم، گازگیری مجدد یا تعویض قطعات نیاز داشته باشید - Natrad شما را تحت پوشش قرار می دهد.

سیستم تهویه مطبوع چگونه کار می کند؟

سیستم تهویه مطبوع شامل چندین بخش است که با هم کار می کنند تا شما را خنک (یا گرم) نگه دارند. در زیر، عملکرد کلی سیستم AC را پوشش خواهیم داد و به عمق کمپرسور خواهیم پرداخت.

برای شروع، با شناسایی بخش‌های مختلف سیستم شروع می‌کنیم. بسته به وضعیت مبرد 2 طرف مختلف وجود دارد.

فشار بالا
فشار کم
جریان مبرد از طریق سیستم از کمپرسور، به کندانسور، به خشک کن گیرنده، به شیر انبساط، و در نهایت، به اواپراتور می رود، جایی که چرخه را تکرار می کند.

فشار توضیح داده شده است
سمت فشار بالا از کمپرسور می آید که در آن مبرد گازی سرد فشرده شده و به کندانسور منتقل می شود. فرآیند فشرده سازی باعث افزایش فشار به سیستم شده و گاز را بسیار داغ می کند.

از آنجا گاز مبرد داغ و با فشار بالا از کندانسور عبور می کند و به مایع فشار بالا تبدیل می شود. سپس مایع از خشک کن گیرنده عبور می کند و در نتیجه هر گونه رطوبت را از بین می برد و سپس به شیر انبساط می رسد.

شیر انبساط مایع را به مبرد کم فشار و سرد تبدیل می کند. هنگامی که به اواپراتور می رسد، مبرد خنک در معرض هوای گرم محیط قرار می گیرد که آن را مجبور می کند به حالت گاز برگردد. یا همانطور که از نامش پیداست تبخیر می شود. این بخش از فرآیند در سمت فشار پایین سیستم قرار دارد.

سیستم عمومی

هر سیستم ممکن است در هر وسیله نقلیه کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی ممکن است شامل یک لوله دهانه باشند در حالی که برخی دیگر دارای یک شیر انبساط هستند. این بدان معناست که سیستم تا 7 جزء دارد که عبارتند از:

کمپرسور: گاز مبرد خنک را به گاز مبرد داغ فشرده می کند
کندانسور و فن: گاز مبرد داغ را با فشار بالا به مایع داغ تبدیل می کند
خشک کن گیرنده: مبرد را در مواقعی که سیستم به آن نیاز ندارد به طور موقت ذخیره می کند
شیر انبساط (TX) / لوله سوراخ: تنظیم جریان مبرد / ایجاد افت فشار
اواپراتور: هوا را قبل از ورود به کابین خنک می کند
هسته هیتر: هوا را قبل از ورود به کابین گرم می کند (به جای مبرد از مایع خنک کننده موتور استفاده می کند)
موتور دمنده: هوای سرد یا گرم را به داخل کابین می فرستد
مبرد از طریق این سیستم حلقه بسته گردش می کند و از هر قسمت جداگانه عبور می کند که در نهایت منجر به دمیدن هوا به داخل کابین خودرو می شود. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سیستم بخوانید.

کویل اواپراتور کولر خودرو از نزدیک

همانطور که در بالا توضیح دادیم، کمپرسور قلب سیستم تهویه مطبوع است. بسیار شبیه یک قلب واقعی، "خون" (مبرد) را از طریق هر یک از اجزای دیگر پمپ می کند و از ادامه گردش آن اطمینان می دهد. توسط یک سیستم تسمه و قرقره متصل به میل لنگ موتور هدایت می شود.


این یکی از دو قسمت متحرک سیستم به غیر از شیر TX است. این بدان معناست که یک کمپرسور نسبت به قطعات استاتیک بیشتر مستعد ساییدگی یا خرابی است. اگر خراب شده باشد، باید تعویض شود زیرا می تواند به سایر اجزای سیستم آسیب برساند.

علائم و نشانه ها
برخی از شاخص های فوری مبنی بر اینکه مشکلی در کمپرسور شما وجود دارد عبارتند از:

صداهای عجیب و غریب: ممکن است ناشی از ساییدگی یا شکستگی تسمه/قرقره ها باشد. چندین مشکل دیگر وجود دارد که ممکن است نیاز به رسیدگی فوری داشته باشد.
بوی سوختگی: احتمالا سیم کشی کمپرسور آسیب دیده یا سوخته است.
نشت داشبورد: گرفتگی شیلنگ یا تخلیه ممکن است مقصر باشد. سن و رطوبت نیز می تواند باعث نشت سیستم شود.
برای علائم و نشانه های بیشتر اینجا را بخوانید.

اگر متوجه هر یک از این موارد شدید، ضروری است که مشکل در اسرع وقت برطرف شود. Natrad دارای مجموعه ای از کیت های کمپرسور مناسب برای بیش از 200 خودرو است.

حالا چی؟
ماشین خود را به متخصصان خنک کننده در Natrad بیاورید. با شبکه ای از فروشگاه ها در سراسر کشور، می توانید مکان مناسبی را در نزدیکی خود پیدا کنید.

کاری که ما انجام خواهیم داد:

سرویس کولر خودرو

یکی از تکنسین های واجد شرایط تهویه مطبوع خودرو از تجهیزات آزمایشی روی ماشین شما برای اندازه گیری فشارهای داخلی سیستم و شروع به تشخیص مشکل استفاده می کند.
کل سیستم تهویه مطبوع خودروی شما برای یافتن اجزای خراب و تعیین اینکه آیا سایر قطعات آسیب دیده یا آلوده شده اند بازرسی می شود.
در صورت لزوم، گاز مبرد موجود در سیستم تهویه مطبوع شما قبل از برداشتن قطعات برای تعویض یا تمیز کردن، استخراج و ذخیره می شود.

منبع : https://natrad.com.au/info-advice/how-do...ssor-work/
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  با داد زدن كودك چگونه برخورد كنيم؟ maryamhajilou 0 498 05-01-2022, 01:31 PM
آخرین ارسال: maryamhajilou
  چگونه نیمه خالی لیوان برندسازی را پر کنیم؟ behdadazad 0 536 04-27-2022, 01:41 PM
آخرین ارسال: behdadazad
  چگونه رمز ایمیل خود را عوض کنیم؟ mohadeseesmaeeli 0 483 04-21-2022, 10:28 AM
آخرین ارسال: mohadeseesmaeeli
  چگونه با ادوب کانکت در کلاس آنلاین شرکت کنیم؟ mohadeseesmaeeli 0 645 04-14-2022, 09:46 AM
آخرین ارسال: mohadeseesmaeeli
  چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم؟ bboomm2424 2 944 04-11-2022, 09:30 AM
آخرین ارسال: kamyabmohebi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان