امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یکی برای همه و همه برای یکی: نقد و بررسی عنوان ghost recon future soldier
#1
[تصویر:  256px-Tom_Clancy_Ghost_Recon_Future_Sold..._Cover.jpg]

سازنده: شرکت Ubisoft

ناشر: شرکت Ubisoft

موتور ساخت: YETI

پلتفرم ها: PC,XBOX 360,PS3

تاریخ انتشار: پنجشنبه 8 تیر سال 1391

ژانر: شوتر سوم شخص/مخفی کاری

حالت: تک نفره/چند نفره/بخش همکاری دو نفره


[تصویر:  ghost_recon_future_soldier_wallpaper_hd-1366x768.jpg]ذات ghost recon future soldier برپایه ی آینده،تکنولوژی های جنگی و نبردهای فوق پیشرفته ای می باشد که طمع خاصی به گیم پلی آن داده است.نباید به دید یک شوتر خالص به این عنوان نگریست بلکه باید گفت که این عنوان شوتر مخفی کاری ایست که توانسته ترکیبی فوق العاده ای را از این دو سبک ارائه بدهد.

جنگ همواره یکی از اصلی ترین دغدغه های بشر بوده است،شاید بتوان گفت که جوامع کنونی پیشرفتی را که در عرصه ی جنگ داشته اند در سایر عرصه ها به هیچ وجه من الوجوه نداشته اند.اولین نکته درباره ی جنگ که همواره از آن یاد می شود نحوه ی دید یک کشور یا یک گروه به جنگ است.بعنوان مثال یک کشور برای حفاظت از خاک خودش به جنگ و مقابله با دشمنانش می پردازد ولی کشور دیگری برای افزایش مستعمرات و استفاده از منابع خدا دادی زمین به جنگ و استعمار و قتل و غارت می پردازد.شکی نخواهد بود که جنگ چه با ایده ی دفاع و چه با ایده ی استعمار مخرب و مانع پیشرفت می باشد.اولین چیزی که تحت الشعاع جنگ های بی پایان جوامع بشری قرار می گیرد همان انسان های مظلومی هستند که فقر گریبان گیرشان می شود و به ناچار باید خودشان را با این شرایط سخت و طاقت فرسا وفق دهند و کسانی که نتوانند خودشان را به این شرایط عادت دهند دیری نمی پاید که نسلشان از دنیا برانگیخته می شود.آغاز جنگ معمولا زیر نظر جبهه ی زیاده خواه و استعمار گر استارت می خورد ولی وقتی که به اوج آتش و خشونتش رسید دیگر حتی همان کشور استعمارگر قادر به نگاه داشتن جنگ نخواهد بود بگونه ای که دامن گیر نیروهای خودش نیز می شود.Ghost recon future soldier  از معدود عناوینی است که به این مسئله و معضل توجه خاصی کرده است.در این عنوان ترکیب نامتقارن میان انسان های بیگناه و سربازان اکثرا سیاه را شاهد خواهیم بود،ترکیبی که بیش تر شاهد آن در قاره ی سرتاسر منابع طلایی آفریقا هستیم.آفریقا بخاطر منابع ارزشمند فراوانی که دارد همواره مورد سوء قصد کشورهای استعمارگری همچون آمریکا قرار می گیرد،وجب به وجب خاک آفریقا بوی خون قیام و فداکاری را می دهد. future soldier  همانگونه که از نامش پیداست در رابطه با نیروهای فوق پیشرفته ای می باشد که درقالب جنگ و در آینده ای نچندان دور از آن ها استفاده می شود.در بازی شاهد پیشرفته ترین تکنولوژی ها در زمینه ی جنگ و انسان کشی هستیم. Ghost recon future soldier   را می توان یکی از خاص ترین بازی ها در سبک شوتر دانست،ترکیب عجیبی از مخفی کاری،اکشن و تاکتیک های پیشرفته در این عنوان دیده می شود که یکی از نادرترین حالت های خود در دنیای مجازی بازی های ویدئویی محسوب می شود.این ترکیب نامتعارف به ما یادآور می شود که دیگر خبری از شلیک های بی هدف و و حشیانه که بهمراه کشت و کشتارهای وسیع می باشند نیست.از همان آغاز کار باید گیمر خودش را با مکانیسم های پیچیده ی بازی همراه و همگام بسازد.اگر یک مرحله را با امتیاز کمتر از 50 به اتمام رساندید بد نیست تا باری دیگر به تکرار آن مرحله بپردازید،سیستم امتیاز دهی بازی در انتهای هر مرحله میانگینی از 100 را برای شما بازگو می کند که نحوه ی عملکرد شما و گروهتان را نشان می دهد.این امتیاز شاید در ابتدا بنظر گیمر پیش پا افتاده و بی اهمیت تلقی شود اما باید دانست که امتیاز کمتر از 50 درصد نشان از عملکرد ضعیف و کارامد نبودن روش های نبردتان می باشد.با افزایش مهارتتان در مراحل بنیادی بازی به راحتی می توانید سرعت عمل و پیشرفتتان را به حداکثر خود برسانید.
[تصویر:  Tom-Clancys-Ghost-Recon-Future-Soldier-G...iler_2.jpg]
شاهد یکی از چشم نوازترین گرافیک ها در این عنوان هستیم،گرافیکی که حتی از عهده ی جزئیات ماشه ی یک سلاح در سبک شوتر سوم شخص به خوبی برآمده است.به جز ضعفی که در طرحی چهره ی کاراکترهای کلیدی این عنوان دیده می شود می توان گرافیک این عنوان یکی از بی نقص ترین گرافیک ها دانست.

