امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاریخچه ی استودیوی Activision
#1
Information 
باسلام
این مقاله به تاریخچه ی استودیو ی اکتیویژن است و ما را با چگونگی شروع و... اشنا میسازد
با ما همراه باشید

[تصویر:  activision.jpg]
انتشارات اکتیویژن، شرکت ناشر بازی ویدیویی آمریکا است. این شرکت در اکتبر 1، سال 1979 تاسیس شد و اولین توسعه دهنده مستقل جهان و توزیع کننده تصویری بازی برای کنسول های بازی بود. اولین محصولات خود را برای کنسول آتاری2600 با منتشر کرد که  از ژوئیه سال 1980 برای بازار ایالات متحده و از ماه اوت 1981 برای بازار بین المللی (UK) منتشر شد. اکتیویژن در حال حاضر یکی از بزرگترین third_PARTYناشران بازی های ویدئویی در جهان و همچنین ناشر برتر سال 2007 در ایالات متحده بود. در 18 ژانویه، 2008، اکتیویژن اعلام کرد با توجه به گروه NPD، آنها ناشر برتر ایالات متحده در سال 2007 بود.
مدیر عامل فعلی آن رابرت A. Kotick،کسی که مدیر اجرایی ، شرکت اکتیویژن از فوریه سال 1991 بود . اکتیویژن و Vivendi Games  در ماه 9 ژوئیه 2008 برای ایجاد شرکت جدید شروع به گفتگوکردند وشرکت  اکتیویژن بلیزارد را25 جولای سال 2013 تاسیس کردند. اکتیویژن بلیزارد اعلام به خرید 429 میلیون سهم خود از owner Vivendi به ارزش 2340000000 $ کرد .  درنتیجه، اکتیویژن بلیزارد یک شرکت مستقل تبدیل شد.
قبل از اکتیویژن، توسعه دهندگان THIRD_PARTYوجود نداشت. بازی ویدئویی به طور انحصاری توسط سازندگانی که  سیستم های کنسول های بازی را طراحی میکردند منتشر می شد. به عنوان مثال، آتاری تنها ناشر بازی برای آتاری2600 بود. و این موضوع برای توسعه دهندگان  بازی آزار دهنده بود،  وآنها هیچ گونه پاداش مالی برای بازی هایی  که به خوبی فروش میکرد دریافت نمیکردند، و اعتباری برای بازی های درست کرده خود  دریافت نمی کردند
برنامه نویسان آتاری دیوید کرن، لری کاپلان، آلن میلر، و باب ویتسن با مدیر عامل شرکت   Ray Kassarآتاری در مه 1979  خواستارملاقات شد.  و سه تن از اشخاص که در زمینه ی طراحان حوله و هر کسی می تواند یک کارتریج را انجام دهد. یعنی  کرن، میلر، و ویتسن آتاری را ترک کرد و اکتیویژن در ماه اکتبر سال 1979  با جیم لوی (یکی از هیئت رعیسان در  صنعت موسیقی بود)و سرمایه گذاری ریچارد ماچمور تاسیس کردند . کاپلان به زودی این شرکت پیوست. نام "اکتیویژن" احتمالا تصمیم گرفته شد از شرکتی که قرار بود ساخته بشه و آتاری اسم آن را بر روی دفترچه تلفن نوشته بود، هر چند دیوید کرن گفته است که نام این شرکت ایده ازجیم لوی بو که با ترکیب فعال(active) و تلویزیون(television) ساخته شده است اما نام اصلی مطرح شده برای شرکت VSync بود،
بر خلاف آتاری، شرکت با اعتبار و زیاد شدن سازندگان بازی درطول ساخت بازیهایشان همراه شد  قدم هایی که برای این کار برداشتن درست کردن یه پیج اختصاصی برای توسعه دهندگان حرفه ای بود. و به چالش کشیده شدن بازیکنان برای اینکه امتیاز های  بالا ارسال کنند.(نا بتوانند استعداد های جوان را کشف کنند. این  روش  به این شرکت تازه شکل گرفته برای جذب استعداد  با تجربه کمک کرد. و این امر باعث شد تا کرن وکاپلان ومیلر و ویتسن در مراسم GDC)game developers choice)برنده جایزه اولین پنگوین(First Penguin) در سال 2003 شوند این موضوع اولین قدم برای به رسمیت شناختن activision  بود
خروج  تن از چهار برنامه نویسان، که  به عنوان سازندگان  بیش از نیمی از   ماشین های کارتیج آتاری و فروش آنان در آن زمان, شناخته شده بودند  باعث اقدام قانونی(درگیری) بین دو شرکت تا سال 1982 شد.  و همانطور که بازار برای فروش کنسول های بازی شروع به کاهش کرد، اکتیویژن شروع به تولید عناوین مختلف بازی برای رایانه های خانگی شد.
در سال 1982، اکتیویژن pitfall را برای  آتاری 2600منتشر کرد و این بازی یک موفقیت بزرگ برای شرکت و توسعه دهندگان بود. با توجه به این موفقیت کلون های مختلفی بازی ، معرفی شدند از جمله ایستاده بازی ها (stand-up arcade games) در 13 ژوئن سال 1986، اکتیویژن  تلاش برای خریداری   text adventure pioneer Infocom  (متن ماجراجویی  اینفکم)کرد. جیم لوی از طرفداران بزرگ  عناوین Infocom بود و می خواست این شرکت پا بر جا بماند اما نشد. حدود شش ماه بعد ، بروس دیویس  مدیر عامل شرکت اکتیویژن شد. دیویس از آغاز مخالف در یکی شدن این دو شرکت با هم بود و در مدیریت آن بی مهارت  بود. این موضوع باعث شد در سال 1989، پس از چند سال از خسارات، اکتیویژن استودیوهای Infocom را در کمبریج ماساچوست تعطیل کند تنها 5 تا از 26 کارکنان پیشنهاد به نقل مکان
به ستاد اکتیویژن در دره سیلیکون. پذیرفتند.اکنون اکنیویژن بیش از 4000 کارمند دارد.
[تصویر:  Ms-pacman.jpg]
نوعی ایستاده بازی
در سال 1988، اکتیویژن  شروع به  ساخت نرم افزار در کنار  بازی های ویدئویی کرد، مانند برنامه های کاربردی کسب و کار.  در نتیجه، اکتیویژن نام شرکت خود را به Mediagenic تغییر  نام داد که در سطح جهان  شناخته شود تمام فعالیت های خود را بر اساس شرکت Mediagenic،    برگزار شود. اکتیویژن  به منتشر بازی های ویدیو ادامه داد و بازی هایی برای سیستم عامل های مختلف منتشر کرد، به ویژه سیستم سرگرمی نینتندو(Nintendo Entertainment System)، سگا مستر سیستم(Sega Master System)، آتاری 7800، آتاری ST،  ناخدا 64(Commodore 64)و آمیگا.(Amiga)

