به نام خدا
سال 2015 به پایان رسید و زمان بررسی بهینهترین بازیهای آن فرا رسیده است. در این لیست تمرکز ما بر روی عملکرد نسخهی نهایی به همراه آخرین آپدیت بازی است. قصد داریم پاسخ پرسشهایی از این قبیل را پیدا کنیم:
آیا این عناوین موفق شدهاند که با چندین کارت گرافیک و پردازندههای چند هستهای سازگاری داشته باشند؟
آیا تنظیمات گرافیکی و جلوههای بصری قابل قبولی ارائه میدهند؟
آیا حداقل سیستم موردنیاز و سیستم پیشنهادی آنها واقعی بوده است؟
اما معیار ما برای بهینه خطاب کردن یک بازی PC چیست؟ اجازه بدهید قبل از شروع این مطلب را روشن کنیم. از نظر ما، عنوانی بهینه محسوب میشود که به خوبی بر روی چندین CPU و کارت گرافیک و تمامی هستهها و پردازندههای گرافیکی ممکن اجرا شود و در آن خبری از تنظیمات و جزئیات کنسولی (از قبیل محدودهی دید بسیار کم و محدود، مشکل نمایش دادن کلیدهای کنترلر حتی زمان استفاده از ماوس و صفحهکلید و مشکلات مربوط به هدایت ماوس) نباشد. عنوانی که تنظیمات گرافیکی فراوان و قابل قبولی برای تغییر دادن در اختیار گیمر قرار داده و صد البته به خوبی اجرا شود و زیبا به نظر برسد.
به طور خلاصه ما قصد داریم جنبههای فنی بازی را مورد بررسی قرار دهیم، به این معنی که نه تنها انجین عنوان مورد نظر باید بر روی قطعات روز به خوبی عمل کند، بلکه سازندهی بازی تنظیمات گرافیکی مخصوص PC و فناوریهای انحصاری این پلتفرم از قبیل SLI و Crossfire و امکانات کنترل بهینه برای PC را نیز نباید فراموش کرده باشد.
10.) Project CARS
Project CARS را میتوان از نظر جلوههای بصری بهترین عنوان سبک racing در پلتفرم PC نامید. علاوه بر این، Project CARS از آن دسته عناوینی بود که پچها و به روز رسانیهای آن کمک زیادی در بهبود عملکرد بازی و رفع مشکلات مربوط به پردازنده کردند. همچنین بعدها یک افکت باران به بازی اضافه شد که به نسخهی به کار رفته در عنوان انحصاری Driveclub بسیار نزدیک بود. بازی تنظیمات گرافیکی فراوان و گوناگونی را در اختیار گیمر قرار میدهد و به خوبی از هستههای پردازنده استفاده میکند.
"مدل اتومبیلهای Project CARS فوقالعاده هستند(بر روی سطح جزئیات Ultra هر اتومبیل از 200 تا 300 هزار مثلث ساخته شده است)، سیستم تخریب پذیری و تغییر شکل به کار رفته بسیار طبیعی و قابل قبول است، سیستم نورپردازی بازی شگفت انگیز است و بیشتر مسیرهای مسابقه از بافتهایی با رزولوشن بالا برخوردار هستند. مشکلات معدودی در زمینهی LOD بازی حتی بر روی سطح جزئیات Ultra وجود دارد - برخی اشیاء در فاصلهی دور ناگهان ظاهر میشوند - اما قابل چشمپوشی است."
9.) Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
شرکت یوبیسافت با عرضهی Rainbow Six: Siege ما را تحت تأثیر قرار داد. با این که گرافیک بازی نسبت به نمایشهای اولیه افت داشته، اما هنوز هم در پلتفرم PC خوب به نظر میرسد. بازی به خوبی از تمام هستههای پردازنده استفاده میکند و در عین حال مشکل خاصی حتی با پردازندههای دو هستهای ندارد. همچنین یوبیسافت به همراه آخرین به روز رسانی بازی یک مجموعه از بافتهای Ultra HD را در اختیار کاربران PC گذاشته است. بنابراین لیاقت این که در لیست ما قرار گیرد را دارد.