گیم پلی بازی سه درجه ی مختلف سختی Recruit،Veteran و Elite را شامل می شود.اگر با مکانیسم های مختلف بازی آشنایی ندارید بهتر است کارخود را از حالت Recruit شروع کنید و تا زمانی که به خوبی با محیط خاص بازی آشنا نشدید به انتخاب سایر رده ها نپردازید.خاص بودن را در هر قسمت از بازی Ghost recon future soldier  می توان احساس کرد،پوشش ظاهری اعضای تیم شما در این عنوان که ملقب به Ghosts هستند جذاب و بشدت اکشن می باشد،ماسک های خاص و کشیده ای که از صورتشان آویزان است بهمراه پوشش های نامتعارف و پرجزئیات نقش خاصی در جذب کردن گیمر به ادامه ی بازی دارند.همانگونه که آشکار است سری های شوتر معمولا داستانی نچسب و آزاردهنده دارند که به هیچ وجه گیمر را به ادامه ی بازی علاقه مند نخواهند کرد پس باید تمرکز خاصی بر روی گیم پلی این عناوین کرد چرا که در صورت وجود این ضعف در گیم پلی در حقیقت عنوان با شکست روبه رو خواهد شد.از همان ابتدا شاهد یکی از پرجزئیات ترین گرافیک ها درfuture soldier  خواهیم بود،گرافیکی که اوج آن را می توان در طرحی بشدت ریزبینانه ی سلاح های عجیب بازی احساس کرد.در قسمت طرحی سلاح های بازی شاهد یکی از پرجزئیات ترین طرحی ها هستیم،از تعیین کلاس گرفته تا تعیین نوع و مدل ماشه ی  اسلحه که قطعا پرجزئیات ترین مدل طرحی سلاح را به رخ گیمر می کشاند.با توجه به اینکه در بازی توجه خاصی به نوع محیط ها شده است انتخاب سلاحی متناسب با نوع محیط بازی لازم وضروری می باشد، قبل از آغاز هر ماموریت فرمانده ی شما سلاحی را متناسب با شرایط محیطی به شما توصیه می کند.گیمر قادر به حمل دو سلاح گرم و دو آیتم متفاوت دیگر می باشد،محدودیت هایی که ذکر شد بگونه ای در سلاح اصلی شما تزریق می شود ولی در انتخاب سلاح دوم هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت،اما باید دانست که باز هم محیط بازی تاثیر بسزایی در انتخاب شما باید داشته باشد.بعنوان مثال انتخاب یک Shotgun برای یک منطقه ی وسیع صحرایی که فاصله ها زیاد و مخفی کاری طولانی تر می باشد قطعا در وحله ی اول به ضرر خود گیمر تمام می شود.دو آیتم متفاوت دیگر شامل نارنجک ها،سنسور ها و ... می شوند.یکی از مهم ترین پارامتر ها در نبردهای بازی پناه گرفتن و شلیک به موقع می باشد،دراکثر محیط های بازی حملات وحشیانه بشدت منع شده است بگونه ای که در بعضی مراحل شلیک های بی هدفی به معنی پایان کار و باخت گیمر می باشند.توجه به مخفی کاری ها،شلیک های حساب شده و استفاده صحیح از تکنولوژی های موجود در بازی قطعا نقش بسازیی را در افزایش مهارت و امتیاز شما خواهند داشت.در عنوان Ghost recon future soldier سعی شده است تا مکانیسم های مختلف بازی بشدت به مشابه آن ها در واقعیت نزدیک باشند پس قطعا رفتار گیمر باید به گونه ای واقع گرایانه تر از رفتارش در سایر شوتر های هم سبک Ghost recon future soldier  باشد.نقطه ی عطف توجه دشمنانتان متوجه شما که اصلی ترین عضو گروهتان هستید می باشد،کنترل حرکات گروه،پیشرفت آن و امتیاز کلی عملکرد گروهتان زیر نظر نحوه ی عملکرد شما می باشد.
[تصویر:  tom-clancy-ghost-recon-future-soldier_054.jpg]
مکانیسم Magnetics که یکی از پرکاربردترین مکانیسم ها در این عنوان محسوب می شود،این مکانیسم شباهت فراو.انی به دید در شب و حالت مادون قرمز دارد با این توافت که برخلاف گرما نسبت به حضور اشیای آهنی عکس العمل نشان می دهد.

