03-27-2013, 12:55 PM
Sniper: Ghost Warrior 2
نام : Sniper: Ghost Warrior 2
سبک : Action/Shooter/First-Person
سازنده : City Interactive
ناشر :City Interactive
پلتفرم : Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360 ، PlayStation Vita ، Wii U
[font=arial]مقدمه:[/font]
[font=arial]گاهی بازی های رایانه ای بدون داشتن هرگونه تکنولوژی تبدیل به اثری تحسین برانگیز می شوند برای مثال بازی لیمبو که با وجود ساده بود تبدیل به عنوانی زیبا شد.
اما این قضیه برعکس بازیS:GW2 است.عنوانی ضعیف که در قسمت هایی حتی از نسخه اول هم ضعیف تر است.
کرای انجین!!!!!!!!!!!!!!!!!![/font]
GW1 بر پایه موتور Chrome Engine 4 ساخته شده بود که نقاط ضعف و قوت بسیاری داشت. قدرت این موتور در به تصویر کشیدن جنگل های انبوه و متراکم با جزئیات خوب بود، اما جنگل های پر از شاخه و برگ و ویژگی هایی از این قبیل تنها ظواهر کار بودند،این بازی توسط نسخه سوم موتور معروف کرای انجین ساخته شده ولی واقعا سازنده های بازی به بدترین شکل ممکن از موتور استفاده کرده اند.
طراحی شخصیت ها بسیاربد است و طراحی چهره شخصیت ها در بعضی مواقع به نسل گذشته شبیه است.
اما نمی توان از طراحی زیبای مناطق جنگلی گذشت که تمام نکات استاندارد هستن.ولی باید گفت که از بازیی که دارای موتور اینچنینی است انتظار های بیشتری می رفت.
برای پی بردن به پیشرفت های حاصل شده در این زمینه، باید این بازی را با نسخه قبلی اش مقایسه کرد. رنگ بندی پر طراوت و فانتزی محیط، به ویژه جنگل ها بسیار چشم نواز هستند. ترکیب صخره ها با درختان بسیار ماهرانه انجام شده است. نورپردازی با ظرافت کار شده و در بیشتر محیط های بازی صحنه های زیبایی به وجود می آورد.[font]طراحی های محیط بازی از جهت گرافیک هنری، مشمول ایراد قابل ذکری نمی شود. از کم کاری های CI در این بخش می توان به این مسئله اشاره داشت که برخی جزئیات محیط هیچ گونه تخریب پذیری را پذیرا نیست. همچنین حین چاقو زدن و یا تیراندازی به دشمنان، هیچ اثری بر پیکر آنان باقی نمی ماند و فقط اندکی خون می پاشد.[/font][font]لازم بذکر است که این بازی، علیرغم پشتیبانی از DX9، برروی رایانه های شخصی که قدرت سخت افزاری متوسطی دارند، خروجی آزار دهنده ای را می دهد.
حماسه !!!!!!!!!![/font]
از مشکلات عمده نسخه اول، نبود داستانی منسجم و منطقی بود که به صورت پراکنده روایت می شد. داستان GW2 را می توان ادامه ای بر قسمت اول دانست که مستقل روایت می شود. بازی درگیری های خونین دو کشور بوسنی و صربستان را در سال ۱۹۹۳ روایت می کند که بر خلاف نسخه اول، جنبه تاریخی و واقعی دارد. کاپیتان کدی اندرسون (Cody Anderson) که از تفنگداران نیروی دریایی به شمار می آید، به همراه هم قطارانی همچون مداکس (Maddox) وظیفه دارد تا با نفوذ به تشکیلات نیروی های متخاصم صرب، دست به انجام عملیات های مخفیانه بزند. اهدافی مانند یافتن و ترور شخصیت های سیاسی و تأثیرگذار صربستانی و همچنین نابودسازی قسمت هایی از تشکیلات آن ها که شباهت غیر قابل انکاری به برخی از فیلم های سینمایی در این ژانر دارد. ماجراهای بازی در مناطق و کشورهای کوناگونی (از مناطق سردسیر کوهستانی در هیمالیا گرفته تا جنگل های انبوه و متراکم آمریکای جنوبی) جریان دارد. باید اعتراف کرد که ادعاهای سازندگان مبنی بر وجود داستانی به مراتب قوی تر و روایتی جذاب تر تا حدودی انجام شده است.به هر حال این تنها گفته هایسست که City Interactive از هسته اصلی داستان بازی در این نسخه اعلام کرده است و با توجه به درس گرفتن از اشتباهات گذشته به نظر می رسد که در این نسخه با داستان بهتر و همچنین روایت بهتری روبرو خواهیم شد.
گیم پلی!!!!!!!!
اولین نکته که بسیار در بازی احساس می شود هوش مصنوعی فاجعه بازی هست.
دشمنان در بازی می ایستند و منتظر روزیشان یعنی یک تیر برسد.مخفی کاری بازی هم همچنین اوضاعی دارد.اگر پشت سر دشمنان بدوید باز هم آن ها از شما خبر دار نمی شوند.
هر چیزی که در بازی با آن سر و کار خواهیدداشت بر پایه اصول و دنیای واقعی طراحی شده است.سرعت باد و جهت آن ، سرعت ضربان قلب ، میزات تغییر پذیری گلوله در زمان شلیک و همچنین فاصله هدف جزو مواردیست که برای یک شلیک موفق و شعار اصلی بازی (( یک شلیک ، یک کشته)) رعایت آن ها امری ضروری می باشد. کافیست تا به یکی از این موارد توجه نشود و تیر به خطا برود تا دشمنان مانند مور و ملخ بر سر بازیباز بریزند. تیم سازنده در زمینه تنوع اسلحه هیچ گونه کمبودی برای بازیباز نگذاشته است.برای اولین بار قابلیت راندن وسایل نقلیه و استفاده از آن ها برای جابجایی در محیط به این بازی اضافه شده است. در خلال بازی، همین وسایل نقلیه و اداوات جنگی همچون تانک ها و هلیکوپترها نقش Bossهای بازی را ایفا می کنند. مانند بسیاری از عناوین روز یک سری لحظه های هیجان انگیز QTE نیز در بازی وجود دارند که معمولاً در درگیری های تن به تن محدود می شوند. GW2 بخش چندنفره آنلاین هم دارد. مدها و محیط های این بخش بسیار متنوع تر از قبل شده اند و هسته اصلی آن، کمین کردن و هدف گیری های مخفیانه بین رقیبان را تشکیل می دهد.این بار صدای تمامی اسلحه از روی مدل های واقعی ظبط شده است و فرق صدای یک مسلسل با M4 کاملا مشخص است. صداگذاری شخصیت ها هم با این که چیز زیادی از آن گفته نشده ولی از آن حالت آماتور گونه قسمت قبلی هم فاصله گرفته است و این بار از افرادی که حداقل واقعا نام صداپیشه را یدک می کشند استفاده شده است. از موسیقی های بازی هم کم و بیش شنیده ایم و این موسیقی ها با توجه به موقعیت بازیباز تغییر پیدا خواهد کرد.
[font=arial]گرافیک:14
گیم پلی:10
داستان:12
موسیقی:14
امتیاز کل:13
+گرافیک گاهی زیبا می شود
- تقریبا تمام قسمت های بازی[/font]
نام : Sniper: Ghost Warrior 2
سبک : Action/Shooter/First-Person
سازنده : City Interactive
ناشر :City Interactive
پلتفرم : Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360 ، PlayStation Vita ، Wii U
[font=arial]مقدمه:[/font]
[font=arial]گاهی بازی های رایانه ای بدون داشتن هرگونه تکنولوژی تبدیل به اثری تحسین برانگیز می شوند برای مثال بازی لیمبو که با وجود ساده بود تبدیل به عنوانی زیبا شد.
اما این قضیه برعکس بازیS:GW2 است.عنوانی ضعیف که در قسمت هایی حتی از نسخه اول هم ضعیف تر است.
کرای انجین!!!!!!!!!!!!!!!!!![/font]
GW1 بر پایه موتور Chrome Engine 4 ساخته شده بود که نقاط ضعف و قوت بسیاری داشت. قدرت این موتور در به تصویر کشیدن جنگل های انبوه و متراکم با جزئیات خوب بود، اما جنگل های پر از شاخه و برگ و ویژگی هایی از این قبیل تنها ظواهر کار بودند،این بازی توسط نسخه سوم موتور معروف کرای انجین ساخته شده ولی واقعا سازنده های بازی به بدترین شکل ممکن از موتور استفاده کرده اند.
طراحی شخصیت ها بسیاربد است و طراحی چهره شخصیت ها در بعضی مواقع به نسل گذشته شبیه است.
اما نمی توان از طراحی زیبای مناطق جنگلی گذشت که تمام نکات استاندارد هستن.ولی باید گفت که از بازیی که دارای موتور اینچنینی است انتظار های بیشتری می رفت.
برای پی بردن به پیشرفت های حاصل شده در این زمینه، باید این بازی را با نسخه قبلی اش مقایسه کرد. رنگ بندی پر طراوت و فانتزی محیط، به ویژه جنگل ها بسیار چشم نواز هستند. ترکیب صخره ها با درختان بسیار ماهرانه انجام شده است. نورپردازی با ظرافت کار شده و در بیشتر محیط های بازی صحنه های زیبایی به وجود می آورد.[font]طراحی های محیط بازی از جهت گرافیک هنری، مشمول ایراد قابل ذکری نمی شود. از کم کاری های CI در این بخش می توان به این مسئله اشاره داشت که برخی جزئیات محیط هیچ گونه تخریب پذیری را پذیرا نیست. همچنین حین چاقو زدن و یا تیراندازی به دشمنان، هیچ اثری بر پیکر آنان باقی نمی ماند و فقط اندکی خون می پاشد.[/font][font]لازم بذکر است که این بازی، علیرغم پشتیبانی از DX9، برروی رایانه های شخصی که قدرت سخت افزاری متوسطی دارند، خروجی آزار دهنده ای را می دهد.
حماسه !!!!!!!!!![/font]
از مشکلات عمده نسخه اول، نبود داستانی منسجم و منطقی بود که به صورت پراکنده روایت می شد. داستان GW2 را می توان ادامه ای بر قسمت اول دانست که مستقل روایت می شود. بازی درگیری های خونین دو کشور بوسنی و صربستان را در سال ۱۹۹۳ روایت می کند که بر خلاف نسخه اول، جنبه تاریخی و واقعی دارد. کاپیتان کدی اندرسون (Cody Anderson) که از تفنگداران نیروی دریایی به شمار می آید، به همراه هم قطارانی همچون مداکس (Maddox) وظیفه دارد تا با نفوذ به تشکیلات نیروی های متخاصم صرب، دست به انجام عملیات های مخفیانه بزند. اهدافی مانند یافتن و ترور شخصیت های سیاسی و تأثیرگذار صربستانی و همچنین نابودسازی قسمت هایی از تشکیلات آن ها که شباهت غیر قابل انکاری به برخی از فیلم های سینمایی در این ژانر دارد. ماجراهای بازی در مناطق و کشورهای کوناگونی (از مناطق سردسیر کوهستانی در هیمالیا گرفته تا جنگل های انبوه و متراکم آمریکای جنوبی) جریان دارد. باید اعتراف کرد که ادعاهای سازندگان مبنی بر وجود داستانی به مراتب قوی تر و روایتی جذاب تر تا حدودی انجام شده است.به هر حال این تنها گفته هایسست که City Interactive از هسته اصلی داستان بازی در این نسخه اعلام کرده است و با توجه به درس گرفتن از اشتباهات گذشته به نظر می رسد که در این نسخه با داستان بهتر و همچنین روایت بهتری روبرو خواهیم شد.
گیم پلی!!!!!!!!
اولین نکته که بسیار در بازی احساس می شود هوش مصنوعی فاجعه بازی هست.
دشمنان در بازی می ایستند و منتظر روزیشان یعنی یک تیر برسد.مخفی کاری بازی هم همچنین اوضاعی دارد.اگر پشت سر دشمنان بدوید باز هم آن ها از شما خبر دار نمی شوند.
هر چیزی که در بازی با آن سر و کار خواهیدداشت بر پایه اصول و دنیای واقعی طراحی شده است.سرعت باد و جهت آن ، سرعت ضربان قلب ، میزات تغییر پذیری گلوله در زمان شلیک و همچنین فاصله هدف جزو مواردیست که برای یک شلیک موفق و شعار اصلی بازی (( یک شلیک ، یک کشته)) رعایت آن ها امری ضروری می باشد. کافیست تا به یکی از این موارد توجه نشود و تیر به خطا برود تا دشمنان مانند مور و ملخ بر سر بازیباز بریزند. تیم سازنده در زمینه تنوع اسلحه هیچ گونه کمبودی برای بازیباز نگذاشته است.برای اولین بار قابلیت راندن وسایل نقلیه و استفاده از آن ها برای جابجایی در محیط به این بازی اضافه شده است. در خلال بازی، همین وسایل نقلیه و اداوات جنگی همچون تانک ها و هلیکوپترها نقش Bossهای بازی را ایفا می کنند. مانند بسیاری از عناوین روز یک سری لحظه های هیجان انگیز QTE نیز در بازی وجود دارند که معمولاً در درگیری های تن به تن محدود می شوند. GW2 بخش چندنفره آنلاین هم دارد. مدها و محیط های این بخش بسیار متنوع تر از قبل شده اند و هسته اصلی آن، کمین کردن و هدف گیری های مخفیانه بین رقیبان را تشکیل می دهد.این بار صدای تمامی اسلحه از روی مدل های واقعی ظبط شده است و فرق صدای یک مسلسل با M4 کاملا مشخص است. صداگذاری شخصیت ها هم با این که چیز زیادی از آن گفته نشده ولی از آن حالت آماتور گونه قسمت قبلی هم فاصله گرفته است و این بار از افرادی که حداقل واقعا نام صداپیشه را یدک می کشند استفاده شده است. از موسیقی های بازی هم کم و بیش شنیده ایم و این موسیقی ها با توجه به موقعیت بازیباز تغییر پیدا خواهد کرد.
[font=arial]گرافیک:14
گیم پلی:10
داستان:12
موسیقی:14
امتیاز کل:13
+گرافیک گاهی زیبا می شود
- تقریبا تمام قسمت های بازی[/font]