"به طور کلی Rainbow Six: Siege یک پورت بسیار عالی بر روی PC دارد. بازی به پردازندهی High End برای اجرا شدن احتیاج ندارد. دارای سیستم تخریب پذیری عالی و تماشایی است. تنظیمات گرافیکی فراوانی را در اختیار گیمر قرار میدهد و بافتهای Ultra تنها به 2GB حافظهی گرافیکی نیاز دارند. به شما اجازهی تغییر FOV (خلاصه ی عبارت Field of View به معنای میدان دید) را میدهد و فاقد مشکلات کنترل ماوس است. کدهای مربوط به شبکه و اتصالات بازی اندکی جای کار دارند و امیدواریم که یوبیسافت شروع به بهبود آنها کند. همچنین بد نبود اگر بازی یک لیست جستوجو برای پیدا کردن بازی داشت هر چند اخیرا عناوین زیادی از این قابلیت پشتیبانی نمیکنند. اما از همهی این مسائل گذشته ما شاهد هیچگونه اخلالی در روند پیدا کردن و پیوستن به بازی نداشتیم."
8.) Zombie Army Trilogy
درست همانند Sniper Elite 3 که یکی از بهینهترین بازیهای سال 2014 بود، استودیوی Rebellion موفق شد Zombie Army Trilogy را نیز به همان خوبی پورت کند. این عنوان به خوبی از تمام هستههای پردازندهی شما استفاده میکند و مشکلات مربوط به SLI این بازی نیز با همکارای انویدیا و Rebellion حل شده است. Zombie Army Trilogy زیبا به نظر میرسد و به زیبایی نیز اجرا میشود. حتی با یک پردازندهی دو هستهای.
"این بازی یک عنوان درخشان از نظر بهینهسازی به نظر میرسد. به خوبی با پردازندههای دو هستهای فعالیت میکند. به کارت گرافیک High End برای اجرا شدن نیاز ندارد اما اگر شما کارت قدرتمندی دارید، میتوانید SuperSampling را فعال کرده و شاهد به چالش کشیده شدن سیستم خود باشید. همچنین Zombie Army Trilogy مشکلات مربوط به کنترل شخصیت را با ماوس و کیبورد ندارد که خبر خوبی برای PC گیمرهاست.
7.) Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
بهینهسازی عنوان Metal Gear Solid V: Ground Zeroes در سال 2014 همگی ما را شگفت زده کرد. خوشبختانه Kojima Productions بر خلاف بسیاری از ناشران و توسعهدهندگان ژاپنی به طرفداران PC باز خود احترام گذاشته و یک عنوان فوقالعاده را به آنها تحویل داد. بازی به خوبی از تمام قدرت و هستههای پردازنده و تمام GPU های کارت گرافیک شما استفاده میکند، زیبا به نظر میرسد و از هر دو زبان انگلیسی و ژاپنی به طور کامل پشتیبانی میکند. هر چند مشکلاتی در زمینهی کنترل و اشکال نشان دهندهی کنترل ها وجود دارد (که از بین آنها مشکل بزرگنمایی و حرکت دوربین رفع شده است).
"با وجود همهی این حرفها، آیا Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یک پورت کامل و بی عیب و نقص دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که کاملا نه. برای شروع، PC بازان نمیتوانند در تمامی منوهای بازی از ماوس استفاده کنند. مثل منوی iDroid که فقط با کیبورد قابل کنترل است. مشکلات عجیبی حین بزرگنمایی با binoculars وجود دارد و در میان پردههایی که قابلیت تغییر دوربین را دارید، عجیب حرکت میکند. با وجود اینکه کلیدهای مربوط به کیبورد به خوبی در داخل بازی نمایش داده میشوند، اما به عنوان مثال راهنمای بازی گاهی به شما میگوید که analogue راست را فشار دهید.(هیچ کدام از این مشکلات در نسخهی Ground Zeroes وجود نداشت.)
