You must be out of your mind: افت گرافیکی Uncharted 4
Even Drake's disappointed in you
اولش قصد داشتم یه مقاله کامل راجب این مسئله بنویسم، اما خب متوجه شدم که نه حس و حال مقاله نویسی رو دارم، نه حوصلش رو. به خاطر همین ترجیح دادم که بیام و توی همین تردش حرفایی که دارم رو بزنم. خب مسلما تمام حرفا و مقدمه چینی هایی که میخواستم توی مقاله بزارم رو این جا نمیزارم، همین توضیحاتی که تا این جا هم دادم مطمئنا کافی بوده، پس بهتره برم سر اصل مطلب و حرفایی که میخوام بزنم رو بزنم.
خیلیا احتمالا میگن گرافیکی که ناتی داگ بعد ها توی تریلر های گیمپلی بازی نشون داد تفاوت زیادی با گرافیکی که توی تریلر معرفی بازی نشون دادن داشته و با توجه به همون تفاوت ها میگن که بازی نسبت به اون موقع افت گرافیکی شدیدی رو تجربه کرده. خب اول از همه و همین جا باید بگم که اون تریلر معرفی یه کات سین بوده. راستی اون تریلر گیمپلی که مقایسه ها رو شروع کرد (همون اولین تریلری که توی جنگل بود) از نسخه pre-alpha بازی بودش. حتی توی همین تریلر E3 2015 هم میتونستیم بهبود های خیلی زیاد گرافیکی بازی نسبت به تریلری که توی جنگل بود رو ببینیم.
خیلیا وقتی پای کات سین بودن اون تریلر معرفی وسط میاد، بهونه میارن و میگن که خود ناتی داگ گفته بود که تمامی کات سین های بازی ریل تایم هستن، همچنین توی تریلر معرفی هم اومده که تریلر مستقیما از یه PS4 گرفته شده. خب فکر کنم باید تمام این دسته رو ناامید کنم و بهشون بگم که اوکی، همه این ها درست. کات سین های بازی همون طور که سازنده ها گفتن ریل تایم هستن و اون تریلر هم مستقیما از یه PS4 گرفته شده بود، اما خب بازم دلیل نمیشه که کات سین ها کیفیت بهتری نسبت به گیمپلی نداشته باشن. در واقع وقتی که کات سین ها و گیمپلی از یه کیفیت برخوردارن بیشتر از این که به این معنی باشه که سازنده حسابی روی گیمپلی کار کرده و به دست آورد خیلی بزرگی رسیده، به این معنیه که در واقع به اندازه کافی روی کات سین ها کار نکرده که این قد شبیه گیمپلی شدن. توی کات سین ها معمولا شخصیت های کمتر، اشیای محیطی و draw distance کمتری وجود دارن، و سازنده ها توی کات سین ها بیشتر تمرکزشون رو روی اون شخصیت هایی که هستن و قسمتایی از محیط پیرامونشون که میخوان توی کات سین باشه قرار میدن.
اون تصویر اولی از کات سینی هست که توی تریلر معرفی نشون دادن و اون سه تصویر پایینی هم تصاویری هستن که از تریلر گیمپلی بازی گرفتن. همون طور که میتونین ببینین draw distance خیلی کمتری توی اونی که مال کات سین هست نسبت به اونایی که مال گیمپلی هستن وجود داره. همین باعث میشه که جزییات محیطی کمتری توی تصویری که مال کات سین هست باشه، اما در عوض سازنده ها از منابع و قدرت کنسول و انجین استفاده میکنن تا همون چیزایی که موجود هست رو خیلی بهتر و با جزییات تر جلوه بدن. حتی میتونین ببینین که توی تصویر اول یه محیط مه آلود وجود داره که دیگه ما در کل بیشتر از یه حد محدودی رو نبینیم و خب در نهایت نیازی هم نباشه که انجین اون قسمتا رو پردازش کنه و میتونه قدرتش رو روی چیزی که هست بزاره. تازه بازم باید در نظر بگیریم که این تصاویری که در حال حاضر داریم برای مقایسه هم استفاده میکنیم از نسخه pre-alpha هستن.
* دوستان لطفا هر چیزی که الان میخواین بگین با این بحث گرافیکی در ارتباط باشه و اگه حرفی دارین فعلا در همین حد باشه، پس لطفا یهو یکی نپره بگه Uncharted یه کپی از Tomb Raider هست یا برعکس و بحث رو کلا به جا های دیگه بکشونه.