حدودا دو سال پیش و مدت کوتاهی پس از عرضه Mass Effect 3، استودیو مشهور و محبوب BioWare اعلام کرد که در حال کار بر روی نسخه بعدی این سری میباشد. از آن موقع به بعد اطلاعات چندانی از آن منتشر نشدهاند، به غیر از شایعاتی که هر از چند گاهی سراسر دنیای مجازی را فرا میگرفتند که بازی ممکن است که در جشنوارههای پیش رو حضور پیدا کند یا خبر. BioWare به شدت اصرار داشت که این عنوان در دست ساخت را با نام Mass Effect 4 خطاب نکنیم، به این دلیل که باور داشت که سه گانه فرمانده شپرد به پایان رسیده و نسخه بعدی از این سری از لحاظ داستانی ارتباط چندانی با نسخههای پیشین ندارد و ما قرار است که شاهد شخصیتهایی کاملا جدید باشیم.
امروز شرکت EA کنفرانس E3اش را با یک تریلر زیبا و هیجانی از این عنوان آغاز کرده و اعلام کرد که نام این نسخه Mass Effect: Andromeda است.
ما طرفداران به شدت منتظر انتشار اطلاعات جدید از این عنوان هستیم.
تریلر معرفی بازی:
SD
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
برخی از اطلاعات بازی:
عنوان Mass Effect Andromeda قطعا یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال ۲۰۱۷ است و بازیبازان و طرفداران با وجود اطلاعات بسیار منتشر شده از بازی، همچنان مشتاق هستند تا از بازی بیشتر بدانند و جنبههای مختلف آن را بشناسند. پس از سه گانه موفق Mass Effect و خاطراتی که فرمانده شپرد برایمان ساخت، حال، بازیبازان میخواهند تا Andromeda نیز راه بازیهای پیشین سری را در پیش گرفته و به عنوانی موفق تبدیل شود. به تازگی سازندگان بازی در استودیوی بایوور، اطلاعات جدیدی را به اشتراک گذاشتهاند که دانستن آنها برای طرفداران و بازیبازان بسیار مهم و مفید است.
همان طور که گفته شد، سازندگان Mass Effect Andromeda به تازگی به سوالات بسیاری از طرفداران بازی پاسخ داده اند که همین سبب شده تا جنبههای مختلفی از بازی مشخص شود. این اتفاق در چند روز اخیر رخ داده است و اعضای بایوور در یک اقدامی جالب، اطلاعات بسیاری به طرفداران دادند و آنها را روشن کردهاند؛ اطلاعاتی که حتی از طریق رسانههای اجتماعی به دست میرسید. اطلاعات به دست آمده از بازی، از سوی مدیر کل استودیوی بایوور، آقای آرین فلین (Aaryn Flynn)، طراح ارشد بازی، آقای لن فرایزر (Ian Frazier) و دو تن از تهیه کنندگان بازی، آقایان فرناندو ملو (Fernando Melo) و مایکل گمبل (Michael Gamble) منتشر شدند.
در بخش سخت افزاری بازی، کسانی که دوست دارند تا بازی را برروی پلتفرم رایانههای شخصی تجربه کنند و مشکلی از بابت نرخ فریم بازی نداشته باشند، میتوانند خوشحال باشند زیرا بازی برروی رایانههای شخصی هیچ قفل نرخ فریمی نخواهد داشت و کاملا آزاد خواهد بود. متاسفانه بازیبازان این پلتفرم نمیتوانند با دوستان خود که کنسول دارند، بازی کنند زیرا بازی بین پلتفرمی چند نفره بین رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان امکان پذیر نخواهد بود. ما همچنین دریافتیم که بخش چند نفره بازی Mass Effect Andromeda به مانند بازی پیشین در سری، یعنی Mass Effect 3، به صورت peer-to-peer یا یکپارچه خواهد بود.
اگر سخت به دنبال این هستید تا بدانید چه گزینههای رمانتیکی در دیالوگهای شاخهای بازی وجود دارد، باید بگوییم که مجبور به صبر بیشتری هستید. سازندگان تصمیم گرفتهاند که ماتریکس کامل دیالوگهای رمانتیک بازی را تا زمان عرضه لو ندهند و اطلاعات از آن منتشر نسازند. با این وجود، مایکل گمبل اشارهای مختصری به این داشته که امکان ایجاد روابط شدید عاطفی نیز در بازی وجو خواهد داشت و گزینههای رمانتیکی قطعا در بازی وجود راضی کنندهای خواهند داشت.از اطلاعات منتشر شده همچنین دریافتیم که شخصیت زن اصلی بازی، یعی سارا رایدر (Sara Ryder)، گزینههای رمانتیک بیشتری از شخصیت اصلی مرد خواهد داشت که این هم میتواند جالب باشد.
به بحث خلق شخصیتها که وارد شویم، باید بگوییم که بازیبازان قادر خواهند بود تا نوع مسیر این برادر و خواهر را در کهکشان راه شیری تعیین کنند اما این حالی خواهد بود که پیش داستان آنها به انتخاب هر کدام از آنها بستگی دارد. بازیبازان همچنین میتوانند نام شخصیت خود را به صورت آزادانه انتخاب نمایند اما دیگر شخصیتهای بازی در صورت گزینه پیش فرض، آنها را اسکات و سارا صدا خواهند زد؛ در عیر این صورت، آنها تنها Ryder صدا خواهند شد. در این بازی به مانند بازی Fallout 4 (به طور مثال)، اسامی پیشفرضی در اختیار نیست و حتی تغییر نامها (مثلا بین سارا، اسکات یا رایدر) نیز امکان پذیر نیستند. نکته ریزی که در این بین وجود دارد، این است که بازیبازان امکان تعویض نام Ryder را نخواهند داشت تا اسامی کوچک شخصیتها در بازی صدا شوند. این مورد به این دلیل عملی شده است که دو شخصیت اصلی بازی، خود را با نام Ryder صدا نزنند.
صحبت از شخصیتهای بازی شد، بد نیست بگوییم که فلین قول معرفی چند تن از اعضای گروه اصلی بازی را با اشاره به عبارت «به زودی» داد. بازیبازان قادر خواهند بود تا در بازی لباسها و پوشش اعضای گروه را به دلخواه تغییر دهند. بازی همچنین توضیح خواهد داد که چرا ارتباط با مسابقات بومی از کهکشان آندرومدا و مینی گیمهایی مانند هک کردنهای قدیمی امکان پذیر خواهد بود. اطلاعات بیشتر در این مورد به زودی در دسترس بازیبازان قرار خواهد گرفت.
طبق اطلاعات استودیوی بایوور، عنوان Mass Effect Andromeda در تاریخ ۲۱ ماه مارس سال ۲۰۱۷ در منطقه آمریکای شمالی و در تاریخ ۲۳ مارس در منطقه اروپا منتشر خواهد شد. در چند وقت اخیر اخبار زیادی از عنوان Mass Effect Andromeda منتشر شده است و اعلام شد که این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ برنامه ریزی نشده است، برروی استیم قرار نخواهد گرفت و البته کیفیتهای اجرایی آن برروی پلتفرمهای مختلف نیز مشخص شد.
- مانند نسخههای قبلی، شما میتوانید در هر ماموریت دو همراه را با خود داشته باشید. فعلا از شخصیت های همراه، یک انسان با موهای بلوند و یک کروگان (krogan)، در بازی دیده شدهاند.
- تمامی همراهان شما مجهز به یک جت پک هستند که در مواقعی که در محیط بازی به گشت و گذار میپردازید، کاربرد دارند.
- Omnitool (اُمنیتول) این بار دارای قابلیتهای بیشتری بوده که از آنها میتوان به ایجاد یک سپر دفاعی، اشاره کرد.
- جزئیات موجود در چهره و مدل شخصیتهای بازی به طرز بسیار قابل توجهی، افزایش یافته است.
- کاورها و سنگرهای موجود در بازی، تخریب پذیر شدهاند. (انجین فراست بایت و عدم تخریب پذیری!؟)
- کشتی فضایی جدید کاملا متفاوت نسبت به کشتی فضایی محبوب نورماندی است. (ابعاد بزرگتر و طراحی متفاوت)
- قابلیت شخصی سازی وسیله نقلیه Mako فراهم شده است. (وسیله نقلیه بین نفربر و تانک جهت گشت و گذار در سیارات)
- بخش مخصوص Pathfinderها در سفینه.
- شخصیت اصلی بازی به عنوان the pathfinder شناخته شده است.
- محوریت داستان بازی برمبنای پیدا کردن یک سیاره یا خانه جدید، برای انسانها و دیگر موجودات موجود در کهکشان است.
- سیستم جدید مسافرت فضایی در بازی گنجانده شده است. (بجای سیستم نقشه کهکشان قدیمی فرنچایز که باسیتی به صورت دستی، سفینه را کنترل میکردید.)
- دشمان اصلی بازی، تاکنون ترکیبی میان Vorcha و Collectorها، شناخته شدهاند.
- دشمنان غیر انسان بازی، از سفینه سربروسها (Cerberus) به میدان نبرد فرستاده میشوند. (با توجه به وقایع پایانی نسخه سوم، این مورد احتمالا به صورت آزمایش بوده در غیر این صورت، این مورد بسیار مشکوک به نظر میآید…)
عنوان Mass Effect Andromeda قطعا یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال ۲۰۱۷ است و بازیبازان و طرفداران با وجود اطلاعات بسیار منتشر شده از بازی، همچنان مشتاق هستند تا از بازی بیشتر بدانند و جنبههای مختلف آن را بشناسند. پس از سه گانه موفق Mass Effect و خاطراتی که فرمانده شپرد برایمان ساخت، حال، بازیبازان میخواهند تا Andromeda نیز راه بازیهای پیشین سری را در پیش گرفته و به عنوانی موفق تبدیل شود. به تازگی سازندگان بازی در استودیوی بایوور، اطلاعات جدیدی را به اشتراک گذاشتهاند که دانستن آنها برای طرفداران و بازیبازان بسیار مهم و مفید است.
همان طور که گفته شد، سازندگان Mass Effect Andromeda به تازگی به سوالات بسیاری از طرفداران بازی پاسخ داده اند که همین سبب شده تا جنبههای مختلفی از بازی مشخص شود. این اتفاق در چند روز اخیر رخ داده است و اعضای بایوور در یک اقدامی جالب، اطلاعات بسیاری به طرفداران دادند و آنها را روشن کردهاند؛ اطلاعاتی که حتی از طریق رسانههای اجتماعی به دست میرسید. اطلاعات به دست آمده از بازی، از سوی مدیر کل استودیوی بایوور، آقای آرین فلین (Aaryn Flynn)، طراح ارشد بازی، آقای لن فرایزر (Ian Frazier) و دو تن از تهیه کنندگان بازی، آقایان فرناندو ملو (Fernando Melo) و مایکل گمبل (Michael Gamble) منتشر شدند.
در بخش سخت افزاری بازی، کسانی که دوست دارند تا بازی را برروی پلتفرم رایانههای شخصی تجربه کنند و مشکلی از بابت نرخ فریم بازی نداشته باشند، میتوانند خوشحال باشند زیرا بازی برروی رایانههای شخصی هیچ قفل نرخ فریمی نخواهد داشت و کاملا آزاد خواهد بود. متاسفانه بازیبازان این پلتفرم نمیتوانند با دوستان خود که کنسول دارند، بازی کنند زیرا بازی بین پلتفرمی چند نفره بین رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان امکان پذیر نخواهد بود. ما همچنین دریافتیم که بخش چند نفره بازی Mass Effect Andromeda به مانند بازی پیشین در سری، یعنی Mass Effect 3، به صورت peer-to-peer یا یکپارچه خواهد بود.
اگر سخت به دنبال این هستید تا بدانید چه گزینههای رمانتیکی در دیالوگهای شاخهای بازی وجود دارد، باید بگوییم که مجبور به صبر بیشتری هستید. سازندگان تصمیم گرفتهاند که ماتریکس کامل دیالوگهای رمانتیک بازی را تا زمان عرضه لو ندهند و اطلاعات از آن منتشر نسازند. با این وجود، مایکل گمبل اشارهای مختصری به این داشته که امکان ایجاد روابط شدید عاطفی نیز در بازی وجو خواهد داشت و گزینههای رمانتیکی قطعا در بازی وجود راضی کنندهای خواهند داشت.از اطلاعات منتشر شده همچنین دریافتیم که شخصیت زن اصلی بازی، یعی سارا رایدر (Sara Ryder)، گزینههای رمانتیک بیشتری از شخصیت اصلی مرد خواهد داشت که این هم میتواند جالب باشد.
به بحث خلق شخصیتها که وارد شویم، باید بگوییم که بازیبازان قادر خواهند بود تا نوع مسیر این برادر و خواهر را در کهکشان راه شیری تعیین کنند اما این حالی خواهد بود که پیش داستان آنها به انتخاب هر کدام از آنها بستگی دارد. بازیبازان همچنین میتوانند نام شخصیت خود را به صورت آزادانه انتخاب نمایند اما دیگر شخصیتهای بازی در صورت گزینه پیش فرض، آنها را اسکات و سارا صدا خواهند زد؛ در عیر این صورت، آنها تنها Ryder صدا خواهند شد. در این بازی به مانند بازی Fallout 4 (به طور مثال)، اسامی پیشفرضی در اختیار نیست و حتی تغییر نامها (مثلا بین سارا، اسکات یا رایدر) نیز امکان پذیر نیستند. نکته ریزی که در این بین وجود دارد، این است که بازیبازان امکان تعویض نام Ryder را نخواهند داشت تا اسامی کوچک شخصیتها در بازی صدا شوند. این مورد به این دلیل عملی شده است که دو شخصیت اصلی بازی، خود را با نام Ryder صدا نزنند.
صحبت از شخصیتهای بازی شد، بد نیست بگوییم که فلین قول معرفی چند تن از اعضای گروه اصلی بازی را با اشاره به عبارت «به زودی» داد. بازیبازان قادر خواهند بود تا در بازی لباسها و پوشش اعضای گروه را به دلخواه تغییر دهند. بازی همچنین توضیح خواهد داد که چرا ارتباط با مسابقات بومی از کهکشان آندرومدا و مینی گیمهایی مانند هک کردنهای قدیمی امکان پذیر خواهد بود. اطلاعات بیشتر در این مورد به زودی در دسترس بازیبازان قرار خواهد گرفت.
طبق اطلاعات استودیوی بایوور، عنوان Mass Effect Andromeda در تاریخ ۲۱ ماه مارس سال ۲۰۱۷ در منطقه آمریکای شمالی و در تاریخ ۲۳ مارس در منطقه اروپا منتشر خواهد شد. در چند وقت اخیر اخبار زیادی از عنوان Mass Effect Andromeda منتشر شده است و اعلام شد که این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ برنامه ریزی نشده است، برروی استیم قرار نخواهد گرفت و البته کیفیتهای اجرایی آن برروی پلتفرمهای مختلف نیز مشخص شد.