امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اوج دیـــوانــگـــی | نقد و بررسی Far Cry 3
#1
[تصویر:  hl29v8ry7mdn0137esta.jpg]


هیجان کلمه‌ای است که بارها و بارها در این دنیای بزرگ دیجیتالی شنیده‌ایم. وقتی که این کلمه به گوش ما می‌رسد، همیشه هوس یک ماجراجویی جدید با مجموعه‌ای از صحنه‌های اکشن با یک موسیقی جنجالی را می‌کنید، حال فرض کنید که یک شخصیت دیوانه و سرکش را هم وارد بازی کنید، رقابت دلچسبی می‌شود مگر نه؟ طبیعتا مبارزه‌ای سخت و البته لذت بخشی را پیش رو دارید، تشنه‌ی خونش هستید و قصد نابودی‌اش را دارید، شاید این تفاصیر جذابیت خاصی نداشته باشد ولی سومین نسخه فارکرای، با ترکیب یک داستان خوب و تلفیقی از همه‌ی عناصر، آن را به خوبی تصویر کشیده است و معنای واقعی هیجان را در همان تریلرهای اولیه بازی می‌توان حس کرد، چه برسد به خود بازی که یوبی سافت واقعا سنگ تمام گذاشته است، البته خلق صحنه‌های اکشن هم هنر خود را می‌خواهد و خلاقیت شما را می‌پذیرد پس، باید آماده هرکاری باشید، جنب و جوش داشته باشید و خود را در موقعیت حس کنید، اینها همه پیش نیازهای تجربه فارکرای است وگرنه زنده از جزیره عجیب و غریب روک بیرون نمی‌آیید پس باید لحظه‌ای تصمیم بگیرید و این یعنی هیچ چیزی در دنیای فارکرای قابل پیش بینی نیست و اینجاست که معنای واقعی ماجراجویی را حس می‌کنید. اگر برای تجربه یک ماجراجویی ناب آماده هستید در ادامه نقد با ما همراه باشید.


Far Cry 3


[تصویر:  tdwjvrapadprq0llcrwy.jpg]

سازنده: Ubisoft Montreal - Ubisoft Massive - Ubisoft Shanghai - Ubisoft Reflections - Red Storm Entertainment
ناشر: Ubisoft
تاریخ انتشار: 29 نوامبر 2012 مصادف با 9 آذر 1391
پلتفرم(ها): PS3 - Xbox 360 - PC
ژانر: Open World - First Person Shooter - Action Adventure
متا: 91 (Xbox 360)




بهانه‌ای برای چشیدن طعم ناب ماجراجویی



بازی دارای داستانی حماسی نیست ولی نویسنده داستان یک موضوع خوب را برای یک بازی با سبک اکشن و ماجراجویی خلق کرده است و صحنه‌های روحی و عاطفی را وارد آن کرده و داستان خوبی را شاهد هستیم ولی بزرگترین نکته مثبت داستان، وجود یک آنتاگونیست (ضد قهرمان) موثر است که به نوعی شخصیت اصلی داستان به حساب می‌آید و یوبی سافت از نسخه‌ی سوم این فرمول موفق را مورد استفاده قرار داده است و به جرات می‌توان گفت ضدقهرمان این بازی یعنی واس مونتنگرو، نقشی اساسی در موفقیت و محبوبیت آن داشته است ولی حال به توضیح داستان می‌پردازیم. داستان بازی از این قرار است که فردی به نام جیسون برادی که شخصیت اصلی این عنوان است به همراه برادران و دوستانش به تعطیلاتی می‌روند، در طی تعطیلات همه چیز بر وقف مرادشان می‌گذرد ولی وقتی به جزیره‌ای به نام دوک می‌روند، همه چیز از این رو به آن رو می‌شود و از شانس بدشان گیر یک تشکیلات قاچاق انسان با یک رهبر دیوانه به نام واس می‌افتند و اینجاست که ماجراجویی‌ها آغاز می‌شوند و جیسون و برادر بزرگترش گرانت مجبور به نجات همراهانشان می‌شوند که در ابتدای کار گرانت کشته می‌شود و جیسون باید این راه را تنهایی ادامه دهد گرچه در طی داستان شخصیت‌هایی مانند دنیس و سیترا که بومی آن منطقه هستند برای نابودی واس به کمک شما می‌آیند و پله به پله شاهد دیوانه شدن جیسون هستیم که در ابتدای کار کمی ترس به همراه داشت ولی در آخر برای نابودی واس به یک دیوانه تمام عیار نیز تبدیل شد.



[تصویر:  b8zqyqf4x66f3tw6022y.jpg]

نگران نباشید! به زودی خوشی‌ها به پایان می‌رسند


داستان بازی به فرار و نجات ختم می‌شود ولی همانطور که گفته شد، صحنه‌های احساسی و حواشی داستان، سطحی بودن آن را از بین می‌برد ولی باید گفت برای عنوانی با این سبک چنین داستانی خوب است. یکی دیگر از نکته‌های مثبتی که در داستان به چشم می‌خورد، تلفیق سبک نقش آفرینی با سبک این عنوان یعنی اکشن ماجراجویی است، برای مثال در مرحله آخر بازی شما باید پایان بازی را رغم بزنید و انتخاب می‌کنید که در آخر داستان دوستانتان را نجات دهید یا به سیترا که در طی داستان به شما کمک کرده ملحق شوید و دوستتان را به قتل برسانید. بازی در دو زمان رخ می‌دهد؛ یکی زمان حال و عادی و دیگری زمانی است که جیسون داروهایی را مصرف می‌کند و شما در خیال به سر می‌برید که اتفاقات جالبی در آن رخ می‌دهد، برای مثال با غولی به نام غول جوهری که نوعی باس فایت به حساب می‌آید باید مبارزه کنید که به نوبه‌ی خود جالب است و اگر از فضای جزیره خسته شده اید، این دوره زمانی تنوعی به فضای داستان داده و یکنواختی آن را از بین برده و اتمسفری جدید با اتفاقات عجیب و غریب را شاهد هستید. تنها چیزی که نمی‌توان از آن گذشت، ضدقهرمان بازی یعنی واس مونتنگرو است و رقابت او با جیسون، بسیار دیدنی است بخصوص دیالوگ‌هایی که بین جیسون و واس رد و بدل می‌شود، حس رقابتی نفس گیر بین آنها به وجود می‌آورد و نتیجه می‌گیریم واس، کلید موفقیت این بازی است البته واس شباهت‌هایی هم به جوکر دارد ولی یک تقلید کامل نیست و امروزه خیلی از ضدقهرمانان دنیای بازی و سینما از این شخصیت دوست داشتنی الهام می‌گیرند.



[تصویر:  rom5lzljxba8dof9bykr.jpg]

واس دیوانه  فرمول موفق Far Cry 3



وقتی حد و مرز جنون شکسته می‌شود



به جرات می‌توان گفت که سازندگان در بخش گیم‌پلی، بی‌نقص کار کرده اند و تنها یک ایراد از گیم پلی به چشم می‌خورد که جلوتر به آن می‌پردازیم. یکی از نکات خوب بازی طراحی مراحل آن است و همانطور که گفته شد هم در زمان حال و هم در خیالات خود بازی می‌کنید و این نکته باعث تنوع در مراحل و در نتیجه ترغیب شما برای ادامه بازی می‌شود. بازی به معنای واقعی شما را با هیجان و ماجراجویی با طراحی مراحل عالی مواجه می‌کند ولی فقط تیراندازی و سرکش بودن کافی نیست بلکه باید دارای یک استراتژی و برنامه‌ی خاص برای از بین بردن حریفانتان باشید، برای مثال در بعضی از ماموریت‌های اصلی و فرعی، وظیقه نابودی یک پایگاه یا یک شخص را دارید ولی به‌دلیل تعداد زیاد دشمنان باید با برنامه جلو بروید و نباید از همان اول کار هجوم بیاورید پس باید فکر و برنامه‌ریزی هم چاشنی کار خود کنید. گیم‌پلی بازی سرشار از نکات مثبت است و یکی از آنها وجود حیوانات زیاد در بازی است و علاوه بر ماموران واس باید با این حیوانات دست و پنجه نرم کنید البته استفاده‌های خوبی هم از آنها می‌شود برای مثال قصد نابودی فردی را دارید و کافی است حیوانی را از قفس در بی‌آورید یا به سمت آن شلیک کنید تا کار حریفتان را یک‌سره کند البته امکان اینکه حیوان عصبانی ما به شما حمله‌ور شود کم نیست، تنوع زیاد حیوانات هم بسیار موردتوجه است و از همان اول بازی آن را حس می‌کنید، حیوانات از ریز و درشت در این بازی وجود دارند از موش و سوسک گرفته تا ببر و پلنگ و تمساح که شکار کردن آنها آسان نیست و استراتژی خاص خود را می‌خواهند که سختی شکار در حیوانات درنده‌ای نظیر ببر، دوچندان می‌شود.



[تصویر:  2tgy4nks0g7trrqokc56.jpg]

بدون شرح!


یکی از عواملی که در این عنوان به چشم می‌خورد، بخش ساخت و ساز یا همان کرفتینگ است که واقعا به خوبی کار شده است و برای ساخت وسایل جدید به عواملی مثل پول و حیوانات نیاز دارید، البته شاید چیز خاصی از این بخش حاصل نشود ولی سازندگان بازی شما را محتاج کرفتینگ می‌کنند و بدون آن به سختی دوام خواهید آورد، برای مثال هرچه دشمنانتان بیشتر می‌شود اسلحه‌های بیشتری نیاز دارید و طبیعتا باید مهمات خود را تهیه کنید ولی در حالت معمولی شما توانایی جا‌به‌جایی یک اسلحه را دارید. یکی از عوامل مهم در بازی که در نسخه دوم هم به چشم می‌خورد، توانایی مداوا کردن است که در صورتی که زخمی شدید می‌توانید شیء مورد نظر را از تن خود بیرون بکشید، آتش را از بدنتان دور کنید، دستتان را پانسمان کنید یا از آمپول و دارو استفاده کنید که برای تامین آن به سیستم کرفتینگ نیاز دارید و باید با جمع‌آوری گیاه، این داروها را بسازید، بله همه‌ی این‌ها برای این ساخته شده که خود را در جزیره حس کنید، نه مثل اینکه برای تعطیلات به جزیره آمده باشید و فقط باید فرار کنید ولی با جلو رفتن مراحل میزان سختی آن افزایش یافته و تعداد دشمنان هم طبیعتا افزایش می‌یابد و جیسون باید به تنهایی در مقابل آنها ایستادگی کند و این جا است که معنی جنون را حس می‌کنید. تنوع سلاح‌ها هم خوب است و تفاوت قدرت آنها به خوبی کار شده است و قابل لمس است و توانایی ارتقای آنها هم دارید برای مثال می‌توانید شکل ظاهری آنها را تغییر داده و طرح‌هایی را برروی اسلحه قرار دهید، یا برای آنها نشانه(Aim) قرار دهید یا به چیزی قوی‌تر تعویض کنید و از همه نوع اسلحه اعم از: Rifle، Pistol، SMG و .... در بازی وجود دارد که در فروشگاه‌های اسلحه یا Safe Houseهای شما قابل دسترسی است و خلاصه دست و بالتان در تهیه اسلحه باز است به شرطی که کوشا باشید، اما در این بازی واقعا تشنه خشاب می‌شوید جالب است مگر نه؟ بله تشنه خشاب می‌شوید و یکی از بدترین ضدحال‌های بازی تمام شدن خشاب سلاح شما است و مجبورید بعد از هردرگیری پولی را صرف خرید خشاب کنید گرچه می‌توانید بعد از کشتن دشمنانتان، مهمات موردنیاز خود را تامین کنید البته قابل ذکر است که می‌توایند توسط جعبه‌هایی که در سرتاسر نقشه پراکنده شده اند، مهمات خود نظیر: خشاب، پول و ... را تامین کنید البته برای دسترسی به این جعبه‌ها باید کوشا باشید و نباید سطحی از میان نقشه بگذرید بلکه باید حوصله داشته باشید و دنبال جعبه‌ها بگردید و سازندگان هم برای راحتی کار شما تمامی عوامل را بر روی نقشه آشکار کرده اند تا به راحتی متوجه آن شوید. نسخه دوم بازی یک ایراد بسیار بد و بزرگ داشت آن هم نداشتن قابلیت تلپورت بود یعنی از جایی به جای دیگر با سرعت زیاد و خیلی سریع حرکت کنید و نکته آزاردهنده نسخه دوم در همین است که برای رفتن مرحله‌ای که کلا انجام آن پانزده دقیقه وقت می‌برد مجبورید فقط سی دقیقه دور نقشه گشت بزنید و با ماشین یک مسیر طولانی را طی کنید تا به محل موردنظر برسید ولی سازندگان هوشیار بازی قابلیت تلپورت را به بازی استفاده کردند و توسط Safe Houseها و مکان‌هایی که ساکن آنجا هستید می‌توانید به راحتی در عرض چند ثانیه سفر کنید و کافی است که نقشه را باز کنید و نزدیک ترین محلی که قابلیت تلپورت دارد را انتخاب کنید. در این بازی هم، مانند سری Assassin's Creed نیاز به بازکردن مکان‌های مختلف نقشه دارید ولی به‌جای اینکه از آن برج‌های تاریخی و باستانی بالا بروید باید برج‌های رادیویی را فتح کنید و با کمی دستکاری در آن، محل موردنظر را آزاد می‌کنید اما این جا است که نکته منفی این بخش را در می‌یابیم و به‌دلیل همین برج‌ها، عامل پول در بازی بیهوده می‌شود زیرا با آزاد کردن برج‌های رادیویی خیلی از اسلحه‌ها و آیتم‌ها نیز رایگان شده و دیگر نیازی به پول ندارید بلکه کافی است قبل از شروع اصلی بازی، کمی در جزیره گشت بزنید و بر‌ج‌های رادیویی هم آزاد کنید و وقتی تمام اسلحه‌ها رایگان شد به ادامه‌ی بازی بپردازید، کمی ساده و احمقانه است و با این کار فقط در طول بازی مبلغ کمی را صرف تهیه خشاب می‌کنید و بس، پس اگر در اول بازی حس می‌کنید که پول کم می‌آورید، اشتباه است زیرا این قابلیت را کشف نکرده اید البته قابلیت خوبی است ولی چنین بازی واقع‌گرایانه‌ای نباید این‌طور باشد وگرنه باید عامل پول را حذف کرده و واحدی به‌نام Radio Tower را به‌جای پول وارد بازی کنیم.



[تصویر:  3xvo8lnq2hnn0bc3snxq.jpg]

اکشن و دیگر هیچ!


خوب واضح است که بازی از نقشه وسیعی برخوددار است و جزئیات در بازی بیداد می‌کنند به‌طوری که در همان اول بازی اگر کمی دقت به خرج دهید، می‌بینید که چند سوسک در قفسی که زندانی بودید در حال راه رفتن هستند، خب از بحث نقشه بگذریم چون ایرادی در آن نیست ولی طبیعتا برای گشت و گذار در چنین جزیره‌ای علاوه بر تلپورت به وسایل نقلیه هم نیاز دارید و نمی‌شود کل بازی را مانند قهرمانان Dota از جایی به جایی دیگر تلپورت کنید و در جزیره‌ی زیبای روک به وسیله‌ای برای سفر و البته تکه و پاره کردن حریفانتان نیازمندید که بازی امکانات خوبی به شما داده است و شاهد چند نوع ماشین، موتور و جت اسکی و قایق هستیم ولی اگر به داشتن وسایل نقلیه‌ی زیاد عادت دارید باید عادت خود را کنار بگذارید زیرا در روک باید با امکانات کم مقابل تمامی جلاد‌های بازی دوام بی‌آورید البته باید بگوییم که تنوع وسایل نقلیه خوب است و تعداد محدود آنها باعث واقع‌گرایانه‌تر شدن بازی می‌شود و توجه سازندگان بازی برروی این است که واقعا خود را در جزیره حس کنید، پس باید برای زنده ماندن در جزیره عجایب، به نقطه اوج دیوانگی برسید. یکی‌از قابلیت‌های خوب بازی توانایی ارتقای شخصیت است که خیلی به کمک شما می‌آید و با هرچه جلورفتن در بازی به آن نیازمند می‌شوید، این بخش شامل سه قسمت است که هرکدام نمادهای خاص خود را دارند، این نمادها شامل سه حیوان فلامینگو، کو.سه و عنکبوت می‌شوند و می‌توانید به کمک این سیستم توانایی‌هایی نظیر سرعت مداوا کردن، افزایش نوار سلامتی یا مهارت‌هایی مثل کشتن همزمان چندنفر را بیاموزید، خلاصه بگوییم این بخش، عنصر خیلی مهمی در بازی است که بدون آن به‌گونه‌ای ناقص هستید البته برای ارتقای شخصیت خود باید تجربه (XP) کسب کنید و با رفتن مراحل مقدار معینی به شما XP داده خواهد شد و با فعالیت‌های جانبی نظیر آزاد کردن برج و کشتن حیوانات نیز به تجربه‌های شما افزوده می‌گردد و با ارتقای هر یک از مهارت‌های خود یک خالکوبی بر روی دست شما نمایان می‌شود و اگر دقت کنید، این خالکوبی‌ها به آن سه نماد نیز مرتبط هستند. دشواری بازی هم به‌اندازه است و در همان حالت آسان بازی هم به مشکل بر خواهید خورد، هوش مصنوعی حریفنتان عالی است، به‌خصوص وقتی قصد مخفی‌کاری دارید، با یک حرکت کوچک وجود شما را حس می‌کنند و مشکوک می‌شوند و اگر کمی باهوش باشید می‌توانید سنگی را به طرفی دیگر پرتاب کنید تا حریفتان راه خود را عوض کند و خلاصه خیالتان را از حریفانتان راحت نکنید زیرا خیلی شما را در بازی اذیت خواهند کرد. نکته‌ی بعدی، مراحل فرعی است که تمامی عناوین جهان باز آن را دارا هستند و این عنوان هم از آن مثتثنا نیست، مراحل فرعی همانطور که گفته شد، شامل شکار حیوانات، آزاد سازی یک پایگاه، کشتن افراد و کارهایی از این قبیل می‌شوند و تعداد مراحل و میزان سختی و پاداش‌های آن هم قابل قبول هستند.




جزیره‌ی سبز اما نا‌آرام



گرافیک بازی مانند تمامی بخش‌ها تقریبا بی‌نقص کار شده است و موتور انحصاری خود به‌نام Dunia Engine 2 را داراست، البته ایراداتی هم در گرافیک بازی نیز وجود دارد که منشا آن همین موتور گرافیکی است. محیط بازی بسیار زیبا و دلپذیر است و به معنای واقعی به دل فرد می‌نشیند، سازندگان بازی به خوبی جزیره‌ی روک را به تصویر کشیده‌اند و با مخلوط رنگ سبز با رنگ‌های روشن نظیر رنگ ساحل و دریا، فضایی بسیار زیبا به وجود آورده اند که هیچ وقت از دیدن آن سیر نمی‌شوید و واقعا تعادل و هماهنگی بین رنگ‌ها عالی است. نورپردازی و دید از فاصله‌ی دور هم عالی کار شده است و جزئیات خوبی دارد. طراحی نقشه و جزئیات آن عالی است و تقریبا در بافت‌های بازی هیچ‌گونه کم‌کاری نشده است و حتی اشیاء کوچک و بی‌اهمیت هم از کیفیت خوبی برخوددار هستند؛ برای مثال سبدهای میوه سرتاسر بازی، فقط یک عکس نیستند بلکه به آنها Texture یا بافت داده شده البته شاید به‌طور کامل سه‌بعدی نباشند ولی از کیفیت قابل قبولی برخوددار هستند. حیوانات بازی هم به‌خوبی طراحی شده‌اند و تعداد زیادی هم دارند البته روی حیواناتی مثل ببر و پلنگ مانور بیشتری داده شده است ولی در کل تقریبا تمامی حیوانات، طراحی یکسانی دارند و کم‌کاری صورت نگرفته است.



[تصویر:  vdppequ5y9jr2u7xv0ou.jpg]

محیط بازی واقعا زیباست!


همان‌طور که متوجه شدید، در این بازی فقط باید به آتش بکشید و نابود کنید، آتش گرفتن محیط و افکت‌های آن هم به‌خوبی کار شده است و این عمل صرفا برای درختان نیست و خانه‌ها هم قابل اشتعال هستند و سوختن حریفانتان هم افکت‌های خوب و طبیعی را داراست اما یکی از ایرادات بازی یا بهتر است بگوییم موتورگرافیکی بازی، نداشت قابلیت تخریب‌پذیری است، یعنی وقتی به چیزی ضربه وارد می‌کنیم، اثری از آن باقی نمی‌ماند، برای مثال دشمنتان را کشته اید، حال وقتی به آن شلیک می‌کنید جز کمی خون که پاشیده می‌شود، نه جای گلوله‌ای و نه هیچ‌گونه خراشیدگی از آن باقی نمی‌ماند و شلیک کردن به حریفتان هیچ آثاری را باقی نمی‌گذارد، یا مثلا به یک ماشین تیراندازی می‌کنید، هیچ اثری از گلوله وجود ندارد، تقریبا تنها ایراد گرافیک بازی در همین موضوع است. طراحی اسلحه‌ها و کیفیت آنها هم خوب است و ایرادی نمی‌توان از آنها گرفت ولی طراحی شخصیت‌ها جای بحث دارد و طراحی چهره‌ی شخصیت‌ها به‌خوبی و با ظرافت کار شده است به‌خصوص چهره‌ی واس که واقعا از مدل ریش گرفته تا چشم و نحوه‌ی حرکت دهان و دستان آن واقعا شگفت انگیز و عالی است و ایرادی به آن وارد نیست و طراحی چهره‌ی شخصیت‌های فرعی و مکمل مانند سیترا و دوستان جیسون هم به خوبی کار شده و ایرادی وارد نیست گرچه می‌توانست بهتر هم باشد، چهره‌ی افرادی که در خود جزیره وجود دارند مانند بومیان آنجا هم خوب است و تقریبا شخصیت‌های متفاوتی را شاهد هستیم ولی بعضی جاها دیده می‌شود که شخصیت‌ها شبیه هم باشند ولی در کل ایراد بزرگی نیست زیرا یک بازی رایانه‌ای است و یک بازی ‌رایانه‌ای هرچه‌قدر هم که بزرگ باشد باز هم این تشابه به‌وجود می‌آید.



[تصویر:  g9lc1w8jthq5um5pk63c.jpg]

به چهره‌ی واس دقت کنید، آیا ایرادی می‌توان یافت؟



هیجان را لمس کنید!



موسیقی و صداگذاری بازی نقش مهمی برای انتقال هیجان و جنون در وجود شما و تزریق آن به خون را دارد. بخش موسیقی این بازی را Brian Tyler بر عهده دارد که تمرکز و مهارت وی در ساخت موسیقی‌های اکشن است و عناوینی نظیر فیلم The Expandable و بازی COD: MW3 را در کارنامه‌ی خود دارد، به جرات باید بگوییم موسیقی بازی در صحنه‌های اکشن، با سرعت شدید جنون را وارد روح و جان می‌کند و به خون فرد تزریق می‌کند ولی هرچه به صحنه‌های اسرار آمیز نزدیک می‌شویم، آقای Brian Tyler دز را پایین آورده و میزان تزریق را کاهش می‌دهد، البته باید بگوییم که موسیقی اسرارآمیز هم خوب است ولی جای کار بیشتری داشت و می‌توانست بهتر هم باشد ولی در کل به‌خوبی کار شده‌است. صدای اسلحه‌ها هم عالی است و هر اسلحه صدای مخصوص خود را نیز دارد و دور یا نزدیک بودن صدای اسلحه‌ها نیز حس می‌شوند حتی با شنیدن صدای شلیک اسلحه یا هرچیز دیگری می‌توانید شخص موردنظر خود را پیدا کنید. صداگذاری شخصیت‌ها هم جای حرفی نمی‌گذارد به‌خصوص دیالوگ‌هایی که بین جیسون و واس در مرحله‌های مختلف به گوش می‌رسد جالب و شنیدنی است و با صدای عالی و جالب واس نیز این لذت دو چندان می‌شود، در کل روی واس مانور زیادی داده شده است و صدای واس هم به‌خوبی کار شده و با وی هماهنگی دارد و خشم و نفرت و خوشحالی و احساس و عواطف شخصیت‌ها به‌خصوص واس دیوانه‌ی ما به‌خوبی قابل انتقال است، صدای افراد هم مانند صدای سلاح‌ها در فاصله‌های مختلف متفاوت است. صدای محیط و اشیا هم به‌خوبی کار شده و بیشتر از موسیقی خود بازی صدای محیط مانند صدای حیوانات، صدای شلیک ماموران واس را می‌شنوید و این باعث زنده حس کردن جزیره می‌شود و آن را از حالت مصنوعی و خشک بودن نیز بیرون می‌آورد.


جنون تمام نمی‌شود!




بله! خلاصه بگوییم که اگر تا به‌حال آرام بوده‌اید و حال می‌خواهید معنای واقعی هیجان را تجربه کنید، این بازی را انجام دهید یا اگر همیشه عادت دارید که با هیجان بازی کنید یا سفری با او داشته باشید باز هم این عنوان را تجربه کنید یا اگر نه می‌خواهید آرام باشید و نه هیجان داشته باشید بازهم انجام این بازی بر شما واجب است ولی اگر از شوخی بگذریم اگر می‌خواهید معنای واقعی یک بازی اکشن و ماجراجویی را درک کنید و با آن آشنا شوید، Far Cry 3 را به‌شما پیشنهاد میکنم که به جرات می‌توان گفت که بهترین نسخه‌ی این سری است و هنوز نسخه‌ای فراتر از این بازی در فرانچایز وجود ندارد. در کل این بازی سرشار از نکات مثبت است و نکات منفی آن با کمی کالبدشکافی قابل‌تشخیص است، پس نگویید که این عنوان قدیمی شده است و یکی‌از بهترین‌های Ubisoft و دنیای بازی را به انجام برسانید.




[تصویر:  bknug808ice9cc2n0kyt.jpg]


با تشکر از کاربر Maziyarr بابت طراحی کاور
پاسخ
#2
درود
نسخه 3 رو در عنوان مطلب اضافه کنید.
نه سایز فونت رو تغییر بدید، نه نوع فونت رو. این به زیبایی نقد کمک شایانی می کنه.
در بعضی نقاط علامت های نگارشی به اشتباه گذاشته شده اند.
نقد خوبی بود شایان عزیز S0 (24) اشکالات رو به حداقل رسوندید.
منتظر مقاله بعدی جنابعالی هستیم 113
موفق و پایدار باشید S0 (24)
[تصویر:  u2u6lkk2gtcs.gif]
پاسخ
#3
یکی از بهترین نسخه‌ این سری... S0 (29)
نقد عالیه و به جزییات خوب پرداختی S0 (62)
ممنون بابت مقاله شایان جان. خسته نباشی... S0 (24)
[تصویر:  Serv5.jpg]
Negan
پاسخ
#4
(05-05-2016, 09:40 PM)スヌーピーアミニ نوشته است: درود
نسخه 3 رو در عنوان مطلب اضافه کنید.
نه سایز فونت رو تغییر بدید، نه نوع فونت رو. این به زیبایی نقد کمک شایانی می کنه.
در بعضی نقاط علامت های نگارشی به اشتباه گذاشته شده اند.
نقد خوبی بود شایان عزیز S0 (24) اشکالات رو به حداقل رسوندید.
منتظر مقاله بعدی جنابعالی هستیم 113
موفق و پایدار باشید S0 (24)

ُسلام

ممنون

اصلاح شد

در مورد فونت بگم که همیشه از این فونت استفاده میکنم و کسی حتی شما هم بهم چیزی نگفته

دوما من فونت رو عوض نکردم و همون فونت پیش فرض انجمن هست بعدشم بگم فکر نکنم عوض کردن رنگ فونت و بولد کردن اون در مقاله مشکلی داشته باشه و برعکس باعث زیبایی مقاله میشه و مشکی بودن کل متن مقاله رو خشک و زشت میکنه

بازم ببخشید دیگه از این مشکلا پیش میاد و به مرور زمان حل میشه و یهو همه چیز رو نمیشه رعایت کرد و کم کم عادت میشه و اشتباهات هم اصلاح

در آخرم از شما ممنونم

همچنین شما هم موفق باشید S0 (29)

(05-05-2016, 09:44 PM)Yves Guillemot نوشته است: یکی از بهترین نسخه‌ این سری... S0 (29)
نقد عالیه و به جزییات خوب پرداختی S0 (62)
ممنون بابت مقاله شایان جان. خسته نباشی... S0 (24)

سلام دوست عزیزم S0 (29)

ممنون امیدوارم همونطور که میگی باشه و چیزی از قلم نیفتاده باشه چون خودمم ترس داشتم که چیزی رو جا نزاشته باشم

بازم ازت ممنونم، خسته نباشی S0 (29)
پاسخ
#5
من تا حالا هیچکدوم از نسخه های فارکرای رو بازی نکردم. انا با این چیزی که خوندم به نظرم باید چیز خوبی در بیاد! ایشالا تجربش میکنیم.
[تصویر:  1zhbsmnc5j398nhrz1nd.jpg]
پاسخ
#6
(05-05-2016, 10:14 PM)Ali Akbar نوشته است: من تا حالا هیچکدوم از نسخه های فارکرای رو بازی نکردم. انا با این چیزی که خوندم به نظرم باید چیز خوبی در بیاد! ایشالا تجربش میکنیم.

سلام S0 (29)

به نظرم اگه میخوای این بازیو تجربه کنی، نسخه سه به بعد رو تجربه کن چون نسخه های اول واقعا عذاب آور بودن، معولا نسخه های اول بهترین نسخه های فرانچایزن ولی این سری بهترینش به نظرم همین نسخه سومه چون نسخه چهارم یه کپی از همینه و Primal هم یه کپی از چهاره

ممنون از نظرتون S0 (29)
پاسخ
#7
نقد بسیار زیبایی بود 
نهایت لذت رو از این عنوان بردم و حدودا ۳ بار تمومش کردم  Ghelion
[تصویر:  qfal6dw58t6yf733ll8a.jpg]
پاسخ
#8
(05-05-2016, 10:18 PM)Amir Hidden نوشته است: نقد بسیار زیبایی بود 
نهایت لذت رو از این عنوان بردم و حدودا ۳ بار تمومش کردم  Ghelion

سلام 

ممنون S0 (29)

بله واقعا نسخه سه بهترین نسخه این سری و یکی از بهترین بازی هایی هست که انجام دادم، با جهان نسبتا بزرگی هم که دار ارزش تکرار بالایی هم داره ولی من دو بار تمومش کردم  و نهایت لذت رو از بازی بردم و حتی هنوزم بازیش میکنم

بازم ممنون از شما S0 (29)
پاسخ
#9
سلام بچه ها
من توی ps4 الآن هم 4 و primal رو دارم بازی می کنم، و کلاً از هر دو شون راضی هستم
با توجه به اینکه می گن 4 خیلی به 3 نزدیک هست، آیا بنظرتون ورژن 3 اونقدر ارزش داره که اون رو هم تجربه کنم؟ یا با وجود 4 دیگه بازی کردن 3 فایده نداره؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
پاسخ
#10
(05-05-2016, 10:25 PM)Farhad01 نوشته است: سلام بچه ها
من توی ps4 الآن هم 4 و primal رو دارم بازی می کنم، و کلاً از هر دو شون راضی هستم
با توجه به اینکه می گن 4 خیلی به 3 نزدیک هست، آیا بنظرتون ورژن 3 اونقدر ارزش داره که اون رو هم تجربه کنم؟ یا با وجود 4 دیگه بازی کردن 3 فایده نداره؟


Sent from my iPhone using Tapatalk

سلام

نگاه کنید سه بهترینه ولی چهار میشه گفت نسخه ی تکمیل‌شده‌ی سوم هست و نوآوری جدیدی نداره ولی اگه توانایی شو دارین این بازی رو هم انجام بدید چون یه تجربه‌ی دیگست و لذت خاص خودشو داره
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,989 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,100 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,122 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,556 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,275 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان