08-23-2015, 11:33 PM
در ادامه نکته قبلی، به چند مورد دیگه از نکات نمایشهای اخیر بازی اشاره میکنم . . .
بپردازیم به نکته دوم :
2- آزدی عمل و محیط آزادتر
نکتهی 2 ارتباطی با نکتهی 1 هم داره. سری قبلی بازی در بعضی جاها محیط نسبتا آزادی برای انجام ماموریتها داشت ولی وقتی کلی نگاه میکردی همون حالت خطی رو در گیمپلی بازی شاهد بودیم، یعنی اگه به صورت مخفی کاری نمیشد کاری کرد( که اونم مشخص بود که میشه یا نه ) باید یک یک دشمنان رو به گلوله میبستیم و به راهمون ادامه میدادیم.، این وسط استفاده از کمان و سلاحهای مجهز به صدا خفه کن باعث میشد که دشمنان به وجود ما پی نبرن و کمی حالت مخفیکاری در بازی حفظ بشه ولی وقتی بدلایل مختلف متوجه حضور ما میشدن دیگه چاره فقط دست بردن به سلاحهای رگباری و شاتگان و ... بود که البته جذابیت خاص خودش رو داشت. در موارد نه چندان زیادی هم امکان دور زدن دشمنان بازی وجود داشت که البته زیاد نبود و اکثرا هم به درگیری منجر میشد. در نمایش سری جدید تقریبا همون حالت برقراره ولی محیط بازی به نظر میاد امکانات بیشتری رو برای ما قرار داده تا خودمون انتخاب کنیم که چطور مرحلهای از بازی رو تموم کنیم.
مکانهای مخفی شدن زیاد، مکانیزم میدان دید دشمنان، پرت کردن حواس دشمنان با پرتاب اشیای موجود در محیط و ... باعث میشه که به نظر بیاد حس آزادی عمل بیشتری در سری جدید وجود خواهد داشت.
علاوه بر این موارد به نظر میاد محیط بازی گسترهای از راه ها و مسیرهای مختلف رو در خودش داره تا بازی کننده احساس محدودیتی نداشته باشه، تا خودش انتخاب کنه که از چه مسیری و با چه روشی میخواد از میان دشمنان عبور کنه و به هدف خودش برسه. این موارد نوید آزادی عمل به نسبت بیشتر نسبت به سری قبلی رو میده.
3- مکانیزهای حرکتی و جابجایی در محیط بازی
در نمایش بازی دو نوع مکانیزم حرکتی جدید به چشم میخوردن که بدون شک باعث افزایش تنوع در بازی خواهند بود.
مورد اول شنا کردن هست که ترکیب اون با حرکات تمام کننده بر روی دشمنان کنار آب میتونه این مورد رو جذابتر هم کنه. البته گستره این شنا کردن و اینکه محدود به مکانهای خاص و اجباری میشه یا نه، از نکاتی هست که با عرضه بازی مشخص خواهند شد.
مورد بعدی بالا رفتن از درختان هست که این مورد هم علاوه بر تنوع، موجب بوجود آمدن موقعیتها و انتخابهای جدید در انجام مأموریتها خواهد بود، البته به نظر میاد فقط از درختهای مشخصی میشه بالا رفت.
بپردازیم به نکته دوم :
2- آزدی عمل و محیط آزادتر
نکتهی 2 ارتباطی با نکتهی 1 هم داره. سری قبلی بازی در بعضی جاها محیط نسبتا آزادی برای انجام ماموریتها داشت ولی وقتی کلی نگاه میکردی همون حالت خطی رو در گیمپلی بازی شاهد بودیم، یعنی اگه به صورت مخفی کاری نمیشد کاری کرد( که اونم مشخص بود که میشه یا نه ) باید یک یک دشمنان رو به گلوله میبستیم و به راهمون ادامه میدادیم.، این وسط استفاده از کمان و سلاحهای مجهز به صدا خفه کن باعث میشد که دشمنان به وجود ما پی نبرن و کمی حالت مخفیکاری در بازی حفظ بشه ولی وقتی بدلایل مختلف متوجه حضور ما میشدن دیگه چاره فقط دست بردن به سلاحهای رگباری و شاتگان و ... بود که البته جذابیت خاص خودش رو داشت. در موارد نه چندان زیادی هم امکان دور زدن دشمنان بازی وجود داشت که البته زیاد نبود و اکثرا هم به درگیری منجر میشد. در نمایش سری جدید تقریبا همون حالت برقراره ولی محیط بازی به نظر میاد امکانات بیشتری رو برای ما قرار داده تا خودمون انتخاب کنیم که چطور مرحلهای از بازی رو تموم کنیم.
مکانهای مخفی شدن زیاد، مکانیزم میدان دید دشمنان، پرت کردن حواس دشمنان با پرتاب اشیای موجود در محیط و ... باعث میشه که به نظر بیاد حس آزادی عمل بیشتری در سری جدید وجود خواهد داشت.
علاوه بر این موارد به نظر میاد محیط بازی گسترهای از راه ها و مسیرهای مختلف رو در خودش داره تا بازی کننده احساس محدودیتی نداشته باشه، تا خودش انتخاب کنه که از چه مسیری و با چه روشی میخواد از میان دشمنان عبور کنه و به هدف خودش برسه. این موارد نوید آزادی عمل به نسبت بیشتر نسبت به سری قبلی رو میده.
3- مکانیزهای حرکتی و جابجایی در محیط بازی
در نمایش بازی دو نوع مکانیزم حرکتی جدید به چشم میخوردن که بدون شک باعث افزایش تنوع در بازی خواهند بود.
مورد اول شنا کردن هست که ترکیب اون با حرکات تمام کننده بر روی دشمنان کنار آب میتونه این مورد رو جذابتر هم کنه. البته گستره این شنا کردن و اینکه محدود به مکانهای خاص و اجباری میشه یا نه، از نکاتی هست که با عرضه بازی مشخص خواهند شد.
تصویر چون از تریلر گرفتم کیفیت خوبی نداره، البته کاهش کیفیت یه دلیلش هم به خاطر زیرآبی رفتن لارا هست که داره به سمت یکی از دشمنان نزدیک میشه تا بی سرو صدا کارش رو بسازه!
مورد بعدی بالا رفتن از درختان هست که این مورد هم علاوه بر تنوع، موجب بوجود آمدن موقعیتها و انتخابهای جدید در انجام مأموریتها خواهد بود، البته به نظر میاد فقط از درختهای مشخصی میشه بالا رفت.
این یکی از درختهایی هست که میشه ازش بالا رفت و به نظر میاد تشخیص این درختها هم راحت باشه در بازی چون شاخههایی برای بالا رفتن در اونها تعبیه شده
این تصویر هم ادامه تصویر قبلی هست که لارا رو بر فراز درخت نشون میده
همون طور که اشاره کردم میزان شنا در آب و چگونگی اون و گستره بالا رفتن از درختان و اینکه آیا آزادی عمل واقعی در این دو مورد وجود خواهد داشت یا نه، از مواردی هست که پس از انتشار بازی جواب اونها داده خواهد شد.
نکاتی هم باقی مونده که در فرصت بعدی همینجا قرار میدم . . .