قطعا یکی از اصلی ترین قسمت های گیم پلی این عنوان مکانیسم ها و تکنولوژی های منحصر به فرد و خاصش می باشد که بد نیست اشاره ای به آن ها بشود:CAMO حالتی می باشد که طی دراز کشیدن یا نشتن گیمر شکل می گیرد و تا زمانی که گیمر اقدام به ایستادن یا شلیک نکند غیر فعال نمی شود.این حالت شامل ناپدید شدن و مخفی ماندن از دید دشمنان می باشد،شما ناپدید نمی شوید ولی بگونه ای خواهید بود که تا فاصله ی معینی شما را از دید دشمنانتان مخفی می کند.شکی نخواهد بود که یکی از پرکاربرترین مکانیسم های بازی مکانیسم CAMO که پیش تر به بررسی آن پرداختیم می باشد.Magnetics که حالتیست برای شناسایی اجسام فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.در حقیقت این مکانیسم برای شناسایی مین ها و سلاح هایی که در محیط  بازی مخفی شده اند می باشد.این مکانیسم شباهت فراوانی به حالت های دید درشب و مادون قرمز دارد با این تفاوت که نصبت به گرما حساسیت خاصی نشان نمی دهند. Magnetics را می توان پرکاربردترین مکانیسم پس از CAMO دانست.UAV وسیله ایست پرنده که برای شناسایی مکان دشمنان،شنود گفت و گویشان بهمراه دستور فرمان از دور مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از این سیستم شاید در اندکی از مراحل بازی اجباری باشد اما باز هم استفاده از این وسیله قطعا به خود گیمر باز می گردد و اینکه چه زمانی استفاده از آن را مناسب ببیند.WARHOUND که به یقین میتوان آن را بعنوان قابل تحسین ترین تکنولوژی این عنوان محسوب کرد.توپخانه ی متحرکی که علاوه بر ایجاد یک سنگر متحرک برای از بین بردن تانک ها و سایر وسایل جنگی سنگین نیز بکار می رود و تکنولوژی های دیگری که تقریبا شاهد آن ها در سایر عناوین بوده ایم که بعنوان مثال می توان به سنسورها،FLASHBANG  ها،MOD  و ... اشاره کرد.تیم بازی که پیش از این پیرامونش اندکی بحث شد شامل PEPPER،30K،Lead Ghost و کارکتر مورد کنترل گیمر می شود.اسم رمز چهار شخصیت تیم دقیقا مانند سایر عناوین هم سبک خودش بی معنی و مفهوم می باشد،بعنوان مثال اسم رمز 30K یقینا نباید برای شما یادآور موضوع یا مسئله ی خاصی باشد.استفاده از اینگونه اسم رمزهای عجیب برای خاص بودن گروه و ارتباط هرچه بهتر آن ها با یکدیگر می باشد.اما باید اغراق کرد که سازندگان بازی در تعیین اسم رمز برای کاراکترهای تیم اصلی ضعیف عمل کرده اند،قطعا استفاده از اسم رمزهای روان و جذاب تر بهتر سبب انس گرفتن گیمر کاراکترها می شد.یکی از دیگر نقص های گیم پلی این عنوان نقص مربوط به کارکرد سنسورها می باشد،سنسورهایی که برای شنود گفت و گوها جاسازی می شوند علاوه بر انتقال صدا به میزان نچندان واضح و آشکار گفت و گوها را نیز با زیرنویس کردن آن ها پشتیبانی نمی کنند.اینکار عمل شنود را بشدت سخت تر و بی معنی تر می کند،هرچند نیاز چندانی به بررسی مو به مو این شنودها نیست اما این مسئله را نمی توان دلیل محکمی برای ضعف این قسمت دانست.
[تصویر:  GRFS_PC_ss5.jpg]
جو بشدت دوستانه ای که بر این گروه چهار نفره حکم فرماست بهمراه کار هماهنگ گروهی گیم پلی جذاب و بی نقصی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.گاهی اولویت گیمر فقط پیشبرد تیم و رسیدن به اهدافش خواهد بود.

برخلاف نقاط قوت فراوانی که در گیم پلی این عنوان (همچون گارد گیری های جذاب و بی نقص یا کار تیمی بشدت لذت بخش) مشاهده می شود ضعف های فراوانی قابل حس می باشد.هوش مصنوعی دشمنان شما گاهی بشدت آزار دهنده می شود،بعنوان مثال هنگامی که یک نارنجک به سمتشان پرتاب می کنید گاهی جای عقب نشینی به دل تیم شما وارد می شوند و باحالتی بی قرارانه به دنبال سرپناهی برای حفظ جانشان می گردند.گاهی با اینکه سنگر گرفته اید و بنابر تصورتان خودتان را در بهترین حالت ممکن احساس می کنید شاهد برخود گلوله های متعدد به کاراکتر قابل کنترلتان خواهید بود،شلیک هایی که در نهایت به مرگ گیمر منجر می شوند و در بیش تر مواقع علت این موضوع قرارگیری یکی از دشمنانتان در پشت سرتان می باشد،دشمنی که خودش را از جبهه ی مافوقتان به پشت جبهه ی تحت کنترلتان رسانده است،آیا واقعا در واقعیت سربازی تا این حد احمق خواهد بود تا دست به یک چنین عمل بشدت ریسک پذیری بزند؟!چنین حالتی در سایر عناوین هم سبک Ghost recon future soldier نیز دور از ذهن نمی باشد.اشاره به سختی بیش از حد گیم پلی این عنوان نیز ضروری می باشد.شکی نخواهد بود که اغلب عناوین سبک مخفی کاری سختی خاصی درخودشان برای گیمرهای تازه کار گنجانده اند و این سختی دراکثر مواقع سبب رنجاندن گیمر از سبک بازی می شود اما اگر علاقه مند به این سبک باشد طولی نمی کشد تا به آن سختی های به ظاهر عادی عادت می کند.در عنوان Ghost recon future soldier نیز با یک چنین شرایطی اما با اندکی تفاوت روبه رو هستیم،نمی توان به این سختی به شکل یک سبک عادی در سبک مخفی کاری نگریست.سختی بیش از حد را می توان ننگی برای سبک مخفی کاری این عنوان دانست،ننگی که از شدت افراط و بعضا تفریط در نقاط مختلف گیم پلی ناشی می شود.بعنوان مثال معدود بودن تعداد Checkpoint ها در این عنوان قطعا لغت تلخ گیمر آزاری را بهمراه خواهد داشت،گیمر به پیشبرد یک مرحله با تمامی قوای جسمانی و روانی اش می پردازد اما در اثر کوچکترین ترین اشتباهی حال به هر دلیلی تمامی زحماتش در عرض یک چشم بهم زدن به باد هوا سپرده می شوند و این چشم های منتظر گیمر خواهند بود که نگران به صفحه ی نمایشگر با صدجور اما و اگر می باشند.شعار یکی برای همه و همه برای یکی در این عنوان بیداد می کند.گیمر در اثر کوچکترین اشتباهی ممکن است چنان افتضاحی را به بار آورد که دودش به چشم تمامی اعضای تیم برود،بعنوان مثال در اثر انجام یک شلیک ناموفق توسط گیمر قطعا جان تمامی اعضای تیم به خطر خواهد افتاد. شرایطی پیش خواهد آمد که کاراکتر کنترلی گیمر زمین گیر می شود درحالی که  نیاز به حمایت دوستانش دارد،حال به آنطرف قضیه نگاهی بیندازیم،یکی از اعضای تیم شما زمین گیر شده اما اینبار این عضو نیاز به حمایت بقیه ی اعضا ندارد بلکه فقط و فقط حمایت کاراکتر کنترلی شما را می طلبد.گاهی پیش می آید که سه عضو دیگر تیم به تماشای محض و لذت بردن از اکوسیستم زیبا و طبیعی بازی می پردازند درحالی که گیمر باید تمامی کارها را انجام دهد،گویی معنی همکاری را درک نمی کنند.
[تصویر:  ghost_recon_future_soldier_team_ghost_4_...24x576.jpg]
نبردهای مختلفی در جای جای مناطق مسکونی رخ خواهند داد که منجر به مرگ انسان های بیگناه می شوند.اگر میزان آسیب گیمر و تیمش به انسان های عادی دور از حد تحمل شود بازی به آخرین چک پوینت خود باز خواهد گشت و این مساوی است با نهایت ارزشی که سازندگان بازی برای انسان ها در جنگی ناخواسته قائل بوده اند.

 جو بشدت عذاب آوری که این عنوان به گیمر تلقین می کند یقینا غم انگیز و سوزاننده می باشد،مردم بی گناهی که در اثر جنگی ناخواسته تبدیل به خاکستر می شوند،شکنجه ی انسان های بیگناه،به خطر افتادن جان چهار انسان بخاطر اهداف پلید آمریکا در حالی که با مرگ آن ها یا به خطر افتادن جانشان هیچگونه دغدغه ای برای سرانشان ایجاد نمی شود همه و همه نشان از جهان سیاه روزگار کنونی ما دارند و در قالب بازی ای با نام Ghost recon future soldier به صورت مکرر بر روح گیمر ضرباتی زننده و آشکار می نوازند.داستان بازی Ghost recon future soldier در سال 2024 میلادی و درقالب یک تیم چهارنفره از Ghost های حرفه ای استارت میخورد،تیمی که " Predator" نام گرفته بود و توسط شخصی با نام Joe Ramirez در Nicaragua برای مانع شدن انجام یک قاچاق اسلحه مدیریت می شود.در تصویر یک خودروی نظامی درحال حرکتی را داریم که در حال گذر از  معابر خشک و بی روح یک منطقه ی آفریقایی می باشد،حس پوچی و بی هدف بودن را در راننده ی خودرو به خوبی می توان احساس کرد.عروسک آویزانی که زیر آینه ی داخل خودرو قرار دارد نشان از ماهیت شوم سرنشینان آن خودرو دارد،صدای ارتباط های بی وقفه ی بی سیمی که تقریبا رها شده از فرستنده اش به گوش می رسد.یک اسلوموشن سریع و سوراخ شدن مغز راننده و در نهایت چپه شدن خودرو و چرخش به دور خود، بازی به سرعت توجه ما را به سلاح تک تیراندازی که باعث مرگ راننده بوده است جلب می کند،سریع بدون هیچگونه مکثی که فرصت فکر کردن را از گیمر به هر شکلی خواهد گرفت.در هنگام بازرسی خودرو حامل محموله ی مورد نظر صدای غرش ناگهانی بمبی تیم مورد نظر را متلاشی می کند.حال وقت گرفتن انتقام و انجام حرکتی از سوی آمریکا برای شناسایی عاملان انفجار است،به ظاهر متاثر که بازهم به سراغ تیم دیگری با نام " Hunter" می روند.تیمی که شامل کاپیتان Cedric Ferguson ره-بر گروه،گروهبان John Kozak،سر گروهبان Robert Bonifacio ملقب به " PEPPER" و یک گروهبان تازه کار با نام Jimmy Ellison ملقب به 30K می شود.تیم کارخودش را از Fort Bragg تحت نظر سرگرد Scott Mitchell آغاز می کند.ماموریت های بازی بیش تر شامل گرفتن اطلاعات از افراد خاصی می شود که باید برای دستگیری آن ها دل به دریا زده و وارد مقرهای سرتاپا مسلحشان شوند.گاهی زنده بودن یکی از اصلی ترین بخش ها ماموریت می باشد و گاهی به سرعت از فرد مورد نظر اطلاعات گرفته شده و سپس کشته می شود.هر دو حالت شامل نبردهای سنگین و پردردسری هستند که امتناء از آن ها غیر ممکن می باشد.
[تصویر:  ghost_recon_future_soldier_game-2048x1536.jpg]
بهترین پیامی که جنگ برای شما دارد در همین یکجمله خلاصه شده است: جنگ ها فقط بهانه ای برای فروش سلاح هستند!پس از کشتن انسان ها لذت ببرید.

طنز همواره عاملی بیگانه برای سری های شوتر هم سبک Ghost recon بوده است،ایده ای که سازندگان در این زمینه داده اند وجود سکانس های طنز در قسمت های خاصی از داستان است که زیاد به چشم نمی خورند اما باز هم تاثیر زیبا و دلنشینی را در گیم پلی خاص و سخت این عنوان داشته اند.گاهی جدیت نبردهای بازی در قسمت های مختلفش به سخره گرفته می شود بگونه ای گیمر از ادامه ی بازی زده می شود،تیم چهار نفره ای که هیچگاه جدیدیت واقعی جنگ را به گیمر ارائه نخواهند داد،یوبی سافت در این بخش ناموفق بوده است اما بخاطر وجود سبکی خاص در بازی می توان از آن چشم پوشی کرد.با اتمام هر مرحله یک سری امتیاز ها به گیمر داده می شود که براساس عملکردش می توانند شامل بازشدن قفل یک سلاح یا یک کارکتر باشند.قابل ذکر است که مکانیسم های بازی به یکباره آزاد و فعال نمی شوند بلکه مرحله به مرحله برتعداد آن ها افزوده خواهد شد،البته هر مکانیسم در شرایط و محیط های مخصوص به خودش نتیجه بخش و موثر عمل خواهد کرد.محیط های بازی متنوع و شامل نبردهایی در آمریکای جنوبی،آفریقا،پاکستان و ... یا به کلی مناطق زیر خط فقر و محل پادگان باندهای قاچاق مواد و اصلحه می شوند.جالبست که بدانید در مرحله ی ردیابی یکی از عاملان در کشور پاکستان شاهد گویش چند دقیقه ای زبان فارسی کنونی خواهیم بود.در ابتدای هر مرحله اطلاعات جامعی در رابطه با آن مرحله داده می شود که معمولا شامل توضیحاتی کلی پیرامون هدف از حمله و نفوذ به قلب منطقه می باشند.گیمر فرصت کافی را برای تکرار گفته های سرگرد Scott Mitchell خواهد داشت و به هر میزان که مایل بود می تواند به تکرار گفته ها بپردازد.محل ساخت اسلحه نیز یکی از آزادترین محل های طرحی اسلحه در بین بازی های هم سبک خودش می باشد که همراه با یک محل برای استفاده از سلاح و هماهنگی با آن و تخمین کارایی می باشد.گیمر به محض ورد به مرحله دیگر راه بازگشتی نخواهد داشت و مجبور به ادامه ی ماموریتش با سلاح هایی که انتخاب کرده می باشد.نباید سلاح های دلخواه و به ظاهر جذاب تر را انتخاب کرد بلکه باید سلاح هایی که متناسب با محیط و شرایط هستند را انتخاب نمود بگونه ای که با توجه به حالت های مختلف بازی گیمر بتواند بهترین نتیجه را بدست بیاورد.حالتی همچون حالت No Alert Allowed به شما گوشزد می کند که حتی کوچکترین خطایی می تواند منجر به باخت و ناموفق ماندن ماموریت شما شود.
[تصویر:  ghost-recon.jpg]
تک تیرانداز بیچاره ای که از آینده ی شوم پیش رویش هیچگونه خبری نداشت و ناخواسته با کشیدن ماشه فرشته ی مرگش را احضار کرد.

در نهایت می توان گفت که Ghost recon future soldier   یک عنوان فوق العاده موفق در سبک خودش بوده است،شاید این عنوان از داستانی چندان زیبا و دلچسب بهره نبرد اما قوت ها و جذابیت هایی که در سایر نقاط این عنوان حساس می شود به خوبی ضعف هایش را پوشانیده اند.تجربه ی این عنوان را به افراد دوست دار تلفیق سبک مخفی کاری و اکشن بشدت توصیه می کنم چرا که این عنوان را می توان یکی از موفق ترین ها در این سبک دانست.

امتیاز: 8 از 10
پاسخ
#2
ماشالله خیلی پیشرفت داری میکنی هادی جان! کارت خوب بود.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img] البته کامل نخوندم ولی حتماً فرصت شد کامل میخونم.
کلاً سبک مخفیکاری و تاکتیکی از سبکهای مورد علاقم هستن.
این نسخه هم خیلی خوشم اومد.
هنوز سکانس آغازین بازی رو به خاطر دارم. اول که دشمنان رو همزمان و با اسنایپ زدن و بعدش هم بمب رو شناسایی کردن، دیالوگ  هم که اونجا گفتن که در عین کلیشه ای بودن خیلی باحال بود! هیچوقت یادم نمیره:
Bomb!  Get Clear... Get Clear... Move, Run, Go... Go... Go...[img]images/smi/s0 (83).gif[/img]
ممنون.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
!Video Games ruined my life, Good thing I have two extra

[تصویر:  p2zgsueqyro65v5fsqse.jpg]
پاسخ
#3
ممنون هادی جان![img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
Ghost Recon FS واقعا بازی دلچسبی بود..یک تاکتیکال واقعی! اتمسفر خیلی خوبی هم داشت!
امیدوارم نسخه های بعدیشم ساخته بشن!
پاسخ
#4
واقعا بازی زیابیی هستش یکی از بهترین بازی های عمرم بود.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
ممنون بابت نقد زیباتون[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 
پاسخ
#5
آفرین خوبه پیشرفتت داره زیاد میشه.
[تصویر:  23282666029139681402.jpg]
پاسخ
#6
[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]عالی داداش یکی از بهترین نقد هایی بود که درباره ی این بازی نوشته شده[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  43556806035315301948.jpg]
پاسخ
#7
نقد خوبی بود. رو بخش مقدمه بیشتر کار کن. یه چیز هیجانی تر بنویس یارو با کله تا ته متنت رو بخونه. پیاز داغش رو زیاد کن [img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
The more you give, the more I maim              
You are spirit, and I am bane                                                      
Your truth strikes through, as steel guides true                                                                              
It's enough for pride, but not enough to survive
                                                                                                                      
پاسخ
#8
بازی یک عیب داشت
بعضی اوقات به قول گفتنی باید حوشه ایشلیک می کردی
یعنی همین طور باید دست رو می گذاشتی روی شلیک و ول نمی کردی
[تصویر:  14773658334594348412.jpg]
پاسخ
#9
یکی از بهترین ویژگی های DX11 رو تو این بازی دیدم من ...ولی یک مشکلی که داشت این بود که چرخش زاویه ی دوربین جالب نبود !...یکجورایی مثل یک بازیه اول شخص در نظر گرفته شده بود...باگ هم تو نسخه ی PC زیاد داشت که با آپدیت ها حل شد...وگرنه ایراد بزرگی نمیشه ازش گرفت با توجه به اینکه تمام تمرکز سازنده ها رو بخش Coop و تعاملی بازی بوده ...پس نمیشه زیاد به داستان گیر داد...در کل تو نوع خودش فوق العادست
[تصویر:  rcqcmxsqjmvdyyqa7zbm.jpg]
پاسخ
#10
این داداش هادی هم ترکونده این بخش نقد و بر30 رو.
روز به روز نقد نوشتنت داره کامل تر میشه.
منتظر نقد Need for speed هم هستیم.
این نقدت مثل همیشه عالی
 
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,772 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 944 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 967 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 7,856 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,109 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان