به نام خداوندبخشنده مهربان
بخش دوم مقاله ام روبرای شماعزیزان آماده کرده ام.امیدوارم که لذت ببرید![img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
لینک قسمت اول
1- تغییر 180 درجه ای:
میکامی پیش از RE روی بازی های کودکانه و لایسنس شده کار کرده بود،اما او کسی بود که همیشه عاشق ساختن عناوین ترسناک بود به همین خاطر RE به عنوان مهم ترین پروژه در میکامی درآن زمان شناخته میشد.از یک طرف RE عنوان رویایی او بود و از طرف دیگر او اولین بار بود که نقش کارگردانی را داشت و دیگر سختی کار او این بود که در زمان شروع ساخت (یعنی اوایل سال 94) نه PS وجود داشت و نه سگا؛بلکه فقط این SNES بودکه سروری میکرد.جالب این است که RE هیچ وقت قرار نبود عنوان انحصاری سونی باشد و کاملا مشخص است که کپکام ترجیح میداد ریسک ساخت عنوان جدید خود را با عرضه رو دو پلتفرم کمتر کند(ازهمان دوران حریص بود ).میکامی در این مورد میگوید:در ابتدا قرار بود هر دو نسخه به صورت همزمان ساخته شود و ما هم یک سال با همین برنامه پیش رفتیم اما بعد از ان اوضاع تا حدودی تغییر کرد. در یک سو،ساخت عنوانی برای کنسول جدید سونی یعنی PS به اندازه کافی سخت بود و از طرفی درتیم ما مشکلات بسیاری نظیر کمبود دانش و کارمندوجودداشت ومانتوانستیم به صورت هم زمان رو دو پلتفرم سرمایه گذاری کنیم.به همین خاطر به ساخت عنوان PS این نسخه مشغول شدیم ؛البته قابل ذکراست تاخیر 16 ماهه برای سترن باعث وارد شدن لطمه زیاد به سگا شد.
درد سرهای همیشگی دردوران ساخت:
ساخت بازی به صورت تک نفره و خطر لغو شدن تنها مشکل تیم سازنده نبود.ازسویی مدیران کپکام نه تنها دل خوشی از این بازی نداشتند بلکه احتمال شکست آن را نیز میدادند. ازسویی دیگر تیم سازنده RE به عنوان یکی از کم تجربه ترین تیم ها سازنده بود.حالا فکر کنید یک تیم بی تجربه میخواهد اولین بازی خود را بسازد آن هم سه بعدی !!میکامی میگوید:به جز من بیشتر اعضای تیم افراد تازه کار بشمار میرفتند.برای همین برای هر المان مجبور به انجام ازمایش های خسته کننده شدیم .هر چند سختی کار زیاد بود ولی اعضای تیم رابطه بسیار خوبی با هم داشتند و همین سختی کار را برای آنها کم تر میکرد.در 6 ماه پایانی میکامی احساس کرد که منابع آنها برای ساخت عنوان مورد نظر او کم تر از حد انتظار است که به طبع تیم سازنده مجبور میشدند ساعات کار بیشتری رو باری کار کنند طوری که بعضی از روز ها ساخت بازی تا ساعت 3 بامدادنیز ادامه پیدا میکرد.حتی بعضی از سازندگان ترجیح میدادند تا چند روز در دفتر کپکام بمانند!!!اما این تنها تیم میکامی نبود که در فشار بود بلکه درآن زمان کپکام هم در شرایط مالی خوبی نبود.آنها برای بقا نیاز به عرضه چندین عنوان بزرگ داشتند به همین دلیل تمام کپکام نگاهشان را به سوی بازی میکامی معطوف کرده بودند.*مقایسه دو تیم سازنده*
احساس خوب:
در نهایت RE به صورت جهانی عرضه شد ونه تنها به عنوانی موفق تبدیل شد بلکه فروش آن دو برابر چیزی بود که کپکام پیش بینی کرده بود.پس ازاین اتفاق میکامی گفت:فروش بالای RE کاملا من رو غافل گیر کرد.خیلی خوشحالم و فکر میکنم تیم ما خیلی خوش شانس بود که RE و برند PS با هم تطبیق پیدا کردند.فروش بالای این سری باعث شد کپکام از میکامی بخواهد که شروع به ساخت عنوان های دیگر بکند،هر چند آنان به او گفتند که در نسخه بعدی فقط حق تهیه کنندگی را دارد.این موضوع باعث ناراحتی میکامی شد واو مجبورشد ساخت نسخه دوم را به هیدکی کامیا بسپارد.
پس ازعرضه RE4 نشان داده شد که هیچ کس به اندازه خالق اصلی آن نمیتواند یک بازی را به روزهای اوجش برساند؛البته او در نسخه اباز سازی شده عنوان اول برای gamecube نیز در نقش کارگردان بود.
بعد از ساخت RE4 میکامی برای همیشه از سری RE خداحافظی کرد و دست به خلق عناوینی مثل vanquishوgod hand زدکه هردوبازیهای درخورتوجه بودند، وی هم اکنون در حال ساخت عنوان فوق ترسناک(طبق ادعای خودش) the evil withinیاشیطان درون است.
بچه های گل گیمفامقاله روبانظراتتون مزین کنید![img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (93).gif[/img]
بخش دوم مقاله ام روبرای شماعزیزان آماده کرده ام.امیدوارم که لذت ببرید![img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
لینک قسمت اول
1- تغییر 180 درجه ای:
میکامی پیش از RE روی بازی های کودکانه و لایسنس شده کار کرده بود،اما او کسی بود که همیشه عاشق ساختن عناوین ترسناک بود به همین خاطر RE به عنوان مهم ترین پروژه در میکامی درآن زمان شناخته میشد.از یک طرف RE عنوان رویایی او بود و از طرف دیگر او اولین بار بود که نقش کارگردانی را داشت و دیگر سختی کار او این بود که در زمان شروع ساخت (یعنی اوایل سال 94) نه PS وجود داشت و نه سگا؛بلکه فقط این SNES بودکه سروری میکرد.جالب این است که RE هیچ وقت قرار نبود عنوان انحصاری سونی باشد و کاملا مشخص است که کپکام ترجیح میداد ریسک ساخت عنوان جدید خود را با عرضه رو دو پلتفرم کمتر کند(ازهمان دوران حریص بود ).میکامی در این مورد میگوید:در ابتدا قرار بود هر دو نسخه به صورت همزمان ساخته شود و ما هم یک سال با همین برنامه پیش رفتیم اما بعد از ان اوضاع تا حدودی تغییر کرد. در یک سو،ساخت عنوانی برای کنسول جدید سونی یعنی PS به اندازه کافی سخت بود و از طرفی درتیم ما مشکلات بسیاری نظیر کمبود دانش و کارمندوجودداشت ومانتوانستیم به صورت هم زمان رو دو پلتفرم سرمایه گذاری کنیم.به همین خاطر به ساخت عنوان PS این نسخه مشغول شدیم ؛البته قابل ذکراست تاخیر 16 ماهه برای سترن باعث وارد شدن لطمه زیاد به سگا شد.
درد سرهای همیشگی دردوران ساخت:
ساخت بازی به صورت تک نفره و خطر لغو شدن تنها مشکل تیم سازنده نبود.ازسویی مدیران کپکام نه تنها دل خوشی از این بازی نداشتند بلکه احتمال شکست آن را نیز میدادند. ازسویی دیگر تیم سازنده RE به عنوان یکی از کم تجربه ترین تیم ها سازنده بود.حالا فکر کنید یک تیم بی تجربه میخواهد اولین بازی خود را بسازد آن هم سه بعدی !!میکامی میگوید:به جز من بیشتر اعضای تیم افراد تازه کار بشمار میرفتند.برای همین برای هر المان مجبور به انجام ازمایش های خسته کننده شدیم .هر چند سختی کار زیاد بود ولی اعضای تیم رابطه بسیار خوبی با هم داشتند و همین سختی کار را برای آنها کم تر میکرد.در 6 ماه پایانی میکامی احساس کرد که منابع آنها برای ساخت عنوان مورد نظر او کم تر از حد انتظار است که به طبع تیم سازنده مجبور میشدند ساعات کار بیشتری رو باری کار کنند طوری که بعضی از روز ها ساخت بازی تا ساعت 3 بامدادنیز ادامه پیدا میکرد.حتی بعضی از سازندگان ترجیح میدادند تا چند روز در دفتر کپکام بمانند!!!اما این تنها تیم میکامی نبود که در فشار بود بلکه درآن زمان کپکام هم در شرایط مالی خوبی نبود.آنها برای بقا نیاز به عرضه چندین عنوان بزرگ داشتند به همین دلیل تمام کپکام نگاهشان را به سوی بازی میکامی معطوف کرده بودند.*مقایسه دو تیم سازنده*
احساس خوب:
در نهایت RE به صورت جهانی عرضه شد ونه تنها به عنوانی موفق تبدیل شد بلکه فروش آن دو برابر چیزی بود که کپکام پیش بینی کرده بود.پس ازاین اتفاق میکامی گفت:فروش بالای RE کاملا من رو غافل گیر کرد.خیلی خوشحالم و فکر میکنم تیم ما خیلی خوش شانس بود که RE و برند PS با هم تطبیق پیدا کردند.فروش بالای این سری باعث شد کپکام از میکامی بخواهد که شروع به ساخت عنوان های دیگر بکند،هر چند آنان به او گفتند که در نسخه بعدی فقط حق تهیه کنندگی را دارد.این موضوع باعث ناراحتی میکامی شد واو مجبورشد ساخت نسخه دوم را به هیدکی کامیا بسپارد.
پس ازعرضه RE4 نشان داده شد که هیچ کس به اندازه خالق اصلی آن نمیتواند یک بازی را به روزهای اوجش برساند؛البته او در نسخه اباز سازی شده عنوان اول برای gamecube نیز در نقش کارگردان بود.
بعد از ساخت RE4 میکامی برای همیشه از سری RE خداحافظی کرد و دست به خلق عناوینی مثل vanquishوgod hand زدکه هردوبازیهای درخورتوجه بودند، وی هم اکنون در حال ساخت عنوان فوق ترسناک(طبق ادعای خودش) the evil withinیاشیطان درون است.
بچه های گل گیمفامقاله روبانظراتتون مزین کنید![img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (93).gif[/img]