6.) Dying Light
Dying Light یکی از عناوینی است که پچها و آپدیتهای متعدد خیلی سریع به بهبود بازی کمک کردند. Techland موفق شده مشکلات مربوط به پردازنده را حل کند. حالا بازی با پردازندههایی که بیش از 4 هسته دارند نیز مشکلی ندارد. همچنین بازی از کارت گرافیکهای چند هستهای به خوبی پشتیبانی کرده و میدان دید قابل تغییر دارد. خبری هم از مشکلات ماوس هنگام جابهجایی دوربین نیست.
" این بازی فاقد هر گونه لگ و افت فریم ناگهانی (با بافتهای Medium) است. کلیدهای کیبورد به خوبی نمایش داده میشوند و خبری از نشانگرهای کنترلر هنگام استفاده از ماوس و کیبورد نیست. به طور خلاصه میتوان گفت که با عنوانی به مراتب بهینهتر از Dead Island سروکار داریم. همان Dead Island که مشکلات فراوانی با ماوس و افت فریمهای فراوان داشت.
5.) Mad Max
این عنوان جهان باز که توسط استودیوی Avalanche توسعه یافته بر روی پلتفرم PC به خوبی عمل میکند. بازی با پردازندههای چند هستهای و گوناگون مشکلی نداشته و از SLI/Crossfire نیز پشتیبانی کامل میکند. تنظیمات گرافیکی زیادی در اختیار شما میگذارد و بر خلاف جهان باز بودن بازی، شما شاهد هیچگونه stutter ( لگ و افت فریم ناگهانی) نخواهید بود که یک نکتهی مثبت است.
" به طور کلی Mad Max شما را غافلگیر خواهد کرد. درست است که از نظر بصری بهترین عنوان جهان باز بازار نیست(مخصوصا از نظر بافتها)، اما نمیتوان آنرا متوسط یا ضعیف خطاب کرد. این عنوان زیبا به نظر میرسد و به طرز شگفت انگیزی عالی بر روی PC اجرا میشود. بازی به خوبی با ترکیبهای مختلف قطعات هماهنگ است و همانطور که حدس زدید نشانگرهای مخصوص کیبورد نیز دارد. خبری از Stutter نیست و کنترل دوربین بازی بدون مشکل است."
4.) Battlefield: Hardline
قدرت Frostbite 3! عوان Battlefield: Hardline بدون شک یکی از بهینهترین عناوین 2015 برای PC است. به لطف استفاده از موتور قدرتمند Frostbite 3، استودیو Visceral Games قادر به توسعه عنوانی شد که با وجود گرافیک بسیار خوب، حتی روی کارت گرافیک های با حافظه 2 گیگابایت نیز قابل اجرا بود و در پردازنده و گرافیک های چند هسته ای نیز عملکرد بسیار خوبی داشت.
" Battlefield: Hardline یکی از بهینه ترین عناوین سال 2015 برای PC است. به لطف موتور Frostbite 3، این عنوان عملکرد خوبی با پردازندههای چند هسته ای ارائه می دهد و حتی با پردازنده های دو هسته ای نیز قابل اجرا است. علاوه بر بهینه سازی خوب، گرافیک این عنوان بسیار خوب و زیبا به نظر می رسد و سیستم تخریب پذیری پیشرفته ای نیز دارد. همچنین هیچ گونه مشکلی بابت اتصال به سرورها/مولتی پلیر نیز مشاهده نشد."
3.) Grand Theft Auto: V
توسعه و عرضه عنوان GTA V نسخه PC، برای Rockstar Games بسیار زمانبر بود اما ارزشش را داشت. برخلاف GTA IV، این نسخه عملکرد بسیار عالی روی PC دارد و از تنظیمات گرافیکی بسیاری بهره میبرد. GTA V هیچ گونه مشکلی با گرافیک های چند هسته ای ندارد و به خوبی از ماوس پشتیبانی میکند. همچنین این نسخه نیز مانند همیشه از مادها پشتیبانی میکند.
"در کل، GTA V عملکرد فوق العاده بهینه ای در PC از خود ارائه میدهد و با رنج وسیعی از سخت افزار ها هماهنگی دارد. این نسخه بدون شک یکی از بهینهترین عناوین PC در سال 2015 است که حتی با CPU های دو هسته ای(مدرن/در صورتی که Hyper Thread فعال باشد) نیز به خوبی اجرا میشود و از تنظیمات بسیاری برای گرافیک و گیم پلی بهره میبرد. (مانند تنظیمات برای تغییر FOV و Mouse Raw Input)
2.) The Witcher 3: Wild Hunt
The Witcher 3: Wild hunt را می توان زیباترین بازی Open World تا به این تاریخ دانست! گرافیک بازی نسبت به نمایش های اولیه افت داشته و تنظیمات NVIDIA نیز حسابی کارت گرافیکتان را به چالش میکشد. هرچند در آپدیتهای اخیر، CD Projekt RED تنظیمات بیشتری برای ویژگی های NVIDIA قرار داده تا کارایی روی کارت های AMD نیز بهتر شود. البته حتی بدون این ویژگی ها، The Witcher 3: Wild Hunt همچنان زیباترین عنوان Open World در سال 2015 است! علاوه بر این CD Projekt RED بافت های بسیار با کیفیتی نیز در بازی قرار داده که حتی 2 گیگابایت VRAM نیز مصرف نمیکنند. بازی به خوبی بهینه شده و از تمامی هسته های CPU به خوبی استفاده میکند. همچنین از مشکلاتی مانند Stutter(لگ های کوچک) نیز خبری نیست. مانند GTA V، این عنوان نیز از ماد ها به خوبی پشتیبانی میکند و واقعا کیفیت خوبی نسبت به سیستم مورد نیازش ارائه میدهد.
"CD Projekt RED، جهانی شگفت انگیز با شخصیت های پرجزئیات و دوست داشتنی خلق کرده است. بافت ها کیفیت بسیار خوبی دارند و چرخه آب و هوایی نیز زیباست. به لظف تکنیک های NVIDIA، بازی از تخریب پذیری خوبی نیز بهره میبرد. همچنین کاربران PC میتوانند با استفاده از کانفیگ های SweetFX، رنگ ها و کنتراست را مقداری بهبود دهند. همانطور که گفتیم، کیفیت ورژن نهایی The Witcher 3: Wild Hunt به اندازه نمایش های سال 2013 نیست اما با این حال، همچنان زیباترین عنوانیست که ما تا به حال دیده ایم."
1.) Star Wars: Battlefront
مطمئنا خیلی از شما نیز این شاهکار فنی را تابه حال تجربه کرده اید. برخلاف بسیاری از توسعه دهندگان، DICE دقیقا همان چیزی که در هنگام معرفی این عنوان نمایش داد را عرضه کرد. Star Wars: Battlefront روی PC بسیار عالی اجرا میشود، بافت های بسیار با کیفیتی نیز داراست (با مصرف کمتر از 2 گیگابایت حافظه) و روی پردازنده و گرافیک های چند هسته ای نیز عملکرد خوبی دارد. به لطف استفاده از موتور Frostbite 3 گرافیک بسیار خوبی نیز ارائه میدهد. هرچند از لحاظ محتوا و گیمپلی همچنان مشکلاتی وجود دارد اما بدون شک بهینه ترین عنوان PC در سال 2015 است.
"در کل، Star Wars: Battlefront بهینه ترین عنوان سال 2015 برای PC است. بازی از تنظیمات قابل توجهای برای تغییر گرافیک، FOV و ... بهره میبرد. از مشکلات مربوط به ماوس/کنترل خبری نیست و از نت کد های قوی نیز استفاده میکند. ما در هنگام تجربه این عنوان هیچگونه مشکلی مانند لگ، تاخیر در اتصال و ... مشاهده نکردیم. DICE در ارائه تجربهای بینقص در روز عرضه موفق بوده است."
نویسندگان: Rasoul_76/ehsan1377
ترجمه شده از سایت dsogaming