تعدادی از استودیوهای activision
استودیو Beachhead ، تاسیس در فوریه 2011.
Beenox تاسیس در ماه مه سال 2000،
DemonWare ، تاسیس در سال 2003
FreeStyleGames ،تاسیس در سال 2002
Sledgehammer Games تاسیس در21 ژوئیه سال  2009.
بازی های ویدیویی معروف
call of duty series
destiny
skylanders series
spiderman
transformers series
معروف ترین فرانچایز activision
[تصویر:  800px-Call_of_Duty_1.jpg]
نظر شما چیست؟؟اگر علاقه داشتید بگویید تا استودیو بازی ساز دیگری هم بگذارم
پاسخ
#2
داداش فکر نکنم خودت نوشتیش مگه نه ؟
پاسخ
#3
خسته نباشید. خیلی خوب بود و به اطلاعاتم اضافه شد. فقط بهتره اسم های لاتین رو به صورت انگلیسی بنوبسی مثل اسامی افراد و ...
آقای BAD BOY X شما هم نمیدونی الکی نظر نده. فکر می کنی فقط خودت نویسندگی بلدی؟ شاید خودش زحمت کشیده و نوشته.
لطفا تاریخچه ی Blizzard رو هم قرار بده.
[تصویر:  peter_popken_03.jpg]
!Praise Prince of Persia
پاسخ
#4
تاریخچه خوبی بود تشکر خسته نباشی

و این مطلب اصلا کپی نیست
[تصویر:  bhvydjh1o98x8mkm3xw8.gif]
پاسخ
#5
(03-03-2015, 11:19 PM)badboyX نوشته است: داداش فکر نکنم خودت نوشتیش مگه نه ؟

این مطلب برای یه سایت خارجی بود و ترجمش کردم امیدوارم که مورد قبول دوستان باشه
بابت اون تایپک(که شما و دوستان میدونین)من عذر میخواهم 
هر استودیویی که دوست داشتین بگین من ترجمه کنم
پاسخ
#6
تاریخچه استودیو Bethesda رو هم بزار
با تشکر
[تصویر:  xqk6iin8l5ngopxbwa0v.gif]
پاسخ
#7
دستت درد نکنه S0 (74) S0 (74)

مال رمدی رو هم اگه میشه قرار بده یه دنیا :heart: :heart: :heart:  تشکر
ناخدایی خسته در تسخیر طوفانم رفیق
در دل دریا اسیر مکر شیطانم رفیق
صخره ای هستم که سیلی میخورم از دست موج
امپراطوری غم از دست یارانم رفیق
کاش هرگز دل نمی بستم به مرجانهای آب
طعمه ای در کام خشک نارفیقانم رفیق
پاسخ
#8
عالی بود
مال یوبیسافت روهم بذار
ای دهقان فداکارتو در روزگاری زندگی کردی که

مردی برهنه شدتاکودکان وزنان نمیرند.

امّامن درروزگاری زندگی میکنم که زنی

برهنه میشودتاکودکش گرسنه نماند.
پاسخ
#9
سلام دوست عزیز
مقاله ی واقعا خوب و عالی ای بود ممنون از شما
یه چند نکته هست که باید بهتون بگم اول اینکه با توجه به اینکه گفتید این مقاله رو ترجمه کردید بهتر بود مقداری عکس بین نوشته ها قرار بدید تا که مقاله حرفه ای تر و باعث خستگی برای خواننده نباشه.
بهتر بود خودتون هم یک کمی در مورد این شرکت یا به عنوان اینکه یک مقدمه از خودتون مینوشتید.
در حین مطالعه ی مقاله با این کلمه ی کارکن مواجه شدم که به نظرم خیلی بهتر میشد شما مینوشتید کارمند تا ترجمه ی درستی انجام داده باشید.
ولی با تمام این اوصاف مقاله و ترجمه ی بسیار عالی ای بود و امیدوارم که کارتون رو همین جوری ادامه بدید.
با سپاس بی پایان از شما
[تصویر:  bazb_thevideogamegallery_29143_1200x1697.jpg]
پاسخ
#10
(03-05-2015, 12:08 AM)مجید نصر نوشته است: سلام دوست عزیز
مقاله ی واقعا خوب و عالی ای بود ممنون از شما
یه چند نکته هست که باید بهتون بگم اول اینکه با توجه به اینکه گفتید این مقاله رو ترجمه کردید بهتر بود مقداری عکس بین نوشته ها قرار بدید تا که مقاله حرفه ای تر و باعث خستگی برای خواننده نباشه.
بهتر بود خودتون هم یک کمی در مورد این شرکت یا به عنوان اینکه یک مقدمه از خودتون مینوشتید.
در حین مطالعه ی مقاله با این کلمه ی کارکن مواجه شدم که به نظرم خیلی بهتر میشد شما مینوشتید کارمند تا ترجمه ی درستی انجام داده باشید.
ولی با تمام این اوصاف مقاله و ترجمه ی بسیار عالی ای بود و امیدوارم که کارتون رو همین جوری ادامه بدید.
با سپاس بی پایان از شما

ممنونم از شما 
در مقاله های بعدی تلاشم رو برای بهتر شدن مقاله انجام میدم
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ویدیوی بررسی تاریخچه و داستان بازی هیتمن به زبان فارسی mrdot2010 0 1,910 11-05-2020, 01:54 AM
آخرین ارسال: mrdot2010
  آغاز یک حماسه! | تاریخچه سری بازی Grand Theft Auto Yves Guillemot 14 6,813 04-14-2016, 07:14 PM
آخرین ارسال: ALIREZA A.T.A
  ارزشمند، مانند پلاتینیوم | پرونده استودیوی پلاتینیوم گیمز- قسمت 2 B.A.T 0 1,282 04-03-2016, 07:16 PM
آخرین ارسال: B.A.T
  ارزشمند، مانند پلاتینیوم | پرونده استودیوی پلاتینیوم گیمز -قسمت1 B.A.T 0 1,541 04-03-2016, 07:03 PM
آخرین ارسال: B.A.T
  توقف زمین و زمان | مصاحبه با توماس پوها، رئیس روابط عمومی استودیوی Remedy B.A.T 0 1,048 03-16-2016, 06:17 AM
آخرین ارسال: B.A.T

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان